Mistä kytkin VR4:n?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gommi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Gommi

New Member
Liittynyt
21 Helmikuu 2013
Sijainti
Espoo
Terve!

Koitin haulla, mutta ei nyt varsinaisesti löytynyt suoraa tietoa.

Eli varmasti porukat on jo ehtinyt vaihtaa ja kokeilla eri kytkinsettejä, kokemuksia näistä kaipailisin.

Itsellä oli autossa kiinni "Xtreme clutch" -kytkin joka ei lähtenyt irti kovin nätisti, siitä metallilevyhässäkästä, missä on hakasia johon painelaakeri vastaa irtosi yksi sellainen hakanen. Sain sen kuitenkin jämäkästi paikalleen.

Laatikkon laitettua paikalleen, pultit kiinni jne. Käänsin haarukasta, joka liikuttaa painelaakeria. Laakerin hakaset, jotka vastaa haarukkaan taipuivat. eikä laakeri "loksahtanut" paikalleen.. (Ei kai se näissä sitten ole siitä haarukasta taittaen tarkoitus kiinnittää, vaan jotenkin ruuvimeisseleillä laakerin takaa työntäen?) Levykin alkaisi olemaan vaihtokunnossa, niin ajattelin että kai se on hyvä sitten koko homma uusia.

Kannattaako tuolta Camskilliltä tilailla tuo "Standard clutch kit" vai löytyisikö parempaakin settiä ja mistä sekä millä hinnalla? :D
Onko kenelläkään tietoa camskillin stanusetin kestosta?

Kiitoksia jo etukäteen.. Ehkä tuo Gallu on liikenteessä JO vuonna 2210.
 
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

Mystinengalantti laitto omaansa hiljattain Sachsin evo7 kytkimen. Siltä kannattaa kysellä kun on varmaan tuoressa muistissa koko operaatio.
 
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

Täällä taas löytyy exedyn evo8 vakio kytkin. Ei huonoa sanottavaa. Alkuperäiseen verrattuna vähän jäykempi mut muuten aika sama tuntuma. Löytyypähän sitten helpommin kytkin kun täydet ahdot rikkovat nykyisenkin :P
 
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

Noniin, eipä tässä paljoa ole ehtinyt auton kanssa puljata. No eniveis, tilasin sitten ausseista samanlaisen xtreme clutchin kytkimen. Eilen kävin illalla nostamassa koko paletin takaisin keulille.. Sitten vaan vetareita kardaania yms. rompetta kiinnittelemään! Kaipa tämäkin nelipyöräinen katastrofi joskus liikenteeseen saadaan :P
 
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

Näissä ilmeisesti kytkin ns. vetävää mallia eli painelaakeri lukittuu käpäliin kiinni, siinä asetelman puolella pitäis olla sellainen kaulus millä laakeri vapautetaan irti ja saadaan paikalleen helposti. Ainakin jos on samanlainen kuin Nissaneissa.
 
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

Itse tilasin aikanaan laatikon laakerien uusimisen yhteydessä luistavan vakiokytkimen tilalle RHD Japanista tuollaisen:
http://www.rhdjapan.com/os-giken-r2cd-multi-plate-racing-clutch-kit.html

Ei voi hyvällä tahdollakaan kehua mukavaksi lähteä liikkeelle, muuta eipähän ainakaan pito lopu! Liikkeelle lähtöjä lukuunottamatta käytössä ei eroa ole.
Tuli silloin tilattua se, minkä nopeiten sai ja löysi. Ei ollut aikaa pitkälti googlailla vaihtoehtoja kun seisotti autokorjaamolla yhtä nosturia...
 
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

itellä evo 7 vauhtipyörä ja kytkimenä competition clutchin 6 lapanen sintteri, tää tais olla joku stage 4 kytkin ja tilasin mamasanilta. ei oo tosin vielä asennettu autoon kiinni joten ajettavuudesta en tiiä tarkalleen mut kaipa tohonki tottuu 8)
 
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

Meneekö evon kytkin paketti sisään ilman vauhtipyörän vaihtoa ?

Voisko joku linkkailla muutaman hyvän paketti vaihtoehdon, ei tuo camskillin vakiopaketti oikein kiinnosta.
 
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

Ei mene, vaatii evon vauhtipyörän ja sille oman pienen spacerin..... Eli joko noi vaihdat ja sitten evon kytkin tai sitten etsit jostain siihen vr4:seen tarkoitetun urheilukytkimen.
 
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

Mulla on ollut melkein 3vuotta orkkis vauhtipyörässä evo 9 sintteri kytkin, vauhtipyörästä koneistettu pari milliä pois niin mahtu. Suositeltavaa kuitenkin laittaa spaceri ja evon vauhtipyörä niin mahtuu varmasti.
Vr-4:ssa on myös ollu 225 ja 240 kokoista vauhtipyörää.
Ja tosiaan en suosittele kenellekkään sintteriä käyttöautoon...
 
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

Onkohan tuo kuvan vauhtipyörä evon kun sieltä spacerikin löyty. Kysessä siis uudempi 7 pulttisella oleva vr4 gallu. Vauhtipyörässä ei ollu mitää numeroita (onko edes?) ja asetelman numerolla en löytänyt netistä yhtään mitään.... Nyt tarvisi apua nopeesti viisaammilta! ??? Kiitos etukäteen!
 

Liitetiedostot

  • vauhtis.jpg
    vauhtis.jpg
    261.5 KB · Lukukerrat 407
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

Halkaisija voi olla sama. Mut 99% varma että on evon koska spacerikin löytyi
 
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

Ihmetyttää ku kerkesin jo reilu viikko sitten tilaamaan vr4 Xtreme kytkinsarjan, jonka jälkeen vasta purin vauhtipyörän ja sitten rupes epäilyttämään. Sovitin uutta kytkinasetelmaa (istu hyvin paikalleen) ja vertailin vanhaan niin ainoastaan hyvin pienen korkeus eron huomasin.
Että jos tuo evon vauhtis on niin mikä ero on asetelmilla ::)
 
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

En muista miten erosivat mutta onko ero sattumoisin yhtä paljon kuin spacer? Oliko se nyt sit 5mm. Vai10
 
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

Lainaus toisesta threadista

Anderz sanoi
Jos etsit järeämpää kytkintä on halvempaa ostaa 7-9 evon kytkin. Evon paineasetelma sopii suoraan. Ongelma on että Vr4:n vauhtipyörällä on hieman eri offset minkä takia kytkin voi kulua nopeammin tai mennä rikki. Suosittelen että hankit järempää Evon asetelma ja Evon kevennetty vautipyörä, tarvitset silloin asennukseen pidemmät pultit ja spacerlevyn. Niitä saa ostaa Club VR-4 kautta
 
Vs: Mistä kytkin VR4:n?

Ei kyllä spacerin verran eroa ole. Tipahti mieleen tuossa että asetelmassahan oli kynsissä numeroitu
4g B1
60
02 00
Niin viittaako 4g koneeseen? Vai mihin noi numerot perustuu?
 
Ittellä on menos tällä hetkellä kytkimen vaihto. Vähä meinaa olla hakuses että kuinka sen saa järkevästi vaihdettua? Onko kellään kokemusta siitä, ettei tarvi koko konesta purottaa. MBK2065 tuos on tuotenumero vakio kytkimelle, mukana painelaakeri. Löysin itte Australiasta
 
Takaisin
Ylös Bottom