Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Eli pitäisi löytää GL-5 öljy joka toimii sekä vaihteiston synkronoinnin että etuperän tiukan kitkalukon kanssa.

Rallimiehet käyttävät Castrol SAF-XJ:tä (75W-140) joka toimii loistavasti kitkalukon kanssa, mutta ei pelitä kunnolla synkrojen kanssa. Suorakytkentälaatikossa rallissa varmasti hyvää kamaa ja takaperässä kitkalukon kanssa.

Tein nyt tilapäisesti sekoituksen jossa on noin 1.3 litraa tuota Castrolia ja 1 litra Mobil 1 SHC:tä. Synkrot toimivat kohtuullisesti ja lukkokaan ei vielä ääntele pahasti, mutta parempi olisi varmaan löytää joku oikeasti tuohon käyttötarkoitukseen sopiva öljy.

Kellään ideoita? Vai onko pakko alkaa sekoittelemaan itse LS lisäainetta johonkin synkrojen kanssa hyvin toimivaan öljyyn?
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Itse olen katsonut Redlinen tuotteita.

Siellä olis tota GL5+ ja syncroöljyä laatikkoon. Taitaa olla seuraavaksi mun listalla.

Motonet myy ainakin.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

cubeqtio sanoi
Itse olen katsonut Redlinen tuotteita.

Siellä olis tota GL5+ ja syncroöljyä laatikkoon. Taitaa olla seuraavaksi mun listalla.

Motonet myy ainakin.

Redlinen 75W-90NS ei sisällä kitkalukon tarvitsemia aineita lainkaan. Eli pitää sekoittaa 50/50 Gear 75W-90:n kanssa ja silti joutunee lisäämään LS lisäainetta tiukan lukon kanssa.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Onkos tuo joku aftermarket kitkalukko? Muutenhan orkkisöljy varmaan toimisi parhaiten. Noita LS lisäaineitahan on olemassa, miten ois orkkisöljy ja siihen sekoitettu sopivasti hieman lisäaineistusta (varmaan annostelu on pikemmin jokunen desi kuin litra).
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

ast sanoi
Redlinen 75W-90NS ei sisällä kitkalukon tarvitsemia aineita lainkaan. Eli pitää sekoittaa 50/50 Gear 75W-90:n kanssa ja silti joutunee lisäämään LS lisäainetta tiukan lukon kanssa.

Ainiijoo.. Tyhmä minä.

Mullahan on vähän erilainen kuin sulla kun mun oma on GSR..
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

jcarlson sanoi
Onkos tuo joku aftermarket kitkalukko? Muutenhan orkkisöljy varmaan toimisi parhaiten. Noita LS lisäaineitahan on olemassa, miten ois orkkisöljy ja siihen sekoitettu sopivasti hieman lisäaineistusta (varmaan annostelu on pikemmin jokunen desi kuin litra).

On aftermarket lukko juu. Pitää selvitellä tuota, ei tunnu kovin paljon valmiita vaihtoehtoja olevan. Motulilla on joku mutta ei kuulu Suomen maahantuontiohjelmaan.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Jooh redlineltä ainakin löytyy joka lienee samaa kuin Gear Oilin sisältämä ainakin sivun mukaan: http://www.roadmachine.fi/muut.html

Nuo orkkisöljyt tuntuu olevan yleensä parhaiten optimoitu juuri ko. lootan synkroille joten itse ehkä kokeilisin juuri sen takia orkkista evon lootaöljyä johon lisätty tuolla suositellulla 4% sekoitussuhteella LS additivea. Kasvattaa sitten suhdetta jos tuntuu että lukko ei ole tyytyväinen.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Eikös laatikko ole eri öljyillä kun etuperä? Valaiskaa tyhmää :eek: Sain vielä semmosta tietoa että etuperään samat öljyt kuin laatikkoon kun sielä lukossa on sisällä omat öljyt. Ainakin jos on torsenin lukko edessä.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Bosch sanoi
Eikös laatikko ole eri öljyillä kun etuperä? Valaiskaa tyhmää :eek: Sain vielä semmosta tietoa että etuperään samat öljyt kuin laatikkoon kun sielä lukossa on sisällä omat öljyt. Ainakin jos on torsenin lukko edessä.

Bosch: nyt puhutaan RS mallista jossa on eteen laitettu jälkiasenteinen kitkalukko...
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Bosch sanoi
Eikös laatikko ole eri öljyillä kun etuperä? Valaiskaa tyhmää :eek: Sain vielä semmosta tietoa että etuperään samat öljyt kuin laatikkoon kun sielä lukossa on sisällä omat öljyt. Ainakin jos on torsenin lukko edessä.

Kuten Harri sanoi. :) Itsellä PITÄIS kanssa olla torseni siellä..
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Harri K sanoi
Bosch: nyt puhutaan RS mallista jossa on eteen laitettu jälkiasenteinen kitkalukko...
Joo en tosta ast:n auton vaihtumisesta tiennyt. onko RS:ssä sitten laatikko ja kulma yhteydessä toisiinsa? Tää tieto kans mulle aina eteenpäin :peukku
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Bosch: GSR:ssä etuperä avoin..keskellä viskolukko, joka on kulmavaihteessa.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Harri K sanoi
Bosch: GSR:ssä etuperä avoin..keskellä viskolukko, joka on kulmavaihteessa.

Kaikissa Evo 4-6 malleissa kulmavaihteen sisällä olevassa etuperässä kiertää vaihteistossa oleva öljy, joka voitelee varsinaisen tasauspyörästön. Paketin ulkopuolella on kulmavaihteen öljy joka voitelee laakerit ja kulmavälityksen, mutta ei varsinaista tasauspyörästöä.

5-6 GSR:ssä ja RS:ssä on itse asiassa usein edessä lukko vakiona, runkonumerolla voin tarkistaa. Mutta tämä lukko on ns. helical tyyppinen eikä tarvitse samanlaista lisäaineistusta kuin kitkalukot mikä autooni on vaihdettu.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Kiitos. Toi selvitti jo paljon!
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Harri K sanoi
Bosch: GSR:ssä etuperä avoin..keskellä viskolukko, joka on kulmavaihteessa.

Eli varmaan RedLine MT90 lootaan ja 75w90 GL5:sta kulmaan ja perään käypi hyvin?

Pitäis olla se GSRn vakio lukko edessä (kiitos Ast tiedosta.. :) )
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

cubeqtio sanoi
Eli varmaan RedLine MT90 lootaan ja 75w90 GL5:sta kulmaan ja perään käypi hyvin?

Pitäis olla se GSRn vakio lukko edessä (kiitos Ast tiedosta.. :) )

No itse asiassa MT90 ei ole GL-5 öljy mitä vaihteistoon vaaditaan kahden tasauspyörästön (keski ja etutasauspyörästöt) vuoksi.

Käytin kyllä sitä itse ongelmitta, mutta nyt kun huomasin asian en varmaankaan laittaisi enää.

Ilman kitkalukkoa Redline 75W-90NS voisi olla sopivaa vaihteistoon.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

ast sanoi
No itse asiassa MT90 ei ole GL-5 öljy mitä vaihteistoon vaaditaan kahden tasauspyörästön (keski ja etutasauspyörästöt) vuoksi.

Lukeeko tosiaan ohjekirjassa että vaatii GL-5 öljyä? Ei ainakaan vanhemmissa tasauspyörästöt ole hypoidi-tyyppisiä joka voisi vaatia GL-5 öljyä. Perinteinen etuvetotasauspyörästö ei tarvitse tuota EP-lisäaineistusta.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Evo 9: ::)
- vaihteisto GL 4 / 75W - 85W luokan öljy ja määrä 2.2 l
- kulmavaihde LSD öljy ja määrä 0.6 l
- takaperä LSD öljy ja määrä 0.55 +/- 0,02 l
- käyttömekanismi ATF SP III 0,55 - 0,6 l
- ja käyttömekanismin putkisto 1,0 l

Vaihteisto: Motul GEAR 300 75W-90
Takaperä: Motul 90 PA 75W-90 LSD lisäainestuksella

http://www.motul.de/oelberater/auto/details.php?id_hersteller=30&id_kfz=4911
http://www.motul.de/oelberater/auto/details.php?id_hersteller=30&id_kfz=1509
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

jcarlson sanoi
Lukeeko tosiaan ohjekirjassa että vaatii GL-5 öljyä? Ei ainakaan vanhemmissa tasauspyörästöt ole hypoidi-tyyppisiä joka voisi vaatia GL-5 öljyä. Perinteinen etuvetotasauspyörästö ei tarvitse tuota EP-lisäaineistusta.

Erittäin hyvä huomio... Mitähän tossa on tullut nyt sekoiltua? Nimittäin tarkistin äsken ja workshop manuaalissa puhutaan vaan seuraavista:

Transmission oil MITSUBISHI genuine “Dia-Queen” multi gear oil <75W/85W> 2.8 (2.8)
Transfer oil MITSUBISHI genuine “Dia-Queen Super” hypoid gear oil (GL-5) 0.62 (0.62)

Eli mistähän olen sitten saanut sen GL-5:n vaihteiston puolelle päähäni? Sittenhän asia on helppo, Redline MT90:t laatikkoon ja jos ei toimi riittävän hyvin niin lisäainetta lukkoa varten erikseen. Kulmavaihteessa ja takaperässä saa olla tuota Castrol SAF-XJ:tä.

Ja osaatko Peke sanoa onko Motul Gear 300 sitten sopivaa kitkalukon kanssa käytettäväksi? Motulillahan on Gear Oil FF-LSD nimenomaan vaihteiston yhteydessä olevia kitkalukkoja varten, mutta se ei kuulu Suomen maahantuontiohjelmaan.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

ast sanoi
Transmission oil MITSUBISHI genuine “Dia-Queen” multi gear oil <75W/85W> 2.8 (2.8)
Transfer oil MITSUBISHI genuine “Dia-Queen Super” hypoid gear oil (GL-5) 0.62 (0.62)

Eli mistähän olen sitten saanut sen GL-5:n vaihteiston puolelle päähäni? Sittenhän asia on helppo, Redline MT90:t laatikkoon ja jos ei toimi riittävän hyvin niin lisäainetta lukkoa varten erikseen. Kulmavaihteessa ja takaperässä saa olla tuota Castrol SAF-XJ:tä.

Itse pistän seuraavalla reseptillä nyt kun miettinyt tovin:
- Redline MT90 -> Lootaan
- Redline 75W90 GL5 -> kulmavaihde ja perä
- Mitsuöljyä AYC "peräpakettiin" :)
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

ast sanoi
5-6 GSR:ssä ja RS:ssä on itse asiassa usein edessä lukko vakiona, runkonumerolla voin tarkistaa.

Miten tämän pystyy runkonumerosta näkemään?
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Öljyt vaihdettu.

Jokusen sata kilsaa nyt ajeltu ja kyl menee erillaisesti pykälät sisään.

Hyvältä vaikuttaa... vielä.. :)

:driver
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Redline MT-90:n lisäaineistus ei taida riittää tuon kitkalukon kanssa. Näin talvella on vielä suhteellisen hiljainen, mutta veikkaan että kun pitävät kelit koittavat joudun laittamaan öljyn sekaan lisäainetta. Siitä taas synkrojen toiminta heikkenee, mutta kai se on vaan yritettävä tasapainoilla sellainen seos että kaikki toimii tarpeeksi hyvin...

Tai sitten pitää löytää jostain lukkovalmistajan omaa öljyä ja kokeilla sillä.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Purkillinen lisäainetta MT90:n kanssa sai lukon kohtuu hiljaiseksi, mutta jo ratapäivä tuntuu selvästi ja käytös huononee. Ei pysty montaa tuhatta ajamaan niin meteli on hirveä ja tuntuu rattiin asti tempomisena tiukoista mutkista kiihdytettäessä. Synkrot toimivat lisäaineen kanssakin.

Nyt askiin meni kokeeksi Valvolinen osasynteettinen 75W-90 LS GL5 öljy. Ensivaikutelma on hyvä, mutta saa nähdä miten kehittyy. Surkeaa, mutta näyttää siltä ettei GL4 LS öljyä myydä Suomessa lainkaan!

Jos lukkovalmistajan omaa öljyä saisi niin ostaisin sitä, mutta ei ainakaan Blaze Speed tuo sitä ollenkaan kun tavara tulee lentorahtina ja öljyä ei tietenkään saa koneessa kuljettaa.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Valvolinehän onkin hyvää kamaa. Alastaron ratapäivän jälkeen lukko tuntuu toimivan pikemminkin paremmin ja ääntely on vähentynyt. Nyt vaan toivotaan ettei GL-5 luokittelu tuonut mukanaan mitään lisäaineita jotka vaurioittavat synkroja. Toistaiseksi vaihteet menevät hienosti päälle kylmänä ja kuumana, sanoisin että synkrot toimivat paremmin kuin Red Line MT-90:llä.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Mulla kans odottaa Valvolinet vaihtamista, tulee samaa merkkiä joka paikkaan. Saa nähdä mitä laatikko tykkää...
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Lainaan topikkia, kun minulle on jäänyt vähän epäselväksi noi perä ja jakolaatikon öljyt.

Eli mielessä oli Kendallin Super Three Star 80W-140 öljyt molempiin, mutta tarvitsenko nyt sen lisäaineen perään, tai jopa molempiin kun siellä jakolootassakin on joku visko? AYC ei minulla ole tällä hetkellä käytössä, eli siellä nyt luistaa lukko millainen se lieneekään.

Lootaan kaavailin MT-90, tai Penzoil, kun tuo kolmosen syncro välillä pitää ääntä.

Ast voisi vähän valottaa miten sillä runkonumerolla näkisi onko tuossa kotterossani lukkoa edessä ;)
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Pansu sanoi
Lainaan topikkia, kun minulle on jäänyt vähän epäselväksi noi perä ja jakolaatikon öljyt.

Eli mielessä oli Kendallin Super Three Star 80W-140 öljyt molempiin, mutta tarvitsenko nyt sen lisäaineen perään, tai jopa molempiin kun siellä jakolootassakin on joku visko? AYC ei minulla ole tällä hetkellä käytössä, eli siellä nyt luistaa lukko millainen se lieneekään.

Lootaan kaavailin MT-90, tai Penzoil, kun tuo kolmosen syncro välillä pitää ääntä.

Ast voisi vähän valottaa miten sillä runkonumerolla näkisi onko tuossa kotterossani lukkoa edessä ;)

Mikäs evo kyseessä? :)
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Viskolukko ei tarvitse mitään lisäaineita, se on suljettu järjestelmä. Perävälitys ja jakolaatikko kaikissa ei-ACD evoissa huolivat samoja soosseja, eli laadukasta GL-5 hypoidi peräöljyä. 80W on vähän jäykkää etenkin talvella, 75W90 olisi oikea viskositeetti tai sitten se castrolin SAF-XJ 75W140 peräöljy.

Lootaan laittaisin (itse henkilökohtaisesti) ainakin talveksi jotain vähän ohuempaa kuin perus 75W90 lootaöljy (esim. MT-90, Motul Gear 300, Castrol TAF-X) koska ainakin Evo4-6 loota tuntuu olevan melko herkkä jäykistelemään ennenkuin lämpenee ja turhaa heikentää ajettavuutta sekä rasittaa synkroja sitten etenkin talviajossa.
Oikea viskositeetti olisi se 75W85, castrol SMX-S on tätä mutta hiukan ohuemmasta päästä. Redline MTL on periaatteessa 70W80 mutta kohtuu lähellä todellisilta spekseiltään 75W85. Mielestäni optimaalinen olisi joko se uusi MT-85, mitsun orkkis diaqueen tai sitten sekoitus jossa valtaosa MTL ja hieman MT-90 päälle.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Sori unohdin mainita että GSR vitonen kyseessä.

Okei eli jos Redlineen päätyy, lootaan pari purkkia MTL ja yksi purkki MT-90. Tuossa lähikorjaamolla oli jotain Penzoilin kamaa, mitä kuulema käyttävät jossain jenkkilotjissa korjaamaan laatikon tahmaisuutta, tiedä sitten olisiko kokeilemisen arvoista.

Mutta tuohon perä/jakoloota hommaan, niin liekkö tuolla 80W vs. 75W on niin kauheaa merkitystä, tai eroa. Olisi ainakin kehuttu liemi tuo Kendall ja sitäkin löytyisi täältä hyllystä.

Ast kehui tuossa Valvolinea, mutta tuosta Castrollin SMX-S öljystä en löytänyt oikein mitään käyttökokemuksia. Ja tosiaan kun kolmosen syncro välillä ääntää, niin sillä varjolla olis kiva löytää sopiva öljy. Tuo Castroll löytyisi hyllystä, Valvolinesta en ole aivan varma.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

toimiikos tuo castrollin SMX-S evo ysissä hyvin talvella?sitä olisi tulossa ja perään/jakolaatikkoon saf-xj 75w140.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Tänään kun juttelin yhden evo mekaanikon kanssa, niin he ovat käyttäneet kilpaautossa Castrolin SAF-X ja jako/perä SAF-XJ.

Ota nyt näistä selvää, mikä se olisi hyvä öljy hieman oireilevaan lootaan :D Tuo SMX-S olisi ainakin edullinen, mutta minuakin kiinnostaisi käyttökokemukset.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Pansu sanoi
Tänään kun juttelin yhden evo mekaanikon kanssa, niin he ovat käyttäneet kilpaautossa Castrolin SAF-X ja jako/perä SAF-XJ.

Ota nyt näistä selvää, mikä se olisi hyvä öljy hieman oireilevaan lootaan :D Tuo SMX-S olisi ainakin edullinen, mutta minuakin kiinnostaisi käyttökokemukset.

Itse itseäni lainaten:
Itse pistän seuraavalla reseptillä nyt kun miettinyt tovin:
- Redline MT90 -> Lootaan
- Redline 75W90 GL5 -> kulmavaihde ja perä
- Mitsuöljyä AYC "peräpakettiin"

Autona Evo VI GSR ja etupäässä "mitsun oma lukko" eli se vakio tehtaan. Toimii hyvin talvella sillä Tammikuussa tuli pistetty ineen ja ei oikein mitään kummempaa tullut huomattua. Vaihteet menee hienosti pesään ja toimii kuin unelma. Niin ja ton öljyvaihdon jälkeen alko taas AYC:kin toimii.. :D
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Pansu sanoi
Tänään kun juttelin yhden evo mekaanikon kanssa, niin he ovat käyttäneet kilpaautossa Castrolin SAF-X ja jako/perä SAF-XJ.

Ja mahtaakohan heillä olla suorakytkentävaihteistot? Ihan kaikkia rallimiesten juttuja ei kannata kuunnella tosissaan, tulee siviiliautoon sopimattomia neuvoja äkkiä.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

ast sanoi
Ja mahtaakohan heillä olla suorakytkentävaihteistot? Ihan kaikkia rallimiesten juttuja ei kannata kuunnella tosissaan, tulee siviiliautoon sopimattomia neuvoja äkkiä.
Molemmissa laatikoissa kuulema käyttäneet.
Edit: soittelin tuossa toiselle tutulle ja nekin ajoi peruslootalla tuolla ölbellä.

Viititkö valottaa tuota runkonumero/lukko hommaa?
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

uusis sanoi
toimiikos tuo castrollin SMX-S evo ysissä hyvin talvella?sitä olisi tulossa ja perään/jakolaatikkoon saf-xj 75w140.

Järkeen kävisi että toimii, koska se on aika ohutta.

Ja mitä rallimiesten suosituksiin tulee, ellet rallia niin ei useinkaan kannata tehdä samoin. Katukäytössä on ihan erilaiset vaatimukset, en kaataisi 75W140 peräöljyä katukäyttöiseen vaihteistoon. Saattaa tympiä jos synkrojen kestoikä on pari kymppitonnia, rallikäytössä taitaa loota olla avattu jo kauan aiemmin..
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Tuohan on perä/vaihteistoöljy GL4 luokituksella. Mutta tietenkin kilpakäytöllä on eri olosuhteet, vaatimukset jne., kuin katukäytössä, kunhan nyt vain mainitsin tuonkin öljyn mitä kilpureissa tuntuvat käyttävän.

Tällä hetkellä on lootassa joku Motulin litku ja se ei ainakaan tunnu toimivan kovin ihmeellisesti. Toiseksi aikaisemmat kokemukset Redlinen liemestä ei vakuuttanut, tosin auto oli mazda, mutta kuitenkin syncrojen toimintaan ei tullut mitään parannusta ja lievää tahmaamista havaittavissa. Ja nämä Redit joutuis vielä tilaamaan jostakin.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Pansu sanoi
Ja nämä Redit joutuis vielä tilaamaan jostakin.

tietämättä mistäpäin olet niin ainakin vantaan motonetissä myydään redlineä...
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Omassa pyöriny jo jonkin aika Valvoline DuraBlend Gear Oil GL-5 LS osa synteettisenä. Myös Valvolinea koneessa VR1 10w-60. Ei vielä ainakaan valittamista.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Nyt muistin sen Pennzoilin öljyn, eli http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=3258

Tuo on noin 80W lientä ja GL4(vaikka virallista luokitusta ei ole), eli voisi toimia ihan ok. Ainakin paljon tuota on porukka hehkuttanut, yhden negatiivisen kokemuksen löysin jostain Suzukin lootasta. Saisin tuota 15euroa litra, niin taidanpa kokeilla miltä tuo Evon lootassa tuntuu.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Muistaakseni jenkki DSM/3000GT foorumeilla on kyllä kehuneet että tuo syncromesh toimii synkronoinnin kannalta hyvin, mutta että alle kymppitonnin ajoilla tehokkaassa ja paljon launchatussa autossa voiteluominaisuudet lopahtaa aika pian.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

jcarlson sanoi
Muistaakseni jenkki DSM/3000GT foorumeilla on kyllä kehuneet että tuo syncromesh toimii synkronoinnin kannalta hyvin, mutta että alle kymppitonnin ajoilla tehokkaassa ja paljon launchatussa autossa voiteluominaisuudet lopahtaa aika pian.
Paljon mahdollista. Minulla vain mutu että kaikkiin tehokkaisiin autoihin saa öljyjä vaihdella tiheään. Itsellä ei varmasti 10tkm tule vuodessa tällä ajetettua, niin ei ole homma vaihtaa kerran vuoteen uusia liemiä sisään, kun joka tapauksessa menee moottoriöljytkin vaihtoon. Mutta kassotaan mitä noilla lootaa tuumaa, jos ei joraa niin kokeillaan jotain muuta sitten.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Nyt on sitten Pennzoilit sisässä ja en ainakaan pienellä testilenkillä saanut kolmosta kurahtelemaan samoin kun ennen. Eli pienellä varauksella voin suositella hieman oireileviin laatikkoihin, tiedä sitten miten pitemmässä juoksussa käy.. ;D

Jakolootaan meni aiemmin mainitsemani Kendallit.
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Tänään läträtty öljyjen kanssa

Kulmavaihteeseen ja perään meni redlinen 75W-90 GL5
Laatikkoon MT-90
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Oljysuositukset#Evolution_IV-IX

tuolta mä katoin ite nuo castrollin voimansiirto öljyjen suositukset..evo IV-IX menee samat ja sama määrä..
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Manq sanoi
Tänään läträtty öljyjen kanssa

Kulmavaihteeseen ja perään meni redlinen 75W-90 GL5
Laatikkoon MT-90
Mulla muuten samat liemet mutta jakolaatikossa mt-90,redlinen katalookin mukaan.
Sen mukaan pyytää jakoaskiin GL5.ttä vasta evo8>
Kumpikahan noista nyt on likempänä oikeaa,mt-90 vai 75w-90?
 
Vs: Mitä öljyä Evo 4-9 vaihteistoon kitkalukon kanssa?

Manq sanoi
Tänään läträtty öljyjen kanssa

Kulmavaihteeseen ja perään meni redlinen 75W-90 GL5
Laatikkoon MT-90
Mul kans samat sörsselit ines,hyvin förkkii :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom