Vs: Mitä autoja olet omistanut elämäsi aikana
Kylläpäs on porukka autoja vaihdellut. Omaan historiaan kuuluu kamalia virheitä, ja muutama onnistuminen. Uutta autoa ei ole ollut koskaan, eikä varmaan edes tule.
Mazda 1300 vm. ??
-Sain pikkupoikana, ajoin sillä pellolla ja montulla kunnes se lopulta hajosi kardaanin katkeamiseen. Muu auto on jo kartalta kadonnut, mutta sen sydän sykkii edelleen muistoissa ja motti palvelee DIY kaivinkoneen voimanlähteenä
Volvo Amazon -67
-Faijan kanssa tehtiin ja maalattiin täydestä raadosta kelvollinen ajopeli tuoreelle kortille. Vähän autoon kyllästyneenä myin sen puolitutulle. Uusi omistaja menetti sen varkaille vain hetki ostosta eikä siitä sen kummemmin ole kuultu.
Opel Ascona A - 71
-Lainasin kaverin autoa räntäisenä helmikuun iltana ja se päätyi moottoritievauhdista katolleen. Lukollinen takaveto ruiskupadalla oli liian kova juttu liian tuoreille ajotaidoille. Auto siirtyi mun nimiin, jäi projektiksi eikä siitä koskaan tullut mitään. Myin vuosia myöhemmin sen Viitalan Mikolle 20e:lla. Virhe.
Ford Escort XR3 -86
-Amazoniin nähden tämä pieni ja pippurinen peli meni ihan eläimenä. Auto oli ensin kadulla stereoineen, sitten siihen ilmestyi kaaret ja vähän voimaa. Lopulta ajoin sillä asfalttisprintin enkä ollut edes viimeinen. Auto päätyi jollekin junnulle treeniautoksi.
Opel Kadett -7?
-Talviauto joka jäi kesäksi. Sain kerran jopa tytön kyytiin, koitin polttaa kumia ja siitä laukesi perä. Tyttö käveli kotiin.
Toyota Hiace -91
-Meikäläisen takavetoauton ajo-opetus tuli tällä vehkeellä. Silloin joskus melkein 10000e maksanut Hiace sai popit sisään ja sillä vedettiin mm. Escorttia kisoihin ja treeneihin. Pitkä koppa ja kevyt perä. Asiaa. Vehje katosi lopulta Nettiauton kautta jollekin raksaäijälle.
Mazda 626 Sport Saloon -91
-Kauhee virhe, mikään ei toiminut. Jälkiasennuskattoluukun takia pää oli katossa, sähköt vittuilivat enemmän kuin missään muussa ja laturi korjattiin vain kolmesti.
Nissan 200SX -91
-Kun ralliautot oli myyty, ajelin Hiacella autokauppojen ohi ja näin säksän. Siitä alkoi ahdettujen Nissaneiden harrastaminen jolla tiellä ollaan vieläkin. Elämäni paras ostos joka toi mulle järjettömän määrän tuttuja ympäri suomen DNSF ry:n muodossa. Paras penkkitulos oli 255hp/370Nm aikana, jolloin tuollakin teholla taputeltiin selkään. Auto lähti Kajaaniin jollekin junnulle, päätyi kiertopalkinnoksi ja viimeksi bongasin sen Tampereella.
Ford Escort -83 (Brassimalli)
-Tarvitsin talviauton joten ostin tutun kopan. Ajoin viikon ja päätin, että 200SX kestää kyllä maantiesuolan.
Citroen Xantia -99
-Kun edellä mainittu p*ska-mazda meinasi syttyä tuleen niin vaihdoin sen nopeasti ensimmäiseen edes sinnepäin vaihtoehtoon. Sain käsittämättömän hinnan Mazdasta kun vaihdoin sen mukavaan Xantiaan. Kaikki herkut löyty, tasainen kyyti. Viikon päästä ihan käsittämätön ostokrapula enkä päässyt autosta millään eroon liian velan takia. Kärsin kolme pitkää vuotta kunnes päätin niellä menetykseni ja vaihdoin sen pois. Näiden kolmen pitkän pitkän vuoden aikana Xantiasta ei muuten koskaan hajonnut yhtään mitään. Silti isoin virhe ikinä.
Nissan Sunny -91
-Säksä myytiin pois raksaprojektin ja pesänrakennusvietin takia. Tää nissani jobbarilta 300e hintaan ostettu pirssi oli todellakin vain kulkine vaikka kyllä tälläkin vedetiin Ahvenistolla. Vaihdoin Sunnyn muutaman kuukauden päästä uusiin vanteisiin ja renkaisiin, päikseen.
Opel Manta GSi -84 (nykyinen)
-Niin aito GSi kuin vain voi olla, korinvaihto ja prosentit vaivattomat 49,9%. On muovia, tuplavaloa, Recaron sisustaa ja prossilasia. Tietenkin 5-lovinen Getrac ja lukkoperä. Maalia vailla valmis. Ostin kaverilta kuusen alla vuosia maanneen auton jonka hän oli lipsauttanut ojaan. Hitsattavaa riitti.
BMW 320d -02
-Yksi parhaista autoista joita olen omistanut. Ensinnäkin vaihdoin sen s*aatanan Xantian tähän hyvällä hinnalla, toisekseen viihdyin tämän auton ratissa yli 100 000km, nahka haisi vielä senkin jälkeen kuin olisi just liikkeestä ajettu. Koko sen ajan kun auton omistin, käytin sitä vain huoltokirjan mukaisissa huolloissa eikä oikeastaan mitään kummallista. Upea! Meni exän mukana koska mä pidin sitten sen perheen toisen auton.
BMW 320 -85
-Halusin kokeilla mistä ne BTCF:n demarit oikein huumailee? Hieno vehje, ulvotin sitä muutaman talvikuukauden rajoittimeen kadulla ja radalla. Huutelin ihmisiä köyhäksi! Myin pois kun takaiskarit tuli koteloista läpi (jota en edes huomannut, ei vaikuttanut ajettavuuteen). Ehdottomasti paras rajoitinääni kaikista omistamistani autoista. Tän auton neula ei muualla ollutkaan kuin punaisella.
Nissan Skyline GT-R -91 (nykyinen)
-Mieletön peli ja prätkäntappaja. Nyt on peltikilvillä rullattu yli 70tkm. Heikkoina päivinä olen tätä ollut myymässä, sitten käyn ajamassa ja totean etten myy koskaan. Vain 403hv/417Nm mut ah mikä auto!
Nissan Skyline GT-R -92 (nykyinen)
-TimeAttack ratapeli. Tänä vuonna aion sillä johonkin mennä... Kunhan sen sais vielä kaariin ja käyntiin.
Mitsubishi Legnum -99 (nykyinen)
-Käyttis. Piti vaan ostaa halpa auto jonka ajan loppuun ja myyn jollekin lippispäälle tuninkiaihioksi kun kyllästyn. Homma lähti heti käsistä, vanteet vaihtui ja coilit on tilattu. Tarina jatkuu siis tämänkin pelin osalta.
...ja viimeisenä Nissan Micra 1.0 -97 (avovaimon auto)
-Silloin kun Skyllet hajoaa muuten vaan ja Legnum kuolee johonkin vikaan niin varaosat haetaan tällä. Ihan yksi lysti kuinka paljon on vettä, pakkasta, molempia tai hellettä. Micra jysähtää käymään kuin palmun alta ja vie perille.
Kylläpäs on porukka autoja vaihdellut. Omaan historiaan kuuluu kamalia virheitä, ja muutama onnistuminen. Uutta autoa ei ole ollut koskaan, eikä varmaan edes tule.
Mazda 1300 vm. ??
-Sain pikkupoikana, ajoin sillä pellolla ja montulla kunnes se lopulta hajosi kardaanin katkeamiseen. Muu auto on jo kartalta kadonnut, mutta sen sydän sykkii edelleen muistoissa ja motti palvelee DIY kaivinkoneen voimanlähteenä
Volvo Amazon -67
-Faijan kanssa tehtiin ja maalattiin täydestä raadosta kelvollinen ajopeli tuoreelle kortille. Vähän autoon kyllästyneenä myin sen puolitutulle. Uusi omistaja menetti sen varkaille vain hetki ostosta eikä siitä sen kummemmin ole kuultu.
Opel Ascona A - 71
-Lainasin kaverin autoa räntäisenä helmikuun iltana ja se päätyi moottoritievauhdista katolleen. Lukollinen takaveto ruiskupadalla oli liian kova juttu liian tuoreille ajotaidoille. Auto siirtyi mun nimiin, jäi projektiksi eikä siitä koskaan tullut mitään. Myin vuosia myöhemmin sen Viitalan Mikolle 20e:lla. Virhe.
Ford Escort XR3 -86
-Amazoniin nähden tämä pieni ja pippurinen peli meni ihan eläimenä. Auto oli ensin kadulla stereoineen, sitten siihen ilmestyi kaaret ja vähän voimaa. Lopulta ajoin sillä asfalttisprintin enkä ollut edes viimeinen. Auto päätyi jollekin junnulle treeniautoksi.
Opel Kadett -7?
-Talviauto joka jäi kesäksi. Sain kerran jopa tytön kyytiin, koitin polttaa kumia ja siitä laukesi perä. Tyttö käveli kotiin.
Toyota Hiace -91
-Meikäläisen takavetoauton ajo-opetus tuli tällä vehkeellä. Silloin joskus melkein 10000e maksanut Hiace sai popit sisään ja sillä vedettiin mm. Escorttia kisoihin ja treeneihin. Pitkä koppa ja kevyt perä. Asiaa. Vehje katosi lopulta Nettiauton kautta jollekin raksaäijälle.
Mazda 626 Sport Saloon -91
-Kauhee virhe, mikään ei toiminut. Jälkiasennuskattoluukun takia pää oli katossa, sähköt vittuilivat enemmän kuin missään muussa ja laturi korjattiin vain kolmesti.
Nissan 200SX -91
-Kun ralliautot oli myyty, ajelin Hiacella autokauppojen ohi ja näin säksän. Siitä alkoi ahdettujen Nissaneiden harrastaminen jolla tiellä ollaan vieläkin. Elämäni paras ostos joka toi mulle järjettömän määrän tuttuja ympäri suomen DNSF ry:n muodossa. Paras penkkitulos oli 255hp/370Nm aikana, jolloin tuollakin teholla taputeltiin selkään. Auto lähti Kajaaniin jollekin junnulle, päätyi kiertopalkinnoksi ja viimeksi bongasin sen Tampereella.
Ford Escort -83 (Brassimalli)
-Tarvitsin talviauton joten ostin tutun kopan. Ajoin viikon ja päätin, että 200SX kestää kyllä maantiesuolan.
Citroen Xantia -99
-Kun edellä mainittu p*ska-mazda meinasi syttyä tuleen niin vaihdoin sen nopeasti ensimmäiseen edes sinnepäin vaihtoehtoon. Sain käsittämättömän hinnan Mazdasta kun vaihdoin sen mukavaan Xantiaan. Kaikki herkut löyty, tasainen kyyti. Viikon päästä ihan käsittämätön ostokrapula enkä päässyt autosta millään eroon liian velan takia. Kärsin kolme pitkää vuotta kunnes päätin niellä menetykseni ja vaihdoin sen pois. Näiden kolmen pitkän pitkän vuoden aikana Xantiasta ei muuten koskaan hajonnut yhtään mitään. Silti isoin virhe ikinä.
Nissan Sunny -91
-Säksä myytiin pois raksaprojektin ja pesänrakennusvietin takia. Tää nissani jobbarilta 300e hintaan ostettu pirssi oli todellakin vain kulkine vaikka kyllä tälläkin vedetiin Ahvenistolla. Vaihdoin Sunnyn muutaman kuukauden päästä uusiin vanteisiin ja renkaisiin, päikseen.
Opel Manta GSi -84 (nykyinen)
-Niin aito GSi kuin vain voi olla, korinvaihto ja prosentit vaivattomat 49,9%. On muovia, tuplavaloa, Recaron sisustaa ja prossilasia. Tietenkin 5-lovinen Getrac ja lukkoperä. Maalia vailla valmis. Ostin kaverilta kuusen alla vuosia maanneen auton jonka hän oli lipsauttanut ojaan. Hitsattavaa riitti.
BMW 320d -02
-Yksi parhaista autoista joita olen omistanut. Ensinnäkin vaihdoin sen s*aatanan Xantian tähän hyvällä hinnalla, toisekseen viihdyin tämän auton ratissa yli 100 000km, nahka haisi vielä senkin jälkeen kuin olisi just liikkeestä ajettu. Koko sen ajan kun auton omistin, käytin sitä vain huoltokirjan mukaisissa huolloissa eikä oikeastaan mitään kummallista. Upea! Meni exän mukana koska mä pidin sitten sen perheen toisen auton.
BMW 320 -85
-Halusin kokeilla mistä ne BTCF:n demarit oikein huumailee? Hieno vehje, ulvotin sitä muutaman talvikuukauden rajoittimeen kadulla ja radalla. Huutelin ihmisiä köyhäksi! Myin pois kun takaiskarit tuli koteloista läpi (jota en edes huomannut, ei vaikuttanut ajettavuuteen). Ehdottomasti paras rajoitinääni kaikista omistamistani autoista. Tän auton neula ei muualla ollutkaan kuin punaisella.
Nissan Skyline GT-R -91 (nykyinen)
-Mieletön peli ja prätkäntappaja. Nyt on peltikilvillä rullattu yli 70tkm. Heikkoina päivinä olen tätä ollut myymässä, sitten käyn ajamassa ja totean etten myy koskaan. Vain 403hv/417Nm mut ah mikä auto!
Nissan Skyline GT-R -92 (nykyinen)
-TimeAttack ratapeli. Tänä vuonna aion sillä johonkin mennä... Kunhan sen sais vielä kaariin ja käyntiin.
Mitsubishi Legnum -99 (nykyinen)
-Käyttis. Piti vaan ostaa halpa auto jonka ajan loppuun ja myyn jollekin lippispäälle tuninkiaihioksi kun kyllästyn. Homma lähti heti käsistä, vanteet vaihtui ja coilit on tilattu. Tarina jatkuu siis tämänkin pelin osalta.
...ja viimeisenä Nissan Micra 1.0 -97 (avovaimon auto)
-Silloin kun Skyllet hajoaa muuten vaan ja Legnum kuolee johonkin vikaan niin varaosat haetaan tällä. Ihan yksi lysti kuinka paljon on vettä, pakkasta, molempia tai hellettä. Micra jysähtää käymään kuin palmun alta ja vie perille.