mitä maksaa ylimaalaus?

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Mitäs tulee henkilöauton ylimaalaukselle hintaa, jos
a) kaikki pohjat itse tehtynä, valmiina väriin?
b) peltityöt (=mahd. hitsaukset) tehtynä mutta muut pohjat jäis maalarille?
kertokaas hintaesimerkkejä (etelä-suomi), joko ihan työn osuudesta tai tarvikkeiden&maalien kera.. maaleja on toki kovasti erihintaisia.
 
Itse hain juuri äsken colttiini 2l PPG Deltron raskaankaluston automaalia, kaksikomponentti pohjamaalia litran, kovettajaa litran ja ohennetta litran. Yhteensä 100e

Joutsenolaisessa maalifirmassa hinnat olivat:
Ohenne 10e/l, Pohjamaali 23e/l, Kovettaja 27e/l ja tuo itse pintaväri 20e/l.

Noita PPG:n Deltron maaleja on monilla foorumeilla kehuttu halvoiksi ja hyviksi maaleiksi. Tuohon ei tarvitse edes lakkaa laittaa pintaan vaan kiiltävän lopputuloksen saa pelkällä maalilla. Nuo raskaankaluston maalit ovat vielä peittävämpiä kuin normaalit automaalit joten puukäsi pohjatöiden tekijä / maalari saa vielä vähän enemmän anteeksi kuin normaaleilla maaleilla.

Mielestäni tuossa hinta/laatu suhteen pitäisi olla aika hyvin kohdallaan. Tosin jos haluaa parempia sävyjä niin ei nuo helmiäsmaalit jne. olleet kuin 50e litra. Varmasti jostain muualta päin suomea saa vielä paljon halvemmalla.

Kaveri kävi maalauttamassa autonsa jollain "kylänmaalarilla" joka otti pelkästä maalaustyöstä 200e. Jälki oli mielestäni ihan siistiä.
 
Tietääkös joku pk-seudulla mitään hinta/laatusuhteeltaan hyvää maalaamoa.
Pariin paikkaan soittanu ja 1000e kaikkineen tulisi hintaa, joten jos halvemmalla tiedätte niin avautukaa ;D
 
Tuon verran maalaus valitettavasti maksaa. Yleensä näissä halvemmissa ei ole paljon kuitteja kysellä ja maalarikin tekee hommat työnantajansa tiloissa ja laitteilla omalla ajallaan. Laatu voi olla ihan ok, mutta ymmärrettävästi tämänkaltaista toimintaa harrastavat eivät juurikaan mainosta itseään. Lisäksi löytyy tietysti kaikenlaista autotallimaalaria jolloin laatu saattaa kärsiä paikan ja laitteiden vuoksi.

Mitä maalaamiseen tulee niin mielestäni vaikein osa on tehdä tarpeeksi hyvät pohjat. Pintamaali kun ei peitä mitään virheitä vaan ainoastaan antaa värisävyn ja suojaa säätä vastaan. Pohjien teko kannattaa antaa suosiolla maalarille tai sitten tehdä koko homma itse pintavärin vetämistä myöten. Itse olen todella huono pohjien tekemisessä. Ainoa laite millä saan edes välttävää jälkeä aikaan on epäkesko hiomakone. Käsin jää aina aaltoilevaksi teki mitä tahansa. Ehkä ei vaan kärsivällisyys riitä?
 
KimmoH sanoi
Noita PPG:n Deltron maaleja on monilla foorumeilla kehuttu halvoiksi ja hyviksi maaleiksi. Tuohon ei tarvitse edes lakkaa laittaa pintaan vaan kiiltävän lopputuloksen saa pelkällä maalilla. Nuo raskaankaluston maalit ovat vielä peittävämpiä kuin normaalit automaalit joten puukäsi pohjatöiden tekijä / maalari saa vielä vähän enemmän anteeksi kuin normaaleilla maaleilla.
Joo onhan se varmaan noinkin mutta itselläni kokemuksia PPG Deltron maalista kun on muutamia niin voin sanoa että lakkaus maalauksen jälkeen on SUOSITELTAVAA... noissa ei ole mitään muuta vikaa kun että naarmut sun muut näkyy varsinkin mustassa sairaan hyvin :eek:

Ammattikouluilta kannattaa kysellä että minkä verran ylimaalaus maksaa, jos itse tekee pohjat niin pääsee helpoimmalla, eikä voi syyttää muita kuin itseään jos pohjat on pielessä ;D
Pirkanmaan Taitokeskukseen kannattaa soittaa ja kysellä hintoja esim Kari Ali-Kovero on opettaja ketä kannattaa kysellä. Tossa on Keskuksen numero 03-315551
Sinne kun soittaa ja kysyy Ali-Koveroa niin ehkäpä jotain saa tietää.
 
enpä sitten huomannut tohon laittaa että Pirkanmaan Taitokeskus sijaitsee Tampereella.
Pistän tähän samaan parin halvan maalarin numeron joilta voi myös kysellä maalauksia...

Automaalaamo Alte
P. 03-2233680
050-5327337

Automaalaamo Siuro&Lanu
P.03-2551221
 
off topic, mutta kiva maalaus ;D

[ylläpito on poistanut liitteen]
 
Mustatimantti sanoi

Ammattikouluilta kannattaa kysellä että minkä verran ylimaalaus maksaa, jos itse tekee pohjat niin pääsee helpoimmalla, eikä voi syyttää muita kuin itseään jos pohjat on pielessä  ;D

itse en suosittele ollenkaan ammattikoulussa maalaamista. Oma eka autoni oli maalattu ammattikoulussa ja jälki oli aivan kauheaa. auto oli vw jetta II (ei haastava kohde) Lukon vastakappaleet oli maalattu valkoisiksi huolimattomuuttaan, mustien puskurien yläreunat olivat aivan valkoisessa maalissa, sekin suojauksen puutetta. Maalipinta lohkeili irti palasine n.6vuotta maalauksen jälkeen. näitä löytyi joka puolelta autoa.
 
Osaako joku suositella hyvää maalaamo Pks-seudulla? Hinnalla ei juuri väliä, koska lähes kaikki veloittavat tuosta hommasta saman hinnan. Maalaukseen olisi menossa taka-paneeli, etu- ja takapuskuri. Erikoista maalauksessa olisi se että pitäis saada maali sävytettyä mahdollisimman hyvin metalliosan mukaiseksi(muoviosat haalistunut, mutta ei metalliosat).
 
Keravalta voin kehua Harjunpään automaalaamon hyvää laatua, palvelua ja hintatasoa. Käytin pari viikkoa sitten spoilerin maalauksessa ja jälki oli niin hyvää, että oli vietävä oikein kossupullo kiitokseksi... :peukku Tuossa yhteystiedot:

Automaalaamo Harjunpää & Co
Peltomäenkatu 9 B ( Jäspilän teollisuusalue )
04250 KERAVA
Puh./ Fax. 09-2946680
www.automaalaamoharjunpaa.fi

Avoinna arkisin 8:00 - 17:00 tai tarpeen mukaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom