Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wlooffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

  • SDP

    Äänet 4 3.6%
  • Keskusta

    Äänet 7 6.4%
  • Kokoomus

    Äänet 18 16.4%
  • RKP

    Äänet 3 2.7%
  • KD

    Äänet 0 0.0%
  • Vihreät

    Äänet 1 0.9%
  • Vasemmistoliitto

    Äänet 0 0.0%
  • Perussuomalaiset

    Äänet 56 50.9%
  • Suomen Kommunistinen Puolue

    Äänet 1 0.9%
  • Itsenäisyyspuolue

    Äänet 1 0.9%
  • Piraattipuolue

    Äänet 4 3.6%
  • Muutos 2011

    Äänet 1 0.9%
  • Vapauspuolue

    Äänet 1 0.9%
  • Aku Ankka

    Äänet 2 1.8%
  • Muu

    Äänet 1 0.9%
  • En äänestä

    Äänet 6 5.5%
  • Evvk

    Äänet 4 3.6%

  • Äänestäjiä yhteensä
    110
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Tulee kyllä vahvasti mieleen tästä yhteiskuntasopimuksesta (joka siis kariutui) ettei sen ollut tarkoituskaan toteutua vaan kyseessä oli sumutus jonka varjolla hallitus saa vahvemman mandaatin tehdä se mitä pitää tehdä. Epärealistista odottaa että viikossa tai kahdessa voitaisiin saada aikaan sopimus missä yksi osapuoli vaatii mm. 100 tuntia lisää työtä ja toinen mm. irtisanomissuojan parannuksia. "Joudumme leikkaamaan koska sopimusta ei saatu aikaan, tarjosimme kyllä vaihtoehtoa" tullaan varmaankin vielä kuulemaan jossain muodossa.

Ja hallituspohjahan julkaistaan Sipilän mukaan huomenna eli kiinnostavia aikoja elämme.
 
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Näköjään se takinkääntely joo alkoi (PS ja Kreikka), saa nähdä mitä seuraa.... elämme tosiaan mielenkiintoisia aikoja.
 
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

ast sanoi
Tulee kyllä vahvasti mieleen tästä yhteiskuntasopimuksesta (joka siis kariutui) ettei sen ollut tarkoituskaan toteutua vaan kyseessä oli sumutus jonka varjolla hallitus saa vahvemman mandaatin tehdä se mitä pitää tehdä. Epärealistista odottaa että viikossa tai kahdessa voitaisiin saada aikaan sopimus missä yksi osapuoli vaatii mm. 100 tuntia lisää työtä ja toinen mm. irtisanomissuojan parannuksia. "Joudumme leikkaamaan koska sopimusta ei saatu aikaan, tarjosimme kyllä vaihtoehtoa" tullaan varmaankin vielä kuulemaan jossain muodossa.

http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2015/05/07/sipila-sopeutustarve-nyt-10-miljardia-euroa/20155778/12
 
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Niko Päivinen sanoi
Näköjään se takinkääntely joo alkoi (PS ja Kreikka), saa nähdä mitä seuraa.... elämme tosiaan mielenkiintoisia aikoja.

Täytyy tähän väliin todeta että ei sillä Kreikalla tällä kertaa ollutkaan enää niin suurta väliä kuin viimeeksi kun Jykä pisti jo nimen paperiin. Siksi en uskonut tämän muodostuvan kynnyskysymykseksi. Se juna meni jo.

Maahanmuuttoon odotan kylläkin PS:n saavan omia kantojaan läpi. Ne ainakin sopivat Sipilän leikkauslinjaan, säästöä on saatavissa varsin nopeasti asioista jotka eivät heikennä äänestäjien tilannetta pätkääkään.

Yhteiskuntasopimus oli varsin iso haave, mutta en ole tarkemmin tutustunut mitä sillä olisi pitänyt saada aikaan, joten en kommentoi oliko sen kaatuminen hyvä vai huono asia.
 
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Joo tottahan se on, että Suomen vaikutusmahdollisuudet Kreikka-asiaan ovat hyvin rajalliset, ja se ei minunkaan listallani ollut se tärkein asia. En silti pidä takinkääntelystä.

Mutta jos maahanmuuttoasioissa alkaa samanlainen limbo, niin sitten kyllä joutuu vakavasti miettimään äänestyskohteita uusiksi.
 
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Normienpurkutalkoot
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001138671.html
 
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Kiinnostaisi lukea taas klubin politiikantoimittajilta tilanneanalyysiä tästä hetkestä ;)
 
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Edellisen viestin toisto, nyt varsinkin viime päivien tapahtumat ja klubin äänestystulos huomioiden.

Harmi, että mcf:n politiikkasiipi on pahasti taantunut ;D
 
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

korsma sanoi
Edellisen viestin toisto, nyt varsinkin viime päivien tapahtumat ja klubin äänestystulos huomioiden.

Harmi, että mcf:n politiikkasiipi on pahasti taantunut ;D
Ei saa pilata hyviä asioita politiikalla ja (väärillä) mielipiteillä ;D
 
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Äläs nyt, tältä pohjalta Nikon diktatuurissa olisi valtakunnassa asiat varmasti nykysuomea paremmin ;D DaJackalinkin soisin johonkin korkeaan virkaan.
 
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Ja mä en noita perseitä äänestyänyt ja hyvä niin kun on niin ääri kansallista porukkaa jo silloin kun ääniä kalasteli ;D ;D
 
Veikkaan, että sähköautojen edistymisen suurin este tulee olemaan kotilataamisen vaikeus. Sähköauto vaatii todennäköisesti pääsulakkeiden koon kasvattamisen, uudet johdotukset sekä latausaseman. Arkikäytössä ei vaan voi elää pelkkien huoltoasema/kauppakeskusten latausasemien varassa, ja nyt kun työpaikkalataamistakin aletaan rokottamaan ei sekään ole aina paras vaihtoehto.
Tuo tuntuu vaan aina unohtuvan, toinen ongelma on mistä sitä sähköä saadaan kun nytkin ollaan jo ulkomaantuonnin varassa.
 
https://www.fingridlehti.fi/250-000-sahkoautoa-tulee-kaatuuko-kantaverkko/
Itse tuossa laskeskelin, että jos auton kulutus olisi 20kwh/100km näin keskiarvoisesti, niin 17000km keskimääräisellä ajosuoritteella 750 000 autoa kuluttaisi sähköä 2 550 000 000. Eli 2,5TWh ja vaikka tuon pyöristäisi ylöspäin 3TWh jos ottanee varmasti kaikki häviöt mukaan, niin silti se ei paljoa vaikuttaisi vuosi kulutukseen. Vuodessa ja 2018 vuoden koko energia kulutus oli 87TWh eli tuohon lisäystä ei tulisi juuri ollenkaan. Ja tämän lisäksi pitää huomioida se että autoja ladattaisiin pääsääntöisesti yöaikaan kotona, jolloin teollisuuden energian kulutus on pienempää, niin tämä itseasiassa tasottaisi vuorokausikohtaista energian kulutusta.

Eipä tuo lataaminen tule ongelmaksi jos asuu omakotitalossa. Meillä on tässä omakotitalossa suorasähkö + takka, niin tuossa tiistaina kun pakkasta oli aamulla sen -28 astetta niin silti tunnin energian kulutus oli 3,87kWh ja tuolla 3x25 pääsulakkeillahan saa sen 17,25kWh tunnissa. Ainoa mitä toivoisin noihin sähköautoihin niin että niihin saisi suoraan voimavirtapistokkeesta 3x10 tai 3x16 ampeerin latauksen, niin niitä saisi ladattua tasaisesti kaikki vaiheita kuormittaen.

Ja joo, kyllä minäkin ajoin tuossa jouluna Salo-Levi kahdella 30min pysähdyksellä, niin ei sähköautosta siihen olisi, mutta täytyy kyllä sanoa, että ei tuo ihmisten hommaa ole pidemmän päälle. Ottaa vaikka sitten vaikka autojunan, tai yöpyy matkalla niillä säästyneillä rahoilla.
 
^No itselleni tuo Outlanderin 1500kg riittää useimmiten ihan hyvin. Alamäessä regeneroi varmasti erittäin tehokkaasti kun on vähän painoa perässä. Mielestäni se on ihan kiva asia verrattuna siihen että nopeutta täytyisi rajoittaa vain jarruilla.
 
^Puhun siis sähköautoista, en hybrideistä. Kyllä minulle piisaa ihan jarruton 750kg vetokyky, mutta kun jarruttomana TeslaKAAN ei tarjoa edes sitä. (450kg on muistaakseni saman verran kuin isän Yariksella...)
 
Mää äänestän ainaki vihireitä nii saahaan kohta kaikki istua pakkasella kylmissä jääkaapeissa (sähköautot ja hybridit) säädetään sisälämpö 10 asteeseen palellaan ja kehutaan sitte essolla miten maailma säästyi ja päästiin n.30km ilman polttomoottoria heh heh
Harrastushan se on tuokin...... kukin tyylillään
 
Veikkaan, että sähköautojen edistymisen suurin este tulee olemaan kotilataamisen vaikeus. Sähköauto vaatii todennäköisesti pääsulakkeiden koon kasvattamisen, uudet johdotukset sekä latausaseman. Arkikäytössä ei vaan voi elää pelkkien huoltoasema/kauppakeskusten latausasemien varassa, ja nyt kun työpaikkalataamistakin aletaan rokottamaan ei sekään ole aina paras vaihtoehto.
Tuo tuntuu vaan aina unohtuvan, toinen ongelma on mistä sitä sähköä saadaan kun nytkin ollaan jo ulkomaantuonnin varassa.

Kotilataamisen helppous on yksi parhaista sähköautoilun eduista. Sulakkeita ei lähtökohtaisesti tarvitse kasvattaa, koska jo 8A virralla ylivoimainen valtaosa saa yön aikana tarpeeksi latinkia kattamaan seuraavan päivän ajot.

Mää äänestän ainaki vihireitä nii saahaan kohta kaikki istua pakkasella kylmissä jääkaapeissa (sähköautot ja hybridit) säädetään sisälämpö 10 asteeseen palellaan ja kehutaan sitte essolla miten maailma säästyi ja päästiin n.30km ilman polttomoottoria heh heh
Harrastushan se on tuokin...... kukin tyylillään

Väkevää mutua. Leaf on nopeimmin lämpenevä auto, joka minulla on koskaan ollut. Taannoinen -25 lämpötila tiputti rangen 180 km tasolle, mutta murhe ei päivittäisellä 60km ajoauoritteella ole suuren suuri.
 
Ja lähtö -25 tapahtui auton ollessa parkissa talon pihalla ulkona? Pakastunut yön yli -25 normaalit +12h ?

Vahva mutu että nyt on lähdetty kumminki lämpimästä tallista liikkeelle......
 
Ja lähtö -25 tapahtui auton ollessa parkissa talon pihalla ulkona? Pakastunut yön yli -25 normaalit +12h ?

Vahva mutu että nyt on lähdetty kumminki lämpimästä tallista liikkeelle......

Siinä se oli ulkona katoksessa koko yön. Illalla ei tosin ollut kuin -15, kiristyi siinä sitten yön mittaan. Olet hieno esimerkki siitä, miten ladataan "faktoja" täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella.

Otsikon aiheeseen liittyen, voisin melkein äänestääkin vihreitä, että saataisiin sähköautoilua edistettyä mahdollisimman tehokkaasti.
 
jätkät jauhaa paskaa minkä kerkiätte ryhtykää politikoiksi, menesttys on taattu.

Tuolta voi käydä lukemassa lisää, todetaan hyvin selvästi että -20.....-25 ei lämpöä sisälle enää riitä, siellä sähköfaneille faktoja

http://blogi.autotie.fi/tien-sivust...f-on-toimiva-talviauto-muutamalla-varauksella



" Nissan Leaf lämpiää nopeasti ajoon lähtiessä ja pysyy hyvin lämpimänä, varauksin. [/B][/B][/SIZE]
Talviajon lämpimyyteen liittyy ensimmäinen otsikossa mainitsemistani varauksista. Leaf on mukavan lämmin talviauto noin -20 Cº keleille asti. Sen jälkeen ainakin minun ilmalämpöpumpulla varustetusta autosta alkaa matka-ajonopeuksissa attiasennolla, koska auto yrittää korvata hieman liian alhaiseksi jäävää lämpötilaa puhaltamalla täysillä. Seurauksena on vain entistä viileämpi sisätila ja kova sähkönkulutus. Kokemukseni mukaan edellä kuvatulla tavalla toimien lämmityslaitteen saa helposti kuluttamaan pitkälläkin matkalla 3 -4,5 kWh, ja se on aivan liian huono asia toimintasäteelle"
 
Ei tarvitse sen enempää lukea kun ajan itse samanlaisella autolla päivittäin. On siellä 25 pakkasilla ns. kaikki pelissä ja sähkön kulutus pelkkään lämmitykseen on tosiaan tuon neljä kW, mutta ei siellä silloinkaan kylmä tullut.

Nyt on -15 astetta täällä meillä päin, ja niin halutessaan tarkenee ajella vaikka munasillaan.
 
Sen voi ihan kaikki laskutaitoiset laskea, että mimmonen kustannus/energiamäärä tulee sillä polttomoottorikäytöllä vs sähkö, ihan kovillakin pakkasilla. Jos sähkökäytön kulut kesällä on kuudesosa bensasta niin talvella vaikka kolmasosa? Vaikka ei olisikaan sitä lämpöpumppua, joka alkaa jo olemaan lähes arkipäivää.

Noh, kyllähän aikanaan moni oli sitä mieltä, että auto on ihan turha peli vs hevonen. Toivotaan, että poliitikot ovat sentään suvaitsevaisia polttomoottorikäyttöisten autojen HARRASTAMISEEN. :) En henk koht usko että mitään hirveän ravisuttavaa tapahtuu vielä parin vuoden sisällä mutta katsotaan.
 
Kaikki ajavat millä haluavat. Ja mielestäni siihen pitää antaa myös valtiovallan puolesta mahdollisuus ilman lisättyä tekopyhää ilmastohöpinää, kuka ikinä siellä palkkioitaan ja palkkojaan nosteleekin.

Kai se täytyy suurinta porukkaa (jälleen kerran) äänestää.
 
Viimeksi muokattu
Takaisin
Ylös Bottom