mitäs arvelette?

ahtopaine

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2003
kuis galantti kulkee mailin matkalla?
täällä kemissä ois top speed kisat ens viikonloppuna ja ois tarkoitus lähtä kokeileen!!!
eihän tuo ilmanvastuskerroin oo paras mahdollinen mutta välitykset ainaskin on tarpeeks pitkät mutta riittääkö voima mihinkä asti hiilata nopeutta...3 vaihteella kulkee sen 200km/h 400m matkalla, vielä olis reilu 1000m matkaa vauhdin kiihtyä, ja 2 vaihdetta jäljellä...
antakaahan veikkauksia!!!

ps.jarrutusmatka on 900m ja yksmäntäiset jarrut. pitäisköhän parempi henkivakuutus hankkia ;D..
 
Jos sun puheet pitää paikkaansa niin 286km/h ja ~30s  :peukku

Mitä lähimmäks arvannut voittaa ???
 
mr ahtopaine sanoi
ps.jarrutusmatka on 900m ja yksmäntäiset jarrut. pitäisköhän parempi henkivakuutus hankkia ;D..

281km/h
No onneksi Haaparannalle ei tarvitse passia mutta ilmoita tulliin että tulet lepikon kautta eikä ole tullattavaa.
 
Missäs muualla noita kisoja muuten on joihin vapaasti pääsee? Voisin mennä joskus kokeilemaan jos olisi inhimillisen matkan päässä. Speedpartyt ja muut kutsukisat eivät ehkä ole minua ja autoani varten :p

Täällä on muuten hauska kiihtyvyyslaskuri:
http://www.nightrider.com/biketech/accel_sim1.htm

Siitä vaan arvioimaan oman auton kiihtyvyyttä. Harmi että noita poikkipinta-ala ja ilmanvastuskerrointietoja on aika heikosti saatavilla, joten on pakko vähän arvioida.

Oletettavan huippunopeuden perusteella näitä kahta arvoa säätämällä sain laskettua omalle autolleni seuraavat:

- 0-60 MPH 6.29s (ei kyllä mene tuohon, vaihdot ja lähtö vie enemmän aikaa kuin laskelmassa)
- 1/8 maili 9.52s @ 124 km/h
- 1/4 maili 14.55s @ 158 km/h
0-1000 m (3281 feet) 26.40 s / 198 km/h
0-1600 m (5249 feet) 36.80 s / 213 km/h
huippunopeus 221 km/h

Ainakin alku on liian optimistinen ja niin taitaa olla loppukin ;D Jos leikitte tuolla niin huomioikaa että kaikki arvot ovat jenkkiyksiköissä.
 
Cartest antoi parhaimmilla arvoilla mitä hatusta löysin jotain 262km/h, jännä nähdä ;D
 
vaikee sanoa paljonko on tehoa kun ei oo mitattu..eiköhän siinä ainaskin se 300hoopeetä ole...jos lasket tolla laskurilla niin yli 600hp...
http://www.speedworldmotorplex.com/calc.htm
1500kg=3300lbs
vartin loppunopeus 128mph..
taas jos lasket varttimailin ajalla 11.4 niin tuloo n 500hp..
kyseiset ajat on mitattu g-techillä...

tarkoitus olisi mittauttaa tehot tänä syksynä...
 
no niin pytty on kotona...260km/h 1.5 ahtopaineilla...
aikas hyvin kun ottaa huomioon auton aerodynamikan sekä nelivedon aiheuttaman kitkan..4:sella piti kierrättää 7800rpm eli yks vaihde jäi vielä käyttämättä...
sen kuitenkin huomasin että ei taida perhemallin galantti olla ihan noihin vauhteihin tarkoitettu...
2 sija tais mennä 911 turbo porchelle 233km/h..
v8 paras nopeus tais olla 240km/h ja vissiin camaro, 2 oli m5 bmw 238km/h...
mieli kyllä teki kokeilla 2barin ahdoilla mut seokset säädetty vaan kolmosvaihteelle asti eli varttimailille joten kun nelosen laittoi silmään niin pukkas laihalle heti...mutta riittipä tuo 1.5 kiloakin ;)..
 
tossa on muuten linkki viron mailin ajoihin voi vertailla jotain ,ei ihan nelivetoja noille luvuille pääse..saati sitten 2 litraset...http://www.rodeo.ee/omc/main.php?lang=est&m=168&sm=0&a=0&gip=0
 
Hyvä tulos! :peukku mitä tarkoitat että ecu on säädetty tietyllä tavalla ???

Hyvin cartest piti paikkaansa.  :peukku Butcherin ja mun arvaukset meinaan  ;D
 
kukas tässä ecun säädöistä on puhunu? ;)..mullahan on 8 suutinta ensimmäiset on 850cc toiset 300cc..eli 850cc on 90% auki....riittää 1.5 kiloon kolmosella näin ollen joutuu aukaiseen lisäsuuttimia noin 25% neloselle koska menee seos laihalle...koska kuormitus kasvaa....2 kilon paineella riittää 1.5 kilon säädöt kolmoselle asti, mutta kun laittaa nelosen silmään niin heti paukahtaa laihalle...ja missäpä voisit kokeilla tota nelosvaihetta turvallisesti, ainoastaan tollasissa kisoissa missä on leveä tie, eikä ole vaaraksi muille...eikä toi lisäsuuttimilla kikkailu oo mitään helppoo, oishan tota voinut kokeilla säätää kisoissa, mut heti ekan lähdön jälkeen näki että voitto tulee niin mitäpä tota suotta alko ruuvaan...lisäsuuttimien ohjaus tapahtui ennen kierrosluvun sekä kaasuläpän asennon mukaan jolloin jos halusit että bensa riittää nelosvaihteelle niin kävi liian rikkaalla ykkösellä ja alkoi tukehtua...nyt ohjaus on map-anturilla ja kaasuläpän asennolla ja huomioi vähän paremmin kuorman...näyttäis vähän että 1.5 kilolla tulee parempia aikoja kun 2 kilolla koska sillä ei riitä pito...rovaniemellä 200m loppunopeus 1.5 bar 143km/h ja 2 bar 153km/h aikas paljon vaikutti vaikka suti ja kytkin luisti tolla 2 kilolla, mut tuntuu ettei se olis jaksanu kovin paljoo kelata lisää koska toi ilman vastus 200km/h:n jälkeen vaikuttaa aikas paljon...tos on muuten linkki sivuille mihin tuloo tulokset http://www.paalupaikka.com/...
 
En kyllä tajua miten vaihde voisi vaikuttaa ??? Tuohan tarkoittaisi sitä että seos menee kolmosellakin laihalle jyrkässä ylämäessä vedätettäessä. Kuulostaa minusta siltä ettei esim. imuilman lämpötilan kompensointi toimi oikein kun suuremmissa nopeuksissa imuilman jäähtyessä tehokkaammin seos alkaa heittää. Penkkiin vaan ja säätämään...

Onko siinä millainen imuilman lämpöanturi ja missä se sijaitsee?

Mitään vastaavaa en ole havainnut omassa kieltämättä tuon rinnalla täydessä mopossani. Seokset säädettiin eri MAP-arvoille penkissä kolmosella niin että penkki vakioi kierrosluvun, toisin sanoen ajamalla niin "jyrkässä ylämäessä" ettei vauhti kiihtynyt kaasu pohjassa ahdot maksimissa. Sen jälkeen nelosella vedetyissä koko kierrosalueen vedoissa seokset olivat juuri siinä mihin ne oli säädettykin kuten luonnollisesti pitääkin olla jos ruiskun kompensoinnit pelaavat oikein.
 
hieno tulos joka tapauksessa. Olisinpa ollut kärpäsenä katossa kuuntelemassa Porkke kuskin (urheiluauto?) ja "pitää olla v8"-kuskien kommentteja kisan jälkeen ;D
 
kyllä mulla ainaskin vaikuttaa...syitä on monia yks on se  että hukkaportti on liian pieni jolloin jos säädät 1.5 kiloon niin karkaa isommilla vaihteilla 2 kilon nurkille....hukkaportti on 40 millinen pate racingin tuote, pitäis laittaa 2kpl...jos vaikka jätät hukkaportin auki niin silti paineet kohoaa kierroksilla yli kiloon..eli nyt säädöt on sellaiset että ykkösellä 1.2 bar niin sitten pysy nelosella 1.5 baarissa.....tuon sun vehkeen säätämisessä on ollut se ero että sun suuttimien tuotto on riittänyt...katsoskuin ei nuo 850cc suuttimet riitä 600 hevoseen 90% aukiololla..liian pienet katsos, sen takia siinä onkin ne lisäsuuttimet...kyllähän ton penkissä varmaan sais paremmaksi ei oo vaan tullu vielä käytettyy....
 
Ok, se tietysti selittää asian jos ahtopaine ei pysy stabiilina. Lisäsuuttimet tuovat varmasti monimutkaisuutta asiaan, varsinkin jos niitä ei ohjata samalla eculla kuin muita suuttimia.
 
http://thepiratebay.org/details.php?id=3363263

ps. Ruottin jannut löys tän ja kyselivät "mikä ihme tää kikotin oikee on" ;D
 
99,7 % olisi valmiina, mutta ku ei ole seedaajia... Onkos tätä kellään kokonaisena, joka voisi seedata tai saisitko Harri sitä sinun pätkää pikapuoliin jakoon?
 
Stoppaa vaan ja kato, sehän on mpg:nä... aika turha filmi, kun kuvattu maalin vierestä ja autot vaan sujahtelee ohitse ja sen jälkeen kuuluttaja vetää omaa settiä siihen...
 
Takaisin
Ylös Bottom