miten saisi automaattiryypyn toimimaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riisikippo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
R

riisikippo

Guest
ryyppy ei toimi 1.5glx mitsussani kaasarirassi mikähän vjittu vialla?? auto on vm-88 c12a

eipä toimi ollenkaan..mutta bensaahan se säästää!! hyvät vihjeet otetaan kuiteskin ilomielin vastaan. ::)

Luultavasti sitä koneisto käyttävä vahaelementti (vai mikä se nyt Mitsun kaasareissa on?) on sökö, eipä siihen auta muu kuin ko. osan vaihtaminen.. halvemmaksi tulee koko kaasarin vaihtaminen luulen ma, jos käyt kysymässä osan hintaa maahantuojalta...

Kai olet katsonut että päällisin puolin kaikki tangot ja jouset ovat paikoillaan kaasarissa? Ja että kaasarin vesikierto on kunnossa (siis se josta ryyppy "haistelee" koneen lämpötilan)?

vai oletko katsonut että pelaako se ryyppy, se että kylmänä starttaessa kierrokset ei nouse, ei välttämättä meinaa että läppä ei aukeais, vaan että nopeanjoutokäynnin ruuvi on säädetty vituralleen..

itsellä ainakin oli ryyppy toimivana ja kylmänä kierrokset ponkas sinne 2krpm hujakoille, sit sääden tyhjäkäyntiä ja avot, ei jaksanut enää moottori kylmänä kunnolla käydä, pisti kytkimen pohjaan ja 1000 rpm (normaali tyhjäkäynti mulla), ja tärisi ja stallasi kokoajan jos ei kaasulla avustanut vähän aikaa, sit säädin sen nopean joutokäynti ruuvin ja taas startatessa 2krpm, ja kaikki toimii hyvin..

joutokäynti ja nopea joutokäyntiruuvi on ainakin minun kaasarimitsussani erikseen.. (ei kannata siis sekoittaa samaan)

Takaisin
Ylös Bottom