Mitsu 2016 2.0 Phev

EAAE

New Member
Liittynyt
17 Toukokuu 2022
Morjensta, ajattelin liittyä parempien ihmisten joukkoon ja kysyä samalla.
Ongelma on sellainen tänään ensimmäistä kertaa lähdin ajamaan Vantaalta Kotkaan ja meno matkalla n 50km päästä kulutus oli noussut >8l/keski ,ajattelin että kai se on ok ku Akku oli täysin tyhjä jo, Eco moodi päällä silti.
Paluumatkalla ylläri tuli ku keski kulutus nousi 10.6-10.8 ja pysyi koko matkan .
Isompi oli ku oli käytössä vakkari .
Akku oli myös tyhjä, ulko lämpötila oli yli 10astetta plussalla .
Ajettu sääntöjen mukaan 120km/h navikka mukaan
Viimeinen huolto tehty lokakuussa ja mittari näyttää että ois 15tkm jäljellä seuraavaan tai ensi lokakuu.
19" mitsun vanteet alla .
Olen aika ihmeessä että mittari näytti tuollaista .
Toki käytän sitä enemmän stadissa ja latailen sitä usein.
Heinäkuussa olisi lähtö Kajaanin niin jos tämä on "normaali" niin joutuu VR:llä lähtee kun koko perhe on myös tulossa ja matkatavarat.
Itse epäilen että bensa suodatin tai joku muu ois tukossa mutta viimeksi oli Laaja huolto ja maksoi hunaja Rintajuopilla niin kaikki suodattimet olisi pitänyt olla uusittuja.

Joku viisas hälp me.
Kiitoksia avusta :)
 

3xx

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2021
Morjensta, ajattelin liittyä parempien ihmisten joukkoon ja kysyä samalla.
Ongelma on sellainen tänään ensimmäistä kertaa lähdin ajamaan Vantaalta Kotkaan ja meno matkalla n 50km päästä kulutus oli noussut >8l/keski ,ajattelin että kai se on ok ku Akku oli täysin tyhjä jo, Eco moodi päällä silti.
Paluumatkalla ylläri tuli ku keski kulutus nousi 10.6-10.8 ja pysyi koko matkan .
Isompi oli ku oli käytössä vakkari .
Akku oli myös tyhjä, ulko lämpötila oli yli 10astetta plussalla .
Ajettu sääntöjen mukaan 120km/h navikka mukaan
Viimeinen huolto tehty lokakuussa ja mittari näyttää että ois 15tkm jäljellä seuraavaan tai ensi lokakuu.
19" mitsun vanteet alla .
Olen aika ihmeessä että mittari näytti tuollaista .
Toki käytän sitä enemmän stadissa ja latailen sitä usein.
Heinäkuussa olisi lähtö Kajaanin niin jos tämä on "normaali" niin joutuu VR:llä lähtee kun koko perhe on myös tulossa ja matkatavarat.
Itse epäilen että bensa suodatin tai joku muu ois tukossa mutta viimeksi oli Laaja huolto ja maksoi hunaja Rintajuopilla niin kaikki suodattimet olisi pitänyt olla uusittuja.

Joku viisas hälp me.
Kiitoksia avusta :)
Olisiko ollut vastatuulta ja moottori ladannut akkuja ? Isokoppanen auto joten tuulenvastusta riittää.
Syökö 8 tai 11 L/ 100 km ei ole isoa merkitystä autoon menevän kokonaisrahan suhteen.
Olenkin sanonut: "mäyräkoiran" kun jättää joskus ostamatta niin asiat on tasan.
 

EAAE

New Member
Liittynyt
17 Toukokuu 2022
Olisiko ollut vastatuulta ja moottori ladannut akkuja ? Isokoppanen auto joten tuulenvastusta riittää.
Syökö 8 tai 11 L/ 100 km ei ole isoa merkitystä autoon menevän kokonaisrahan suhteen.
Olenkin sanonut: "mäyräkoiran" kun jättää joskus ostamatta niin asiat on tasan.
Moro, moottori lataus oli kokeiltu niin 11.8l keski oli silloin, jos lähtee Kajaani asti täys kyydillä niin sitten varmaan kokonais kustannus määrä nousee 150€ . Niin ehkä työautona se menis viel kaupungissa mutta tolla kulutuksella ei välttämättä ole fixuin pitkän etäisyyden auto ?
Täytyy vaan selvittää että onko se sellainen kulutus tai johtuuko se jostain teknisestä asiasta.
 

miccomus

Active Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Mun mielestä ihan normaali tilanne. Kuvittele maasturi jossa on 2.0 vaparikone niin eihän se nyt voi mitenkään olla taloudellinen
Tällä PHEVillä pääsee vaikka mistä ja minne, mutta taloudellisimmillaan se on kuitenkin alle 100km yhtenäisessä ajossa ilman töpselilatausta.
 

TiPee

Member
Liittynyt
9 Elokuu 2019
Auton käyttö vaatinee “opettelua” verrattuna pelkkään polttomoottoriin, jos siis haluaa kulutusta pienentää

Itse en koskaan pitkälle matkalle lähtiessä aja heti akkua tyhjäksi, vaan kaikki maantie nopeudet ajan save päällä vaikka akku olisi vielä lähes täynnä. Matkan varrelle osuvat alle 70km/h rajoitus alueet sitten ajan ilman savea pelkällä sähköllä, kaikki alamäet/alueet/tilanteet joissa vaan on mahdollista annan rullata B0:lla ja save pois päältä jotta moottorikaan ei turhaan käy.

Jos taas on vielä matkaa jäljellä ja akku alkaa olemaan tyhjä, käytän maantie nopeudessa chargea sen verran kuin tarpeelliseksi näen jotta taas on mahdollista ajaa pienemmillä rajoitus alueilla sähköllä ja/tai tarvittaessa vain rullata.

Tällä tavoin ajaessa kulutus lapissa käydessä (3-4krt/vuosi ja 870km/suunta. 4 henk. ja peräkontti täynnä lattiasta kattoon) on ollut kesällä noin 5.9-7.2.l/100km ja talvella (lisänä vielä suksiboksi katolla) noin 6.8-8.2l/100km
Reissuun on lähdetty yleensä täydellä akulla ja matkan varrella en ole ladannut.

Toki sillä on vaikutuksensa ajaako moottoritie nopeutta vai ei. Meidän kulkemalle välille ei juurikaan moottoriteitä satu, paitsi Kemin kohdalla oleva pätkä.

Eikä sinne Kajaaniinkaan koko matkaa ole moottoritietä.
 
Viimeksi muokattu

3xx

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2021
Auton käyttö vaatinee “opettelua” verrattuna pelkkään polttomoottoriin, jos siis haluaa kulutusta pienentää

Itse en koskaan pitkälle matkalle lähtiessä aja heti akkua tyhjäksi, vaan kaikki maantie nopeudet ajan save päällä vaikka akku olisi vielä lähes täynnä. Matkan varrelle osuvat alle 70km/h rajoitus alueet sitten ajan ilman savea pelkällä sähköllä, kaikki alamäet/alueet/tilanteet joissa vaan on mahdollista annan rullata B0:lla ja save pois päältä jotta moottorikaan ei turhaan käy.

Jos taas on vielä matkaa jäljellä ja akku alkaa olemaan tyhjä, käytän maantie nopeudessa chargea sen verran kuin tarpeelliseksi näen jotta taas on mahdollista ajaa pienemmillä rajoitus alueilla sähköllä ja/tai tarvittaessa vain rullata.

Tällä tavoin ajaessa kulutus lapissa käydessä (3-4krt/vuosi ja 870km/suunta. 4 henk. ja peräkontti täynnä lattiasta kattoon) on ollut kesällä noin 5.9-7.2.l/100km ja talvella (lisänä vielä suksiboksi katolla) noin 6.8-8.2l/100km
Reissuun on lähdetty yleensä täydellä akulla ja matkan varrella en ole ladannut.

Toki sillä on vaikutuksensa ajaako moottoritie nopeutta vai ei. Meidän kulkemalle välille ei juurikaan moottoriteitä satu, paitsi Kemin kohdalla oleva pätkä.

Eikä sinne Kajaaniinkaan koko matkaa ole moottoritietä.
Hyvää puuhastelua samalla kun ajelee. Tulee tien profiilikin tutuksi. Monesti onkin radiossa tylsää ohjelmaa ja samat uutiset 30 min välein.
 

TiPee

Member
Liittynyt
9 Elokuu 2019
Hyvää puuhastelua samalla kun ajelee. Tulee tien profiilikin tutuksi. Monesti onkin radiossa tylsää ohjelmaa ja samat uutiset 30 min välein.
Näinhän se on, pysyypähän hereillä ainakin.
Tosin tien profiili on tullut jo suht tutuksi kun on viimeiset 22 vuotta noin 4 kertaa vuodessa tuon reitin edestakaisin ajanut, toki välillä onneksi tulee jotain uuttakin kun tehdään tietöitä ja lisätään kiertoliittymiä ym
 

EAAE

New Member
Liittynyt
17 Toukokuu 2022
Auton käyttö vaatinee “opettelua” verrattuna pelkkään polttomoottoriin, jos siis haluaa kulutusta pienentää

Itse en koskaan pitkälle matkalle lähtiessä aja heti akkua tyhjäksi, vaan kaikki maantie nopeudet ajan save päällä vaikka akku olisi vielä lähes täynnä. Matkan varrelle osuvat alle 70km/h rajoitus alueet sitten ajan ilman savea pelkällä sähköllä, kaikki alamäet/alueet/tilanteet joissa vaan on mahdollista annan rullata B0:lla ja save pois päältä jotta moottorikaan ei turhaan käy.

Jos taas on vielä matkaa jäljellä ja akku alkaa olemaan tyhjä, käytän maantie nopeudessa chargea sen verran kuin tarpeelliseksi näen jotta taas on mahdollista ajaa pienemmillä rajoitus alueilla sähköllä ja/tai tarvittaessa vain rullata.

Tällä tavoin ajaessa kulutus lapissa käydessä (3-4krt/vuosi ja 870km/suunta. 4 henk. ja peräkontti täynnä lattiasta kattoon) on ollut kesällä noin 5.9-7.2.l/100km ja talvella (lisänä vielä suksiboksi katolla) noin 6.8-8.2l/100km
Reissuun on lähdetty yleensä täydellä akulla ja matkan varrella en ole ladannut.

Toki sillä on vaikutuksensa ajaako moottoritie nopeutta vai ei. Meidän kulkemalle välille ei juurikaan moottoriteitä satu, paitsi Kemin kohdalla oleva pätkä.

Eikä sinne Kajaaniinkaan koko matkaa ole moottoritietä.
Toi on hyvä vinkki kyllä, täytyy ensi kertaa kokeilla. Toki mun 2016v mallissa tuntuu että Normaali tilassa se silti käyttää akkua ellei painaa sitä save nappia .
Ja eco mode ei aina (varmaan lämpötilasta riippuen) pakottaa akun käyttöä.
 

Miixxa

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2011
Toi on hyvä vinkki kyllä, täytyy ensi kertaa kokeilla. Toki mun 2016v mallissa tuntuu että Normaali tilassa se silti käyttää akkua ellei painaa sitä save nappia .
Ja eco mode ei aina (varmaan lämpötilasta riippuen) pakottaa akun käyttöä.
Siis normaalitilassahan mitsu käyttää aina ensisijaisesti akkua. Savella voi esittää toiveen autolle että pyrkii pitämään akun varauksen napin painamishetken mukaisessa prosenttilukemassa, mutta mitsu käyttää silti akkua vielä hetken ja pyrkii sitten lataamaan sitä samaan lukemaan. Jos perässä/päällä on kuormaa ja mäkistä maastoa niin akkua käytetään silti ja vaikka loppuun asti.

Eco mode ei 2016 mallissa tee mitään muuta kuin muuttaa kaasupolkimen vastetta laiskemmaksi ja "heikentää*" ilmastoinnin tehoa. Eco-mode ei vaikuta mitenkään suoraan sähkön/icen käyttöön.

*(Muuttaa automaatti-ilmastoinnin asetuksia siten, että sallii suuremman eron asetetun ja hytistä mitatun lämpötilan välillä -> lämpimällä kompura lepää enemmän eikä syö akkua ja kylmällä ICE ei starttaa yhtä herkästi tuottamaan lämpöä)
 

jack71 hevimy16

outlander 2.2 riiseli 2010
Liittynyt
30 Kesäkuu 2016
Kävästiin mitsulla kesä-heinäkuussa Keski euroopan reissu (phev 2016 115tkm ajettu lähtiessä) vaimon kaa ja mittariin tuli tasan 6000 km
Reittinä pohjoispohjanmaa-turku-tukholma-rostock-itävallan kautta sveitsin-st.galleniin,sieltä takas päin saksan motareita Puolan kautta liettua-latvia-virosta laivalla yli-hesa-ja kotiin pohjoispohjanmaalle Raaheen
Kulutus lähtiessä täydellä akulla Suomessa nopeusrajoituksilla 6.4,Ruotsi 7,2,saksa menomatka,kun ajettiin maaseutu reittejä pääsääntöisesti Sveitsiin 7.4,Sveitsi 0l,kun ajettiin pelkällä sähköllä,paluumatka Saksassa kun nopeus 120-140km/h oli 8.4-10.4l
Käytännössä aina kun nosti 10km/h nopeutta,niin keskikulutus nousi tasan litran saksan motareilla.Sielä ei yksinkertaisesti motareilla voi ajaa kuin liikenteen mukana.
Mitään ongelmia ei tullut matkan aikana,ainoastaan korona tartunta Sveitsistä metallican keikalta,jonka kylläkin metallica peru keikka aamuna ironisesti juurikin korona tartunnan takia, mutta oli kuiten muita hyviä bändejä vetämäsä.
Helevatan hieno reitti,suosittelen,varsinkin Sveitsi on hieno ja kaunis maa,mutta pirun kallista kaikki.Ja osaavat juhlia pitkälle yöhön.
Saksassa olis uusi vm 2022 mitsu maksanut 27999€,koska siellä on valtion sähkö-auto/hybridi tuki 9500€.
 
Viimeksi muokattu
Ylös Bottom