Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

TurboMitsuL200

New Member
Liittynyt
8 Elokuu 2015
Onko minkalainen homma nostaa koria 70mm että onko mittään erikoisempaa? Sais lokarien sissään renkaille lissää tillaa. Mitä kaikkia pittää muuttaa/seurata jos tuon verran nostaa?
Vaatiiko korin nosto muutoskatsastuksen?
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Jarruputket irroittaa kiinnikkeistä ja katsoa että vara riittää sekä pa letkut tuli pellissä ja maadoitus kaapelit, eikun pitemmät pultit ja palikkaa väliin, lavassa on myös maadoitus kaapeli joka kannataa katsoa, korissa 6 pulttia lavassa 8

Ja pitää muutoskstsastaa
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Itse kamppailen myös etupään nostamisen kanssa, kun laitoin alle 31x10.5R15 kumit. Takapään oli joku entinen omistaja jo valmiiksi korottanut, mutta nyt pitäisi nostaa etupäätä kun rengas ottaa etulokarin takaosaan kiinni muutaman millin tiukasti kurvatessa :( Paljonko yksi kierros etujousen pultissa vaikuttaa korkeuteen ??? Kuka opastaisi?
 
Mä leikkasin puolet pois toppari kumeista ja ruuvasin niin ylös molemmat että jäi ~1cm niihin varaa, olisko 5cm nosto ollut kierteessä jotain ~35mm

Ja 10" et +44 vanteet 31x10,5 sopi kääntymään hyvin kuhan laitto paheron levikkeet ja leikkas loksuun tilaa
Toki mulla on myös 50mm korotettu koria rungosta
ea938615a774aeb020eb543add014adf.jpg
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Kiersin pultteja kummaltakin puolelta 12 kierrosta sisään niin mahtuu pyörät kääntymään.



Seuraavaksi pitää levittää kaaria, jonkin verran tuuppaa ulos nuo renkaat :-\ Takapään oli tosiaan joku entinen omistaja korottanut palikoilla jo valmiiksi.
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Nyt pitäis saada ällääki isommat pyörät otteesee ku 31/10,5-15
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Joo, rakentelusäännökset vissiin muuttui aika paljon, nyt voi ilmeisesti rakentaa rodinkin helpommin :driver

Tämä meikäläisen L200 on kyllä kohtuuhyvässä kunnossa, eikä pahasti puuhailtu. Ollut kaupungissa ja mittarissa nyt 215tkm. Tämä on siis -92 ja 2.6 bensakoneella. Pajeron V6 olisi haaveissa vielä laittaa tuohon :p Olen tykännyt autosta pirusti, hyvä ajaa eikä kulutuskaan ole luonnoton, matkalla 9,5 ja kaupungissa sekä kärryn kanssa 12-13 sataselle 98E5:tä.

Levityksiä huutaisi että saa leimalle, pitänee värkätä jostain muovilistasta :-\
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

No perhanas! istuu kyllä hienosti! :D Miten piti muuttaa levikkeitä, riittikö lämmitys ja taivuttelu? Itse ajattelin laittaa nyt ensi alkuun sitä 50mm leveää puskurilistaa kaariin ja tehdä joskus myöhemmin peltiset levitykset.
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Mä suurensin pyöräkotelon levikkeen mukaan, puskurista lähti 2cm kuten helmankin puolelta lokasuojasta, muuten istui muodoltaan eteen hyvin, takana ei lähellekkään yhtä hienosti mutta kohtuu siisti tuli kun "kittasi" sikaliimalla kolot umpeen, tuo oli siis 4ovisen pajeron sarja, varmasti siistimpi olis ollut pätkän sarja mutta tehtiin siitä mitä oli ilman saanut
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Okei. Itse taidan vetää sillä 50mm puskurilistalla jota saa metritavarana. Jos autoon tulee tehtyä pintaremontti jota olen suunnitellut, niin sitten voi jo miettiä jämäkämpää ratkaisua.
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Minä kiristin vääntösauvoja 25 kierrosta niin nousi noin 4 cm, mutta koria ku nostas vielä niin ei hipsis maastossakkaan lokareihin. Renkaina 31/10.5R15 Hankook Dynapro MT kesät talavet nuo renkaat.

Oiskohan laillista ottaa oma vuotava polttoainetankki pois ja laittaa lavalle traktorista rautanen 70l tankki, niin loppus polttoainevuojot. ::)
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Ku rupiaa korin ja lavan pultteja aukasemaan niin alapuolelta pyörittää pulttipyssyllä mutta näytti että joka paikasta ei saa tavallisella suoralla lista-avaimella piettyä pulttia kiinni ? Pittääkö ite tehä sopiva avain ? ::)
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Ainakin pajerossa on joissain pulteissa semmonen toppari itessään mikä pitää vastaan. En tosin tiiä miten tuossa Ällässä on.
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Korissa on ihan pultit, voi sisäpuolelta pitää vastaan avaimella

Lavassa on pultit joissa pitäs olla "nokka" mikä estää pyörimisen

Jos pyörii läpi niin rälläkkä hommiksi menee, pultissa ei ole kantaa
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Joo no sempä näkkee sitte kuhan rupiaa aukommaan niitä pultteja. Mitä sinne korin ja rungon välliin kannattaa laittaa ? Paksuseinästä rautaputkia ,ainesputkea pätkä aina pultin kohalle ? ::)
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Silläkö sinäkin korotit 50mm ? Minä meinasin 70mm korottaa.
Ja on muuten komia tuo sinun L200 kiiltävä musta passaa tosi hyvin ! ;D
 
Mä korotin 50mm sen verta että super select loota sopi ;)

Väri on enempikin kupari... Tuli aika vinkeä väri kun kikkailtiin pimeässä tallissa väriin..
682efe17fc442cfdd9f1cdb6e0b251ef.jpg

c7501e800296f0de98b82127ae30a932.jpg
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Nyt on homma alotettu otin lavan illalla irti kokonaan niin nyt voi hitsata uusia lavankiinnike korvakoita lavaan ja runkoon.
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Hyttiosa on nyt korotettu 70mm lava ja tankki vielä irti ku rungossa hitsaamista reilusti. Tuli laitettua samalla pajeron turposarja tuohon (kauvan siitä oon haaveillu) ;). Hukkaportin se kello puuttu vaan siitä sarjasta sen laitoin ite siihen alunperin 35 holsetista. 1,5 kierrosta lisäsin syöttöjä niin ahtaa nyt 0,8 ja on eri pirtiä ku turpottomana. Pittää sitä vielä säätää kuhan saa tuon korotushomman valamiiksi. Pakoputken teen ite 3 tuuman putkesta alusta loppuun yhellä läpivirtaavalla vaimentimella. :driver
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Mun mielestä myös ohjausakseli pitää jatkaa


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Vs: Mitsu L200 vm.-92 korin nostaminen

Niin pittää ,kahessa kohti on pooriliitokset niin niistä pultit auki ja nitkuttellee vähä pitemmälle ei muuta.
 
Takaisin
Ylös Bottom