Mitsu Lancer 1.3 1998 mallisessa erikoinen vika.

Mitsukaara

New Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2020
Eli -98 vuosimallinen 1.3 lancer ei käynnisty kunnolla. Jakajaa kun kääntää "myöhäsemmälle",eli moottorin pyörimissuunnan mukaan niin se lähtee juuri ja juuri käymään,mutta ei kärsi yhtään kaasua...sitten kun kääntää jakajan paikoilleen niin käy suht hyvin tyhjäkäyntiä mutta "mooaa" ku yrittää kaasuttaa...saa kierrokset nousemaan kun antaa kaasua pikkuhiljaa...missähän vika? Vaihdettu jo uudet tulpat,pyörijä ja jakajan kansi. Autossa ei ole kampiakselin eikä nokka-akselin asentotunnistin antureita.
 
Eli -98 vuosimallinen 1.3 lancer ei käynnisty kunnolla. Jakajaa kun kääntää "myöhäsemmälle",eli moottorin pyörimissuunnan mukaan niin se lähtee juuri ja juuri käymään,mutta ei kärsi yhtään kaasua...sitten kun kääntää jakajan paikoilleen niin käy suht hyvin tyhjäkäyntiä mutta "mooaa" ku yrittää kaasuttaa...saa kierrokset nousemaan kun antaa kaasua pikkuhiljaa...missähän vika? Vaihdettu jo uudet tulpat,pyörijä ja jakajan kansi. Autossa ei ole kampiakselin eikä nokka-akselin asentotunnistin antureita.

Tarkista tuleeko bensaa, onko sytytysjohdot oikeassa järjestyksessä, onko virranjakaja ollu irti, eli voisi olla 180 astetta väärinpäin?

Onko milloin viimeeksi toiminut normaalisti?
 
Tarkista tuleeko bensaa, onko sytytysjohdot oikeassa järjestyksessä, onko virranjakaja ollu irti, eli voisi olla 180 astetta väärinpäin?

Onko milloin viimeeksi toiminut normaalisti?
Bensaa tulee hyvin (paineella),tulpan johdot oikeassa järjestyksessä,virranjakaja on ollu irti mutta sitä ei saa käännettyä 180 astetta kun nokassa olevaan koloon menee vaan yhdessä asennossa. Lokakuussa ajettu viimeksi ja sillon pelas normaalisti. Uudet bensatkin vaihdettu mutta ei vaikutusta.
 
Mun vanha -99 lancer oli samaa vikaa ja tuntui aivan satunnaiselta, siihenkin vaihdoin sytkäosat mutta lopullinen syypää oli bensapumppu/imusihti (toki konehuoneessa oleva suodatin vaihtui myös).

Onko pumppu vielä alkuperäinen?
 
Mun vanha -99 lancer oli samaa vikaa ja tuntui aivan satunnaiselta, siihenkin vaihdoin sytkäosat mutta lopullinen syypää oli bensapumppu/imusihti (toki konehuoneessa oleva suodatin vaihtui myös).

Onko pumppu vielä alkuperäinen?
Pumppu on tietääkseni alkuperäinen ja konehuoneessa olevan suodattimen tilasin tänään. Pitääkin tarkistaa pumppu ja sihti.
 
Samaten tankin täyttöputki kuinka ruosteessa? Se kun alkaa kesimään pääsee roskat tankkiin näppärästi
 
voiskoha olla toi bensanpaineen säädin?
suutin tukossa, viallinen?
Antaako mimmosen kipinän?
kaasuläppä vikaahan näissä kanssa on ollut jonkun verran
 
voiskoha olla toi bensanpaineen säädin?
suutin tukossa, viallinen?
Antaako mimmosen kipinän?
kaasuläppä vikaahan näissä kanssa on ollut jonkun verran
Kipinä on ihan kunnollinen ja käy hyvin kaikilla pytyillä kun vaan saa käymään. Pitäää tutkia se bensapumpou ja sihti ja sit tsekata kaasuläppä...eli ei lähde käyntiin kunnolla ja ei kestä kaasuttaa muuta ku ihan hissukseen lisäämällä...jos painaa kaasua normaalisti niin "mooaa" ja meinaa sammua.
Jos suutin tukossa tai viallinen ni tuskin käy kaikilla pytyillä missään vaiheess...?
 
Eikö näiden kaasuläppäviat yleensä kohdistu akselitiivisteeseen eli imuvuotoon minkä pitäisi näkyä humppauksena esim
 
Eikö näiden kaasuläppäviat yleensä kohdistu akselitiivisteeseen eli imuvuotoon minkä pitäisi näkyä humppauksena esim
Ei Aina välttis, ja helpoiten varmaa huomaa ku ruiskuttaa brake cleaneria kaasuläphn ympärille (saattaa kovettaa kumiletkuja) yks kans tuli mielee tost brake cleaneristä et koitas piruuttaa imusarjan juuree ruiskutella, oli yks Kia Sorento missä vastaava vika ja imusarjan tiiviste oli rikki
 
Pumppu on tietääkseni alkuperäinen ja konehuoneessa olevan suodattimen tilasin tänään. Pitääkin tarkistaa pumppu ja sihti.
Pitääkö tankki irrottaa että päsee bensapumppuun ja sihtiin käsiksi? Ku takapenkin alla ei ole muuta kun pieni luukku mist psee bensamittarin anturiin käsiksi...
 
Pitää ellei leikkaa huoltoluukkua. Varovasti tankkivarusteen putkien kanssa. Tuppaa olemaan mätiä
 
Takaisin
Ylös Bottom