Mitsu vetäytyy Euroopasta ja UK:sta uusien automallien osalta?

nemola

New Member
Liittynyt
24 Tammikuu 2008
Huhu tai ei, mutta tuoreita juttuja aiheesta löytyy viimeisen päivän parin ajalta netistä useammastakin "nettilehdestä", mutta ei itse MMC:n kertomana.

Esim.:

https://www.autoexpress.co.uk/news/352852/mitsubishi-confirms-gradual-retreat-uk-and-european-market

"Mitsubishi will depart the UK and European markets in the near future, following confirmation that it won’t introduce any new-generation models to Europe or develop cars for the European market moving forward.
Its existing model line-up will remain on sale in Europe and the UK for as long as emissions regulations and residual stock levels will allow."

EDIT: Löytyy MMC:n kertomanakin:

"Freezing of the introduction of new products in Europe"

https://www.mitsubishi-motors.com/content/dam/com/ir_en/pdf/financial/2020/200727-1.pdf

No onneksi vain "freezing" ja "FY2020-2022".

EDIT2:

"Additionally, after-sales and services will continue, for customers who prefer to use Mitsubishi products."

https://www.mitsubishi-motors.com/content/dam/com/ir_en/pdf/irtop/2020/20200727-04.pdf
 
Viimeksi muokattu
Jos ei tuoda uusia malleja, niin kyllähän se on sitten täydellinen vetäytyminen edessä. Ei niitä vanhoja malleja kovin kauaa mene kaupaksi. Varsinkin nyt, kun on autohistorian kovin murros menossa ja ollaan siirtymässä polttomoottoreista pois. Nyt vuodessa tulee muilta niin paljon uuden teknologian tuotteita, että kahdessa vuodessa mallisto on homehtunut käsiin, jos ei uudisteta. Ja se merkitsee, että tuotteet jää kauppaan varsinkin, kun verotus niitä vielä rankaisee.
 
Jotta tarkemmin tietäisi, niin pitäisi olla kärpäsenä katossa MMC:n palavereissa, joissa näistä jutuista päätetään. Onhan sitä toki ennenkin autoteollisuudessa lanseerattu uusia malleja vaiheittain eri markkina-alueille ja jos/kun niitä tulee muualle kuin Eurooppaan, niin onhan niitä ainakin teoriassa mahdollista alkaa myydä myöhemmin täälläkin. Kun nyt ei ainakaan vielä ole kyseessä totaalinen uusien myynnin lopetus Euroopassa, kuten esim. Chevroletilla muutama vuosi sitten. Mutta jos myyntiorganisaation annetaan kuihtua olemattomiin, niin aina isompi kynnys on paluuseen.
 
Jaahas, vai koko euroopassa :( Se oli siinä sitten, olin odottelemassa uusia malleja Lancerin korvaajaksi, mutta näemmä joutuu sitten vaihtamaan kyllä merkkiä.
 
Ehkä kannattaa odotella virallista tiedotetta Euroopan suhteen tuon brexittilän sijaan.
 
Pian saadaan edullisia loppuvarastoeriä kaupasta.
Nyt kun koko Mitsu haudataan Euroopassa niin ale % ollenee yli 30 %
Aikoinaan kun Grandis malli loppui niin alennus oli 20 % ( eli Diesel 2,0 oli 30 k€).
 
Mielestäni alusta asti oli kyse juuri siitä, ettei uusia malleja (esim. tulevaa 2021 Outlanderia) tuoda enää EU markkinoille, ei siitä että myynti lopetetaan kokonaan. Käytännössä kuitenkin tuo lienee sama asia...

Seuraavana Subaru? Katselin mitä suomessa nykyään on tarjolla ja eihän siellä ole kuin 3 mallia (jotka käytännössä ovat Imprezan johdannaisia kait) jäljellä :-(
 
Tämä ihan omaa tuumintaa :

-Maailman mittakaavassa äärimmäisen pieni auton valmistaja.
-En löytänyt prosenttilukuja, mutta korporaation tulot autoista luultavasti alle prosentin verrattuna muihin tuotteisiin.
-Nissan omistaa tuostatakin alle prosentista suurimman osan...

Mikä auto/malli tuli myyntiin 2004 euroopan ja us markkinoille ?
Onko tuon mallin jälkeen tullut tehtaan omasta suunnittelusta mitään vastaavaa ?
Kun ei 15 vuoden aikana mitään vastaavaa myyntiä onnistuttu tekemään niin rahat loppuivat tuotekehityksestä ?

Toki maailmankin on muuttunut tuona aikana autoilun saralla melkoisesti.

Mitä tästä eteenpäin 15 vuoden kuluttua ?
Mitsubishi varmaankin suurimmalle osalle sitä kysyttäessä tarkoittaa ilmalämpöpumppua, ei tule rallin maailmanmestaruudet monellekkaan mieleen.
 
Viimeksi muokattu
Minäkin poistin juuri Outtiksen Nettiauton hakuagentista sillä Mitsun tarina autoissa päättyy.
2000kg kykynevää vetäjää kun etsii niin Tucson, Ford Kuga , Mazda CX-5 jäi "haaviin".
 
Minäkin poistin juuri Outtiksen Nettiauton hakuagentista sillä Mitsun tarina autoissa päättyy.
2000kg kykynevää vetäjää kun etsii niin Tucson, Ford Kuga , Mazda CX-5 jäi "haaviin".
Siis kun 2021 mallia ei enään tule, täytyy käytetyn hakuagentti poistaa? Mitä se käytettyihin vaikuttaa, paitsi sen voi saada halvemmalla.
 
Siis kun 2021 mallia ei enään tule, täytyy käytetyn hakuagentti poistaa? Mitä se käytettyihin vaikuttaa, paitsi sen voi saada halvemmalla.
Jos nyt Mitsun laittaa ( varsinkin uuden ) niin sehän on panostamista "kuolevaan hevoseen" --joku voi näin tehdäkin ; ehkä.
 
Kyllä nyt on nettiautossa paljon 72h sisällä tulleita PHEV myynti-ilmoituksia ..paniikkivaihde meni päälle aika nopeasti.
 
Kyllä nyt on nettiautossa paljon 72h sisällä tulleita PHEV myynti-ilmoituksia ..paniikkivaihde meni päälle aika nopeasti.

Suurin osa kyllä liikkeiden ilmoituksia, eli tuskin on paniikista kyse. Mallia vain tuodaan ihan hillittömästi maahan. Taitaa olla käytettynä tuoduista heti saksalaisten "laatuautojen" jälkeen.
 
Oho, no on tuokin ihme vispaamista, ei auta ainakaan myyntiä (tulee mieleen Nokian palava öljylautta-lausahdukset). Nyt tuo info on mitsun .fi sivuillakin...Saas nähdä tuleeko sitten myös seuraava Outlanderikin!
 
Mun mielestä ois aika huonoa bisnestä pyörittää tuollaista organisaatiota ja olla tuomatta käsittääkseni viittä vaille valmista uutta mallia myyntiin.
 
Sen verran yhden Mitsubishi myyjän kanssa juttelin, että "tieto" olisi se että Eclipse PHEV on tällä erää viimeinen Mitsu -malli Euroopassa. Mutta kuulemma neuvotteluja vielä Euroopan muun tuonnin osalta käytäisiin edelleen.
 
Kyllähän tuo tulee ja ensi vuonna tulee sitten PHEV joka on varmastikin tärkeämpi Euroopan markkinoille. Kuvien perusteella vaikuttaa ainakin ihan laadukkaalle.
 
Ainakin Jenkeissä on "tieto" ettei tulisi Eurooppaan. Se tieto on yhtäläinen, että PHEV ei ole vielä valmis, vaan myyvät vanhaa ja uutta korimallia samaan aikaan voimanlähteestä riippuen.

Jos tuo Eurooppaan tulee, niin toivottavasti saavat PHEV:n sähkörangen n. 100 km.

Mitsun esittelyvideo:
 
Jos PHEV tulee, pidän aika itsestäänselvänä että tulee nimenomaan myös Eurooppaan. Muuten aika järjetön panostus, kun PHEV markkinat on nimenomaan Euroopassa.

Lanseeraus saattaa hyvinkin tapahtua jenkeissä ja ko. markkina-alueella suunnatuilla voimanlähteillä.

Olen miettinyt miltä uusi tuleva Outlander voisi näyttää, jotta olisi nykyaikaisen mutta myös Outlanderiksi tunnistettavan näköinen. Ja hitto, tietysti tuollaiselta. Komea on.

Nyt kun vaan speksit on on kunnossa ja yhtä paljon edellä muita, kun ensimmäinen PHEV markkinoille tullessaan oli, niin eiköhän kauppa taas käy.

Ehkä pääsee itsekin taas ajelemaan Mitsulla.
 
Laatu on jo osin laskenut Renault tasolle joten ei tuo nimen muutos enää kirpaise....
 
Omiin kokemuksiin perustuu.
Mitsun ongelmista olen "avautunut" tälläkin foorumilla ; 3x haulla löytyy minun Mitsu korjaushistoriaa..
 

Uusi Outlander Ausseissa. Saa nähdä tuleeko Suomeen/Eurooppaan. Voihan se olla, että tulee pelkkänä PHEV:nä, kun se julkaistaan joskus ensi vuonna.
 
Takaisin
Ylös Bottom