Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Onkos mitään viisaita sanoja kun oon pitkään jo haaveillut 3000GT:n hommaamista kesäautoksi ;D.
Toi 97-99 mallin keula miellyttää silmää kaikkein eniten. Onko se se järkevin vuosimalli hommata?

llmeisesti pitää mennä ulkomailta ostamaan jos ei halu sitä mopo versiota.
Wikistä katseltuna tuo olis houkuttelevin
Mitsubishi 3000GT VR-4 DOHC 24v V6 twin turbo 239 kW (325 PS; 321 hp) at 6000 rpm 427 N·m (315 lb·ft) at 2500 rpm

Mitään omaa osaamista autojen saralla ei ole muuta kuin, että tykkään ajaa ja katsella. :driver
Onko ihan järjetön hankinta?
Onko noita maailmassa enää jäljelläkään ajoautoina, joita ei tarvii koko ajan korjailla?
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

on varmasti jäljellä paljonkin...jos vakiona pidät niin kestää siinä missä avensiski

varmaan maksaa jonku lähemmäs 20k€ veroineen tai yliki semmonen
Postimallin (gto) saa tietenki lähes puoleen hintaan

kattele ennemmin jenkeistä 95 spyder eli AVO. saman näkönen ku se 97-99 paitsi että kova katto napista avoksi....ois se leuhka 8)
 

plodi

Z16A
Liittynyt
1 Lokakuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

Anaconda sanoi
Toi 97-99 mallin keula miellyttää silmää kaikkein eniten.

94-98vm välillä ei hirveitä ulkonäöllisiä eroja ole. Ja nämäkin erot mitä on tullut vastaan niin on tuntunut olevan aika tapauskohtaisia vaikka vuosimalli olisi sama. Joissakin -97 on korkea "supra mk4" tyylinen spoileri (esim Jouni K:lla), ja muutamissa sellaisia ihmeen muhkaran muotoisia etuvilkkuja. Voi olla että nämäkin ovat vain japanintuonti mallien ja euromallien normaaleja eroja. Mut onhan näitä poikkeuksiakin esimerkiksi Samurai:n 3000gt -00 joka on täysin samanlainen ulkonäöllisesti kuin oma -94vm. :)

Otappa näistä selvää. Mut käytännössä voit laajentaa tuon vuosimallin -94-99 välille jos hakusessa on uudempi korimalli. ;) -99 onkin sit ihan oma lukunsa, ja ehkä se kaikkein halutuin? :) Itseänikin -99 mallia enemmän kiinnostais tuo spyder vr4, jonka mikko mainitsikin. Sellainen oli tarkoitus laittaa rapakon takaa tulemaan, mutta köyhän oli taas tyydyttävä hommaamaan suomesta kovakattoinen. :mad: ;D

Varmoja pelejä vakiona ja hyvin huollettuna. :peukku Enemmän piristettynä saa olla rassaamassa joka viikko...
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

plodi sanoi
Enemmän piristettynä saa olla rassaamassa joka viikko...

Älä anna niin paljon sikaa niin ei tarvitse upottaa siihen voimansiirtoon tuhansia toisensa jälkeen. ;D Kyllä ne koneet kestää, kampiakselilta pyörille on se suurempi ongelma.

Edit: Niin ja aloittajalle, jokapäiväisessä käytössä tuo omakin VR4 on tällä hetkellä. Ei ole vielä tullut käytön estävää vikaa eteen, kuluvia osia on kyllä hieman vaihtolistalla kunhan kerkiää. Pyöränlaakereita, termostaattia ja sellaista pientä. Aika toimintavarmalle vaikuttaa, talvella 2kk seisomisen jälkeen lähti käyntiin kuin palmun alta kun vain akun latasi.
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

Kiitoksia vastauksista. Kyllä on lämpö aika korkeella nyt :p.

mitsumikko sanoi
on varmasti jäljellä paljonkin...jos vakiona pidät niin kestää siinä missä avensiski

varmaan maksaa jonku lähemmäs 20k€ veroineen tai yliki semmonen
Postimallin (gto) saa tietenki lähes puoleen hintaan

kattele ennemmin jenkeistä 95 spyder eli AVO. saman näkönen ku se 97-99 paitsi että kova katto napista avoksi....ois se leuhka 8)

Toi spyder olis kyllä todella makee.
Jenkeistä tosiaan näyttä tollaset 100-200t mailia ajetut maksavan 10-20t$.
Se on vaan sitten sikaa säkissä...

mobile.de:stäkin noita löytyy, halvin tehoiltaa kiinnosta tais olla 6500e, tosin kuntokin on varmaan sen mukainen, eikä ole ilmeisesti se VR4 kun on vaan 210Kw.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mitsubishi-3000-gt-4x4-werdau-ot-langenhessen/163900761.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=17700&makeModelVariant1.modelId=2&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=1997-01-01&export=ALSO_EXPORT

Minkähän verran veroja kertyy? Googlaamalla haarukka on 2500 - 5000 euroa.
Veropäätöksiä tullin sivuilta kattelin ja 91-94:ia oli tuotu viime heinäkuussa, verot oli alle 3000, tosin uudemmasta saa tietty maksaa enemmän.
Kaverin kanssa on muutama auto tullut haettua saksasta, joten se olis siinä mielessä luonnollisin ratkaisu. Ruotsikin vois olla yksi vaihtoehto.

Mietin tässä sitäkin, että voishan sitä ostaa ns. ajetun näköisen vakiomallinkin(210Kw) ja sitten ekana kesänä maalauttais sen, tokanan uusis penkit jne...
Kaippa se vähän alle 300heppaakin noin aluksi riittäis ;D
http://forzamotorsport.net/Handlers/GetPhoto.ashx?id=15630898&full=true
 

Kalle-koo

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

Paljonko ajattelit että VR4:sissa on potkua, jos 210Kw ei riitä? ::) 221Kw? :D

JDM GTO:t Kerää veroja sen alle 3000€, vasemmalta ajettavat 3000gt vr4:set sitten huomattavasti enemmän.
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

Speksien mukaan 239Kw. Kyllähän 210Kw:kin pärjää en mä sitä. 8).
 

Kalle-koo

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

Perun puheitani, kattelin juuri noita tullin päätöksiä, ja ei ne kovin isoja näyttänyt 3000gt:llekkään olevan...

Kyllä niissä Vr4:sissa on 221Kw vakiona ja JDM 210Kw, joista niistäkin saa tehoja nostettua kun repäsee pienen muovipalan irti :)

Edit: Voiko noi verotusarvot olla vasemmalta ohjattaville mitä tullin listoilla näkyy, suurimmassa osassa kuitenkin 210Kw tiedoissa mutta mallinimenä 3000gt?
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

Anaconda sanoi


kyllähän tuommoset turkkilaisten pommit kannattaa kiertää melko kaukaa ::) ainaki jos itelle ajoauton vuosiksi haluaa...jos myyntiin sitte eri juttu.

mitä äkkiseltään kattelin niin saksassa 94-99 keski pyynti siinä 10k€-15k€ niin jos 6500€ joku myy ni se on ihan paska

ps. eihän se vakiona mihinkään kule..kyllä sillä ehkä viikon kaks ajelee, ahdot 1bar niin tulee se 400hp niin alkaa jo hymy nouseen huulille :peukku
 

plodi

Z16A
Liittynyt
1 Lokakuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

Kalle-koo sanoi
Kyllä niissä Vr4:sissa on 221Kw vakiona ja JDM 210Kw, joista niistäkin saa tehoja nostettua kun repäsee pienen muovipalan irti :)

Edit: Voiko noi verotusarvot olla vasemmalta ohjattaville mitä tullin listoilla näkyy, suurimmassa osassa kuitenkin 210Kw tiedoissa mutta mallinimenä 3000gt?

Euro mallissa 13g ahtimet (jotka mulla olis myynnissä), jdm ja jenkki malleissa 9b ahtimet (myynnissä myös ;D), niistä se tehoero tulee kaiketi. Mut turha noita merkattuja tehoja tuijotella hyvää yksilöä etsiessä, sitä tehoa saa jälkeenpäin haluamansa verran

Tullin sivuille ei aina ole välttämättä merkattu onko ohjaus oikealla, vaikka saattaisi olla. Tuuri peliähän se verotuskin tuntuu nykyään olevan, mut on ne verot tullut vuosien mittaan alas reilusti, omaan -94 tuli -08vuonna +6k€ veroja, nykyään pääsis alle puolet siitä...

DaJackal sanoi
Älä anna niin paljon sikaa niin ei tarvitse upottaa siihen voimansiirtoon tuhansia toisensa jälkeen. ;D Kyllä ne koneet kestää, kampiakselilta pyörille on se suurempi ongelma.

Ei oo tehokkaammalle annettu vielä edes sikaa ja yks jakolaatikko jo menny tälle kesälle, +muuta pikku juttuja.. ;D Kone kestää kyllä takorojuilla, ja ilman niitäkin menis varmaan vielä.. Mut onpahan tulevaisuutta varten jos sattuu innostumaan.. :p
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

mä maksoin 92 (vaikka on 93 mallia) niin veroja 8k€ vuonna 05 :-X

nooh onneksi siitä sai alv palautuksina vajaan 2k€ takas 8)
 

Kalle-koo

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

plodi sanoi
Euro mallissa 13g ahtimet (jotka mulla olis myynnissä), jdm ja jenkki malleissa 9b ahtimet (myynnissä myös ;D), niistä se tehoero tulee kaiketi. Mut turha noita merkattuja tehoja tuijotella hyvää yksilöä etsiessä, sitä tehoa saa jälkeenpäin haluamansa verran

Mä olen käsittänyt, että 91-93 malleissa oli hukkaportin solenoidissa pieni kuristin, ja 94--> JDM malleissa, itellä se oli ja mulla on 2gen.
Siitä johtuu tuo ero tehoissa. Molemmat ahtimet kuitenkin sinne kykenee sen 221Kw hönkimään.
http://www.stealth316.com/2-freeboost.htm

Mutta joo, on nää kyllä laiskoja, välillä tuntuu että legnum oli nopeampi, vaikkakin johtunee vaan ihan mun vaihtötyylistä,
ei vaan tule kierrätettyä tarpeeks korkealle... Muillakin sama, ei alle 3000rpm tapahdu oikeestaan mitään?
Mietin vaan kun on uus tuttavuus enkä ole toista ajanut et onko ihan normaalia.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

juurikin näin vakio ahdoilla ei tahdo oikeen tapahtua mitään... jos siinä ei lukis että twin turbo niin et tietäs että turbot löytyy

toista se dr750:llä 1700rpm lähtien vetää jo niin perkeesti. se on niinku isolla dieselillä ajas mahtava ala vääntö jo pienillä kiekoilla :peukku
 

Kalle-koo

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

mitsumikko sanoi
juurikin näin vakio ahdoilla ei tahdo oikeen tapahtua mitään... jos siinä ei lukis että twin turbo niin et tietäs että turbot löytyy

toista se dr750:llä 1700rpm lähtien vetää jo niin perkeesti. se on niinku isolla dieselillä ajas mahtava ala vääntö jo pienillä kiekoilla :peukku

Damn, kai ne rahat on talven aikana jostain kaivettava :D
 

mopari

New Member
Liittynyt
20 Toukokuu 2012
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

Mulla tulee 93 musta GTO myyntiin n. 9000 joskus kuukauden perästä.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

mitsumikko sanoi
kyllähän tuommoset turkkilaisten pommit kannattaa kiertää melko kaukaa ::) ainaki jos itelle ajoauton vuosiksi haluaa...jos myyntiin sitte eri juttu.

mitä äkkiseltään kattelin niin saksassa 94-99 keski pyynti siinä 10k€-15k€ niin jos 6500€ joku myy ni se on ihan p*ska

Älä nyt ala suoraan hinnan perusteella tuomitsemaan, kyllä tällaiset autot on itse nähtävä ja koeajettava ennen kuin voi enempää sanoa. 15k€ on kyllä jo aika rankasti ylihintaa ainakin '94-'97-malleista, tai sitten saa kunto olla jo varsin huippua. Esim. Virossa on yksi '96 mallinen valkoinen VR4 myynnissä 8k€, en tunne autoa tarkemmin mutta voisi olla harkinnan arvoinen peli: http://fin.auto24.ee/used/773426

mitsumikko sanoi
ps. eihän se vakiona mihinkään kule..kyllä sillä ehkä viikon kaks ajelee, ahdot 1bar niin tulee se 400hp niin alkaa jo hymy nouseen huulille :peukku

Tämä siis olettaen että on euromalli ja 13g ahtimilla. 9b-mandariineilla on turha haaveilla moisista lukemista.

Semi-offtopic: Jostain syystä DR750:t on hävinneet Dynamic Racingin verkkokaupasta, eivät ole ainakaan viikkoon olleet valikoimissa... Mikähän lie syy? ???
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

kaahari sanoi
Siitä, oli ainakin päältäpäin siisti n. vuosi sitten samassa liikkeessä :) Hinta oli tuolloin vain aika pitkä

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/3000-gt/3926097

Jep, tosi pitkä, eikä tinkivaraakaan ollut kovin paljoa. Kävin koeajoa kyselemässä jutellen samalla muista vastaavista autoista. Ei antanut ajoon, vaan sanoi että kävisin ensin siellä Hämeenlinnassa (silloin myynnissä harmaa 2000 n. 28 000 € hintaan) kokeilemassa. Tuossa siis pyynti silloin 40 000 €. Kumma kun ei tunnu menevän kaupaksi...
 

Samurai

3000GT VR-4 -00
Liittynyt
27 Tammikuu 2012
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

Jouni_K sanoi
Jep, tosi pitkä, eikä tinkivaraakaan ollut kovin paljoa. Kävin koeajoa kyselemässä jutellen samalla muista vastaavista autoista. Ei antanut ajoon, vaan sanoi että kävisin ensin siellä Hämeenlinnassa (silloin myynnissä harmaa 2000 n. 28 000 € hintaan) kokeilemassa. Tuossa siis pyynti silloin 40 000 €. Kumma kun ei tunnu menevän kaupaksi...

Itse kyselin tuota mustaa vuoden vaihteessa ja pyynti oli 25k.

Ostin sitten sen harmaan.
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

Kiikarit on ollut täälläkin suunnattu jo jonkin aikaa jenkkien myyntisivustoille ja Spyder on etsinnässä muuttoautoksi. Tarjontaa on vain aika vähän, mutta kyllä se sieltä vielä löytyy... 8)
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

Jouni_K sanoi
Jep, tosi pitkä, eikä tinkivaraakaan ollut kovin paljoa. Kävin koeajoa kyselemässä jutellen samalla muista vastaavista autoista. Ei antanut ajoon, vaan sanoi että kävisin ensin siellä Hämeenlinnassa (silloin myynnissä harmaa 2000 n. 28 000 € hintaan) kokeilemassa. Tuossa siis pyynti silloin 40 000 €. Kumma kun ei tunnu menevän kaupaksi...
Samurai sanoi
Itse kyselin tuota mustaa vuoden vaihteessa ja pyynti oli 25k.

Ostin sitten sen harmaan.

Kävin (tai yritin käydä) viikonloppuna kattomassa samaa autoa.
Auto ei ollut enää näytillä, muuten kuin jos olisi etukäteen soittanut ja sopinut asiasta. Asiakkaat kuulemma naarmuttaa sitä. Eli näkemättä jäi. Hintapyynti oli edelleen 25t euroa. Autoa olis kuulemma pitänyt lähteä toiseen varastoon katsomaan, mutta totesin, ettei varmaan päästä hinnasta yksimielisyyteen.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: Mitsubishi 3000GT 97-99 haaveissa

DaJackal sanoi
Semi-offtopic: Jostain syystä DR750:t on hävinneet Dynamic Racingin verkkokaupasta, eivät ole ainakaan viikkoon olleet valikoimissa... Mikähän lie syy? ???


Vielä offinpi topic; en tiiä mutta käyppä 3si.org lukaseen ku pojat oli taas räjäyttäny yhen vakio motin dr750 parit männät paskana mutta kuulemma HYVIN VETÄÄÄ! 8)
 
Ylös Bottom