Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

JuZe

Mitsubishi 3000GT VR-4 vm.-92 (434hv/708Nm)
Liittynyt
28 Lokakuu 2009
Sijainti
Hämeenlinna
Terve!

Olen nyt puolittain huvikseni toistakymmentä sähköpostia vaihtanut erään autokauppiaan kanssa, joka kivenkovaan väittää myyvänsä vuosimallin 1999 Mitsubishi 3000GT VR-4 autoa (myös kyseisen auton valmistenumeron on esittänyt: JMBMJZ16AXY000323). Kuitenkin oman tulkintani mukaan kyseessä on vuosimallien 1994-95 mukainen auto, pääteltynä mm. projektorityyppisistä ajovaloista, Active Aeron löytymisestä sekä ECS:stä (sähköisesti jäykkyyssäädettävä alusta). Korjatkaa siis jos olen väärässä, mutta eikös siis Active Aero poistunut 3000GT:istä 1996 lopussa, ja ECS jo vuotta aikaisemmin? Ja muita eroja ovat siis vain 1999-mallista löytyvät (mikäli Japanin sisäisille markkinoille tehtyjä GTO-malleja ei lasketa) Xenon-valot, erilaiset etu- ja takapuskurit, erilaiset Sail-paneelit ja huomiota herättävä takasiipi.

Nyt kuitenkin aloin jo itsekin epäillä vuosien varrella keräämäni tiedon paikkansapitävyyttä, ja siksi muutama potentiaalisesti tyhmäkin kysymys: onko jollain ihmeellisellä konstilla voinut vuosimallin 1999 autoon tilata esim. optiona vanhempien vuosimallien varusteita? Tai onko myymättä jääneisiin edellisten vuosimallien autoihin vaihdettu maahantuojan tai jälleenmyyjän toimesta uusia valmistenumeroita ja näin myyty niitä saman vuoden malleina. Jälkimmäisestä (laittomasta toiminnasta?) olen keski-Euroopasta huhua kuullut, mutta olen pitänyt urbaanilegendana... Onko kukaan muu törmännyt samanlaiseen tilanteeseen?

Ohessa vielä linkki kyseisen auton myynti-ilmoitukseen, josta jokainen voi itse päätellä, minkä vuotinen auto oikeasti olisi kyseessä... Huomaa, että ilmoituksessa vuosimalliksi lukee 2000, vaikka sähköpostitse myyjä väittää vuosimallin olevan 1999.

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/3000-gt/4003701

Miten siis voisi kiistattomasti varmistaa kyseisen auton vuosimallin, kun valmistenumerokin (ainakin myyjän väitteen mukaan) puhuisi vm. 1999 auton puolesta?
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Muuhun en ota kantaa, mutta alustanumerolla katottuna auto olisi tehty -99 joulukuun ensimmäisellä kolmanneksella.
Alustanumeron 10. merkki kertoo valmistusvuoden, tässä tapauksessa X on juuri -99 malli.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Production Period:1999121 (asa) alustanumeron mukaan.
Tiä sit onko kolaroitu-korjattu?
Tai tuunattu muuten vaan.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Kyllä mielestäni olet ymmärtänyt asian oikein noiden varusteiden suhteen, ainakin olen antanut itseni ymmärtää samalla tavalla. Vaikkapa tuolta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_GTO

"As the price of the cars increased, many of the "gadgets" on the car were discontinued. The tunable exhaust was phased out after model year 1994, the ECS disappeared after the 1995 model year, and the active aerodynamics disappeared after 1996."

Kyllähän tuo ulkoisesti ja varusteilta vaikuttaa -94-95 -mallilta. Vuosimallihan monesti ilmoitetaan käyttöönottovuoden mukaan, mutta jos nyt valmistenumeronkin mukaan olisi -99, niin kyllä hieman ihmetyttää. ???
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Auto on valmistenumeron mukaan tosiaankin niinku uge tuossa sanoikin 99.. Tarkemmin ottaen 1999/12 (Eli ihan hyvinkin 2000 malli)

Euroopan mallit on aina olleet kai aina hieman parempia verrattuna jenkkimalleihin (esim 1g. 3000gt isommat turbot jne) joista nuita varusteita sit on lähtenyt pois.. enemmänkin vuosien saatossa. Japsimalleissa taas on tainnut olla kaikki herkut Sehän voi olla että Eurooppamallina ei oo ikinä ollut tuota uudempaa(?) Ainakaan euroopan ASA:sta ei löydy esim tuota räyhäkkäämpää takasiipeä. (Luultavasti johtuen juurikin tuosta active aerosta) Jenkkilässä taas on ollut tuota uudempaa puskurisettiä myynnissä.

Japanin GTO:eek:issa tietääkseni tuo puskurijuttu muuttu 1998/08 (eli 99 malleihin) (Ainakin ASA (Mitsun oma Aftersale Support Application) mukaan)

Googlella löysin japanin GTO:Sta tämmöstä historiikkia http://www.j-garage.com/mitsubishi/gto/z16a.htm
Japanin wiki: http://ja.wikipedia.org/wiki/%E4%B8%89%E8%8F%B1%E3%83%BBGTO (translate linkki: http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=ja&tl=en&u=http%3A%2F%2Fja.wikipedia.org%2Fwiki%2F%25E4%25B8%2589%25E8%258F%25B1%25E3%2583%25BBGTO)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Jpa sanoi
Production Period:1999121 (asa) alustanumeron mukaan.
Tiä sit onko kolaroitu-korjattu?
Tai tuunattu muuten vaan.

Tätä juuri itsekin ihmettelen, koska kuvittelin tosiaan että mahdollinen virhe selviäisi juuri tuon alustanumeron perusteella. Mutta joko alustanumero on vaihdettu, tai autoon on vaihdettu korin osat vanhemmasta, tai auton on jotenkin ihmeellisesti saanut tilattua tuotantokustannusten takia jo pois jääneillä varusteilla (mikä kuulostaisi aika ihmeelliseltä, kun ottaa huomioon, että VR-4-versioita tehtiin vuonna 1999 vain 287 kpl), tai sitten kyseessä on tiedollisesti valveutunut myyjä, joka syystä tai toisesta yrittää sumuttaa... Täytyy melkein käydä paikan päällä katsomassa autoa...
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Jouni_K sanoi
Kyllä mielestäni olet ymmärtänyt asian oikein noiden varusteiden suhteen, ainakin olen antanut itseni ymmärtää samalla tavalla. Vaikkapa tuolta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_GTO

"As the price of the cars increased, many of the "gadgets" on the car were discontinued. The tunable exhaust was phased out after model year 1994, the ECS disappeared after the 1995 model year, and the active aerodynamics disappeared after 1996."

Kyllähän tuo ulkoisesti ja varusteilta vaikuttaa -94-95 -mallilta. Vuosimallihan monesti ilmoitetaan käyttöönottovuoden mukaan, mutta jos nyt valmistenumeronkin mukaan olisi -99, niin kyllä hieman ihmetyttää. ???

Tuohon Wiki-tietoon ja muutamaan muuhun samansuuntaiseen lähteeseen olen aiheessa luottanut, mutta voihan olla että Eurooppaan tuodut mallit ovat jotenkin poikkeus. Vaikka aika ihmeelliseltä se kuulostaisi, kun kyseessä on kuitenkin "vuosimallimuutokset".
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Äkkiä vilkasten esim. Active Aero spoileri ja säädettävä vaimennus on kyseisessä autossa ollut tehtaalta asti.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

mun mielestä ihan se ja sama nuille runkonumeroille yms.....aito 1999 mallin vr4 näyttää kummiski ulkoaikin päin paljon hienommalta ku tuo...tältä:http://rides.importtuner.com/ride/1001392/songofblood/1999/mitsubishi/3000-gt/index.html

vähä sama ku kauppais E mallin väyrystä ja väittäs vaan, että on se 2005 mallia...

ei siinä voihan se olla joku "hinnat alkaen" 1999 malli.....kaikkihan aina on mahollista :nykii
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

uge sanoi
Äkkiä vilkasten esim. Active Aero spoileri ja säädettävä vaimennus on kyseisessä autossa ollut tehtaalta asti.

Niinpä, koitin vain kartoittaa kaikkia mahdollisia ja mahdottomiakin vaihtoehtoja. Eli lopulta kysymys onkin: onko vuonna 1999 maailmalle lähteneissä 287 autossa ollut yhdessäkään vuonna -95 ja -96 vuosimallimuutoksena valikoista poistuneita varusteita..? Itse epäilen kyllä, ettei, mutta mikä on sitten selitys tälle tapaukselle?
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

mitsumikko sanoi
mun mielestä ihan se ja sama nuille runkonumeroille yms.....aito 1999 mallin vr4 näyttää kummiski ulkoaikin päin paljon hienommalta ku tuo...tältä:http://rides.importtuner.com/ride/1001392/songofblood/1999/mitsubishi/3000-gt/index.html

vähä sama ku kauppais E mallin väyrystä ja väittäs vaan, että on se 2005 mallia...

ei siinä voihan se olla joku "hinnat alkaen" 1999 malli.....kaikkihan aina on mahollista :nykii

Oon samaa mieltä, vuosimallin 1999 3000GT on ehdottomasti parhaan näköinen, ja siksi niin haluttu. Noita ei Euroopassa montaa kymmentä ole, ja aina kun sellainen tulee myyntiin, on hintaa sit 30-50k€, harvinaisia kun ovat. Mutta miten voin todistaa, että kysymyksessä ei ole vm. 1999 auto, tai millä vastaavasti sen voi aukottomasti varmistaa?
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

JuZe sanoi
Niinpä, koitin vain kartoittaa kaikkia mahdollisia ja mahdottomiakin vaihtoehtoja. Eli lopulta kysymys onkin: onko vuonna 1999 maailmalle lähteneissä 287 autossa ollut yhdessäkään vuonna -95 ja -96 vuosimallimuutoksena valikoista poistuneita varusteita..? Itse epäilen kyllä, ettei, mutta mikä on sitten selitys tälle tapaukselle?


mulla on tuosta 287kpl valmistusmäärästä.. semmonen käsitys, että jenkki markkinoille on tehty tuo 287kpl ja sitte kuka tietää paljonko japaniin??? saatan kyllä olla väärässä mutta jotenki tuommonen ajatus iskostunu päähän jostaki ::)


jaa... mitenhän lie tuonki asian selvittäs varmuudella....viisainta soittaa Karpolle :peukku
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

J. Puhakka sanoi
Auto on valmistenumeron mukaan tosiaankin niinku uge tuossa sanoikin 99.. Tarkemmin ottaen 1999/12 (Eli ihan hyvinkin 2000 malli)

Euroopan mallit on aina olleet kai aina hieman parempia verrattuna jenkkimalleihin (esim 1g. 3000gt isommat turbot jne) joista nuita varusteita sit on lähtenyt pois.. enemmänkin vuosien saatossa. Japsimalleissa taas on tainnut olla kaikki herkut Sehän voi olla että Eurooppamallina ei oo ikinä ollut tuota uudempaa(?) Ainakaan euroopan ASA:sta ei löydy esim tuota räyhäkkäämpää takasiipeä. (Luultavasti johtuen juurikin tuosta active aerosta) Jenkkilässä taas on ollut tuota uudempaa puskurisettiä myynnissä.

Japanin GTO:eek:issa tietääkseni tuo puskurijuttu muuttu 1998/08 (eli 99 malleihin) (Ainakin ASA (Mitsun oma Aftersale Support Application) mukaan)

Googlella löysin japanin GTO:Sta tämmöstä historiikkia http://www.j-garage.com/mitsubishi/gto/z16a.htm
Japanin wiki: http://ja.wikipedia.org/wiki/%E4%B8%89%E8%8F%B1%E3%83%BBGTO (translate linkki: http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=ja&tl=en&u=http%3A%2F%2Fja.wikipedia.org%2Fwiki%2F%25E4%25B8%2589%25E8%258F%25B1%25E3%2583%25BBGTO)

Onko nuo mutua vai ihan faktaa, siis tarkoitan kommenttejasi joissa on "kai", "tainnu olla" tai "voi olla"..? ;D Kun siis olen kuvitellut tietäväni hyvinkin tarkasti ko. automallin valmistushistorian Japanissa, USA:ssa ja Euroopassa, mutta siihen maailmankuvaani ei tämä tapaus sovi ollenkaan. Kun siis muutokset esim. 1999-malliin (xenon-valot, erilaiset puskurit, iso takasiipi jauudenmalliset B-pilarin katteet (Sail Panels)) Tulivat käsittääksen facelift-tyylisesti, niin eihän silloin edes tehtaalla yleensä tehdä vanhemman mallisia. Ja koska tuotantomäärä on niinkin alhainen kuin 287 kpl sinä vuonna, niin en jaksa uskoa että kovinkaan montaa ulkoisesti erilaista versiota on silloin tehty, jo logistisista ja tuotannollisista syistä.

Löytyykö tuolla alustanumerolla juuri tuon yksilön tietoja mistään? Kun yhden listauksen löysin kaikista koskaan valmistetuista 3000GT-malleista (linkin http://stealth316.com/misc/production_data/ takaa), mutta tuossa listassa alustanumero/valmistenumero poikkesi jonkin verran Mitsun yleisestä valmistusnumeromallista. Listasta löytyy siis alustanumeroita (VIN?) tyyliin JA3AM44H8XY000323, aukeaako tämä merkintä jollekin?
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Johan tuossa UGE katsoi sun runkonrolla että ko. auto ON LÄHTENYT tehtaalta noilla luettelemillasi varusteilla. Sekä vuosimallin on tuo -99. Uge näet pystyy noi asiat kattoo runkonrolla.
Eli mitään ongelmaa en näe tuossa, auto on juuri kuten myyjä on puhunut.

valmistenron tulkinta löytyy myös : http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Valmistenumero

Tehtaalta on voinut tilata myös vanhemmalla keulalla toki tuon auton ehkä. Koska valmistusmäärän on pieni, on myös ollut mahdollista tehdä haluamansa "auton" mielestäni. Ainakin AERO ja ECS on siis ko. autossa jo tehtaalta tullessa ollut (runkonron mukaan). Eli jos on etu aero niin on myös mielestäni tuo keulapuskuri.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Harri K sanoi
Johan tuossa UGE katsoi sun runkonrolla että ko. auto ON LÄHTENYT tehtaalta noilla luettelemillasi varusteilla. Sekä vuosimallin on tuo -99. Uge näet pystyy noi asiat kattoo runkonrolla.
Eli mitään ongelmaa en näe tuossa, auto on juuri kuten myyjä on puhunut.

valmistenron tulkinta löytyy myös : http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Valmistenumero

Tehtaalta on voinut tilata myös vanhemmalla keulalla toki tuon auton ehkä. Koska valmistusmäärän on pieni, on myös ollut mahdollista tehdä haluamansa "auton" mielestäni. Ainakin AERO ja ECS on siis ko. autossa jo tehtaalta tullessa ollut (runkonron mukaan). Eli jos on etu aero niin on myös mielestäni tuo keulapuskuri.

Siis onko Ugella pääsy johonkin järjestelmään, josta näkee sarjanumeron perusteella kunkin yksilön tarkat tiedot..? Juuri tätä siis olen kaivannut! Onko tuo tieto yleistä ja mistä löytyisi, vai kenties pääsy tietoihin esim. "työsuhde-etu"..? :D Kun siis toki tuon valmistusnumeron osaan tulkita, siihen on netistä löytynyt useitakin ohjeita, mutta nimenomainen sarjanumerotietoon perustuva tehdasvarustelu ratkaisee kinan.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Tämä ASA on juurikin se työkalu. Ja sen mukaan euroopassa ei ole ikinä ollut nuita teidän 99 mallin puskureita/xenoneita/siipiä jne.
Ja siis nuo mun tai/ehkä olivat siinä mielessä spekulaatiota joka tutkimusten edestessä sitten taisi muuttua faktaksi.. (en vain uskaltanut sitä sellaiseksi mainita koska en tiedä 3000GT:stä sen enempää kuin mitä tuo työkalu antaa luvan olettaa)

Eli väitän:
Tämä "siistein" 3000GT (or so called 99 malli), on ainoastaan ollut usassa ja japanissa, eurooppaan sitä ei ole ikinä tuotu, ja jos on ne on muuttoautoja tai jotain muita harmaatuonteja. :)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

J. Puhakka sanoi
Tämä ASA on juurikin se työkalu. Ja sen mukaan euroopassa ei ole ikinä ollut nuita teidän 99 mallin puskureita/xenoneita/siipiä jne.
Ja siis nuo mun tai/ehkä olivat siinä mielessä spekulaatiota joka tutkimusten edestessä sitten taisi muuttua faktaksi.. (en vain uskaltanut sitä sellaiseksi mainita koska en tiedä 3000GT:stä sen enempää kuin mitä tuo työkalu antaa luvan olettaa)

Eli väitän:
Tämä "siistein" 3000GT (or so called 99 malli), on ainoastaan ollut usassa ja japanissa, eurooppaan sitä ei ole ikinä tuotu, ja jos on ne on muuttoautoja tai jotain muita harmaatuonteja. :)

Kiitoksia tutkimuksesta! Onko munkin mahdollista päästä sinne ASAan sisälle jotenkin tekemään omia tutkimuksiani? :)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

JA3AM44H8XY000323 tämä alustanumero on tehty Mitsubishi Motors North America:n (MMNA) tehtaalla 98 toukokuussa ekalla kolmanneksella, 2WD, SOHC, Z11A, 5 FM/T, ja ei ole ECS eikä liikkuvia spoikkia. Nämä siis äkkiä katsottuna.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Semi-offtopiccina:

1. Oletko ostattelemassa tuota -99 tonnaria? Ihmettelin vain, että jos kerran ko. vuosimallia pidät hienona juuri sen ulkonäön vuoksi, niin miksi haluaisit sellaisen mikä ei ulkoisesti ole sinnepäinkään? (Jos kyselit vain yleisen mielenkiinnon vuoksi, niin sitten ei mitään... vaikutti vain vakavammalta kun harkitsit jo mennä ihan katsomaankin.)

2. Muistakaapa sellainen mahdollisuus, että (niin harvinaista kuin se onkin) autoon voidaan hakata eri VIN-koodi. Vaikka siitä ei ilmeisesti ugen tietojen perusteella tämän auton tapauksessa olekaan kyse, niin sitäkin tapahtuu.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

DaJackal sanoi
Semi-offtopiccina:

1. Oletko ostattelemassa tuota -99 tonnaria? Ihmettelin vain, että jos kerran ko. vuosimallia pidät hienona juuri sen ulkonäön vuoksi, niin miksi haluaisit sellaisen mikä ei ulkoisesti ole sinnepäinkään? (Jos kyselit vain yleisen mielenkiinnon vuoksi, niin sitten ei mitään... vaikutti vain vakavammalta kun harkitsit jo mennä ihan katsomaankin.)

2. Muistakaapa sellainen mahdollisuus, että (niin harvinaista kuin se onkin) autoon voidaan hakata eri VIN-koodi. Vaikka siitä ei ilmeisesti ugen tietojen perusteella tämän auton tapauksessa olekaan kyse, niin sitäkin tapahtuu.

Siis kyllä auto kiinnostaisi, koska on vähän ajettu, uudemmalla tekniikalla kuin omani, ja jos tuon haluaisi muuttaa ns. "-99"-näköiseksi, se olisi huomattavasti helpompaa ja edullisempaa kuin nykyiseni, 1992-mallisen kohdalla. En nyt tietenkään vielä pankista lainaa ole hakenut, mutta miettinyt aihetta ja siksi myös koittanut kaivella faktoja autosta.

Siis juurikin tuo VIN:in vaihto oli mullakin ensimmäisenä mielessä, mutta kun paljastui että ilmeisesti tehtaaltakin on saanut vielä -99 autoja vanhemmalla keulalla ja perällä, niin siitä ei liene tässä tapauksessa kyse. Tai mistä sitä tietää... ???
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

uge sanoi
JA3AM44H8XY000323 tämä alustanumero on tehty Mitsubishi Motors North America:n (MMNA) tehtaalla 98 toukokuussa ekalla kolmanneksella, 2WD, SOHC, Z11A, 5 FM/T, ja ei ole ECS eikä liikkuvia spoikkia. Nämä siis äkkiä katsottuna.

Siis olenko tämänkin ymmärtänyt väärin, kun olen kuvitellut että kaikki 3000GT:t olisi kasattu Japanissa? Entä miksi tuossakin alustakoodissa on tehtaana merkitty kuitenkin Y eli Oye, joka löytyy Japanin Nagoyasta? Sori tyhmistä kysymyksistä, mutta aihe onkin lopulta aika mielenkiintoinen... :D

Mistä kaivat noita tietoja? Olisi mielenkiintoista päästä itsekin ko. tietopankkiin, jos vain mahdollista! :)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

JuZe sanoi
Siis olenko tämänkin ymmärtänyt väärin, kun olen kuvitellut että kaikki 3000GT:t olisi kasattu Japanissa? Entä miksi tuossakin alustakoodissa on tehtaana merkitty kuitenkin Y eli Oye, joka löytyy Japanin Nagoyasta? Sori tyhmistä kysymyksistä, mutta aihe onkin lopulta aika mielenkiintoinen... :D

Mistä kaivat noita tietoja? Olisi mielenkiintoista päästä itsekin ko. tietopankkiin, jos vain mahdollista! :)

siis tossahan ei päde toi valmistenron tulkintaohje minkä pastesin. Tuossa on 2-3 merkit jo jotka osoittaa tekomaan?
Ja siis 11 merkki eli Y on vuosimalli vissii?
Jos oikein tulkitsin.

Juholle vinkki: elä liikaa hiosta myyjää mailitse. Muistan ku multa ostattelit aikoinaan niin maileja kyllä satoi muttei miestä kiinnostanu tulla parin sadan km päästä edes katsomaan... mul ainaki menee hermo ku kysellää eikä soiteta edes :D

Ja stealth316 yms saitit on pääasias amerikan tonnareit yms koskevia ja virheitä siellä on aiva tolkuttomasti.

Uge näkisitkö mitkä puskurit tuossa on alunperin (puskurin koodi?)
Ainakin russian sivuston ECP:n mukaan tuos on noi puskurit mitkä nettiauton kuvien linkissäkin (eli -95 eteepäin oleva puskin)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

DaJackal sanoi
Semi-offtopiccina:

2. Muistakaapa sellainen mahdollisuus, että (niin harvinaista kuin se onkin) autoon voidaan hakata eri VIN-koodi.
Jep.

Itsellä sigussa VIN -93,vaikka rullannut linjalta jo -92.

Käyttöönottohan tietenkin on vasta -94 puolella..
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

ST sanoi
Jep.

Itsellä sigussa VIN -93,vaikka rullannut linjalta jo -92.

Käyttöönottohan tietenkin on vasta -94 puolella..
mistäs sä tiedät millo se sitte o rullannu pois? ...
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Harri K sanoi
mistäs sä tiedät millo se sitte o rullannu pois? ...
VIN->ASA->92.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Harri K sanoi
siis tossahan ei päde toi valmistenron tulkintaohje minkä pastesin. Tuossa on 2-3 merkit jo jotka osoittaa tekomaan?
Ja siis 11 merkki eli Y on vuosimalli vissii?

Uge näkisitkö mitkä puskurit tuossa on alunperin (puskurin koodi?)
Ainakin russian sivuston ECP:n mukaan tuos on noi puskurit mitkä nettiauton kuvien linkissäkin (eli -95 eteepäin oleva puskin)

Siis kymmenes merkki on mallivuosi. Ja mallivuosihan voi vaihtua esim. elokuussa.

Etupuskuri on MR162940, takapuskuri MB640840 ja näyttää olevan -95 eteenpäin kuvien perusteella.

Ja nuo amerikan alustanumerothan erottaa siitä JA............... kun esim. japanin alusta JM................
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

uge sanoi
Siis kymmenes merkki on mallivuosi. Ja mallivuosihan voi vaihtua esim. elokuussa.

Etupuskuri on MR162940, takapuskuri MB640840 ja näyttää olevan -95 eteenpäin kuvien perusteella.

Ja nuo amerikan alustanumerothan erottaa siitä JA............... kun esim. japanin alusta JM................

eiku joo katoin vääri tota ensin.
Mikä toi 2 kirjain A on tossa?
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Harri K sanoi
eiku joo katoin vääri tota ensin.
Mikä toi 2 kirjain A on tossa?
Nyt en osaa sanoa, mutta tuo M tarkoittaa Japania, olisko tuo A sitten Ameriikka.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

uge sanoi
Nyt en osaa sanoa, mutta tuo M tarkoittaa Japania, olisko tuo A sitten Ameriikka.

Jep, ensimmäinen merkki on valmistusmaa ja toinen tarkoittanee ensisijaista markkina-aluetta. Kymmenes on vuosimalli ja yhdestoista tehtaan koodi, kuten tässä on puhetta ollutkin. Mutta mistä kaivat tiedot siitä, mitkä puskurit tms. missäkin pitäisi olla, ts. miten tuohon ASAan pääsee käsiksi?
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

JuZe sanoi
..Mutta mistä kaivat tiedot siitä, mitkä puskurit tms. missäkin pitäisi olla, ts. miten tuohon ASAan pääsee käsiksi?

Menemällä Veholle/Mitsubishin yhteistyökumppaneille töihin tai olemalla luova.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT:n vuosimallien erot, ja 1999 vuosimallin tunnistaminen

Juze sulla on pikaviesti jo lähetetty asiasta mihin voit syöttää VIN koodisi...
 
Takaisin
Ylös Bottom