Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

tattista vaan :D


metku kitti AEM makso 267ekua kävi vielä tuuri, että tuli suoraan postiin niin ei menny ees veroja.
jos ootta tilailemassa niin mää voin kaivaa sen ebay myyjän ni jos teillekki tulis suoraan postiin.

mitähän se asennus ois ...jos oot oikeen reippaana niin 2 tuntia koffin kans ehkä 4h :peukku
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Eli ajoit noin pienillä ahdoilla tuollaisen ajan? 16psi = 1,1bar? :nykii
Luulisi olevan silloin tarvittaessa lisää reserviä.

Tässähän alkaa omakin ruuvailuinto nousemaan, alkaa vaikuttaa lupaavalta, ettei 3kgt:n sittenkään tarvitse hävetä Evoille ;D ;D
Oletko ajatellut käydä jarrupenkissä? Mitä voisi olla boforia pannussa?
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

kyyyllä juuriki näin!

joo ei näillä hävetä tarvi, kyllä siinä ois vielä varraa johonki 20psi "kuulemma" meinasi amerikan pojjat nostaa, kävin tuossa päivällä koittaan 18-19psi en nyt ihan tarkkaan kattonu niin makiasti se vaan mennee perkele... nakkeli nakua 6 metkusta huolimatta.... mutta se ei oo vakavaa, mulla on sytkääki joku 20-23 astetta kummiski eli aika PALIO!!! niin voishan sitä pikkusen vähentää nii se loppus varmaan se naku.... nooh katellaa. TOIVOTAAN ETTÄ SUOMI VOITTAA MULLA ON 200€ suomelle kiinni ::)

mää tekkiin semmosen periaate päätöksen, että en ees lähe sinne penkki hommii...ON sielä Jotaki ;D
mitä eroa on 600hp ja 1300 hp supralla???? ei mittään toinen vaan suttaa enemmän :driver
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

mitsuilija: millasilla palikoilla sulla tuo oma pirssi on ?? ja minkä vuoden malli?
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Okei. Ei pahan hintanen setti, onko sulla jäljellä btw mitään td04:sten pakopesien kuoria/hukkaportteja :D:D
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

eipä oo semmosia.... mutta kato jos ostat multa talavella pois nuo 13T`t... miten kuulostaako 650ekua pahalta?

niiden suorituskykyhän on jo todistettu 8)
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Tais tulla Mitsumikolle hieman puuharahaa jos oli sopivat kertoimet ;D
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Mun auto on -93. Lähes kaikki vakiota, orkkis-ahtosolenoidi korvattu revotecin turboruuvilla, By-pass on vaihdettu metalliseen mäntämalliin. Lisäksi pakoputkisto on joskus vaihdettu 3" kokoiseksi. Painetta se orkkis ahto-gauge povaa n. 13psi, kunnes alkaa kiertämään ja mittari laskee samalla kun kiekkamittari nousee :-X

Saisi vain inspiksen joskus laitella tuohon sen verran rykiä, mitä ulkonäkö antaa ymmärtää ;D

Tuo vesiruisku ei ole näköjään saavuttanut Suomessa kovin suurta suosiota. Vaikka tehoa ei tulisi yhtään lisää, vaikuttaa se varmasti moottorin kestoon. Monet mäntäpistiäiset olisi sellaisella vältetty.

Aikanaan joskus 70-luvun lopulla 99 Turbo saappiin oli saatavana Sport Kit. 145hv ei-välijäähdytetty 2-litrainen 145hv@0,7bar moottori muuttui 225hv:ksi (1,2bar) vesiruiskulla (turbon imupuolelle sylkevä) ja isolla putkella.
6,5 sekkaa 0-100kmh, huiput 215km/h! Siinä ei ollut muilla -79 vehkeillä mitään sanottavaa ;D
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

mitsuilija sanoi
Tuo vesiruisku ei ole näköjään saavuttanut Suomessa kovin suurta suosiota. Vaikka tehoa ei tulisi yhtään lisää, vaikuttaa se varmasti moottorin kestoon. Monet mäntäpistiäiset olisi sellaisella vältetty.

Kyllä noita on ollut jo pitkään käytössä Suomessakin laitteissa joissa on tehon etsintää harrastettu ahkerammin. Niistä vaan harvemmin huudellaan julkisesti isommin.
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

J. Puhakka sanoi
Tais tulla Mitsumikolle hieman puuharahaa jos oli sopivat kertoimet ;D


juuu....hyvin pikkusen pienet oli kertoimet ku oli niin varma tulos ::) nooh jotaki kummiski :peukku
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

jaaa....tämäki jääny viime mm kisoihin...
:offtopic huomenna valko-venäjä +3 maalia - suomi = 2 isolla :peukku
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

mitsumikko sanoi
aika LÄMMINTÄ KYYTIÄ koneella näillä helteillä, ajelin motarilla joku 120-130km/h niin mmcd:softalla katottuna lämmöt seilasi 101c -106c kokoajan silti vakio lämpömittari nippanappa puolessa välissä ::)

Ootko huomannut lämmöissä eroa sen jälkeen kun laitoit välijäähyn? Saako tässä korissa muuten miten hyvin ne reunat tukittua ettei ilma pääse fmic:n jälkeen syylärin ohi?

Aika kuumana käy kyllä jos mittari näyttää oikein, eikös näissä termari pitäis aueta jossain 80-90 haminoilla...
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Mulla pyörii toisessa tonnarissa lämmöt blitzin mittarin mukaan 90c maximissaan, sillon lähtee iso flekti päälle ja laskee lämmöt.
Ja toisessa missä flektit on kytketty pyörimään koko ajan niin lämmöt max 78c evoscanin mukaan.

Nämä normiajoissa, varmasti saapi molemmissa radalla nousemaan reilusti ylöspäin.

Aika isoja eroja lämmöissä, jos mikolla +100c. ::)
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

joo jännä homma en sitte tiiä näyttääkö tuo mmcd softa ihan oikeen sitä lämpöä, anyway se vakio lämpömittari nököttää siinä puolessavälissä
en oo kyllä seurannu ennen keula coolerin laittoa niitä lämpöjä tarkemmin, mutta kyllä ne minusta aina on sen päällä 90 järkiään ollu ainaki kesällä vaikka ajelis miten lujaa/hilijaa
suurin lämpö on tosiaa tuo 106c mutta mutta so not eikös se -38c pakkasta kestävä seos kiehu paineen alla jossain +120c että nou hätä :peukku

pittää jokupäivä ottaa töistä laaseri ja pöjöttää sillä vaikka ylävesiletkua ja kattua mitä se näyttää
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Asiasta toiseen,

tuosta emanage Ultimatesta pieni mielenkiinto heräsi (itsellä myös samainen kampe suprassa kiinni), olet varmaan loggaillut tuota 3000gt vakioecun sielunelämää? Minne paineille asti tuo orkkis vakiokartta / maf riittää? Onko sulla muuten joku map -anturi emu:n kaverina?

stealth316 sivuilta löytyi muutamakin vakioecun sytkäkartta mutta, kuormitus -sarakkeessa lukee vain "low-high".... ihan mielenkiinnosta, jos olet loggaillut tuota painetiedon kanssa, paljon vakioecun sytytysennakko ahtoalueella on esim 0.7 / 1.0 / maf:n maksimilla?

+millä seuraat nakutusta, orkkis anturien näyttämän mukaan?
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

kaahari sanoi
Asiasta toiseen,

tuosta emanage Ultimatesta pieni mielenkiinto heräsi (itsellä myös samainen kampe suprassa kiinni), olet varmaan loggaillut tuota 3000gt vakioecun sielunelämää? Minne paineille asti tuo orkkis vakiokartta / maf riittää? Onko sulla muuten joku map -anturi emu:n kaverina?

stealth316 sivuilta löytyi muutamakin vakioecun sytkäkartta mutta, kuormitus -sarakkeessa lukee vain "low-high".... ihan mielenkiinnosta, jos olet loggaillut tuota painetiedon kanssa, paljon vakioecun sytytysennakko ahtoalueella on esim 0.7 / 1.0 / maf:n maksimilla?

+millä seuraat nakutusta, orkkis anturien näyttämän mukaan?

varmaan sanosin että tuo vakio kartta vakio turboilla vaikka nyt 13g + vakio suuttimet niin se riittää just ja just siihen 1bar
oli mulla se mappi anturi tai siis on se kiinni, mutta en juurikaan sitä oo tarvinu mihinkään ku mulla on vaan kierrosluvun/maf hz mukaan tehty se kartta ja hyvin on pelannu.
en oo hirveenä loggaillu niitä vakio maffilla niitä sytkiä ku mulla on nyt kolmatta vuotta se evo8 maffi siinä paikallaan.
pahin kohtahan se tuossa vakio kartassa on siinä 5000rpm kohalla ku ne vakio 9b alkaa siinä hyytymään...siinäkohalla sitä eniten sai näppäillä, että alako rokkaamaan

nakutusta tosin oon seurannu vaan sillä vakio anturilla mmcd softalla niin ja näkeehän sen myös sytkästä sitte ku se nakuttaa kunnolla ni jo alko ennakot tippumaan...
mutta tosiaan joku 2-5 nakua niin en oo palio välittäny

400hp tuolla vakio maffilla saa ( Matti.V muistaakseni penkitti oulussa tekulla 396hp),,,jos otat hunajakennot irti sivuilta ja vähän pirralla kaivelet sitä niin on saatu jopa 470hp, mutta ne yleensä hajoaa sitte aikanaan ku ne kennot poistaa.

(täsä oo mittään palio kerenny säädellä noita dr750 ku ollu enimmäkseen tuota vaipan vaihtoa yms yms.. :))
mutta tosiaan tuo evo8 maffi häipyy ja tilalle tulee
tämä: http://www.dynamicracing.com/3000gt-stealth/fuel-control-timing/dr-arc2-fuel-comp-maf-intake-kit

emulla sitte ainoastaan loggaillaan...säädellään sytkää ja jos nyt jotain 2step systeemejä tarvii ni sitte niitä :peukku
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

eihän mitsumikolla sattus oleen kolmitonnisen etujarrusatuloita ylimääräsiä?
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

galaniitti sanoi
eihän mitsumikolla sattus oleen kolmitonnisen etujarrusatuloita ylimääräsiä?


juu ei.... mutta kysyppä "oikku" oisko sillä
tai jos jostaki eeeepaysta löydät niin etulevyt löytyy käytetyt ylimääräset (313mm) hyvinki edullisesti.....
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

mitsumikko sanoi
mutta tosiaan tuo evo8 maffi häipyy ja tilalle tulee
tämä: http://www.dynamicracing.com/3000gt-stealth/fuel-control-timing/dr-arc2-fuel-comp-maf-intake-kit
emulla sitte ainoastaan loggaillaan...säädellään sytkää ja jos nyt jotain 2step systeemejä tarvii ni sitte niitä :peukku

Eikö tuohon hintaan jo alkaisi saamaan (ainakin käytettynä) ihan oikeaa stand-alone ecua, esim aem ems v1 tms?
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

kaahari sanoi
Eikö tuohon hintaan jo alkaisi saamaan (ainakin käytettynä) ihan oikeaa stand-alone ecua, esim aem ems v1 tms?

saahan sillä helepostikki, mutta mitä järkeä sitä on laittaa?
-kuka sen aem osaa tähän autoon säätää ? maksaa ainaki penkissä jossain kaukana +500€ ja saako ne sitä säätöihin
-kauhia tappelu ja säätäminen sitte taas talvella niissä kylmäkäynnistys kartoissa että jotenkikkaan pellaa.
-muutenki uskoisin että näistä autoista suomen "pajoissa" viritys tietämys on vähä surkiampaa ku jenkeissä, se ei välttämättä tämä motti
nyt juuri käyttäydy samallai ku joku evo tai subaru.
-jenkeissä kummiski +10v ainaki näitä jo viritetty ihan huolella...täälä varmaan maksanu nämä vehkeet sillon +50k€ niin se joka on ostanu
niin tuskin on ees haaveillu tehojen lisäämisestä ::)


Arc-gp2,
ainoastaan juuri 3000gt/stealtille kalibroitu vain dynamic racingiltä saatava erikoismalli
neljä potikkaa joista vain kolmea täytyy säätää
säädöt kohilleen vartissa, kylmillä ilmoilla +(-15c) pari napsua yhtä rullaa isommalle ja se on siinä.

niin ja tehokkaimmat TD04 3kgt taitaa olla juurikin tuolla säädetty (ja maailman nopein myös 8,7s/271kmh 1/4mile)

mm. Ray Pampena (huippu tonnarien säätäjä) tästä tuolla foorumilla porisi, että kun pajalle tulee asiakas haluaa jonku +600hp autoon. Haluaa heti Aem ems justiisa että oisko siinä ja Ray on sitte puhunu monille että hei me voidaan se laittaa sillä on vehkeet ja taito säätää, mutta hei ku sää et tarvi sitä vaan josko Maftrpo tai sitte arc2 riittää vallan mainiosti ja on "turn key car" + vakio ohjauksen ajettavuun yms yms helppoa ja halvempaa.

sitte tietenki jos aletaan jo oikeesti ottaan joku 800-1000hp niin sitte Aem, mutta tämmösissä miedoissa virityksissa missä tehdään joku mid 10`s 1/4 mile katuauto jolla pystyy ajamaan nii kesää ku talvea päivittäin niin ei tarvi :peukku
(naureskeli vielä lopuksi miten helppoa näitä autoja on yleensä saada menemään 11.xx aikoja alkaen)
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

^Täysin samaa mieltä. ARC-2:lla on menty vartilla kovempaa kuin yhdelläkään AEM-kötöstyksellä, joten jos ei halua jotain AEM:n spesiaalifiitsuja vaan vain tehokkaan auton mikä toimii päivittäisessä käytössä tasaisen varmasti niin miksi turhaan lähteä sille standalone-linjalle.

Lisäksi kiinnostaisi, mistä saa edes AEM v1 $500? Näkyvät jenkeissäkin menevän käytettynä kaupaksi lähemmäs tonnilla (v1 ~$800 ja v2 ~$1000+).
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

ihimettelyt ynnämuut ämpylöinnit tänne.....

Arc2 myöskin pantu Tilluuseeeeeen :P
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

4ws poisotto iso homma?
Kuis ny nii? Ku perämurikasta otat sen 4ws "pumpunki" kuiteki irti ni samal sahaat siittä akselista rattaan pois vain ja isket sen takas perän päälle. Ja revit kaikki letkut auton alta vaan rips raps pois, tukit hammastangolta 2 lähtevää letkupaikkaa tulpilla ja teet vaikka itte ne tukitangot tilalle (ellet nätisti hitsaa niitä ohjausvarsien päitä kiinni kuten mä tein 4ws dyny galantissa ;D )

sait pikaviestil kuvat ;)
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Juu ei mullakaan menny aikoinaan kun yks ilta 4ws poistamiseen. :peukku Eikun näppäset pois vaan koko paskan.
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

melekeen saitta jo ylipuhuttua... :P
mutta eikö siinä joudu jarrut purkaan ja käsijarruvaijerit veks??... helpommalla pääsis ku käyttäs vaan pelkkää murikkaa lattialla, sehän tipahtaa sieltä välistä ja käyttää sen pumpun pois.. on tallisa niin ahasta, ja laiskottaa vähän.

linkki perän vaihtoon : http://www.supercar-engineering.com/rubberducky/3S/RnR/TT/RDiff/index.html


juu hyvät fotot oli harrilla :peukku

pittää nyt vielä mutustella asiaa... ??? :nykii ;D
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Täh?
Eihä ne jarrut liity mitenkää 4ws:sään :D
Ethä sä ny hyvä mies jarruletkuihin/jarruvaijereihin mene sillon koskeen.

Enite tuut tappeleen ton perämurikan päällä olevan hydr.pumpun kanssa jo sillon ku irrotat perää. Senjälkee letkut vaa pois auton alta (4kpl) eli seuraat letkuja jotka tulee siihen perämurikan pumppuun/ohjaavalle takaohjausvaihteelle.
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

niin vaan eikös se koko taka hökötys pidä tiputtaa alas että sen 4ws systeemin kaikki palikat saa sieltä purettua pois? niin sitä meinasin että jos sen haluaa vetää sieltä auton alta väljemmille vesille niin sillonhan pitää kaikki vaijerit yms abs anturin liittimet irrottaa?
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

mitsumikko sanoi
niin vaan eikös se koko taka hökötys pidä tiputtaa alas että sen 4ws systeemin kaikki palikat saa sieltä purettua pois? niin sitä meinasin että jos sen haluaa vetää sieltä auton alta väljemmille vesille niin sillonhan pitää kaikki vaijerit yms abs anturin liittimet irrottaa?

Kyllähä sen "ohjausvaihteen" mahtuu siinä puottaa pois ainakin jos vain vähän lasket takakelkkaa pulttien varassa alaspäin. Eli ei tarvi irrotella mitään irti asti.
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

no se prkl ;D

ja ainahan sen voi suukkopahalla koittaa vaikka pätkiä jos ei mahu.... :peukku
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Et kai ehjää vakioviskoa laita tilalle? Yksi sana: Quaife.

P.S. Nythän olis hyvä tilaisuus myydä minulle se FIPK ;)
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Mikäs tuon takapyöräohjauksen purkuinnokkuudelle on perustelu?
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

DaJackal sanoi
Et kai ehjää vakioviskoa laita tilalle? Yksi sana: Quaife.

P.S. Nythän olis hyvä tilaisuus myydä minulle se FIPK ;)


juu kyllä....nyt ei muuta perse kestä, eli mulla on toimiva ylim. perä missä lukkoki on kunnossa (mullahan seon ollu paskana jo pari vuotta)
lähinnä tämmöstä kaaaazia aattelin rakennella sitte siihen toiseen perään kuhan rahottuu :http://supercar-engineering.com/sc2/product_info.php?cPath=30&products_id=238

katotaanpa tuosa ens viikon lopulla miltä se mun rojekti näyttää...nythän se ois tosiaan hyvä myyä :peukku

pannaanko sitte reilusti teippiä kans ::) ;D
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

mitsumikko sanoi
juu kyllä....nyt ei muuta p*rse kestä, eli mulla on toimiva ylim. perä missä lukkoki on kunnossa (mullahan seon ollu paskana jo pari vuotta)
lähinnä tämmöstä kaaaazia aattelin rakennella sitte siihen toiseen perään kuhan rahottuu :http://supercar-engineering.com/sc2/product_info.php?cPath=30&products_id=238

katotaanpa tuosa ens viikon lopulla miltä se mun rojekti näyttää...nythän se ois tosiaan hyvä myyä :peukku

pannaanko sitte reilusti teippiä kans ::) ;D

***kele, aina muistan firmat väärin päin että kumpi teki etu- ja kumpi takalukkoa. Myy hyvä mies pois nyt kun smartpostilla saa lähettää vielä kuun loppuun asti vitosella! Jos vielä putsaat sen filsun ennen pakkausta niin tarjoan 60€ sis. pk.

Ja teippiä toki ihan pirusti!!! paketin ULKOpuolelle :P
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Herran krank ventit todennäköisesti saapuivat, en ole pakettia vielä kerinnyt avaamaan... :peukku

Tsekkaan että on oikiat osat ja postittelen sinnepäin.
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Älä nyt hyvä mies enää leiki sen metanolin kanssa kun varmaan sieltäkin päin jo saa ainakin jostain pumpulta E85. Ninjalta saa 1200cc Deatschwerksin suuttimet $490/setti, sellaiset kiinni vain ja puhelu Mattille niin se neuvoo hupelimessa säädöt kohdalleen. Voipi viskata nakutusluurit nurkkaan. 8)
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Totta turiset kuomaseni ,isolta kirkoltahan sitä e85 löytyy.

mutta koitamma vielä samalla lääkkeellä tuplaamalla annoksen.
annostelija on jo matkalla :P

mutta jos lääke ei tehoa niin sitten siirrytään viinan polttoon :peukku
vaan eikö ne 1000cc riitä jo? eikös Raylla ollu tonniset?
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Onhan sillä mutta sen autohan onkin enemmän sliipperi herrasmiessportti, ei FMICciä eikä mitään ;D Ja alkaa varmaan olla ne sen tonniset myös melko rajoilla. Muistankohan ihan omiani vai sanoiko jopa itsekin jossain topicissa että duty cyclet on rapiat 90?

Joka tapauksessa, kun 1000cc maksaa $460 ja 1200cc $490 niin oma valinta olisi ainakin selvä. Isommilla jää aina enemmän varmuusmarginaalia. Jos nyt sattuu joskus vaikka ahdot vähän piikkaamaan... ::)
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Ja täytyy nyt vielä sanoa että ihan reilua sinulta antaa meikäläiselle tasoitusta ja odotella vielä tämä kesä. ;)

Tosin tuskinpa saan vielä ensi kesäksikään omaa punaista liikenteeseen, ainakaan WOIMAN kanssa. :-[
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

reilu ja reilu ;D

tahtoo siinä aina pari kessää mennä että kaikki niksit oppii/hoksaa ::)

pitäs päästä tuosta työnteosta jotenki erroon niin ois päivät aikaa näitä autoja rapata ;)
 
Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

Joopasen joo

Onko mittään hyvvää ilmasta kuvapankkia muuta ku aijjaa.com
Joka toimii hyvin myös puhelimella?
 
Mä oon käyttäny kuvat.fi palvelua, nyt on vain laiskuus ollu huipussa kun en ole päivitelly kuvia sinne
Toki se maksaa sen 29e muistaakseni vuosi
 
Takaisin
Ylös Bottom