Mitsubishi Concept-RA

Vs: Mitsubishi Concept-RA

Mutta tuo diesel kone :-*
ehkä M57D30 kohtaa voittajansa :peukku
 
Vs: Mitsubishi Concept-RA

Esitellään "2008 North American International Auto" Näyttelyssä, ja jopa jonkin sortin kuvakin julkaistu, joka siis ei ole sketch..

Ja tuo liite on tarkoituksella suuri, ei tuommoista kauneutta voi torsottaa pienemmäksi ;D
 
Vs: Mitsubishi Concept-RA

MITSUBISHI Concept-RA is powered by a new high-efficiency and low-emission 2.2-liter 4-cylinder DOHC 16-valve turbo-diesel engine with MIVEC, which switches between low and high-speed cam profiles to drive intake valves, and piezoelectric injector common-rail direct fuel injection, allowing the use of a lower compression ratio. And with its VD/VG (Variable Diffuser / Variable Geometry) turbocharger producing optimum boost characteristics at all times, the clean diesel unit delivers a maximum output of 150 kW (204 PS) and maximum torque of 420 Nm (42.8 kg-m).

Jos on detroittiin päin käyntiä niin on siellä pari muutakin mielenkiintoista kampetta, kuten seuraavat kolme autoa varmasti mintissä kunnossa:

Lancer EX2000 Turbo 1 1 Placed 3rd in 1982 Finland 1000 Lakes Rally
Starion Turbo - 1 The Proto-type vehicle for touring car races
from 1984 to 1988
Galant GTO 1 1 R73-X. Shown at 1972 Tokyo Motor Show
 
Vs: Mitsubishi Concept-RA

Mitsubishi esitteli dieselmoottorisen urheiluauton Detroitissa

Mitsubishi toi Detroitin Autonäyttelyssä parrasvaloihin uuden suuntauksen mukaisen urheiluauton konseptiversion. MITSUBISHI Concept-RA -nimellä kulkeva katseenvangitsija on vähäpäästöinen, kevyt ja nopea urheiluauto.

MITSUBISHI Concept-RA on konkreettinen todiste siitä, että urheiluauton suorituskyky ja ympäristöystävällisyys eivät ole toisensa pois sulkevia ominaisuuksia. Uuden konseptiauton dynaaminen S-AWC-nelivetojärjestelmä ja automatisoitu Twin Clutch SST – suorakytkentävaihteisto ovat tuttuja Euroopassa kuluvan vuoden syksyllä markkinoille saatettavasta seuraavan sukupolven Lancer Evolutionista. Concept RA:n voimanlähteenä on uusi polttoainetaloudellinen ja vähäpäästöinen, nelisylinterinen ja 16-venttiilinen 2,2 litran Clean Diesel-moottori. Elektronisesti ohjattu MIVEC -järjestelmä muuttaa imuventtiilien ajoitusta moottorin käyntinopeuden ja kuormituksen mukaan, pietsosähköisiä ruiskutussuuttimia hyödyntävä yhteispainesuoraruiskutus mahdollistaa pienemmän puristussuhteen ja muuttuvavirtauksinen ja muuttuvageometrinen VD/VG-turboahdin takaa aina optimaalisen ahtopaineen säädön. Näiden ominaisuuksien ansiosta moottori tuottaa tehoa 204 hv ja vääntöä 420 Nm. Yhdysvaltojen Tier 2 Bin 5 -päästömääräysten täyttämiseksi moottorissa on uusi katalysaattorijärjestelmä, jossa yhdistyvät hapetuskatalysaattori (DOC), typpiloukku (NTC) ja dieselhiukkassuodatin (DPF).
Konseptiauton moottori tulee aikanaan sarjatuotantoon osana Mitsubishin uutta Clean Diesel -moottoriperhettä.

Muotoilu
Mitsubishin uuden teknologian näyteikkunaksi rakennetun tyylikkään urheilu-coupén sopusuhtaisuus ja dynaamisesti kaareutuvat linjat antavat aavistuksen sen teknisestä edistyneisyydestä. Muhkeat pyöräkotelot ja 21 tuuman vanteet puhuvat omaa kieltään voimasta ja ajo-ominaisuuksista, jotka Mitsubishin dynaaminen S-AWC -nelivetojärjestelmä välittää tien pintaan. Sisäänpäin viettävä etuosa ja puolisuunnikkaan muotoinen etusäleikkö mukailevat Mitsubishin uutta muotoiluidentiteettiä ja korostavat auton urheilullisuutta.
Sisätilojen suunnittelu on yhdistelmä perinnettä ja huippuviimeistelyä. Kytkinten ja hallintalaitteiden sijoittelu kojelaudassa on optimoitu ja mittareita on mahdollisimman vähän. Tämä rentouttaa kuljettajaa ja mahdollistaa keskittymisen pelkkään ajamiseen. Sisätiloissa on hyödynnetty runsaasti korkealaatuisia luonnonmateriaaleja, jotka luovat harmoniaa ja mielenrauhaa.

Huipputekniikkaa
MITSUBISHI Concept-RA:n S-AWC-järjestelmä yhdistää aktiiviohjauksen ja aktiivisen iskunvaimennuksen nelivetojärjestelmän komponentteihin, jotka muodostavat aktiivisen nelivetojärjestelmän ytimen. S-AWC ohjaa integroidusti kaikkia näitä järjestelmiä. Tuloksena on kullekin pyörälle välitetyn voiman ja jarrutustehon tarkka säätö, joka parantaa pitoa, kaarreajo-ominaisuuksia ja vakautta. Se myös mahdollistaa auton käyttäytymisen juuri kuljettajan haluamalla tavalla kaikissa ajo-olosuhteissa ja tilanteissa.

Uutta koritekniikkaa
MITSUBISHI Concept-RA onvalmistettu käyttäen uudenlaista koritekniikkaa. Prototyyppiasteella olevalla tekniikalla saavutetaan kori, jonka törmäyskestävyys on parempi ja paino alhaisempi uudenlaisen, puristetusta ja painevaletusta alumiinista valmistetun Space frame -tyyppisen korirakenteen ansiosta. Myös konepelti, lokasuojat ja ulkopaneelit ovat iskunkestäviä ja helposti kierrätettäviä muovimateriaalin ansiosta.

Mitsubishi Concept RA:n sarjatuotannosta ei ole tehty päätöstä.

http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=660144&fn=wkr0003.pdf
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=33235&lang=FI
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=33238&lang=FI
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=33239&lang=FI
 
Takaisin
Ylös Bottom