Mitsubishi Eclipse 3G hankinnassa

Atom

New Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2021
Iltaa!
Olen nyt jonkin aikaa miettinyt Mitsubishi Eclipsen hommaamista kesäautoksi, ja en millään saa päätettyä kumpaa sitä lähtisi etsimään... Eclipse 2.4l (99-2004) vai Eclipse 3l (99-2004).
Pääosin tuossa 3L mallissa viehättää tuo V6 moottorin tuoma "valmis" voima, jota valmiina löytyy jonkin verran (~200hp) ja saatavilla olevat cat-back pakoputket, mutta sitten taas 2.4L olisi manuaali ja ilmeisesti viritysmahdollisuuksia olisi paremmin tuossa 4G64 moottorissa?
Tarkoitus olisi sitten ostaa n. 4-6k budjetilla kyseinen auto ja päivitellä siihen suoraan cat-back pakoputki (auton tuottama ääni on tärkeää minulle) ja sitten pikkuhiljaa kun rahaa kertyy niin päivittelisi ulkoisesti, että sisäisesti autoa.

Löytyisiköhän teiltä mielipiteitä? Ehkä henkilökohtaisia kokemuksia kyseisistä autoista, kumpi on ollut luotettavampi tai mukavampi ajokki tai edullisempaa / kannattavampaa tuunailla? Miten kyseisiä autoja löytyy suomen markkinoilta?
Saa myös tarjota omaa Eclipseään, jos vain tällä aihealueella moinen sallittua?
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Sijainti
Riihimäki
4g64 koneessa saa rakennettua hyvän strokerin, mutsilla on 3G eclipse kesäautona, ja ihan hauska kulkine, tosin vaikka vakiotehoakin on niin pitää muistaa että tehomassa suhde ei oo kovinkaan hyvä, toki jäi mulkun jatkeet kakkoseks

3L mallissa kantsii olla tarkkana huoltojen kanssa, jakopää ja taaimmaiset tulpat ja tiivisteet jää vaihtamatta kellä ei lompakko anna myöten tai on tumpelo sormistaan, 2.4L mallissa on normisti huollot jokseenkin tehty ajallaan kun on helppo päästä käsiksi ja pienemmällä purkamisella ja normisti myös halvemmalla.

Tuulilasin vaihoin mutsin eclipseen ja last ei ollut helppo löytää, virosta löytyi yksi ja hintaa lasille oli 800€ etin lasia kissojen ja koirien kanssa 5kk, että seuraava tommonen also menee sit muotin pohjalta ja hinta 1000-1500€ luokkaa

Ajoltaan nuo tuntu hyviltä ja suurin osa kesäkäytössä niin ruostettakaan näissä pahemmin ole mutta kantsii muistaa suojauttaa ja 1g ja 2g mallien mukaan etu iskari tornit tahtoo olla se pahin ruostumis kohta.

It's kummiskin menisin 2.4L mallilla kun paljon enemmän potenttiaalia mutta Jos vaan kesäsin kurvailee parisataa kilometriä ja yllä pitää autos muuten niin 3L malli, ja toki kannata testi ajaa molemmat
 

Atom

New Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2021
Noniin, kiitos hyvästä vastauksesta! Mites, mistähän sitten vaikkapa tuommoseen Eclipse GS 2.4l kattelis osia (kori-, että viritysosia)? Tuossa olis MS-Autolla myynnissä 4,9k€ tuollanen ja jos tuon hommais, niin umpiot ainakin pitäis ASAP vaihtaa että kestää kattella =D
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Sijainti
Riihimäki
koita välttää vaihtoautoliikkeitä, siinä eka vinkki, varsinki näitten jenkkituontien ja vähääkään erikoisempien autojen kanssa tulee aina ongelmia + niin monen vaihtoautoliikkeen autoihin tehny kuntotarkastuksen ja maholliset remontit niin ne kyllä peittelee aika paljon vikoja ja väärentää huoltovihkoja, + pyytävät ylihintaa, ja ebaystä löytyy kyllä hyvin osia, ja mun kautta saa kans helposti kun täällä jenkeissä nää 3g eclipset on hyvin yleisiä, mut viri osat riippuen iha siitä että mitä meinaat siitä rakentaa ja meinaatko turbottaa? monethan esim 2g eclipseen ja vanhempiin evoihin ja galantteihin rakentaa 4g64 lohkolla ja 4g63t kannella koneita, 2g ja 3g foorumilta saa aika täydentävää tietoa noihin

EDIT: oma 2gb Suomessa ostin kans autoliikkeeltä vaikka olin tietonen että ei se ihan taida olla siinä kunnossa kun antavat luulla, laitoin coil overit ja vanteet ja tein pyörän kulmia ja aina tuntu et auto hakee oikeelle, löyty syy, kori oli mällätty ja kiero, siin oliki vähä fixaamista, koitin olla autoliikkeeseen yhteydessä mut ne pesi kätensä hommasta ja mulla ei riittäny mielenkiinto jatkaa pidemmälle 20-vuotta vanhan auton kanssa :D mutta ei sitä kieroutta päälle päin näkyny, onneks tutulla sattu olemaan laitteet korin suoristamiseen
 

Atom

New Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2021
Vireissä nyt alkuunsa tarkotus kun auton sais hommattua niin lähtee tätä settiä (putkisto) jäljitteleen (Jos moottorina silloin toimii tuo 4g64):
ja tällänen hommata https://www.ebay.com/itm/00-05-Ecli...BLUE-FILTER-/320805002476?hash=item4ab177dcec

Ja siitä sitten pikkuhiljaa päivittelis eteenpäin mitä lompakko antaa myöten, tavotteena varmaankin se 4g63t koneen kansi ja tarvittavat hilppeet että turbon pystyy laittaan.

Niin ja jos huomaa jotain epäkohtia, et ei nyt ihan tuo päivitys autoon olis tarpeen tässä vaiheessa tai rahan hukkaa, niin vinkatkaa ihmeessä =D Tässä samalla auton hommaamisen myötä tarkoitus olis siis tutustua varsinaisesti autojen tekniikkaan ja opetella, aika vasta-alkaja siis kyseessä.

Kun auton saan hommattua ja suunnitelmia selkeemmäks niin tuun jossain täällä aktiivisesti päivitteleen ja kyseleen tarpeen tullessa, jos ei muuta niin vaikka projektipäiväkirjaa koitan pitää.
Ja tosiaan vinkki pistetty korvan taakse, taidan ton MS-Auton Eclipsen skipata siinä tapauksessa suosiolla...
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Sijainti
Riihimäki
Sanoisin et 1g 2g pis helpompi alotella, osat halvempia ja yleisempiä ja helpompi saaha ja ei oo niin paljon täynä elektroniikkaa ja muovia, lisäks turbo koneisia saa 4000€, 7bolt koneet milteivastaava kuin Evo kolmosessa, ja virittäminen tulee paljon helpommaks, ainut mikä niissä ongelmana on crankwalk, omiaan turbo eclipseen rakennan konetta sen takia uudestaan, mut siehä voit rakentaa siihen eclipseen sitten 4g64 alakerralla koneen mikä kestää enemmän potkuakin, tai ostat 420a koneella olevat ja pistät evo5-9 koneen siihen, was muutos katsastettua aika helposti ja tekniikka sopii moottorin kannakkeita vaihtamalla miltei suoraan (toki vaihtoon menee ecu, johtosarja yms.) Miguel DSM YouTubessa antaa hyvät ohjeet Jos innostuu, nelosen konetta en pistäis ellei vakiona aio pitää ja vaivaudu tekee öljymodauksia jne
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Sijainti
Riihimäki
Itellä alko mitsujen harrastus 1ga -92 eclipsellä, paras auto -82 takaveto lancerin jälkeen, mut menu vaihtoon my parkkipaikalla neekerit pisti ikkunat sisään, oli paljon suunnitelmia sille mut sillä oli helppo alotella
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
En lähtisi suosittelemaan tekniikan vaihtoa heti harrastuksen alkuun.
Toi 2.4litrainen 4G64 SOHC on kohtuu simppeliä tekniikkaa mutta 3.0 6G72 SOHC löytyy esim. jakopään osat helposti joka varaosaliikkeen kautta. Molemmat on siis ihan kelpo vaihtoehtoja mutta itse valitsisin ehkä tuon isomman padan ennemmin. Kumpaakaan moottoria en lähtisi hirveästi virittelemään vaan keskittyisin ennemmin alustaan(uudet puslat jne.) jarrut... ja ehkä myös putkisto uusiksi jos nykyisen äänet ei miellytä.

Käy koeajamassa eri vaihtoehtoja ja päätä sitten.
 

Atom

New Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2021
Joo ihan heti alkuun ei ollu tarkotus vaihdella sen kummempia, kun nuo yllämainitut osat ja mahollisesti jotain korin osia (umpioita, vanteet yms jos ei miellytä), ens vuodelle menis lompakonkin takia varmaan isommat projektit, jos sellasia kokee tarpeelliseks.

Itse sitten tuo auto minkä päädyn hommaamaan, 3G pyrin mutta paljolti määräytyy varmaan sen mukaan mitä on myynnissä tossa toukokuussa kun sopiva summa rahaa pärähtää tilille. Osaatteko yhtään sanoa, paljon vaikkapa siitä 2.4L mallista kehtaa oikein maksaa, olettaen että kaikki kunnossa ja aikalailla vakiopeli? Milloin menee hinta yli.... ja mahdollisesti onko jotain erityishuomiota vaativia asioita kyseisessä autossa, joita kannattaa tarkistaa kun ostamaan &/ koejamaan lähtee?
 
Ylös Bottom