Mitsubishi Galant 2.5 v6 dyn 4 (6G73)

Mä oon teetättäny tommis billetillä alupyörän niin ei vulkanoinnit petä. Moni kyllä muistaa mainita että rikkoo laakerit mutta ei oo yhtään vielä vastaan tullut. Hinta pyörinee 100-150 välissä.
 
Laakereista en sano mitään mutta sen on tarkoitus toimia värinänvaimentimena ja kiinteänä se lisää jakohihnan ja venttiilikoneiston kuormitusta.
 
Näyttää varaosanumerot olevan jopa Mitsun omissa v6;ssa mallikohtaisia, mitä eroja nuissa lie..pitääpä mittoa nuo sisäreiät ja ulkohalkaisija ja leveydet..
Jos ei muu auta niin sorvi pyörimään..
 
Näyttää varaosanumerot olevan jopa Mitsun omissa v6;ssa mallikohtaisia, mitä eroja nuissa lie..pitääpä mittoa nuo sisäreiät ja ulkohalkaisija ja leveydet..
Jos ei muu auta niin sorvi pyörimään..

entäs jos sen vanhan dampperin vulkanois uudestaan, kysy koraja kumista ne vulkanoi kaikenlaista roipetta jopa yksityishenkilöillekin.
 
Olen tuotakin pohtinut, hinta taitaa vaan olla sellainen että sama ostaa uusi vaikka tarvike, nuo orkkikset alkaa olla jo niin vanhoja että aika on syönyt kumin hauraaksi, luulisin.
Sama dampperi on nuissa gt3000.ssa ja monissa muissa v6 3.0 koneissa DOHC versioissa.
1999Mitsubishi3000GTSL Coupe 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Naturally Aspirated
1999Mitsubishi3000GTVR-4 Coupe 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Turbocharged
1998Mitsubishi3000GTSL Coupe 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Naturally Aspirated
1998Mitsubishi3000GTVR-4 Coupe 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Turbocharged
1997Mitsubishi3000GTSL Coupe 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Naturally Aspirated
1997Mitsubishi3000GTVR-4 Coupe 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Turbocharged
1996Mitsubishi3000GTBase Coupe 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Naturally Aspirated
1996Mitsubishi3000GTSL Coupe 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Naturally Aspirated
1996Mitsubishi3000GTSpyder SL Convertible 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Naturally Aspirated
1996Mitsubishi3000GTSpyder VR-4 Convertible 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Turbocharged
1996Mitsubishi3000GTVR-4 Coupe 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Turbocharged
1996MitsubishiDiamanteES Sedan 4-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS SOHC Naturally Aspirated
1995Mitsubishi3000GTBase Coupe 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Naturally Aspirated
1995Mitsubishi3000GTSL Coupe 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Naturally Aspirated
1995Mitsubishi3000GTSpyder SL Convertible 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Naturally Aspirated
1995Mitsubishi3000GTSpyder VR-4 Convertible 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Turbocharged
1995Mitsubishi3000GTVR-4 Coupe 2-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Turbocharged
1995MitsubishiDiamanteES Sedan 4-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS SOHC Naturally Aspirated
1995MitsubishiDiamanteES Wagon 4-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS SOHC Naturally Aspirated
1995MitsubishiDiamanteLS Sedan 4-Door3.0L 2972CC 181Cu. In. V6 GAS DOHC Naturally Aspirated
 
Tonnariin löytyy ainakin amerikasta hyvin pyörää.
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20210617_191509_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20210617_191509_com.android.chrome.jpg
    109.3 KB · Lukukerrat 143
Juu löytyy ja toimituskut tähtitieteelliset, kysyin pari tarjousta ja kulut nousi suuremmaksi kuin itse tuotteen hinta
 
Ja tuo rockauto on sillai fiksu että voit maksaa tullin ennakkoon checkoutin yhteydessä niin paketti ei sitten vetelehdi enää suomessa turhaan varastoissa.
 
Jakopää ja vesipumppu vaihdettu, olipahan yhdenlainen homma, no jos jotain olis oppinu niin enskerralla varmaan helpompaa, oli vaan aika ahtaat tilat, vesipumppu siella kanittaa eniten.
Mutta siinä samalla huomasin tuon moottorin alatukipalkin etupään kiinnityksen ruosteen ja puslien kuluneisuuden, no teimpä uudet.
 

Liitetiedostot

  • DSC_2827.JPG
    DSC_2827.JPG
    305.6 KB · Lukukerrat 130
Kävimpä eilen hakemassa tuon myynnissä olleen katalysaattorin tuohon projektiin jos sen sovittelis, on tuo kuitenkin virtaavampi kuin orkkis joka oli kuoriltaan niin hapertunut että pellit rapisi pois.
 
Tämä nyt lähdössä lopulta maalarille.
 

Liitetiedostot

  • DSC_2973.JPG
    DSC_2973.JPG
    583.4 KB · Lukukerrat 158
  • DSC_2936.JPG
    DSC_2936.JPG
    657.6 KB · Lukukerrat 147
On se tuo keulan purku ja kasaus tuossa mallissa aika vaikeaa , ainakin minulle, en kyllä ymmärrä suunnittelijan aivotuksia..
Tuo kuitenkin alkaa näyttää autolta, helmat ja sumarit ja pohjamuovit sekä sisusta vielä
 
Putken sain lopulta tehtyä loppuun asti, pitänee vielä kuitenkin siirtää vielä muutaman sentin sisäänpäin niin olis nätimmän näkönen.
Nostin venttiilikoneistossa kuulostaa naputtavan eli se vielä pitäis korjata.
Nyt sitten siitä kyssäri: saako ne nostimet vaihdettua ilman nokka-akselin irrotusta?
Onko tuohon olemassa oma työkalu ja mistä saa?
Nostimet lie parasta vaihtaa kaikki ja niihin isompireikäisiin jos olen oikein ymmärtänyt.. vinkkejä tarvitaan
 

Liitetiedostot

  • DSC_0984.JPG
    DSC_0984.JPG
    522.8 KB · Lukukerrat 110
Pikkuhiljaa hyvä tulee, muutama pisteosa vielä laittamatta(roiskarit,sisälokarit,pyyhkijät, sisäpeili ja takakontin verhoilu), jospa ennen lumien tuloa olis valmis tuo projekti.
 

Liitetiedostot

  • DSC_1382.JPG
    DSC_1382.JPG
    513.4 KB · Lukukerrat 106
  • DSC_1383.JPG
    DSC_1383.JPG
    520.6 KB · Lukukerrat 111
Nythän sitä on päästy siihen pisteeseen että auto on käynyt katsastuksessa ja läpi meni joskin hieman sanomista oli etummaisista alapallonivelistä ja takaohjauksen raidetangosta jossa oli havaittavissa välystä ei isosti mutta nuo on viisain hoitaa pois ennenkuin alkaa kuluttamaan renkaita.
Nyt siis kysymys nuista lähinnä tuosta raidetangosta varaosanumero

MB912520​

sekä alapallot tuolla numerolla
MR325577

Vinkkejä otetaan vastaan jos löytyy nuita.

 
Nythän sitä on päästy siihen pisteeseen että auto on käynyt katsastuksessa ja läpi meni joskin hieman sanomista oli etummaisista alapallonivelistä ja takaohjauksen raidetangosta jossa oli havaittavissa välystä ei isosti mutta nuo on viisain hoitaa pois ennenkuin alkaa kuluttamaan renkaita.
Nyt siis kysymys nuista lähinnä tuosta raidetangosta varaosanumero

MB912520​

sekä alapallot tuolla numerolla
MR325577

Vinkkejä otetaan vastaan jos löytyy nuita.

Nopea kuukletus esim AK24: stä mistä olen tykännyt tilailla osia, niin molempia saatavilla.
 
Juu kiitos, alapallot kyllä löytyy mutta tuon takaohjauksen raidetanko sellaisena joka sopis suoraan ei ole oi,ein löytynyt. Tuossahan on kiinteä pallonivel kiinni varressa, nuita ns.sopivia raidetangon päitä kyllä tarjotaan en tiedä miksi kuitenkin samalla varaosanuerolla.
 
Tuollanen
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20230115-223112.png
    Screenshot_20230115-223112.png
    196.2 KB · Lukukerrat 90
Ahaa. Eli ilmeisesti ne lupaa siksi sopivuutta että jos vaihtaa tuon sisäpään myös, saa siihen sopimaan perinteisen etuvetoisen raidetangon pään. Toisaalta jos sisäpäässä kierre täsmää, eihän siinä ole ongelmaa. Toki vaatinee reilusti erilaisia mittauksia että saa varmasti sopivan mittaiset osat.

Olitko amayamalta kattonut jo? Näkyy olevan 54 dollaria kappale mutta saatavuuttahan tuo ei vielä kerro.
 
Juu ei nuita ole saatavana mistään.
Pari irtopää mallia on jotka sattuu vertailussa samoihin ja niistäpä ne nyt on tehtävä.
Vanhat poikki ja ruuviliitos 10.9 pulttia hyväksi käyttäen.
Hankala vaan kiinnittää suoraan että saa kierteet varmasti samaan linjaan, mutta jonkuhan näitäkin on tehtävä, eli koneistamolle piti viedä.
 
No eihän se taas menny niinku elokuvissa.
Uudet kesärenkaat ja vanteet (käytetyt) hommattu
Lambda anturi vinoili, moottorihäiriövalo paloi, uusi anturi korjasi asian.

Mutta murheet lisii..

Ilmeisesti vaihdelaatikon 2.sen syncro tai laakeri siellä ääntelee.
Vaihdoin tuossa öljyt sinne kun tuli mieleen että ne on jäänyt katsomatta, olihan se melko käytetyn näköiset ja tuntu tuossa vaihtamistapahtumassa alaspäin vaihtaessa.
Haeskelin Mitsun Diaqein öljyä merkkihuollosta mutta eipä ollut enää manuaaliilaatikkoon.
oli jotain L200:seen laitettavaa Diaque öljyä jossa oli LSD aineet, empä arvannut sellaista ottaa ja eipä tiennyt huoltoukko mitä eroa siihen entiseen vaihteistoöljyyn olis.

Onko tietoa mikä tuo tarjottu öljy oikein olis ollut?


Ostin Mobil SHC 75-80 ja ne sinne ujuttelin.

Mitä Red Line öljyä näissä oikein on jotku käyttäny?

Kuuluu nyt vaan ääni siieltä laatikon puolelta ja kaipa se on otettava sieltä katsottavaksi.
ennen mokomaa ei ole tullut tehtyä ja siksi muutama kyssäri.
-lähteekö laatikko irti ilman koneen irrottamista
-mikä viksuin tapa koneen nostamiseen, yläkautta vai alhaalta?
-neliveto tekee jakovaihteen vuoksi tietysti homman haastavammaksi.

Kokemuksia nyt sitten tännepäin tarjolle

Siirrytään sitten Outlander osioon..
 
Sinne laatikkoon laitetut Mobil öljyt ei sitten toimineet, ei kyllä yllättänyt enää tässä vaiheessa.
Käytin oikean puolen vetaria irti ja rasvat oli kyllä sennäköiset että ei helvetti mitä sinne lie laitettu jossain välissä , oli niin liejua että olisko jotain perusvassua ollut.
Se että miksi käytin vetarin irti liittyy ääneen joka kuuluu varsinkin liikkeellelähdössä, klonk,klonk ja pieni ravistus ajossa.
Uudet SKF:n vetonivel vassut sinään ja testiä mutta eipä tuo ääni hävinny, vaimeni toki.
Pyöränlaakeri oli vaihdettu jossain aiemmin ja oli timmin kuulonen, vetonivelen neulalaakerit tuntuivat ehjiltä ja pinnat siinä sekä nivelen maljassa näytti ihan hyviltä, mutta joku siellä nyt kuitenkin mättää.
Elikkä vetoakselin sisäpään malja tai sitten itse nivel.
Mistä nuita voi oikein hankkia kun en hakemalla löytänyt netistäkään?
 
Takaisin
Ylös Bottom