Mitsubishi gto/3000gt 1991 lämmityslaitteen paneelin valaistus

mitza

New Member
Liittynyt
10 Lokakuu 2018
Eli lämmityslaite toimii mutta nestekidenäytön valaistus hävisi kokonaan.Mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään?Tuskin mitään sulaketta tuollaiseen on?Näyttö on heilunut paikallaan ja varmasti joku on sitä aikoinaan jo räplännyt.Olisiko vain johto irti ,,,nooh mutta katsellaan.
 

J. Helle

Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Sijainti
Nokia
Jos sieltä on vain kondensaattorit pilalla niin se ei ole kovinkaan vaikea korjata. Kuka tahansa, joka on elektroniikkaa korjannut osaa ne vaihtaa. Mutta ongelma noiden näyttöjen kanssa on useimmiten suurempi kuin pelkät konkat. Sieltä monesti menee muutakin rikki ja sen mitä oon näiden korjaamisesta lueskellut niin ne menee monesti heti uudestaan rikki kun luulet saaneesi sen korjattua.

Suosittelen lukemaan tämän: https://www.3si.org/forum/f11/fix-digital-climate-control-766658/

EBAYstä löytyy Texas cluster service niminen firma, joka niitä on onnistuneesti korjannut:
https://www.ebay.com/itm/1993-93-Mi...343666?hash=item1ecfae93b2:g:ILQAAOSwDk5UJW4D
 

mitza

New Member
Liittynyt
10 Lokakuu 2018
Kiitos vinkeistä mutta taidan tilata ehjän käytetyn kun sellaisen saa 150 eurolla suomeen.Toisaalta lämmityslaite toimii eikä se näyttö ole ihan pakollinen.Kiitos.
 

rokkijumala

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Sijainti
Espoo
Omasta romusta hajosi kanssa ko. paneeli. Tosin hajosi varmaan enemmänkin kaikkea kivaa, kun ei enää pyöri se pienempi flekti ilmastoinnin napista ollenkaan, eikä puhalla ollenkaan enää sisälle :-\

Noh, onni onnettomuudessa että piti sitten fiksata se iso flekti taas toimimaan, kun oli siitä hiiliharjat loppu, että edes joku fööni jäähdyttää. Tosin eipä sekään lähde itsellään päälle, hotwire piti siihenkin väsätä.

No mutta superauto = superongelmat :-D
 

plodi

Z16A
Liittynyt
1 Lokakuu 2009
Sijainti
Kuopio
Noh, onni onnettomuudessa että piti sitten fiksata se iso flekti taas toimimaan, kun oli siitä hiiliharjat loppu, että edes joku fööni jäähdyttää. Tosin eipä sekään lähde itsellään päälle, hotwire piti siihenkin väsätä.

Iso flektihän lähtee päälle jossakin ~90c tietämillä. Omassa gto:ssa sen verran matala asteinen termari ettei ajokauden viimeisinä aikoina jaksa edes lämmetä sille rajalla että flekti pyöris. Yks tonnari tuli aikoinaan mulle missä flektille oli tehty hotwire toimimattomuuden vuoks, muistelen että syyks selvis väärä anturi koneen vaihdon myötä. Näissäkin antureissa on eroja sekä 2bolt -4bolt koneiden välillä, ja ehkä jopa jdm vs euro autoissa.
 

rokkijumala

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Sijainti
Espoo
Iso flektihän lähtee päälle jossakin ~90c tietämillä. Omassa gto:ssa sen verran matala asteinen termari ettei ajokauden viimeisinä aikoina jaksa edes lämmetä sille rajalla että flekti pyöris. Yks tonnari tuli aikoinaan mulle missä flektille oli tehty hotwire toimimattomuuden vuoks, muistelen että syyks selvis väärä anturi koneen vaihdon myötä. Näissäkin antureissa on eroja sekä 2bolt -4bolt koneiden välillä, ja ehkä jopa jdm vs euro autoissa.

Joo, voihan se olla että lähtisi föönit itselläänkin hyrräämään kun antaisi vähän enemmän kenkää. Mutta täytyy akuutimmat probleemat nyt ensin selvittää, siihen asti hotwire hoitaa hommansa hienosti.

Lyhyellä tutkimuksella se on niin että vanhemmissa on ihan 100% analoginen releohjaus noiden lämpötila-antureiden avulla. Uudemmissa sitten menee ecun kautta tämä releiden ohjaus. Selviäisihän tuo toiminta sillä että vaikka kuumailmapuhaltimella lämmittelisi irrallaan olevia antureita ja mittailisi releboksista alkaako tulla yhteyttä oikeisiin paikkoihin.

Mutta mikähän näissä huolehtii tuosta ilmastoinnin ja sisäpuhaltimen toiminnasta? Onkohan kaikki äly tuossa paneelissa, vai joku muu ohjausboksi jossain?
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Hanskalokeron alla verhoilupaneelissa ylhääpllä on ilmastoinnin ohjauksen boxi

Tämä tosin ohjaa ilmastointia, puhallin ja muut valikot taitaa toimia ilmankin
 

tjani

Member
Club Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2007
Sijainti
Töysä
Sen näyttöpaneelin takanahan on boksi joka ohjaa ilmastointia. Kaikki äly ei ole siinä näytössä. Sitten siellä hanskalokeron tykönä on boksi joka ohjaa kompuraa.
Olisko voinut vaikeammin tehdä ko. systeemiä?
 

mitza

New Member
Liittynyt
10 Lokakuu 2018
Palatakseni asiaan että näyttö pimeni niin samalla meni valaistukset nappuloista.Tuli vaan mieleen että voisiko olla joku johto vaan irronnut tai jopa sulake vain?V sammuuko painikkeistakin valaistus kun näyttö pimenee?Itse laite siis toimii enkä ole tehnyt asialle vielä siksi mitään.
 

TheZeiZei

Member
Liittynyt
26 Joulukuu 2018
Sijainti
Pori
Itsellä myös näyttö mustana, mutta löytyy kyllä toinen käytetty näyttö mutta ei mitään tietoa toimiiko se. Täytyy testata ja ellei pelaa sekään niin voisin koittaa noita konkkien vaihtoja toiseen näyttöön. Mitä nyt olen lueskellut niin aika yleinen ongelma alkaa olemaan tämä näyttöjen pimeneminen, alkaa olla senverran vanhaa komponenttia jo.
 

oskuman

Member
Liittynyt
16 Toukokuu 2011
Sijainti
Lapua
Vanha topic mutta itsekin samasta kärsineenä laitan tähän vähän tietoa mikäli joku tarvitsee. Briteissä korjataan näitä ilmastoinnin näyttöpaneeleita. Henkilön nimi on Joe Durso ja tekee youtubeen ihan hyviä videoita nimimerkillä 3000GT/ GTO restoration. Kannattaa lähettää samalla vaivalla myös sitä ohjaava tietokone testattavaksi. Joe sanoi toki ettei niitä ole mennyt rikki mutta samalla vaivalla kuulemma testaa senkin. Hinta muodustuu paketin lähettämiskulusta britteihin (pari kolme kymppiä), korjaus takaisinlähetyskuluineen 75 puntaa. Nämä hinnat suoraan PayPal siirroilla eli ei eBayn kautta tilattuna. Hänen numero löytyy youtubesta muistaakseni ainakin, vastaa heti whatsappiin. Hienosti pelaa ilmastoinnin näyttö jälleen.
 
Ylös Bottom