turboruuvi
New Member
- Liittynyt
- 26 Helmikuu 2015
Moro vaan kaikille! Olen aikeissa siirtyä pienestä toyota henkilönkuljettimestani GTO:n puikkoihin ja nyt kysyisinkin arvon harrastajilta että mitä minun kannattaa tulevilla koeajoilla tutkia ennen ostopäätöstä? Olen tässä yli viikon tutkinut erilaisia palstoja ja googlettanut kaikenlaista asiaan liittyvää ja jotain tietoja olen jo saanutkin. Auto foorumeita yleensä kun lukee niin tekee mieli repiä tukka päästä kun on asia mikä tahansa niin sen väitetään hajoavan välittömästi ja kalliiksi tulee No joo, aiheeseen.
Ilmeisesti imupuolen Y putkeen kannattaa kurkata että löytyykö sieltä saavillinen öljyä, kertonee jotain turboista tms ( olen täysin tietämätön näista turbo vehkeistä noin yleensä ).
Infoa koeajosta:
- Ekalla koeajolla vaihdelaatikko ei pitänyt erityisiä ääniä ja vaihteet menivät hyvin silmään.
- Kytkin tuntui pelaavan normaalisti
- Pientä tärinää tuntui ajaessa mutta en tiedä onko se vaan ominaisuus
- Tyypillistä "lifter tick" vikaa ei ollut havaittavissa
- Jarruissa ei tuntunut mitään erikoista
- Jeesus kun tää vehje kulkee LUJAA ( eli ei suurempaa vikaa ainakaan koneessa het kättelyssä ).
Yleisin ongelmakohta lienee jakolaatikon hajoaminen. Onko tuo oikeasti kovin yleistä vakio tehoilla vai enemmän vaan viritetyissä padoissa? Kuinka kalliiksi jakolaatikon korjaaminen / vaihtaminen tulee?
Yritän saada auton nostimelle seuraavan koeajon aikana, perus öljy/nestevuodot tietenkin tarkistetaan mutta onko jotain muuta akuuttia mitä kannattaa tutkia?
Heittäkää jotain omia havaintoja jos tulee mieleen. Jos aiheesta jo joku hyvä ketju niin pahoittelen uuden tekemistä
Kiitoksia jo nyt!!
Vainoharhaisin terveisin, TBR
Ilmeisesti imupuolen Y putkeen kannattaa kurkata että löytyykö sieltä saavillinen öljyä, kertonee jotain turboista tms ( olen täysin tietämätön näista turbo vehkeistä noin yleensä ).
Infoa koeajosta:
- Ekalla koeajolla vaihdelaatikko ei pitänyt erityisiä ääniä ja vaihteet menivät hyvin silmään.
- Kytkin tuntui pelaavan normaalisti
- Pientä tärinää tuntui ajaessa mutta en tiedä onko se vaan ominaisuus
- Tyypillistä "lifter tick" vikaa ei ollut havaittavissa
- Jarruissa ei tuntunut mitään erikoista
- Jeesus kun tää vehje kulkee LUJAA ( eli ei suurempaa vikaa ainakaan koneessa het kättelyssä ).
Yleisin ongelmakohta lienee jakolaatikon hajoaminen. Onko tuo oikeasti kovin yleistä vakio tehoilla vai enemmän vaan viritetyissä padoissa? Kuinka kalliiksi jakolaatikon korjaaminen / vaihtaminen tulee?
Yritän saada auton nostimelle seuraavan koeajon aikana, perus öljy/nestevuodot tietenkin tarkistetaan mutta onko jotain muuta akuuttia mitä kannattaa tutkia?
Heittäkää jotain omia havaintoja jos tulee mieleen. Jos aiheesta jo joku hyvä ketju niin pahoittelen uuden tekemistä
Kiitoksia jo nyt!!
Vainoharhaisin terveisin, TBR