Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

turboruuvi

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2015
Moro vaan kaikille! Olen aikeissa siirtyä pienestä toyota henkilönkuljettimestani GTO:n puikkoihin ja nyt kysyisinkin arvon harrastajilta että mitä minun kannattaa tulevilla koeajoilla tutkia ennen ostopäätöstä? Olen tässä yli viikon tutkinut erilaisia palstoja ja googlettanut kaikenlaista asiaan liittyvää ja jotain tietoja olen jo saanutkin. Auto foorumeita yleensä kun lukee niin tekee mieli repiä tukka päästä kun on asia mikä tahansa niin sen väitetään hajoavan välittömästi ja kalliiksi tulee :D No joo, aiheeseen.

Ilmeisesti imupuolen Y putkeen kannattaa kurkata että löytyykö sieltä saavillinen öljyä, kertonee jotain turboista tms ( olen täysin tietämätön näista turbo vehkeistä noin yleensä ).

Infoa koeajosta:

- Ekalla koeajolla vaihdelaatikko ei pitänyt erityisiä ääniä ja vaihteet menivät hyvin silmään.
- Kytkin tuntui pelaavan normaalisti
- Pientä tärinää tuntui ajaessa mutta en tiedä onko se vaan ominaisuus :D
- Tyypillistä "lifter tick" vikaa ei ollut havaittavissa
- Jarruissa ei tuntunut mitään erikoista
- Jeesus kun tää vehje kulkee LUJAA :D ( eli ei suurempaa vikaa ainakaan koneessa het kättelyssä ).

Yleisin ongelmakohta lienee jakolaatikon hajoaminen. Onko tuo oikeasti kovin yleistä vakio tehoilla vai enemmän vaan viritetyissä padoissa? Kuinka kalliiksi jakolaatikon korjaaminen / vaihtaminen tulee?

Yritän saada auton nostimelle seuraavan koeajon aikana, perus öljy/nestevuodot tietenkin tarkistetaan mutta onko jotain muuta akuuttia mitä kannattaa tutkia?

Heittäkää jotain omia havaintoja jos tulee mieleen. Jos aiheesta jo joku hyvä ketju niin pahoittelen uuden tekemistä :)

Kiitoksia jo nyt!!

Vainoharhaisin terveisin, TBR :D
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Jakolaatikot uudet 1000usd+ verot rahti
Jos vaihdelaatikon(ki) akseli porsii niin 600e lisää

Parin tonni. Paukku itse tehden UUSSILLA osilla

Minkä vuoden gto?
Nettiautossa?
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Voi niitä jakolaatikoita poksua viisivaihteisista, kuusivaihteisissa ei tuota ongelmaa. Jos ei koeajolla paljastunut tuota enempää vikoja niin seuraavaksi:

-Katso pohja, helmat, iskaritornit ruosteen varalta
-Tsekkaa että mittarivalot toimii kuten pitää (loistaako ylimääräisiä punaisia valoja taulussa? syttyykö SRS-valo käynnistettäessä noin 5-7 sekunniksi ja sammuu sitten?)
-Milloin tehty jakopääremppa, 90tkm/6v välein kannattaa tehdä
-Onko vanteiden ja navan välissä spacerit? (Harvat vanteet sopivat tähän autoon ilman että ottavat kiinni jarrusatuloihin, siksi usein laitetaan spacerit väliin tuomaan tilaa mutta nehän eivät mene leimalla läpi -> osta uudet vanteet, lisäkustannuksia)
-Jos haluat lisää varmuutta kohtuukustannuksin niin käytä auto jossain korjaamolla päästötestissä, maksaa kympin tai kaksi mutta jos arvot ovat sallittujen sisällä niin huojentaa mieltä paljon

Eipä näissä muuten ole mielettömästi ongelmia. Huoltoa vaativat ja syövät kuluvia osia siinä missä muutkin. Mitä vakiompi kapistus niin sitä varmempi hankinta. Mahtavia autoja. :peukku Toimiessaan ;D
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Et maininnut, että meinaatko ihan oikeasti käyttöautoksi. Yksi hyvä vinkki voisi mielestäni olla, että jos sinulla on se pieni Toyota henkilökuljetin, niin älä vaan myy sitä. Se haukkuu hintansa monta kertaa takaisin, jos/kun odottelet osia kaukomailta vs. menet Deltaan asenteella " pistäkäähän kuntoon".
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Omastani gtosta on viimeisen neljän vuoden aikana hajonnut termostaatti sekä output shaft josta meni boorit sileäksi. Se on nopea vaihtaa mutta tottahan sinne kannattaa ainakin harkita 300M akseleita niin se output shaft Sekä se coupling unit eli tumppi mikä on jakolaatikon sisällä. Omat hankin supercarengineeringiltä jenkeistä. Lisäksi kun alkaa autoilla olla ikää, tulee oikeastaan kaikki konehuoneen letkut vaihtaa uusiin (jos ei ole jo vaihdettu) ja myös moottorinkannakkeet sekä kardaanintukilaakerit menevät väljiksi. Hieno auto kaikinpuolin ja herättää aina huomiota :peukku
Koeajamastasi autosta, hyvä jos vaihteet menee helposti sisään. Varsinkin ilmeisesti kakkonen on mistä sycncrot ilmeisesti ensimmäisenä hajoaa. Tärinä voi tosiaan johtua monesta asiasta mutta omassa syynä oli kardaanin tukilaakereiden väljyys. Ja niin, kyllä se Kulkee mutta jos rajoitinta ei ole poistettu niin se muuten potkii aika lujaa vastaan 180km/h
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Paljonko ajettu auto ja onko kytkin jo vaihdettu?
Kytkimen vaihtoahan noihinkin saa tehdä kuten muihinkin vanhoihin ajettuihin ellei ole vaihdettu.
2-vaihteen syncrot myös + lootan laakerit.
4-pyörä ohjauksen kunto kannattaa tarkistaa (tosin kaikissa GTO:ssa ei ole sitä vissiin)

PS. itselläkin kova JDM GTO importtaus kuume täs noussu kevään aikana... jospa vielä kerran semmosen hommais (2kpl 3000gt omistaneena)
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Teemu T. sanoi
Et maininnut, että meinaatko ihan oikeasti käyttöautoksi. Yksi hyvä vinkki voisi mielestäni olla, että jos sinulla on se pieni Toyota henkilökuljetin, niin älä vaan myy sitä. Se haukkuu hintansa monta kertaa takaisin, jos/kun odottelet osia kaukomailta vs. menet Deltaan asenteella " pistäkäähän kuntoon".

Kannatetaan ;D
Kerran menin merkkihuoltoon asenteella PISTÄKÄÄHÄN KUNTOON... Työt 2400e + osat päälle. = päätin alkaa huoltamaan/virittämään itse 8)

Ja vielä Harrille BUY IT!
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Työmatkani on niin lyhyt että en autoa siihen tarvitse joten toyota saa mennä nyt tällä erää :) Vähän 50/50 harraste/käyttöautoksi meinasin. Auto on vähän mysteeri kuten ehkä useatkin jotka tuotu japanista/englannista tai molempien kautta :D Mittaristossa ihan eri kilometrit kun mitä jossain brittien katsastuspapereissa jotka oli autossa mukana. Kytkin mahdollisesti laitettu, turbot erilaiset kun vakiona jne.

Faktahan on se että jos auto on ollut useammallakin omistajalla ja ei edes suomessa niin kukaan ei pysty tietämään mitä koneelle on tehty / jätetty tekemättä, tämä lienee kaikissa autoissa sama juttu. Autolla on kyllä varmasti paljon kilometrejä takana.

Enpä ole sellaista autoa vielä nähnyt jotka ei huoltoa vaatisi, noi toyotat on kyllä tähän asti ollu lähimpänä sitä :)

GTO on näyttävä auto ja ennenkaikkea harvinainen, tämä on minulle yksi suurimmista syistä ostaa kyseinen auto ( hymy toki nousi monta kertaa huulille kaasupoljinta painaessa koeajolla :) ).

Varmaan kaikki mahdolliset nesteet ja öljyt kannattanee kohtuu äkkiä vaihdella uusiin aloittaen moottoriöljyistä ja jakolaatikon öljyistä.

Onko kovinkaan yleistä että jos ECS boksi/ECS iskarit ei toimi niin vaihdetaan mielummin "aftermarket" iskarit joissa noita toimintoja ei ole? Onko ECS sen arvoinen että kannattaisi korjata jos on mahdollista sopivalla hinnalla? Sen tiedän että ne iskarit ei halpoja ole joista tuo ominaisuus löytyy.

Viimeisenä vielä heitelkää toki linkkejä tulemaan eri paikkoihin joista kannattaa osia kysellä jos tulee tarvetta. Foorumilta elina75 ilmeisesti on henkilö jolta osia ainakin saa jos en väärässä ole.
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Harri K sanoi
4-pyörä ohjauksen kunto kannattaa tarkistaa (tosin kaikissa GTO:ssa ei ole sitä vissiin)

Mitäs tuosta pystyy tarkistelemaan käsikopelolla :) Kuvan systeemistä näin sivulla jossa myytiin sarjaa jolla 4WS:n saa poistettua. Onko tuostakaan ominaisuudesta nyt sitten suurempaa iloa ei hajua :)

PS. itselläkin kova JDM GTO importtaus kuume täs noussu kevään aikana... jospa vielä kerran semmosen hommais (2kpl 3000gt omistaneena)

No jos vielä tekee mieli näitä ostaa niin kaippa minäkin sellaisen uskalla ostaa :D Vectraa en enää osta. Ikinä.
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

mitsumikko sanoi
Kannatetaan ;D
Kerran menin merkkihuoltoon asenteella PISTÄKÄÄHÄN KUNTOON... Työt 2400e + osat päälle. = päätin alkaa huoltamaan/virittämään itse 8)

Ja vielä Harrille BUY IT!

Mitä ne viikon sieltä huolsi :D
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

-ECS on toimiessaan kiva, mutta itse en arvosta sitä niin suuresti että kehtaisin korjauttaa. Itse asiassa vaihdoin oman autoni periaatteessa toimivat ECS-iskarit BC Racingin alustasarjaan.
-4WS toimintaa en jaksaisi itse edes tutkia, katsoisin vain että merkkivalo pelaa kuten pitää (syttyy startatessa hetkeksi ja sammuu sitten). Jos siellä on jotain vialla niin deletekittiä tilaukseen, maksaa posteineen ja tulleineenkin vain pari satkua. Ja painoa säästyy. :)
-Henkilökohtaisesti suosittelisin Ninja Performancea. Chris tuntee nämä autot, osaa neuvoa tilanteessa kuin tilanteessa ja vastaa nopeasti sähköpostilla, postittaa Suomeenkin ja kohtuullisilla kustannuksilla. Niin ja osien hinnat on kohdallaan. 3SX:ää välttäisin korkeahkojen postikulujen takia, vaikka melko asiallinen pulju muuten onkin.

www.ninjaperformance.com

Jos auton vakiotehot tuntuvat suurin piirtein riittäviltä eikä tarkoituksena ole kisata autolla (käydä säännöllisesti repimässä varttimailia tms) niin aika huolettomia pelejä nämä ovat, perushuolto kuntoon niin aika ongelmitta saa ajella. Nimimerkillä oman tonnarini kävin ostamassa Liettuasta, 10km koeajo ja sen jälkeen tankki täyteen ja vajaa tuhannen kilometrin siivu kotiin.

P.S. Tsekkaa että öljypohja ei ole lommolla! Ikävän yleinen "vika" että ajetaan se johonkin tai tunkataan öljypohjasta autoa ylös kun siinä on sellainen houkutteleva kohta. :) Jos öljypohja on painunut sisään niin koneen öljynsaanti vaikeutuu ja saattaapi kilkata laakerit. Yleisimmiten nämä koneet kuolee tasan kolmesta syystä, nimittäin 1) tähän öljypohjaongelmaan 2) jakopääremmin katkeamiseen 3) siihen että nostetaan ahtoja reilusti yli 1bar säätämättä seoksia -> poks. Jos mitään noista kolmesta ei pääse käymään niin moottori on aika p**keleen kestävää tekoa.

turboruuvi sanoi
Mitä ne viikon sieltä huolsi :D

Muistaakseni sitä jakolaatikkoa... :)
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

turboruuvi sanoi
No jos vielä tekee mieli näitä ostaa niin kaippa minäkin sellaisen uskalla ostaa :D Vectraa en enää osta. Ikinä.

senverran lisään että se yksilö mitä aion ostaa on oltava alle 80tkm ajettu ja vakio (tai ainakin lähes).
Kytkin, loota, synkrorempat jo tehneenä niin ne ei ihan houkuttele. Itse pidän tonnarin voimansiirtoo arimpana paikkana. (Getrash) Toki tämä siis 5 lovisen peruja ja gto tulisi oleen 6 lovisena.
Muista että vanhat autot on vanhoja. Itse varaisin kuvailemasi yksilöön 10-20% rempparahaa auton hinnan päälle.
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

DaJackal sanoi
Muistaakseni sitä jakolaatikkoa... :)

Tuolla rahallahan saisi jo helposti uuden lootan. Ei kai noitten purkaminen nyt sentään niin monimutkaista ole että siihen saa viikon menemään merkkiliikkeessä :D
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Samaa jaskaa Harri se 6v Getrashkin on..
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Jakolaatikkoon ei virallisesti saa mitään osia, ja maksaa 1600e.

Pelkkä etuperä (avoin!) 4400e, koko vlaatikko muistaakseni 16te..
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

turboruuvi sanoi
Tuolla rahallahan saisi jo helposti uuden lootan. Ei kai noitten purkaminen nyt sentään niin monimutkaista ole että siihen saa viikon menemään merkkiliikkeessä :D

Laatikkoon 1 ja 2 synkrot, outputshaft ja uudet stefat niitä ooteltiin kuukausi ja uusi teräskuorinen jakolaatikko...
Elettiin vuotta 2007 oli aika harvinaista herkkua merkkihuollon pojille silloin... (ja muillekkin pojille)


Kaikenlaista osaa löytyy myös nurkista...yv:llä voipi sitte kysellä...niin ei pilata tätä ketjua ihan kokonaan 8)
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

mitsumikko sanoi
Laatikkoon 1 ja 2 synkrot, outputshaft ja uudet stefat niitä ooteltiin kuukausi ja uusi teräskuorinen jakolaatikko...
Elettiin vuotta 2007 oli aika harvinaista herkkua merkkihuollon pojille silloin... (ja muillekkin pojille)

Sen verran ot:tä, että puolitutulla tuollainen Stealth oli vuosituhannen alussa ja tuo surullinen akseli siintä meni. Jäi tutun autokorjaamolle seisomaan pidemmäksi aikaa, kun ei uutta akselia meinannut löytyä järkevästi ja silloin niitä muitakin osia siihen kyseli, niin ne osien hinnat oli nykypäivään verrattuna jotain aivan järkyttävää. Ja netti ei vielä ihan parhaimmillaan ollut.. Lopulta paikallinen koneistamo tuon teki.
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

6/92 alkaen 25, ja 4bolt alakerta ja forged kampura....

Helpoin kattoa että jos jakopään kopassa kaksi liitintä niin sillon 6/92 jälk malli
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

ST sanoi
No ei uskoisi.

Kyllä niin heppoista tekoa..

The problems with the transfer case

1.) flexing on the transfer case
The sealant used by Mitsubishi (permatext) gets harder with heat and breaks
as the transfer case flexes, causing leaks in the seams.
solution: We use sylicone and have better luck ,although they sometimes still leak

2.) Oil volume low
Doesnt take much of number 1 to destroy transfer case .
Solution: driver needs to check level more often

3.) Gear step-down ratio high
This is the reason 6spd x-fer cases dont break as often, also the reason why the splines dont wear down as fast on 6spds

Solution:Not conclusive but we seem to think that a front LSD helps this
but yes it is expensive and I am bias because we manufacture it ,but it still needs to be said.
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Tulipa ostettua kyseinen laite viikonloppuna :driver Seuraavana siis vuorossa kaikkien nesteiden vaihto pikku hiljaa aloittaen moottori sekä lootaöljyistä. Kertokaapas saako öljynsuodattimen perus tarvikeliikkeestä ihan 3000GT/GTO nimellä vai onko joku galantti jne sitten samaa suodatinmallia käyttävä? Mitäs öljyä tonnari pro:t suosittelee ( oletettavasti ) paljon kilometrejä nähneelle koneelle? Onko Red Line MT-90/MTL (50/50 or 67/33 mix) teidän suosittelema seos jakolooraan ja/tai vaihdelaatikkoon? Noita red line kamoja kun saa ihan mätänetistä. Mitsullakin oli joku oma öljy, onko sen kannattajia?? :) Pennzoil synchromesh öljyä en heti löytänyt suomen kaupoista, sitäkin jossain suositeltiin.

Jotain vinkkejä öljyjen vaihtoon otetaan vastaan jos tulee jotain erikoista mieleen kyseisen auton suhteen. Vaihteistojen öljyjä en olekaan ennen vaihdellut mutta jotain ohjeita löysin ihan youtubestakin :) Motonetissa näin sellaisen pumppu systeemin jonka saa pulloon kiinni, tällä ilmeisesti saisi lootaan työnnettyä helpommin sitä öljyä!!??

Kiitos jälleen :)
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

http://www.stealth316.com/2-awddrainfill.htm

Tuo Redlinen 67/33-mix laitettiin omaan lootaan ja jakolaatikkoon ja toimi hyvin. Pumpulla vaihdettiin, tosin 100ml ruiskullakin tuon homman tekee kohtuullisessa ajassa. Öljynsuodattimen saa ainakin paikallisesta Osaset-liikkeestä ihan 3000GT:n alta ja omaan laitoin Valvoline VR1:stä mitä käsittääkseni mitsumikkokin käyttää.
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

DaJackal sanoi
http://www.stealth316.com/2-awddrainfill.htm

Tuo Redlinen 67/33-mix laitettiin omaan lootaan ja jakolaatikkoon ja toimi hyvin. Pumpulla vaihdettiin, tosin 100ml ruiskullakin tuon homman tekee kohtuullisessa ajassa. Öljynsuodattimen saa ainakin paikallisesta Osaset-liikkeestä ihan 3000GT:n alta ja omaan laitoin Valvoline VR1:stä mitä käsittääkseni mitsumikkokin käyttää.

10W60 valvoline? Mitäs tekee jos laittaakin jakolaatikkoon väärää öljyä näin mielenkiinnosta?? :)

Suomesta järkihintaisia iskareita / settiä jousineen? Ei ole vertailukohtaa toiseen GTO:hon niin en osaa sanoa onko tää nyt sitten kivireki vai pitääkö sen nyt sitten olla sellainen :D Katsastuksesta ainakin on läpi menny :P
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Jees valvoline 10w60 vr1 tällä menty jo 40tkm.... Enkä voi muuta ku kehua... Kessää talavia.

Jakolaatikossahan ei käytännössä oo ku kaks hammasrarasta jotka sielä pyörii..ja laakerit tietty.. Kunhan siellä nyt ON SITÄ ÖLJYÄ
Mää oon ite castrolin normi loota ööliä käyttäny
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

VR1 10W60 täälläkin ja Castrolin loota+peräöljyt (tarkat, jonkinsortin googlettelun perusteella valitut litkut löytyy projektipäiväkirjasta), hyvin pelas kesän. OEM-suodatin löytyy myös esim. Deltasta tiskiltä, parisen kymppiä tais olla.

Kyllä ne litkut kannattaa ihan samantien kaikki vaihtaa, itellä oli sellaset ylläritöhnät etten halua edes tietää kauanko pyörineet..
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Milläs magialla jäppiset ovat sitten putsanneet jäähdytysjärjestelmän? Aikamoiselta päärynä suklaa daiquirilta näytti toi neste joten lienee aika tehdä asialle jotain. Ihan kaupan aineilla vissiin tulee hyvä mutta riittääkö jos laittaa vaan vettä ja puhd. aineen ja ajelee x määrän kilometrejä ja sitten huuhtelu ja uudet glykolit? Vihreetä kamaa vissiin näissä yleensä käytellään!?

Jostain videosta katselin että puutarhaletkulla paineella vettä järjestelmään ja sitten vaan huuhdellaan niin kauan että vesi on kirkasta. Ei oikein innostaisi johonkin lämppärin letkuun mitään t-haaraa asentaa. Tislattua vettäkin olen kuullut käytettävän. Älkää sitten hermostuko jos kyselen tyhmiä, mielummin kyselen kun pistän jotain paskaksi :D
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Erittäin kiitettävä määrä ja selkeesti kirjotettua ohjetta täältä http://www.supercar-engineering.com/rubberducky/

Radiator flush myös käsitelty ;)
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Petzki sanoi
Erittäin kiitettävä määrä ja selkeesti kirjotettua ohjetta täältä http://www.supercar-engineering.com/rubberducky/

Radiator flush myös käsitelty ;)

No näinpä onkin. Aikasen ikävästi toimivat sivut mutta tiedot löysin. Kiitos jälleen. *kirjanmerkkeihin*
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

turboruuvi sanoi
Vihreetä kamaa vissiin näissä yleensä käytellään!?

Vihreät siellä taitaa orkkiksena olla. Minulla on vaihdettu punaisiin, mutta en mene vannomaan onko asialla mitään seksuaalista (tai muunkaanlaista) merkitystä muuten kuin että vuodot löytää vähän helpommin (punainen erottuu paremmin). En vaihtanut itse, edellisen omistajan jäljiltä oli.

turboruuvi sanoi
Älkää sitten hermostuko jos kyselen tyhmiä, mielummin kyselen kun pistän jotain paskaksi :D

Aina parempi näin. :peukku Olisikohan projektitopicin ja jäseneksi liittymisen paikka? ;)
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

DaJackal sanoi
Aina parempi näin. :peukku Olisikohan projektitopicin ja jäseneksi liittymisen paikka? ;)

Hä? Eiks sinne laitetakaan sitä turboruuvia ja toivota parasta? ;D

Ehdottomasti projektipäiväkirja pystyyn ja jäseneksi, näitä ei liikaa Suomessa pyöri joten yhteisönä vinkit ja kokemukset ovat täällä korvaamattomia.
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

En nyt vielä aiheesta projektipäiväkirjaa aloita mutta ehkä jonkin ajan päästä.

Tänään hallilla 3h öljyjä vaihdellen. Aloitin vaihdelaatikon öljyistä koska ajattelin että on ne hankalimmat vaihtaa. Ei muuta kun auto nostimelle ja proppuja auki. Tyhjennysproppu aukesi ok mutta täyttöproppu tuntui todella nahkealta. Oli aika surkea näky kun lootasta piti tulla yli 2l öljyä mutta tulikin ehkä 2dl mustaa kultaa :o Ei kauheasti nostanut mielialaa. Sitten vaan propun puhdistus metallisilpusta ja kiinni. Öljaa pumpulla sisään ja proppua kiinni. Nahea proppu kääntyi ja kääntyi ja kääntyi ja kääntyi, ei helevetti tästähän on kierteet korkannut :seina

Olin jopa ostanut momenttiavaimen tätä hommaa varten etten riko kierteitä, joku ehti kuitenkin ensin :( Proppu jäi löysälle ja tiputtelee pikkuhiljaa redlinet maastoon. Jotain vinkkejä miten tuo kannattaa korjata ( poraus, jengat ja isompi proppu vai helicoil tms vastaava? ).

Jakolaatikossa täyttöproppu niin jumissa ettei auennut millään ja siitä meni kanta rikki tietysti. Vähän kuumailmapuhaltimella lämmittelin kun ei muutakaan ollut saatavilla, ei vissiin auttanut ainakaan yhtään. Jonkin aikaa tappelin ja naputtelin ja sitten pienet lukkopihdit kiinni ja jatkoputkea niin sitten aukesi :) Tyhjennysproppu auki ja sieltä desi/pari taas öljyä ulos ja uudet sisään. Pinnan tarkistusta = liian täynnä ja vähän tyhjensin pois :)

Perän öljyt ( jonka odotin olevan se hankalin homma ) menikin tietenkin sitten aivan helposti.

Moottoriöljyn vaihto meni ihan ok mutta tulipa tehtyä se moka että en ottanut "ennakkoa" että öljy suorastaan suihkuaa reiästä ulos kaaressa = sheikin valuuttaa lentää kenkään ja lattialle kauhealla paineella ja ÄKKIÄ se palju siihen alle ettei kaikki mene TI-hallin lattialle :D Muuten meni hyvin ( huoh ).

Semmoista tällä kertaa. Seuraavaksi varmasti noita kardaanin tukikumeja ja ehkä kytkimen vakuumisäiliön poisto ( saattaisi tehdä vähän tilaa korjata sitä hajonnutta kierrettä.... )
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Nuo kannatinlaakerit varmasti auttaa, mutta (kun) luultavasti on alkuperäinen kardaani, niin nuo ristikot on varmasti melko ehtoo jo. Ainakin tuossa omassa näin totesin olevan ja tuo varmasti tärinät ja vapinatkin lisää.

Täyttöproppu löysällä? Ei nyt sentään onneksi liikoja tiputa, mutta kyllähän ne sieltä valuilee jotain. Ei muistikuvaa minkä kokoinen tuo on ja mitä työkalua sinne mahtuu?

Nuita jäähdytysjärjestelmiä jonkun verran putsaillut kidesoodalla, ei siis ruokasooda. Löytyy jostain maalien läheltä. Pussillinen tekeytymään, mutta eipä tuossa Fortessakaan nyt niin paljon hintaa ole, että näiden kanssa konkurssi tulisi.

Positiivista, että tekeminen ei varmasti lopu :D
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Tämä taitaa olla se kaikista halvin ja helpoin korjaustapa

http://agscompany.com/product/accufit-oil-drain-repair-plug-m14x1-5-oversize-bag/

https://www.youtube.com/watch?v=qNcoQjpJ99M
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Ei hitto kun on vaikeeta löytää näitä tietoja mistään. Meinasin jo tilata tollasen 14x1.5 sarjan mutta jostain sitten luin että propun koko olisikin 18x1.5 joka kuulostaisi vähän järkevämmältä. Harmi kun ei tullut mitattua hallilla. Onkos jollain tollanen proppu hyllyssä niin saisin ton mitan tarkistettua.
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Ketjusta siivottu aiheeseen kuulumattomat viestit pois.

Jos rupeaa tämä vaikuttamaan yhden auton huoltohistorialta, olisi tosiaan syytä siirtää jutu sinne projektitopikiksi. Mutta mennään nyt vielä toistaiseksi tällä.
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Jouni_K sanoi
Ketjusta siivottu aiheeseen kuulumattomat viestit pois.

Jos rupeaa tämä vaikuttamaan yhden auton huoltohistorialta, olisi tosiaan syytä siirtää jutu sinne projektitopikiksi. Mutta mennään nyt vielä toistaiseksi tällä.

Eikös tämä nyt oikea palsta ole jos puhutaan tekniikasta ja turbovehkeistä? Uutta ketjua en viitsi aloittaa joka asiaan :)
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Lootasta tiputellut mukavasti öljyä lauantaista asti kun se vaihdelaatikon täyttöreiän jenga hajosi. Tänään väsäsin erikoistyökalun jolla sain kammettua propun pois samalla kiertäen ja lohkesikin mukava pala lootasta ( on todennäköisesti ollut jo pidempään halki ). Propussa aivan liian lyhyt kierre kun alumiiniin kierretään ( jotain 6-8mm ). Itse ainakin laitan seuraavissa vaihdoissa pitempää tulppaa kaikkiin alumiinijengoilla oleviin paikkoihin. Tätäkin suositeltiin jossain 3000gt foorumilla :)

Hyvä asia on se että ehjää kierrettä on vaikka kuinka jäljellä laatikossa joten pienelä virittämisellä propun sinne saa vielä joskus. Nyt proppuna 3.90€ maksava veneen pohjatulppa...

 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

turboruuvi sanoi
Eikös tämä nyt oikea palsta ole jos puhutaan tekniikasta ja turbovehkeistä? Uutta ketjua en viitsi aloittaa joka asiaan :)
Toki näinkin, siivosin pois lähinnä ne aikaisemmin olleet provosoinnit ja niihin liittyvät vastaukset. Joka asiasta ei tarvitse uutta ketjua aloittaa, mutta ketjussa käsiteltyjen asioiden olisi hyvä kuulua otsikon alle. Toistaiseksi näin tässä ehkä vielä voidaan katsoa olevankin.

Sitä vaan tarkoitan, että jos alkaa mennä kyseisen auton huolto- ja korjauskertomukseksi, olisi oma projektitopikki asiallisempi paikka. Nyt mennään jo kyllä aikalailla rajoilla. Otsikko kuitenkin viittaa siihen, mitä ajatuksia tämmöisen auton ostaminen herättää ja mitä mielipiteitä muilla on siihen tarjottavana.
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Toisaalta, miksi tätä ketjua:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=42677.125

ei voisi avata, niin voisi näitä yleisiä kysymyksiä juuri kirjoitella? Ei luulisi tuon 6-sivua olevan rajoittava tekijä...
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

Tässä nyt kuumeisesti yrittänyt etsiä sopivia vanteita ja löytyyhän sitä kaupoista vaikka mitä mutta mistäpä tietää sopiiko ilman spacereita... Kertokaas vähän kokemuksia että mitkä voisi sopia. Spacereita en ole koskaan käyttänyt missään ja ne ei sinänsä ole mikään este koska katsastus vasta loppuvuodesta ja silloin siis eri vanteilla tietty liikenteessä :)

Parilta foorumilaiselta tullut tarjouksia 17 tuumaisista enkei / orggis vanteista mutta jotain näyttävämpää haluaisin laittaa kun kerran uudet kumitkin tulee sitten samalla laitettua :P
 
Vs: Mitsubishi GTO maailma kutsuu?

pt. sanoi
Toisaalta, miksi tätä ketjua:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=42677.125

ei voisi avata, niin voisi näitä yleisiä kysymyksiä juuri kirjoitella? Ei luulisi tuon 6-sivua olevan rajoittava tekijä...

Ei avata. Evopuolellahan oli vastaava ja se oli kyllä totaalisesti menetetty se ketju.

Itekkin kannustan projektipäiväkirjan tekoon, jos tulee paljon kysymyksiä samasta autosta, ja ei taida nää meidänkään tonnaripiirit niin isot olla etteikö varmaan löytys ihan seuraajiakin sille projektipäiväkirjalle. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom