Mitsubishi lancer evolution- korisarja

G

Gerbiilimies

Guest
No mä nyt ekaa kertaa tänne kirijoittelen ku alako kiinnostaa noi mitsubishit ja mulla ois ihan tämmöistä asiaa et onko jollain myynnissä olevalla korisarjalla mahdollista saada joku mitsubishi malli näyttämään evolution 6:lta? Eiks kyseisen mallin kohdalla ole niin että sitä ei pysty rekistöröimään suomessa. Katoin tossa muutamia kuvia sivujen albumista ja siinä yhdessä kuvassa oli kyseinen evolution 6 malli. Olikohan aito vai korisarjalla aikaan saatu malli. Tahtoo tietää. olisin hyvin kiitollinen kaikesta tiedosta tähän aiheseen liittyen. ;D
 
mulla ois ihan tämmöistä asiaa et onko jollain myynnissä olevalla korisarjalla mahdollista saada joku mitsubishi malli näyttämään evolution 6:lta?
eikohän completokselta löydy lasikuituversiot noista 6:sen korinosista ja sieltähän saa niitä ilmanpoistoaukko-härdellejäkin siihen konepeltiin,siitä pienestä ilmansisäänotto-aukosta en oo varma. aika karun hintasii vaan,mutta kyllähän ne halvemmalla irtoo ku esim orkkisosat helkamalta.
sit kun sorvaat noi -98/vastaava koppaseen lanccuu,niin vot.

Eiks kyseisen mallin kohdalla ole niin että sitä ei pysty rekistöröimään suomessa.
oikein,paitsi muuttoautona ja astetta isomman paperisodan jälkeen.

Katoin tossa muutamia kuvia sivujen albumista ja siinä yhdessä kuvassa oli kyseinen evolution 6 malli.
noup,ei oo yhtään kuvaa 6:sta/sen näkösestä vehkeestä tuolla albumissa.

Olikohan aito vai korisarjalla aikaan saatu malli.
ainoo aito evo tuolla kuvissa on se 8.

olisin hyvin kiitollinen kaikesta tiedosta tähän aiheseen liittyen.
ole hyvä :)

p.s. jos 5:sen osat kiinnostaa,niin mun kautta saat orkkisosina etupuskurin täydellisenä (eli siinä on alahuuli,verkot,lisävalojen suojat,ilmanohjaimet jarruille). h: 500 (halpa ;),vastaavat osat esim helkamalta tonnin luokkaa).
takasiiven jonka hintaa en kylläkään vielä tiiä,mut voin kysyy. varmaan jotain 500-1000 välis.
 
Kiitoksia jo noista monista vastauksista kysymyksiini. Tuota no ihan sitä vaan piti tiedustella että mikä Lanceri se keltainen auto oli siinä Radalle.com tapatumassa 2.8.2003. Oliko sekään aito lanceri? Se lancer evolution 6:nen kiinnostais kyl eniten, ja olisin kyl valmis tekemään sen puolesta aika paljon hommia joskus tossa tulevaisuudessa sitten. Niin sitä kans vielä piti kysyä et mistä suomessa olevista Mitsubishin mallista voisi muunnoksien myötä saada se auto näyttämään siltä Lancer evolution 6:lta? Ja minkäs vuoden malli se evolution 6:nen olikaan? Mutta kuten jo alussa sanoin niin kiitoksia jo edellisistä vastauksista.
 
Lancerin evo mallihan se keltainen oli. Viitosen korimallia eli ei kuutonen sentää ;)
Taitaa iha vilkaisemalla jo alustaa selvii varmaa millaine auto tarkemmi kysees ;) Joka nurkast taitaa raapia...

evo VI tuli kait vasta 1999

lisätietoi:

http://www.myevo.com/evo.htm
http://www.geocities.com/go2idmisc/Lancer.html


muokkauksen vois tehdä varmaa jostain carismasta..
muutokset "ulkonäöllisesti"
* koko keulapuskuri
* konepelti
* sivuhelmat
* lokarien levitykset (vaikeimmat)
* takapuskuri
* iso "lintulauta"

jotain tuollast tarvis ulkonäköön...
ja sitten tietysti koneeseen kans jotai et vastais ulkonäköö ;)
 
Alko noi lokarin levitykset kiinnostaa. Completkoseltahan saa evo-5 korisarjan, jos ostais sieltä pelkästään sellaset levikkeet nii mahtaiskoha saada kiinni niitä tohon galluun? evo-3 etupuskinta siihen on jo sovitettu ja pienellä muokkauksella menee mut pitäis saada viell jotku helmat, mut tosiaanki noi levikkeet ois kyll aikast nätit jos toho galluu sais. Ei varmasti tulis toista samanlaista ihan jokapäivä vastaan 8)
 
Kiitoksia paljon kaikista hienoista vastauksistanne. Nyt olen jo paljon viisaampi tämän asian suhteen ;D. Mutta tiedonjano senkuin vain kasvaa :D. Elikkä nyt asia liittyis hieman tekniikkapuoleen. Kävin tos katomas siellä Completos sivuilla niitä korisarjoja ja sielt sit löyty se hakemani Mitsubishi lancer evo5 korisarja. Sitä piti kysyä et kuinka kova homma on leventää auton raideväliä? Siinä kyseisessä tuotekuvassa auton renkaat jäivät levennyksien takia liikaa piiloon.
 
Gerbiilimies sanoi
Sitä piti kysyä et kuinka kova homma on leventää auton raideväliä? Siinä kyseisessä tuotekuvassa auton renkaat jäivät levennyksien takia liikaa piiloon.

niinpä,noi evojen lokasuojat on sen verran leveemmät (etenkin 5:sta etiäpäin) että ne kun heittää tollaseen "normi"-autoon niin lopputulos ei oo kovinkaan silmiä hivelevä näky,jollei siis rengas/vanne-kompleksia ole tuotu ulospäin tavalla tai toisella.
kyseisessä keltaisessa kehonsiirtimessä dilemma hoitui aikoinaan sillä että siihen tuli toinen tekniikka kokonaisuudessaan ;), tämän myötä raideväli kasvoi:
-edessä 1495 mm:iin
-takana 1490 mm:iin

lisäksi siinä on nykyään vanteitten et->30, joten sen johdosta ne pallot on astetta ulompana kuin normi-evon vanteilla.

eli tilannetta voi parantaa Lancerin mainitsemilla spacereilla. tai sitten hommaat sellaiset vanteet missä on mahdollisimman pieni et-luku,mutta kannattaa tietty vannekauppoja tehdessä sitten huomioida se vanteen leveys suhteessa siihen et:hen,koska näittenhän johdosta sit määräytyy se mihin kohtaan se vanteen ulkoreuna loppujen lopuksi asettuu suhteessa autosi lokasuojan reunaan.
sori jos meni pätemisen tasolle toi selostus,ei ollut tarkoitus :-[.

Wadolle: ne 5:sen etuposket on aikalailla leveemmät kun 3:sen,meinasin vaan että jos alat modaamaan 3:sen etupuskinta ja 5:sen etusiipii yhteen. mutta kuten nähty niin esim. JaniT:hän modaa/on kenties jo modannutkin 3:sen puskurin coltiaiseen ja seuraavaks laittaa siihen 6.5:sen etupuskurin,joten... no oikeestaan ehkä on parempi että oon ihan vaa hiljaa täst eteenpäin tän asian tiimoilta :-X ja annan vaan ison käden kaikille teille ketkä jaksatte soveltaa noita systeemeitä.

Harrille: jep, The Evolution VI came out in January 1999, featuring highly refined aerodynamics in line with new WRC regulations and an extensively tuned cooling system that delivered significantly greater performance. (suora lainaus BESTCAR Special edition: Lancer Evolution VII Close-up:sta ;D)
 
Täytyy kyl myöntää jo täs vaiheessa et jos ryhtyis jotain Carismaa muuttamaan evoksi niin kyllä siinä ois siten tekemistäkin :-\. Kysympä siis sitten siitä toisesta vaihtoehdosta mistä Zare puhui eli siitä muuttoauto hommasta. Eli mitä siis kyseinen sana tarkalleen tarkoittaa? Ja jos siihen ryhtyis, josta siten kans seurais se paperisota niin malhdollistaisiko se sit ihan laillisen tuonnin suomeen? Luoko tällaiset tuonnit autolle jonkinlaisia käyttörajoituksia? Mistä maasta kannataa auto hankkia? Ja siten se tärkein kysymys ois se että jos vaan kukaan osaa spekuloida, että kumpi tulisi kalliimmaksi. Auton täysremontti Carismasta evoksi vai Evon tuonti suomeen? Onhan se ihan selvä tietty että eihän Carismasta tee tarkkaa evoa koskaan. Ei ainaskaan nelivetosta. Ja jos tekiskin niin järkihän siinä menis. Mut toisinaan, oispahan siinä projektia joksikin aikaa ja tekemisen iloa tietty :). Mut mä en odota teiän vastaavan näihin kysymyksiin koska ne ovat aika vaikeita. Mut jos joku teistä jaksaa vaivautua niin kumarran kiitoksena ;). On sen verran fiksua ja asiantuntevaa porukkaa täällä että en yhtään ihimettele vaikka vastauksia tuliskin. Kiitoksia jo paljon ;D.
 
evoa ET voi enää nykyisellä lainsäädännöllä Rakentaa Suomessa. Muutosprosentit tiukentuneet, joten mahdotonta.

Muuttoautona edellyttää kait melkein vuoden TYÖSSÄkäyntiä sekä asumista ulkomailla (eli opiskelu ulkomailla ei riitä syyksi)

Tuontiautona vielä mahdotonta myöskin... joskin henk.kohtaisesti väännän kättä juuri AKEn kanssa mitä vaaditaan ja katsotaan mihi päädytään ;)
 
Carismasta et saa evoa ikinä sillä se on ihan eri automalli kun evot vaikka Lancer evoa jossain Carisma GT:ksi kutsutaankin.
 
taavilaa..totaa..

suomen "katastusviranomaiset" kyl "tuntee" ton

esim : Mitsubishi Carisma 2.0 Turbo GT 4x4 Evo VI verratuna veropäätökses : Audi S4 ;D
 
No voihan elämän kevät. Se on kyl harmi täällä suomessa kun tänne ei voi tuora sellaisia hienoja autoja kuin Mitsubishi Lancer evolution 6:sia :'(.

Tuohon korimuunnokseen liittyen halusin ihan sitä kysyä, et mikä on se raja autojen korimuuntelussa ja tekniikkamuuntelussa? Eli siis saisko Carisman tehdä edes näyttämään evolutionilta ( jos tämä on tosiaan edes mahdollista )? Kuinka pitkälle siis auton muutosta voi suomessa viedä eli missä se raja kulkeepi ????
 
raja on 50%,tässä muutamii tän hetken prosenttimäärii:
-konepelti 2,0%
-etulokasuojat 1,0% /kpl
-puskurit 1,2% /kpl
-etusäleikkö 1,0%

-moottori 12,0%
-käynnistyslaitteisto 1,5%
-latauslaitteisto 1,5%
-vaihteisto ja kytkin 9,0%

eli kyllä siinä edelleen mahdollisuuksia löytyy ja sitten se on kuulemma aika konttorikohtasta,että minkä verran ne huomioi noissa prossissa esim.ulkonäkömuutoksia. eräs katsastusmies aikanaan mainitsi että heidän konttorillaan ei edes laiteta merkintää rekisteriotteeseen jos prossat jää alle 10:een.
mutta mainitsi samassa yhteydessä sen,että sitten jos muutokset koskee esim penkkejä/muita osioita mitkä sisältää nykyautoille ominaisia turvallisuuslaitteita,niin tällöin ovat tarkempia luonnollisesti siitä että onko kyseinen muutos hyväksyttävissä,sama tarkempi linja jatkuu myös jos muutosta haetaan tekniikkapuolelle.
 
Lancer sanoi
taavilaa..totaa..

suomen "katastusviranomaiset" kyl "tuntee" ton

esim : Mitsubishi Carisma 2.0 Turbo GT 4x4 Evo VI verratuna veropäätökses : Audi S4 ;D

En tajua pointtia? Lancerihan tuokin on oikeasti vaikka Carismaa leikkiikin.
 
joo kyllä se niin vaan on ettei Carismasta ole ikinä ollut minkäännäköistä EVO-mallia olemassakaan! (joskus ihmettelin itsekin tota veropäätöshommaa)

Se juontanee juurensa ihan näihin markkinointihommiin josta syystä myös jopa ralliart ajatti kahta samanlaista autoa joista toinen kuitenkin oli Lancer EVO ja toinen Carisma GT!
Ja onhan noita nähty suomessakin Nasselaisia, jotka kaikki on ulkoisesti
(riippuen tietysti versiosta) samanlaisia ja silti joko Lancereita tahi Carismoja
 
Elikkäs jos voisitte hieman arvioida niin menisköhän se auto läpi katsastuksesta, jos mä hankkisin tämmöiseen Carismaan sen evolution 5- korisarjan sekä sen evo takaspoikan sieltä Completokselta :-\? Tietty jos se nyt edes ois mahdollista liittää se kyseinen korisarja Carismaan...
 
Aivan varmasti menee!

Oon itsekkin miettiny tollasta 6.5sen puskinta Carismaan, sit ois molemmissa samanlainen Coltis ja Carismas ;)
 
no menneehän se ja kevyesti :).
puskurit ja maski tekee sen 3,4% ja vaikka modaisit siihen kokonaan toisen konepellin nii siit tulis vaan 2,0% lisää. siinä tapauksessa että duunaisit siihen auton omaan peltiin sen completokselta saatavan systeemin,nii en tiiä mitenkä ne nyt sitten katsastuskonttorilla sitä huomiois,ku ethän sä siinä tapauksessa oo vaihtanu siihen toista peltii, oot vaa tehny siihen reiän ja laittanu uuden palan tilalle. voihan se kyl olla että ne rinnastaa sen vaihtoon,mut so what, kax prossaa lisää ei tunnu missään.
sit ku heität siihen ne helmat ja takasiiven,nii niitten prosenteista en tiiä paljon tekee,mut ei varmastikkaan mahottomii lisää. ja vaikka vaihtasit viel etusiivetkin edellisten lisäx,joista tulis sitten 2,0% niin nyt mentäis jossain (mun arvio) 10-13 prosentin paikkeilla.

mutta kuten aikasemmin jo mainitsin nii konttorikohtasta toimintaahan se on ton ulkonäön muokkauksen suhteen,ja saattais olla ettei jollain konttorilla ees merkkais otteeseen mitään jos se siinä kymmenen prosentin kohdalla heiluis ja vaikka merkkaiskin nii mitäpä sit ;)

ja kyllä ne sopimaan saa carismaan, muokkausta vaan peliin jos ei heti meinaa "istua" kohilleen.
 
no eipä ole mun korimuutoksista mitää muutosprosenttei missää...eipä ne niit taida laittaa nykyää paljoo.
 
Oli Oksa vähä off topic toi sun teho homma... mut mitäs sit sanot ku lanccus ohi painaiski evo3 look viriviri galant vr4?? ;D ku täs ei vissii ollu tarkotus rakentaa mitää kiihdytys autoo vaa sellane biili mikä kääntää katseita... silimän ruokaa niiku hyvä koriset vastakkaisen sukupuolen yksilöt 8) ;D ;D
 
eiköhän se ollu kuule evo 7 mitä ei rekkariin tänne saanu.. kyl mun muistaakseni evo 6 saa
 
MakoZ sanoi
eiköhän se ollu kuule evo 7 mitä ei rekkariin tänne saanu.. kyl mun muistaakseni evo 6 saa

Saa/ei saa... paljon joutuu paperityötä tekeen jos haluaa kilpiin. Sittenkin vain poikkeusluvalla. Nyt ennakkotapaus vasta menossa...
 
Takaisin
Ylös Bottom