Mitsubishi Outlander PHEV vm. -21 perheeseen

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Hei Outlanderin omistajat!
Nykyinen autoni (Opel Zafira 1,8 vm.-2011) on tullut kilometriensä (170 000km.) päähän perheessämme.
Bensa -tai diesel ei ole enää meidän ykkösautoksemme ajankohtainen. Olen selvittelyjen jälkeen päätynyt Mitsubishi Outlander PHEV:hen. Tällä lataushybridillä tuntuu olevan selkein ja toimivin paketti. Nelivetoauto tarvitaan, jotta peräkärry kulkee mökille ja takaisin. Kärry on jätettävä ns. mäelle, josta sitten loputon tavaroiden kantaminen tontille. Etuvetoinen Zafira ei jaksa nousta kärryn kanssa loivaa rinnettä tontin parkkipaikalta. Tontille johtavalla tienpätkällä on myös notkelma, johon ei parane jäädä kiinni. Jos näin käy, kuorma on purettava jne. Talvikelit ja mökille johtava 20km. pitkä hiekkatie vaativat nelivetoa. Pidän myös autosta, johon noustaan, eikä laskeuduta. Ison auton turvallisuus merkitsee myös vaakakupissa.
Vastaani tuli kuitenkin yllätyksiä ja ongelmia, joita en osaa ratkaista. Ensimmäinen yllätys oli, ettei uutta Outlanderia tuoda enää edes Eurooppaan! Lähteen mukaan Mitsubishin päätös on lopullinen, myyntiluvut eivät riitä.
Eclipseä katsastin, mutta se ei tuntunut yhtä vetävältä, kuin Outlander. Auto oli ahtaamman oloinen ja sisäänpääsy ei luonnistunut yhtä vaivattomasti, kuin Outlanderiin.
Kävin lukemassa viestiketjua, jossa oli erinomaista tietoa Outladerista. En kuitenkaan ole selvillä, onko vm.-20 Outlanderissa CVT- automaatti? Tämä ns. variaattorihan saa paljon kehuja, mutta lukemani mukaan ongelmia voi tulla jo. 160 000km:n jälkeen? Kävin koeajamassa tämän maasturin sähköllä ja oli hieno kokemus. Vaihteisto oli täysin nykäyksetön ja hyvin mukava käyttää, vaikka Zatiran manuaaliin olenkin tottunut.Tosin nyt jälkikäteen huomaan, että olisi pitänyt kokeilla myös polttomoottoria! Vetoratkaisu on sähköllä erilainen, vai onko? En ottanut tästä selkoa. Onko kyseisessä vuosimallissa CVT, vai jokin muu vaihteistoratkaisu? Jos CVT käytössä, niin onko siinä kestävyysongelmia? Entä sitten akusto? Aion hankkia Outlanderin vm.-21. Auto jää perheeseen ja sillä tullaan ajamaan seuraavat 10 vuotta. Jääkö luu käteen? Kymmenen vuoden jälkeen autolla on ajettu vajaat 200 000km., kuten Zafirallakin. Akusto ei varmasti ole enää ykköskunnossa ja kukaan ei tietenkään huoli autoa, jossa akkujen kapasiteetti hiipuu. Lukemastani viestiketjusta löysin tiedon, jossa uuden akuston hinnaksi muodostui 7000e + vaihtotyö. Onko niin, että akusto on kaikesta huolimatta vaihdettava, jos auton vaihtaa 10 vuoden käytön jälkeen. Käyttö on normaalia perhekäyttöä. Ajoa pääasiassa kaupungissa, kesäisin lisäksi mökkiajot ja pidempää matkaa silloin tällöin.
Jälleenmyyntiarvo mietityttää myös. Outlandereita on nyt paljon tarjolla. Onko tilanteessa kyse siitä, että mallin maahantuonti on lopetettu? Outlandereiden hinnat ovat mielestäni maltillisia. Ajattelin alunperin hankkia Toyota RAW4:n, mutta hinnoissa ei ole tolkkua. En kuitenkaan ole valmis maksamaan yliarvostetusta merkistä. Outlanderiinkin saa laittaa kipurajan yli rahaa.
Omistajia tuntuu ketuttavan autojen jälleenmyyntiarvojen liiallinen lasku? Tähän sitten 10 vuotta aikaa, hiipuneet akut ja auto jääkin käsiin? Ei riitä asiantuntemus ratkaisuun!
Outlander vastaa kuitenkin hyvin vaatimuksia. Lataushybidi pitää tulevan auton olla. Mitsubishi tuntuu ja näyttää laadukkaalta maasturilta.
Mitä sanotte? Liitynkö joukkoon?
Outsider
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Löysinkin viestiketjuita ja keskusteluista Tietoja tuosta CVT -variaattorista. CVT bensa -ja dieselkoneissa. PHEV:n moottori lataa akustoa ja auto kulkee sähkömoottoreilla ilman vaihteistoa. Mahdoinko ymmärtää oikein? On hieno ratkaisu ja tuo Outlanderin lähemmäs täyssähköautoa. Vaikka kor ja käyttöjärjestelmä testien mukaan vanhahtava, voimalinja terävintä nykyaikaa. Hyviä perusteluja löysin. Mitä sanoo omistajat, perustelkaa autoa vapaasti. Näkee sitten , millainen on loppuratkaisu.
Outsider
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Ei ole CVT:tä PHEVissä tosiaan. Sähkömoottoreilla molemmilla yksi välitys akselillensa ja polttomoottorilla yksi välitys joka kytketään etuakseliin tarvittaessa (edellyttää yli 60 km/h vauhtia) etuakseliin. Mitään välityksien vaihtumisia ei siis ajossa tapahtu, portaallisia tai portaattomia. Ainoa vieno nykäys voi tuntua kun polttomoottori kytketään akseliin tai pois.

Jälleenmyyntiarvosta mahdoton sanoa mitään 10v etukäteen, mutta jotain osviittaa voi saada siitä mitem vanhimmat PHEVit nyt tekee kauppansa. Ekoille tulee 10 vuotta käyttöönotosta tänä vuonna. Nettiautossa noita 200-300 tkm ajettuja löytyy muutama, eikä niiden hintapyynnit ihan nollilla ole. Naapurilla on tuollainen muistaakseni 230 tkm ajettu ja on ihan pätevä laite edelleen.

Mulla on MY2014, ajettu 152 tkm ja ajoin eilen 34 km yhdellä latauksella sähköllä ilman että tarvitsi koko päivän aikana polttomoottoria vaivata.

Tuohon käyttötarkoitukseen PHEV kuulostaa kyllä oikein hyvältä valinnalta, toki tuossa ikä- ja hintaluokassa alkaa löytyä kilpailevilta valmistajiltakin ihan päteviä verrokkeja.
 
Viimeksi muokattu

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Tuo 10 vuoden käyttö oli vähän yläkanttiin, mutta kyllä autoa pidän varmaan 7-8v. Mahdollisuuksia ei ole vaihtaa autoa säännöllisesti esi 4 vuoden välein. Outlanderiin tykästyin, eikä laput silmillä oikein vakavia kilpailijoita näy. Saa nähdä miten lopuksi käy?
Voimalinja sekä vaihteettomuus lisäävät varmaan käyttövarmuutta, vaikka en eri automerkkien ominaisuuksia tunnekkaan. Nyt on pakko lueskella hieman, kun vanhasta kulkineesta on luovuttava. Outlanderin Käyttö vaatii jonkin verran paneutumista. Ei ole käsitystä miten tuo jokapäiväinen käyttö sujuu.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Vuosimallin tai pikemminkin mallivuoden 21 autoja ei Euroopasta löydy.

Uusimmat Suomeen maahantuodut ja myynnissä olevat autot ovat MY19 ja MY20 versioita.

Alkuperäisiä MY19 ja MY20 Suomi-autoja ei käytettyjen markkinoilla hirveästi ole. Tuontiautoja Saksasta ja erityisesti Ruotsista, nyt kun euro on perin vaffa kruunuun nähden, löytyy Nettiautosta kosolti. Jobbarit niitä uittaa tänne lahden yli pää märkänä. Itsekin meinasin ensin hakea Ruotsista sopivan yksilön juurikin kruunun heikon kurssin ja Suomea paremman valikoiman innoittamana.

Löysin ja ostin kuitenkin tammikuussa yksityishenkilöltä MY19 kotteron parhaalla Suomeen alunperin maahantuodulla varustetasolla (Instyle Sport). Hän oli sen uutena tilannut Delta-Autosta.

Ensimmäiset n. 2.500 km takana ja autosta olen tykännyt kovasti. Riittävät varusteet ja ylikin. Android Auto rokkaa ja Googlen tätiä voi pyytää kertomaan vitsejä matkan ratoksi. Erittäin toimiva voimalinja, tilaa riittävästi lapsikatraalle ja tavaroille. Kelpo äänentoisto. Riittävän kyvykäs neliveto ja vetomassa omiin tarpeisiin. Ja mikä tärkeintä, sähköajorange ja toimintalogiikka myös kylmillä ilmoilla on sellainen, että omassa ajoprofiilissa 80-90 % matkoista taittuu sähköllä kesät talvet ilman tuskaa ja turhia polttomoottorin käynnistämisiä.

Ainoat ärsyttävät seikat mihin olen tähän mennessä törmännyt ovat: infotainmentin niukka näytön koko, joka MY19:ssä on 7" ja auton wifi-hotspotin kantama, joka on mallia pätkä. Mutta kyllä näiden kanssa elämään pystyy. MY20:ssä näyttö on kasvanut 8" kokoon. MY20:ssä myös tehdasnavi tehnyt paluun, MY19:sta sitä ei löydy mistään varustetasosta. MY20:ssä toisaalta Rockford Fosgate reteot ja subbari hävinnyt valikoimista.

Vanhahtavuus kabiinissa on katsojasta / kokijasta kiinni. Itse tykkään, erityisesti siitä, että kaikille olennaisille toiminnoille on kohtuu selkeät ja ennen kaikkea fyysiset mekaaniset nappulat ja säätimet eikä mitään hipaisukoskettimia tai kosketusnäytöltä tapahtuvaa säheltämistä.

Jälleenmyyntiarvo on arvoitus, kristallipalloa ei ole ja sitä ehtii miettiä sitten joskus, kun vaihdon aika on käsillä.
 
Viimeksi muokattu

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Kii
Vuosimallin tai pikemminkin mallivuoden 21 autoja ei Euroopasta löydy.

Uusimmat Suomeen maahantuodut ja myynnissä olevat autot ovat MY19 ja MY20 versioita.

Alkuperäisiä MY19 ja MY20 Suomi-autoja ei käytettyjen markkinoilla hirveästi ole. Tuontiautoja Saksasta ja erityisesti Ruotsista, nyt kun euro on perin vaffa kruunuun nähden, löytyy Nettiautosta kosolti. Jobbarit niitä uittaa tänne lahden yli pää märkänä. Itsekin meinasin ensin hakea Ruotsista sopivan yksilön juurikin kruunun heikon kurssin ja Suomea paremman valikoiman innoittamana.

Löysin ja ostin kuitenkin tammikuussa yksityishenkilöltä MY19 kotteron parhaalla Suomeen alunperin maahantuodulla varustetasolla (Instyle Sport). Hän oli sen uutena tilannut Delta-Autosta.

Ensimmäiset n. 2.500 km takana ja autosta olen tykännyt kovasti. Riittävät varusteet ja ylikin. Android Auto rokkaa ja Googlen tätiä voi pyytää kertomaan vitsejä matkan ratoksi. Erittäin toimiva voimalinja, tilaa riittävästi lapsikatraalle ja tavaroille. Kelpo äänentoisto. Riittävän kyvykäs neliveto ja vetomassa omiin tarpeisiin. Ja mikä tärkeintä, sähköajorange ja toimintalogiikka myös kylmillä ilmoilla on sellainen, että omassa ajoprofiilissa 80-90 % matkoista taittuu sähköllä kesät talvet ilman tuskaa ja turhia polttomoottorin käynnistämisiä.

Ainoat ärsyttävät seikat mihin olen tähän mennessä törmännyt ovat: infotainmentin niukka näytön koko, joka MY19:ssä on 7" ja auton wifi-hotspotin kantama, joka on mallia pätkä. Mutta kyllä näiden kanssa elämään pystyy. MY20:ssä näyttö on kasvanut 8" kokoon. MY20:ssä myös tehdasnavi tehnyt paluun, MY19:sta sitä ei löydy mistään varustetasosta. MY20:ssä toisaalta Rockford Fosgate reteot ja subbari hävinnyt valikoimista.

Vanhahtavuus kabiinissa on katsojasta / kokijasta kiinni. Itse tykkään, erityisesti siitä, että kaikille olennaisille toiminnoille on kohtuu selkeät ja ennen kaikkea fyysiset mekaaniset nappulat ja säätimet eikä mitään hipaisukoskettimia tai kosketusnäytöltä tapahtuvaa säheltämistä.

Jälleenmyyntiarvo on arvoitus, kristallipalloa ei ole ja sitä ehtii miettiä sitten joskus, kun vaihdon aika on käsillä.
Kiitokset oltsanteeri!

Outlander ei vaan ole saanut kilpailijaa, vaikka jututin esim. Kia Sportage omistajaa parkkipaikalla. Tämä oli kaasulle muunnettu auto, en tunnistanut hybridiä ulkoapäin. Kiaan merkkinä oli tyytyväinen.
Myyjällä Mitsun liikkeessä tiedonpuute!! Haen siis MY19 tai MY20 malleja vähän ajettuina. Outlander vaan vahvistuu. Tuo voimalinja on hieno tämän perustella, mitä olen nyt asiasta lukenut. Miten tuo viskokytkin? Mahtaako sen mekaniikka olla luotettavaa? Lähtee jo mopo käsistä! Sähkömoottoreiden ansiosta voi olla huoleton peli.
Testissä MY19 oli koriltaan ja käyttöjärjestelmältään vanhahtava. Ei vaikutusta minulle! Auton tekniikka olikin sitten testaajien mielestä terävintä kärkeä. Helppo tähän luottaa, lukemani perusteella. Ajossa on lähinnä sähköautoa. Latauspurkki autotallinkulmalle ja siitä pitäisi päästä liikenteeseen. Eclipsekään ei vaikuttanut pääsevän mukaan. Oli ahtaanoloinen. Mistä löytyisi kuva tuolta viskokytkimen tienoilta. Siinähän on ainoa paikka, missä moottori kytketään etuakselille. Tämä vaan siksi, että asiasta menossa tiedonhaku, enkä taida pärjätä. Huollostahan tietoa varmaan löytyy.
Outlander on tulossa, kunhan sopivan löydän. 7-8v. ajattelin pitää autoa. Tulevasta ei tiedä, joten näillä mennään. Kiitokset kommentista.
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Tuo instyle sport varustelu on varmaan ylenpalttinen. Kaikilla herkuilla!
Luin Teknarin testistä muistaakseni, että instyle + - varustelusta kannattaa lähteä. Se takaa autoon jo riittävän varustetason. Menoauton hinnoittelu täällä Kaakkois-Suomessa on mallille MY20
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Kännykkä tilttasi, valitan!
MY20 siis hinnoiteltu 33 000e. Ajokilometrejä 78 000. Yritän etsiä max. 40 000km ajetun yksilön. Tämä siksi, että ajatus on pitää sitten autoa 7-8v.
 

smau

New Member
Liittynyt
5 Joulukuu 2021
Kii

Kiitokset oltsanteeri!

Outlander ei vaan ole saanut kilpailijaa, vaikka jututin esim. Kia Sportage omistajaa parkkipaikalla. Tämä oli kaasulle muunnettu auto, en tunnistanut hybridiä ulkoapäin. Kiaan merkkinä oli tyytyväinen.
Myyjällä Mitsun liikkeessä tiedonpuute!! Haen siis MY19 tai MY20 malleja vähän ajettuina. Outlander vaan vahvistuu. Tuo voimalinja on hieno tämän perustella, mitä olen nyt asiasta lukenut. Miten tuo viskokytkin? Mahtaako sen mekaniikka olla luotettavaa? Lähtee jo mopo käsistä! Sähkömoottoreiden ansiosta voi olla huoleton peli.
Testissä MY19 oli koriltaan ja käyttöjärjestelmältään vanhahtava. Ei vaikutusta minulle! Auton tekniikka olikin sitten testaajien mielestä terävintä kärkeä. Helppo tähän luottaa, lukemani perusteella. Ajossa on lähinnä sähköautoa. Latauspurkki autotallinkulmalle ja siitä pitäisi päästä liikenteeseen. Eclipsekään ei vaikuttanut pääsevän mukaan. Oli ahtaanoloinen. Mistä löytyisi kuva tuolta viskokytkimen tienoilta. Siinähän on ainoa paikka, missä moottori kytketään etuakselille. Tämä vaan siksi, että asiasta menossa tiedonhaku, enkä taida pärjätä. Huollostahan tietoa varmaan löytyy.
Outlander on tulossa, kunhan sopivan löydän. 7-8v. ajattelin pitää autoa. Tulevasta ei tiedä, joten näillä mennään. Kiitokset kommentista.
En olisi huolissani tuosta kytkimestä. Perustekniikkahan on ollut jo vuodesta 2013(?) ja se mistä kaikki puhuu on vanhahtava sisustus eikä usein pamahtavat kytkimet. Kytkin on sähköisesti ohjattu ja käsittääkseni kiinnitysvaiheessa kierrosluvut on ajettu samaan molemmin puolin, joten edes luistamistakaan ei juuri tapahdu.
Tuossa lisää: https://www.gknautomotive.com/en/insights/multimode-dedicated-hybrid-transmission/

Muuten voin kyllä todeta, että to voimalinja on hyvä. Itellä MY20 ja tykkään. Auto on ollut huoleton.

Jotkut ressaan, jos sähköllä ei pääse 100%. Ite oon ottanyt lunkimman kannan. Jos tiedän, että ajo ennen latausta voidaan mennä kokonaan sähköllä niin painan ev-napin alussa pohjaan. Jos tiedän ,että range ei riitä niin jätän painamatta. Parempi antaa sitten auton käyttää konetta alkutaipaleella niin saadaan tuota bensan hukkalämpöä käytettyä myös kabiinin lämmitykseen, jos kerran matkan aikana bensaa on pakko polttaa.

Itsellä ajot kaksijakoisia. Talvella rangen sisällä (lähtö semilämpimästä tallista kotoa). Ja taas kesällä täydellä autolla sellaisia 600km vetoja. Silloin bensaa mennyt sellaiset luokkaa 6.5l/100km mikä nyt ei ole tuhottomasti mielestäni. Tosin pitää pitää mielessä, että jos tuolla virtahevolla lähtee motorilla tavoittelemaan 130Km/h keskinopeutta niin saattaapi olla, että siitä saa maksaa. En tiedä onko ikä tuonut eco minää esiin mutta olen tuon auton kanssa pudottanut motarilla siihen 110 luokkaan (GPS ~todellista nop.) mutta muuten ihan rajoitusten mukaan. Ilmastointi/lämpö aina päällä; kesällä +22 ja talvella +21. Myös iso halkokuorma kärryssä tulee eleettömästi perässä. Hiljainenkin on.

Jos negatiivista hakee niin:
-Infonäytöt ei ajojen välillä avaudu samaan mikä oli viimeksi päällä vaan joudut niitä käsin availemaan jos haluat jotain tuijottaa
-Ilmastointi ei ole yhtä hyvä pitämään laseja huuruttomana auto asennossa kuin edellisessä autossani (vaikka ilmastointi päällä, auto asennossa ja lämpöpyynti +21, sekä sama käykö kone tai ei).
-Kovin vähän pikkutavaroille kabiinissa paikkoja
-Minulle malli piti olla sellainen minkä penkissä oli säädettävä ristiseläntuki, jotta löytyi hyvä istuma-asento.
-Tykkäsin myös Passatin vakkarin-säädöstä enemmän siellä ohjauspyörän takana vivusta kuin Mitsun nappuloista ratissa.
-Niin ja Suomenkielinen ääniavustaja(?) murtaa kyllä ihme aksentilla mutta eipä sitä tule juuri käytettyä =)
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Kiitokset mielipiteestä!
Aina oppi uutta Outlanderista. Kyllä näillä käyttömielipiteillä on painoarvoa ja ratkaisun olen jo tehnyt. MY20 mallia lähden tavoittelemaan, niinkuin jo sanoinkin. Rahaa täytyy laittaa tuntuva summa. mutta tälle ei vaan voi mitään.
Lataushybridi, neliveto jotta peräkärry tulee perässä eikä autolla jää kiinni. Eihän se kaikkeen pysty. mutta Zfiran jälkeen tapahtuu ihan eri asioita auton kanssa.
Minulla sama ekonappi päällä. 110 km/h riittää mainiosti. Ajossa voin kuvitella toimivani samoin, jo ei sähkö riitä, niinsitte bensalla. Maltillinen on tuo kulutuslukemat isolle autolle!
Suurin ressi poistuu, kun merkki ja malli tiedossa! Katsotaan, mitä löytyy. Täytyy laittaa sitte foorumille tieto.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Tuo instyle sport varustelu on varmaan ylenpalttinen. Kaikilla herkuilla!
Luin Teknarin testistä muistaakseni, että instyle + - varustelusta kannattaa lähteä. Se takaa autoon jo riittävän varustetason. Menoauton hinnoittelu täällä Kaakkois-Suomessa on mallille MY20

Instyle Sportissa ja pelkässä Instyle:ssä ei hirveästi eroa ole. Sportissa on pelkkään Instyleen verrattuna eroa muistaakseni lähinnä Bilsteinin iskunvaimentimet. Ja jotain kosmeettisia juttuja kuten mustat kattokaiteet, kromatut polkimet ja tummaa kromia siellä täällä kirkkaan kromin sijaan.

Kummassakin varustetaso on varmastikin monelle riittävä. Vielä en ainakaan itse ole keksinyt, että mitä lisävarustetta autoon osaisin kaivata.
 
Viimeksi muokattu

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
@smau - samaan tyyliin tulee ajettua. EV-nappula ja Eco Mode pohjaan, jos tiedän että range riittää ja pitemmillä reissuilla muuten tykkään törkätä pelkän Eco Moden päälle ja antaa auton päättää polttomoottorin käynnistelyistä samalla perusajatuksella, että jos polttomoottoria tarvitaan, niin sama käynnistää se heti ajoon lähtiessä.

Itse pidän oletuksena ilmastointia/lämpöstöintiä näin talvella manuaalisäädöillä +18c, pari napsua puhallusta ja puhallus tuulilasille ja jaloille. Hyvin on ruutu pysynyt sulana näillä opein ja itseä alkaa ahdistaa tuota lämpöisämpi ilma toppakaapu päällä ja karvareuhka päässä. Ajoonlähtö kylmästä autokatoksesta pääosin ja säestettynä 10m, 20m tai 30m esilämmityksellä appin kautta riippuen pakkastasosta. Tarvittaessa sitten lisään puhallusta pykälää isommalle ja/tai pyynnin +19c tai +20c. Ja tuulilasigrilli tarvittaessa päälle. Näitä lähinnä tarvii, kun ajaa parkkihalliin ja viileähkö lasipinta kohtaa kostean ilmamassan.
 
Viimeksi muokattu

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
@Outsider - Ruåttintuonteja on Nettiauto väärällään ja ilmoitusten varustetasojuttuihin ei kannata luottaa. Jobbarit eivät tunne myymiään tuotteita.

Ruotsin autoissa varustelutaso menee kuta kuinkin niin, että Business X = Instyle ja S-Edition = Instyle Sport. Sillä erotuksella, että Ruotsissa vain S-Editionissa on kattoluukku. Ruotsi-autoissa ei myöskään ole ajoakun lämmitystä toisin kuin Suomi-autojen kahdessa parhaassa varustetasossa MY19 malleista lähtien.

Kuskin jakkaraan on sähköisesti säädettävä ristiseläntuki lisätty MY20 malleihin, aiemmissa sitä ei ole.

ETA:
Ruotsistahan näitä saa 'edukkaasti'.
Esim. -> https://www.blocket.se/annons/stock...v_2_4_laddhybrid_4wd_s_edition_drag/105491901

MY19. 49 TKM. Paras Ruotsin varustetaso. Kahdet renkaat ja koukku löytyy.
Pyyntiä 319.800 SEK = 28.053 € tämän päivän kurssilla, jossa 1 € = 11,4 SEK.
Autoveroa joutuu maksamaan n. 1.000 - 1.200 €.

Mikähän lie tuosta olisi Suomessa pyynti?
 
Viimeksi muokattu

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Hyviä tietoja tulee tuontiautoista!! Kannattaa katsoa tuo varustetaso, kilometrit ja huolto, jos tulee eteen.
Löysin MY20 -mallin, jota menen katsomaan. Instyle + varustelu ja Suomiauto. Ainoa miinus, että auto on valkoinen. Aina likainen vaikutelma, jos jää huuhtomiset/pesut tekemättä. Tämä on tietysti vaan kosmeettinen juttu. Auto vaikuttaa muuten olevan toivotun mukainen. Jos hyvä, niin en jätä kauppaa värin vuoksi tekemättä. Käytetyn auton ostaja ei vaan voi saada kaikkea!!
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Juu, huolto ihan ensimmäisenä, että on ohjelman mukaan huollettu ja näin ollen 5v tehdastakuu voimassa.

Ja näinhän se menee, käytetyissä ei kaikkea voi saada. Omassani oli nastat alla ja halusin kitkat tilalle. Myin nastat Torissa pois ja ostin kitkat tilalle.

Värikin olisi saanut olla hopea, mutta mustalla mennään.
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Titaniun grey oli toiveena löytää, mutta en päästä autoa käsistä, jos kaikki nuo edelläolevat speksit on kunnossa. Saa sitten olla valkoinen. Tekniikka on kohdillaan kuitenkin. Paperilla näyttää hyvältä, mutta ens viikolla jotain ratkeaa.
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Niin se vaan taitaa olla, et valkoinen Outlander on ostettava! Riippuu tietysti rahoituksesta, se on vielä auki.
Kävin tutustumassa MY20-malliin. Auto on tuotu Saksasta. Ei ongelmaa, koska huollot tehty ja takuu voimassa. Kilometrejä 39 000.
Varusteita on, mutta ei ole vielä selvää, mikä varustetaso?
Peruutuskamera, ASC, autom. ilmast, sähk. ristiselän tuki, lämmit. etuist., vaikkakin, sivututrvaverhot, privacy class takana, sadetunnistin. Tässä varustetaso.
Puuttuu takaluukun nosto/lasku sähköllä. Tämä ei ongelma, mutta etututka puuttuu!
Vanhassa kulupelissä tämä on ja tähän piippiin olen tottunut. Miten onnistuu Outlanderin etukulmien arviointi ilman tutkaa? Tämä mietityttää! Ei estä kauppoja, mutta harmi. Mitä sanotte Outlanderilla ajavat?
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Jäi vielä tämä tärkeä kysymättä! Saatteko Outlanderin omistajat selvää, mikä on Saksa-auton varustetaso?
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Ei ole Saksan tuonnit / varustetasot kovinkaan tuttuja. Eivätkä välttämättä vertaannu suoraan Suomen varustetasoihin ainakaan 1:1.

Hatara muistikuva, että Spirit, Diamant ja Top tjsp. olisi varustetasoja ja kaikista ehkä vielä Basis versio ja Plus versio olemassa vivahde-eroin. Voin olla väärässäkin. Tullut paneuduttua lähinnä Suomen ja Ruotsin autoihin.

Jos etututkat puuttuu, niin kuulostaa aika hinnat alkaen -mallilta...mikä on OK, jos vaan hintakin on sitten siihen nähden kohdillaan...onko linkkiä myynti-ilmoitukseen?
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Saksa-auto, 39 000km ajettu. Huoltokirja kunnossa ( 2 huoltoa tehty). Omistajan Saksassa saa selville.
Auton hinta 32 800e. Hinta suurinpiirtein kohdillaan? Toki tosineuvottelut käymättä, mutta kauppamiehenä en menesty. Ei ainakaan Suomen talvea ole auto kokenut. Renkaiden merkit selvittämättä. Kahdet renkaat aluvanteilla. Talvirenkaat ajamattomat ja kesärenkailla edessä n. 2 kesää.
Epäilen talvihenkaita halpiskumeiksi, mutta selvitän tämän.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Ok, rehellisesti sanottuna tuo taitaa olla aika susilakkivarusteltu.

Oletettavasti juurikin Saksan 2021 BASIS-varusteilla.

Tärkeistä (tai mikä kellekin on tärkeää...) varusteista puuttuu:

- Esilämmitysmahdollisuus (Suomessa erittäin tärkeä / hyvä olla mielestäni)
- Wifi / Remote appi
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin
- Etututkat
- BI-LED Ajovalot
- Kaukovaloautomatiikka
- Törmäyksenvaroitin ja hätäjarrutusavustin

Vähemmän tärkeistä puuttuu:
- LED sumuvalot
- Parempi äänentoisto
- Täysin sähköinen kuskinjakkara
- 230v ulostulot matkustamossa ja kontissa (tätä ei ole missään Suomen tai Ruotsin autoissa)
- Ajoakun lämmitys (tätä ei ole missään Saksan autoissa, eikä Ruotsin)
- Kattoluukku
- 360 asteen kamera
- Sähköinen takaluukku
- Nahkasisusta
- Tuulilasinlämmitin
- Kuolleen kulman varoitin ja kaistavahti
- Ratinlämmitin


Ja varmaan muitakin.
Pikaisesti vilkaisin vastaavien hintatasoa Saksassa mobile.de sivustolta ja vaikuttaisi siellä olevan n. 27.000 € pyynnit tässä varustetasossa, iällä ja kilometreillä.

Nettiautossa on paljon parempia vaihtoehtoja IMHO. Ja Ruotsissa blocket.se

ETA:
Eka huolto mennyt myös kuukaudella ( ? ) / 1.400 kilometrillä pitkäksi. En tiedä meneekö tuo vielä Mitsun takuuehdoissa läpi vai niuhottavatko pienistä.
 
Viimeksi muokattu

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Itse pidän noista esilämmitystä ainoana itselleni tärkeänä ja lopulta sitäkin tuli käytettyä aika vähän, kun mulla on lämmin talli. Adaptiivinen vakkari mulla Mitsussa oli, mutta ajan niin vähän maantietä että ei sekään lopulta olisi ollut niin kriittinen.

Sähköinen takaluukku on kiva mutta Mitsussa auttamattoman hidas, siksi itse usein käytin luukkua kuitenkin ihan manuaalisesti.

Suuri osa noista puutteista puuttui mun MY2014:sta vaikka se oli varustettu melkein kaikilla varusteilla mitä Ruotsissa siihen uutena sai ruksittua. Eli niitä ei 2014 ollut edes Mitsuun saatavilla enkä osannut niitä välttämättä kaivata.

Vanhempia vuosimalleja on Keski-Euroopasta tulkut käytettynä sellaisia versioita joissa ei ole edes sähkölämmitintä. Sellaista sentään en huolisi. En tiedä onko kaikissa uudempien vuosimallien autoissa kuitenkin sähkölämmitin kaikkien markkinoiden versioissa.
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Olet kyllä oikeassa!!
Jäitä!!
Auto on kyllä virheettömässä kunnossa, mutta just nuo varusteet!?
Oikeaan kohtaan osasit neuvoa, en olisi itse osannut. Iso kiitos!!
Mietin ja haen varmaan vaihtoehtoja!!
Palataan asiaan, kunhan taas jotain ratkeaa
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Jäi puheenaihe ollut auto taakse!! Saksa-autossa ei tosiaan ollut akuston esilämmitystä, etututkaa eikä sähköistä takaluukkua. Auto seisoo pihalla ja lämmitys akustolle tarpeen. Auto oli perusvarusteissa, joten ein ryhtynyt vakavammin miettimään. Oli hyvät neuvot! Tuli oikeat varusteet mietintään.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Itse pidän noista esilämmitystä ainoana itselleni tärkeänä ja lopulta sitäkin tuli käytettyä aika vähän, kun mulla on lämmin talli. Adaptiivinen vakkari mulla Mitsussa oli, mutta ajan niin vähän maantietä että ei sekään lopulta olisi ollut niin kriittinen.

Sähköinen takaluukku on kiva mutta Mitsussa auttamattoman hidas, siksi itse usein käytin luukkua kuitenkin ihan manuaalisesti.

Suuri osa noista puutteista puuttui mun MY2014:sta vaikka se oli varustettu melkein kaikilla varusteilla mitä Ruotsissa siihen uutena sai ruksittua. Eli niitä ei 2014 ollut edes Mitsuun saatavilla enkä osannut niitä välttämättä kaivata.

Vanhempia vuosimalleja on Keski-Euroopasta tulkut käytettynä sellaisia versioita joissa ei ole edes sähkölämmitintä. Sellaista sentään en huolisi. En tiedä onko kaikissa uudempien vuosimallien autoissa kuitenkin sähkölämmitin kaikkien markkinoiden versioissa.

Näinhän se menee, että varusteet ja niiden tarpeellisuus jakaa mielipiteet. Näkemyksiä on yhtä monta kuin auton ostajiakin.

Itselle jo pelkästään hyvä äänentoisto on sen verran tärkeätä myös autoillessa, että piti jo sen takia olla Instyle tai Instyle Sport.
Ajoakun lämmitys toinen, niillä kylmimmilläkin ilmoilla on päästävä sähköllä.

Toisaalta jollain lämpiävällä tuulilasilla tai rattigrillillä ei ole itselle mitään merkitystä. Eikä oikeastaan vakkarilla tai sen adaptiivisuudellakaan hirveämmin, kun kaupunkirundia on ajosta 80-90 %.

Turvallisuuteen liittyvät varusteet on aina ihan jees. Ja kelvolliset / hyvät valot. Kaistavahti on itselle toisaalta ihan yhdentekevä. Kuolleen kulman vahti ja risteävän liikenteen vahti peruutellessa ovat osoittautuneet yllättäen ihan käypäsiksi vehkeiksi, eipä ole aiemmissa kulkineissa ollut moisia.

Jne.
 
Viimeksi muokattu

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Olet kyllä oikeassa!!
Jäitä!!
Auto on kyllä virheettömässä kunnossa, mutta just nuo varusteet!?
Oikeaan kohtaan osasit neuvoa, en olisi itse osannut. Iso kiitos!!
Mietin ja haen varmaan vaihtoehtoja!!
Palataan asiaan, kunhan taas jotain ratkeaa

Jäitä hattuun on aina hyvä perusperiaate.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Jäi puheenaihe ollut auto taakse!! Saksa-autossa ei tosiaan ollut akuston esilämmitystä, etututkaa eikä sähköistä takaluukkua. Auto seisoo pihalla ja lämmitys akustolle tarpeen. Auto oli perusvarusteissa, joten ein ryhtynyt vakavammin miettimään. Oli hyvät neuvot! Tuli oikeat varusteet mietintään.

Kyseisessä Saksa-autossa ei siis ole matkustamon esilämmitystä.

Ajoakun lämmitystä ei ole missään Saksan (tai Ruotsinkaan) varustetasossa. Ja Suomessakin vain Instyle ja Instyle Sport varustetasoissa.

Tuo harkitsemasi auto olisi mielestäni ihan OK, jos sen varusteilla pärjää. Mutta, edelleen mielestäni vanhana penninvenyttäjänä, ostohinta pitäisi noilla spekseillä olla korkeintaan n. 27 - 28 k€.

Onko kiesin kipaiseminen Ruotsista vaihtoehto?

Sieltä löytyisi pikaisesti vilkaisten n. 30 k€ kokonaishintaan (ostohinta + autovero + katsastus ja rekisteröintikustannukset + matkat) ihan OK n. 40 TKM ajettuja MY20 vaihtoehtoja hyvähköillä varusteilla.

Esim.

Tai:
https://www.blocket.se/annons/stock..._2_4_4wd_360_kamera_business_x_my20/107461632

Tai halvemmallakin, jos 60 TKM ajettu kelpaa:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/mitsubishi_outlander_phev_2_4_4wd_business_x_my20/107531086
 
Viimeksi muokattu

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Aarghh!!
Tieto lisää tuskaa!!
Olenko siis ihan metsikössä? Ymmärsin, että Outlanderissa tarvitaan suomen talveen tuo ajoakuston esilämmitys. Tarpeen ymmärrän, sillä tietenkin tuo esilämmitys antaa lisää kilometrejä ajoon.
Auto tulee seisomaan ulkona, joten on tarpeellinen varuste. Autolla operoi myös vaimoni, joten etututkaka pitäisi olla! Lisää ajamisen helppoutta
Ruotsi olisi mielenkiintoinen, mutta ainakin vielä mahdottoman oloinen ilman asiantuntevaa apua.
Antakaapas neuvoja näihin Suomivarusteisiin.
Metsikössä olen!
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Aiemmin lueskelin Outlanderin MY19 testistä, että Instyle+ varustus olisi oltava. Tämä takaa testin mukaan hyvin kattavan varustuksen.
Outlanderin varustelistaa olen tankannut, mutta tuntuu tuo varustetaso vaihtelevan Suomiauton, Ruotsiauton tai Saksa-auton mukaan.
Etututka ja akuston lämmitys. Tässä ajon kannalta tärkein omalla kohdalla. Muu tulee kaupan päälle.
Tuo auto Ruotsista oli kyllä hyvä heitto. Tuosta näkyy tämän foorumin vahva tietämys. Jaossa olevien tietojen ja kokemusten pohjalta auto kyllä löytyy.
Olisi hienoa hakea Ruotsiauto, mutta vielä ainakin puntit tutisee.
Lueskelin vielä tuota varustelistaa. Ajoakun lämmitysjärjestelmä Active Instyle ja Active Sport -malleissa. Ilman tätä keskustelua en olisi tuotakaan tutkinut, mutta näinhän jo aiemmin sanottiin. Mies ihan ulkona!!
Tätä vasten tuo katsastamani Saksa-auto olisi kärpänen. Basic- varusteet, joten ei etututkaa. Tässä oma kynnys. Itse tulisin toimeen ilman, mutta kun tuo vaimo!!
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Outlanderin käyttöohjekirjasta löytyy lisätietoa tuon akunlämmittimen toiminnasta.

sivu 3-17 täältä:

Ajoakun lämmitysjärjestelmä*
Et voi käynnistää liitettävää hybridi EV-järjestelmää
ja ajaa, kun ympäristön lämpötila
on -30 °C tai alempi. (Varoitusnäyttö näkyy
monitoiminäytön tietonäytössä.) Ajoakun
lämmitysjärjestelmä toimii automaattisesti ja
ajoakku lämmitetään, kun normaali latausliitin
liitetään normaaliin latausliitäntään.
Kun ympäristön lämpötila korkeampi kuin
-28 °C, voit käynnistää liitettävän hybridi
EV-järjestelmän ja ajaa. Ajoakun lämmitysjärjestelmä
käynnistyy automaattisesti ja alkaa
toimia ja ajoakku lämmitetään seuraavien
olosuhteiden vallitessa.
l Normaali latausliitin liitetään normaaliin
latausliitäntään ympäristön lämpötilan
ollessa alle -30 °C.
l Liitettävä hybridi EV-järjestelmä käynnistyy
ympäristön lämpötilan ollessa välillä
-29 °C - -10 °C.
Ajoakun lämmitysjärjestelmä pysähtyy automaattisesti
ajoakun tultua lämmitetyksi sopivaan
lämpötilaan.


Riippuu vähän siitä missäpäin Suomea asuu, voiko tuota akunlämmitintä pitää mitenkään kriittisenä varusteena. Etelä-Suomessa on noita -10 ja kylmempiä päiviä aika rajallisesti vuosittain ja -30 astetta on jo todellinen harvinaisuus. Pohjoisempana sitten taas eri asia. Itselläni lounaissuomalaisena autotallillisena kuskina tuo varuste ei olisi koskaan päässyt edes käyttöön, mutta jo asuu vaikkapa napapiirin tasolla ja auto aina ulkona, niin saattaisi olla ihan toivottava varuste.

Vaikka tuossa tekstissä puhutaan tarkoista ympäristön lämpötiloista, niin uskoisin että akun lämpötila on se joka ratkaisee kuitenkin lämmityksen, kuten tekstissä todetaankin "Ajoakun lämmitysjärjestelmä pysähtyy automaattisesti ajoakun tultua lämmitetyksi sopivaan lämpötilaan." En tiedä tarkalleen mikä tuo akun "sopiva lämpötila" on, mutta se voisi olla -10 astetta, joka ainakin MY2014 autossa on sähköajamiselle asetettu akun lämpötilaraja. Eli jos autolla on ajettu edellisenä iltana leudommissa keleissä ja aamulla pakkasta on vaikkapa 12 astetta, niin välttämättä tuolloinkaan akun lämmitys ei lähde päälle, jo akku on vielä vasta viilenemässä sinne -10 asteen lämpötilaan.

Taitaa vain akunlämmityksellä olevat autot olla aika harvassa ja yksi ongelma on se että myyjät eivät tiedä näistä varusteista yhtään mitään, eli jos ilmoituksessa on ilmoitettu tai myyjä vakuuttelee että autossa on akun lämmitys, niin itse en luottaisi siihen yhtään.

Samasta syystä ja koska iso osa Nettiauton valikoimasta on tuontiautoja eri maista, ilmoitusten varustetasot on mitä sattuu. Joten ainoa tapa tarkistaa onko autossa juuri ne varusteet mitä itse haluaa, on tarkistaa niiden olemassaolo autosta itse. Myös vuosimallien välillä on isoja eroja varusteluissa, joten jos foorumilta lukee että Outlander PHEVissä on vakiona sitä ja tätä, niin se on voinut päteä tiettyyn vuosimalliin tietyllä markkinalla, mutta ei Suomen käytettyjen markkinalla olekaan mikään luotettava tieto.

Tähän soppaan lisää mausteensa se, että Outlandereja tuntuu olevan poikkeuksellisen paljon käyttöönotettuna eri vuonna kuin mitä niiden vuosimalli on, ja nämä asiat menee ilmoituksissa myös auttamattomasti sekaisin. Markkinoilla on siis paljon jo mallivuotta edeltävänä vuonna käyttöönotettuja (uuden vuosimallin valmistus aloitetaan aina kesällä) kuin myös ylivuotiseksi menneitä autoja, jotka on otettu käyttöön vasta mallivuotta seuraavana vuonna.

Jos haluaa tarkistaa auton vuosimallin, niin se on paras tehdä lukemalla valmistenumeron 10. merkki ja vertaamalla sitä tähän taulukkooon:

D 2013
E 2014
F 2015
G 2016
H 2017
J 2018
K 2019
L 2020
M 2021
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Kyllä lähtee taas tietoa!! Sain käsityksen alkuun, että Suomiautoissa on aina ajoakun lämmitysvaruste. Ei pidä luulla, pitää hankkia tietoa. Asiantuntevaa hommaa, en osannut varautua tietoturvaan. Zafiralla olen ajellut 8v. ja ajat on muuttuneet! Nyt ei olekaan enää varmaa, millä varustetasolla autoa hakee. Perusvarustus jää pois, mutta, mutta?? Selväksi kuitenkin tuli, ettei tuo akunlämmitys ole enää ykkönen, jollei sitten tuo varustetaso satu kohdilleen. Kiitokset tietopaketista. Tuo koodilista vuosimalleista on hyvä! Siitä on hyötyä, kun vuosimallia varmistelee.
Edellisessä tutkimassani Saksa-autossa oli rintapellin äänieristeestä repäisty puolet pois, kun valmistenumeroa oli tutkittu. Rankka käsittely siitäkin huolimatta, että numero on näkyvissä.
Suomiautoa varmaan yritän hakea, mutta olisihan tuo temppu, jos vaikka Ruotsiauton hakisi. Hyvä tieto takataskussa.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
(y) @Beavis - jotain samansuuntaista olin tulossa kirjoittelemaan, mutta tuossahan se tiivistyy hienosti.

@Outsider - MY19 ja MY20 eron huomaa helposti esim. ilmastoinnin lämpötilasäätimistä.

MY19 ne ovat tällaiset:
d3a09461d465bc36-large.jpg


Ja MY20 tällaiset:
bd898d6d52e547b2-large.jpg


Harjaantunut silmä huomaa pääsääntöisesti Suomi- ja Ruotsi-autoista myynti-ilmoituksen valokuvista, että mitä varustetasoa auto edustaa ja mitä varusteita autosta löytyy. Myynti-ilmoituksen otsikkoon ja teksteihin ei valitettavasti läheskään aina ole luottaminen.
Saksa-autot ovat hieman konstikkaampia, mutta selvitettävissä nekin.
 
Viimeksi muokattu

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Kumma juttu, miten tässä näin varusteviidakkoon tuli eksyttyä.
Tärkeää on tietysti löytää asiallinen paketti. joka miellyttää ja toimii käytännössä. Outlandereita on näemmä tarjolla varustevaihtoehtoineen, joten se on vaan kahlattava syvissä vesissä.
Hyvät asemat kuitenkin väijyä. Ongelmatilanteessa neuvot tulee pyssyn suusta.
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
En osannut varautua varustemahdollisuuksiin, niinkuin jo sanoin.Outlanderin kotimaisella varustelistalla sopiva olisi Active Instyle. Sitä en tiedä mitä tuo tarkoittaa Ruotsi -ja Saksa-autoissa ja onko sopivia tarjolla. Ei ole oikein vielä käynnistynyt, kun huomasin tiedonpuutteen.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Suomen 2021 Active Instyle on sama kuin Suomen MY20 Instyle.

Suomen Instyle on muuten sama kuin Ruotsin Business X, mutta Business äksästä puuttuu ajoakun lämmitys, kattoluukku ja tuulilasigrilli.

Suomen Instyle Sport on muuten sama kuin Ruotsin S-Edition, mutta S-Editionista puuttuu ajoakun lämmitys.

Saksan Top on kutakuinkin sama kuin Suomen Instyle tai Instyle Sport, mutta Topista puuttuu ajoakun lämmitys.

Nettiautosta ei juurikaan Suomi-autoja löydy, ainakaan Instyle tai Instyle Sport -varusteilla.

Ruotsin tuonteja löytyy useita Business X tai S-Edition -varusteilla. Mutta sellainen olisi melkeinpä järkevää sitten hakea itse Ruotsista n. 10% halvemmalla.
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Okee, lisää mietittävää. Tarkkana täytyy näemmä olla varusteissa. Eipä mitään, kyselen täällä foorumilla, jos ei ala selvitä. Nyt varmaan hakuvahteja virittelemään. Tuo Ruotsi on kyllä hyvä tieto. Yllätys, että oma haku on näin vahvana kuviossa. Tosin ei ole tarvinnut autokauppoja miettiä muutamaan vuoteen.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Vilkaisin aikani kuluksi (töissä tylsää) Nettiautosta valikoimaa.

Löysin kolme tai neljä MY19 tai MY20 Suomi-auto Outlanderia Instyle-varusteilla:

https://www.nettiauto.com/mitsubishi/outlander-phev/13483436

https://www.nettiauto.com/mitsubishi/outlander-phev/13464825

https://www.nettiauto.com/mitsubishi/outlander-phev/13477453

https://www.nettiauto.com/mitsubishi/outlander-phev/13484521

Alimmainen on yksityishenkilöllä myynnissä. Ilmosta ja sen kuvista ei ihan varmaksi voi sanoa, että onko Suomi-auto vai uitettu muualta.
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Tuon viimeisen rekisteritiedot Traficomissa sanoo:

Käyttöönottopäivä
12.12.2018
Ensirekisteröinti Suomeen
1.4.2021

Eli ei ole suomessa uutena myyty.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Hyvä huomio! Täytyy olla muualta kuin Ruåtsista uitettu, koska kattoluukku löytyy, mutta ei mustia kattokaiteita.

Olisiko Saksasta Top-varusteilla.
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Ohhoh, aktiivijäsenten paneutuminen asiaan on käsittämättömän avuliasta.
Autonetsintä on ollut vähän tahmeaa, kun on tuo finanssipuoli vaatinut järjestelyä.
Näyttää kuitenkin järjestyvän, joten Outlander näkyy jo horisontissa.
Varustevettailu Suomi, Saksa, Ruotsi tuli tarpeeseen. Ulkomaan auto sattuu kuitenkin kohdalle.
Kiitokset linkeistä. Tutkailen ne läpi.
 

TiPee

Member
Liittynyt
9 Elokuu 2019
Hyvä huomio! Täytyy olla muualta kuin Ruåtsista uitettu, koska kattoluukku löytyy, mutta ei mustia kattokaiteita.

Olisiko Saksasta Top-varusteilla.
Tuo päästöluokka tarra tuulilasissa viittaisi Saksaan(?)

 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Ohhoh, aktiivijäsenten paneutuminen asiaan on käsittämättömän avuliasta.
Autonetsintä on ollut vähän tahmeaa, kun on tuo finanssipuoli vaatinut järjestelyä.
Näyttää kuitenkin järjestyvän, joten Outlander näkyy jo horisontissa.
Varustevettailu Suomi, Saksa, Ruotsi tuli tarpeeseen. Ulkomaan auto sattuu kuitenkin kohdalle.
Kiitokset linkeistä. Tutkailen ne läpi.

Onko ajoakun lämmitys itsellesi kriittinen varuste?

Jos on, niin tällä hetkellä Suomessa on linkkaamani kolme autoa myynnissä, joista se löytyy.

Jos ei ole, niin sitten valikoimaa on reilusti.
Ruotsista tuodut Business X ja S-Editionit ovat ajoakun lämmitystä lukuunottamatta hyvin varusteltuja.

Jos en itse olisi sattunut löytämään sopivaa Suomi-autoa Instyle tai Instyle Sport varusteilla sopivaan hintaan, niin olisin kipaissut Ruotsista S-Editionin. Tai varauksella Business X:n.
 

Outsider

Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2023
Kevyttä rytmihäiriötä aiheuttaa tuo Ruotsista kipaisu. En ole itse koskaan perehtynyt auton tuontiin Ruotsista tai Saksasta, vaikka on siitä joskus puhuttu. Pitäisi olla tietoa ja taitoa rutkasti, jotta omatuontiin voisi lähteä.
Hienoa, että omatuonti kuitenkin on mukana keskustelussa.
Ajoakun lämmitysvarusteen tarpeellisuudesta ei ole kokemusta. Tämän päivän Hesarissa on juttu sähköautojen latauksesta Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Jutussa viitataan ajoakun esilämmitysmahdollisuuteen. Mitä mieltä ollaan? Auto tulee seisomaan ulkona. Selvää on, että lämmitetty akku antaa paremmin tehoa käyttöön. Mutta onko tuo akun lämmitysvaruste tarpeellinen? Tässä kokeneilla on tieto. Auton luonne muuttuu täysin Zafirasta. Tulossa tolkuton määrä varusteita ja kosketusnäytön näpelöintiä. En osaa arvottaa tuota varustetta.
Tutkat edessä ja takana on selkeä auton käyttöön liittyvä varuste. En ole ainoa autolla ajava, joten Ison auton kulmat hahmottuvat parkkipaikalla paremmin pysäköintitutkalla. Tähän sitten kaupanpäälle muut lisävarusteet.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Ruotsista auton haku on ainakin sikäli Saksaa helpompi, että niillä katsastuskonttorin tarrakilvillä saa ajella koko Pohjoismaissa. Ne pystyy hakemaan auton runkonumerolle etukäteen, ja sitten vaan matkustaa Ruotsiin ja ajaa auton sieltä kotiin.

Se vaan että jos tarkoitus on shoppailla useampaa autoa niin alkaa mennä hankalaksi.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Tuontipalveluita on toki myös olemassa lukuisia, jos omatoimiostosreissu ujostuttaa.

Esim.
https://www.autoruotsista.com/

Palvelusta tulee vain sitten äkkiä ~tonni+ lisäkulua. Ja aletaan olla turhan lähellä Suomesta myyntiliikkeistä jo löytyvien vastaavien Ruotsintuontien hintoja. Säästöä pitäisi silti edelleen hieman tulla, jos/kun euro säilyy vahvana kruunuun nähden. Kävi jo 1€ = 11,4 SEK kurssissa. Nyt 11,2.

Mitä ajoakun lämmitykseen tulee, niin Outlanderissa se lienee lähinnä tarpeellinen, jos haluaa todella maksimoida sähköpäristelyt ja ulkolämpötilat ovat asuinpaikassa usein -10c - -15c tai alle.

Täyssähköautossa akun esilämmitys ennen latausta laturille ajaessa on hyödyllinen ominaisuus, koska lämmin akku pystyy hyödyntämään pikalatausta kunnolla. Pikalataus ei ole kovinkaan relevantti juttu Outlanderissa tai plugareissa ylipäätään.
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Juur näin. Täyssähköautoissa se akun lämmitys toimii ja on tarpeen jo nollakeleissä valmistellakseen auton pikalataukseen. Outlanderissa se toimii vasta siellä -10 asteen kylmemmällä puolella, joten nyt lehdissä kohkattu täyssähköautojen akkulämmitys on aika eri asia.

Missä päin Suomea Outsider asustaa?
 
Ylös Bottom