Vs: Mitsubishi Outlander / TM 07/17
PajeGls sanoi
Hieman tylsä tuollainen juttu missä ei ollut "vikoja" avattu ollenkaan. Omalla kokemuksella tuon jutun jälkeiseen kyselyyn vastasin, että vikoja ei ole ollut, mutta liekö sitten sen tiimoilta tehty uutta tilastoa.
Jäin miettimään, että onko huonoon sijoitukseen vaikuttanut se, että PHEV:n toiminta ei ole joidenkin mielestä vastannut markkinointia (esim. polttomoottorin käynnistyminen kylmällä ilmalla). Onko sitten kyseessä vika vai ominaisuus on sitten tulkitsijasta kiinni ja ymmärrän toisaalta sen että maahantuoja ei voi valmistajan ratkaisuihin suuremmin vaikuttaa.
Itse tiesin aikanaan mitä ostin ja rajoitteet ylipäätään näissä PHEV-tyyppisissä autoissa, joten tuollaiset odotukset eivät tulleet mainonnasta.
Teknisesti luotettavimmat autot nämä kaksi PHEV.iä mitä mulla on koskaan ollut. Olen täysin erimieltä että auto olisi jotenkin huonolaatuinen.
Itse sen sijaan astuin tähän markkinointimiinaan kun ostin ekan 2013 ja myyjä vakuutteli että kuljettaja voi itse päättää ajotilan. Tämä siis puitiin jo kuluttajariitalautakunnassa minun edukseni.
Olen myös eri mieltä siitä että myyjäliike tai maahantuonti ei voi vaikuttaa asioihin. He olisivat voineet selvittää miten auto toimii ja varmistaa että markkinointimateriaali sekä tuotteen koulutus ovat linjassa tuotteen ominaisuuksien kanssa.
Tuon asian puinnin aikana keskustelin myös useamman myyjän kanssa eikä kuulemma koulutuksissa puhuttu aiheesta halaistua sanaa. Mielestäni kyse oli tarkoituksellisesta harhaan johtamisesta jättämällä olennaista tietoa kertomatta kuluttajalle. Samaa mieltä oli myös kuluttajariitalautakunta, joka ohjeisti myyjäliikettä maksamaan korvauksena hinnanalennuksen, jota Delta-auto ei kuitenkaan suostunut maksamaan ja päätyi täten kuluttajaviranomaisen mustalle listalle.
Mutta jos tämän ominaisuuden hyväksyy ja opettelee käyttämään autoa optimaalisella tavalla, niin teknisesti se on mielestäni tällä hetkellä paras vaihtoehto, soveltuvaa täyssähköautoa odotellessa.