Mitsubishi Outlanderin VM.04 takarenkaiden säätö

Starai

New Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Vaihdoin kyseiseen autoon apurungon taakse. Käytin sitten nelipyörä kulmien säädössä mutta asentajan mielestä niitä ei voinut säätää kun apurungossa oli säätö prikat hitsattu kiinni. Tarkistin alkuperäisestä ja hitsattu ne oli siinäkin. Kysymys on että onko takana muita säätöpaikkoja kuin aurauksen säätö?
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Eipä mikään säätökohta alunperin ole kiinni hitsattu eli olisko aiheesta laittaa vaikka jotain kuvaa...?
 

Starai

New Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Voiko tästä Mitsubishi Outlanderin takarenkaiden camber kulmaa säätää? Otan kyllä kuvia kunhan saan perää niin ylös.
 

Starai

New Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Siinä on takaapäin siitä kuva. Tässä näkyy se alatukivarren kiinnitys kohta jossa on se hitsattu prikka joka oli myös alkuperäisessä.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20230426_130636.jpg
    IMG_20230426_130636.jpg
    351.2 KB · Lukukerrat 96

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Juuri sellaisen auton palikat eivät ole tarkasti tuttuja mutta jos kyseessä on ne kuvan alimmat reiät niin kyllä siinäkin varmaan jonkinlainen epäkeskosysteemi on millä helat pääsevät liikkumaan niissä isoissa aukoissa... Se on sitten toinen juttu jos ovat ruostuneet jumiin kuten "aina"...
 

Starai

New Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Juuri sellaisen auton palikat eivät ole tarkasti tuttuja mutta jos kyseessä on ne kuvan alimmat reiät niin kyllä siinäkin varmaan jonkinlainen epäkeskosysteemi on millä helat pääsevät liikkumaan niissä isoissa aukoissa... Se on sitten toinen juttu jos ovat ruostuneet jumiin kuten "aina"...
Kyllä ne oli hitsattu kiinni ja alkuperäisessä myös vielä samoin päin. Niitä voi siirtää kunhan rälläköi irti sen läpyskän ja kääntää 180 astetta. Täytyy varmaan kääntyä merkki korjaamon puoleen. Kiitos kuitenkin.
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio

Tuolla näkys että irrottaa ne hitsatut levyt ja ostaa tiskiltä säätöosat siihen...

"MB809335 I believe MR171026 for eccentric plate. Or you can get and after market eccentric kit"
 

Starai

New Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Kiitos, nyt pääsee eteenpäin tässä hommassa. Olen nähnyt näitä pultteja levyjä myynnissä.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
No on aika erikoinen juttu ja tulee sitten mieleen eurooppalaiset autot jos pyöränkulmien säätöosatkin pitää ostaa erikseen lisävarusteena... :)
 

Starai

New Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Niinpä, ei mulle kukaan aurauskulien säätäjä ole aikaisemmin huomautellut mistään. Samanlailla ne oli hitsattu alkuperäisessä mutta nyt on uudessa renkaat niin paljon väärässä että joutuu ne säätö prikat ja pultit hommaan.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Mulla on myös tuo taka-apurungon vaihto edessä, niin mitä kaikkia puslia ostit etukäteen sinne taakse?
 

Starai

New Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Mulla oli sellainen tilanne että olin vaihtanut suurimman osan puskista ainostaan toisen alatukivarren vaihdoin. Kannattaa tarkistaa pyöräntuennassa olevat puslat. Kaikki tukivarret kannattaa. Mie en irrottanut perää ollenkaan vaan tunkilla laskin niin alas että sai apurungon yli.
 
Ylös Bottom