Mitsubishi Outlanderin VM.04 takarenkaiden säätö

Starai

New Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Vaihdoin kyseiseen autoon apurungon taakse. Käytin sitten nelipyörä kulmien säädössä mutta asentajan mielestä niitä ei voinut säätää kun apurungossa oli säätö prikat hitsattu kiinni. Tarkistin alkuperäisestä ja hitsattu ne oli siinäkin. Kysymys on että onko takana muita säätöpaikkoja kuin aurauksen säätö?
 
Eipä mikään säätökohta alunperin ole kiinni hitsattu eli olisko aiheesta laittaa vaikka jotain kuvaa...?
 
Voiko tästä Mitsubishi Outlanderin takarenkaiden camber kulmaa säätää? Otan kyllä kuvia kunhan saan perää niin ylös.
 
Siinä on takaapäin siitä kuva. Tässä näkyy se alatukivarren kiinnitys kohta jossa on se hitsattu prikka joka oli myös alkuperäisessä.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20230426_130636.jpg
    IMG_20230426_130636.jpg
    351.2 KB · Lukukerrat 101
Juuri sellaisen auton palikat eivät ole tarkasti tuttuja mutta jos kyseessä on ne kuvan alimmat reiät niin kyllä siinäkin varmaan jonkinlainen epäkeskosysteemi on millä helat pääsevät liikkumaan niissä isoissa aukoissa... Se on sitten toinen juttu jos ovat ruostuneet jumiin kuten "aina"...
 
Juuri sellaisen auton palikat eivät ole tarkasti tuttuja mutta jos kyseessä on ne kuvan alimmat reiät niin kyllä siinäkin varmaan jonkinlainen epäkeskosysteemi on millä helat pääsevät liikkumaan niissä isoissa aukoissa... Se on sitten toinen juttu jos ovat ruostuneet jumiin kuten "aina"...
Kyllä ne oli hitsattu kiinni ja alkuperäisessä myös vielä samoin päin. Niitä voi siirtää kunhan rälläköi irti sen läpyskän ja kääntää 180 astetta. Täytyy varmaan kääntyä merkki korjaamon puoleen. Kiitos kuitenkin.
 

Tuolla näkys että irrottaa ne hitsatut levyt ja ostaa tiskiltä säätöosat siihen...

"MB809335 I believe MR171026 for eccentric plate. Or you can get and after market eccentric kit"
 
Kiitos, nyt pääsee eteenpäin tässä hommassa. Olen nähnyt näitä pultteja levyjä myynnissä.
 
No on aika erikoinen juttu ja tulee sitten mieleen eurooppalaiset autot jos pyöränkulmien säätöosatkin pitää ostaa erikseen lisävarusteena... :)
 
Niinpä, ei mulle kukaan aurauskulien säätäjä ole aikaisemmin huomautellut mistään. Samanlailla ne oli hitsattu alkuperäisessä mutta nyt on uudessa renkaat niin paljon väärässä että joutuu ne säätö prikat ja pultit hommaan.
 
Mulla on myös tuo taka-apurungon vaihto edessä, niin mitä kaikkia puslia ostit etukäteen sinne taakse?
 
Mulla oli sellainen tilanne että olin vaihtanut suurimman osan puskista ainostaan toisen alatukivarren vaihdoin. Kannattaa tarkistaa pyöräntuennassa olevat puslat. Kaikki tukivarret kannattaa. Mie en irrottanut perää ollenkaan vaan tunkilla laskin niin alas että sai apurungon yli.
 
Takaisin
Ylös Bottom