Mitsubishi Pajeroon TAI L200:seen sopivat hifi-laitteet

TailsTheFox

Pajero -90:sen omistaja.
Liittynyt
31 Toukokuu 2011
Sijainti
Eura
Onkos neuvoja, kun ostan auton syksyllä, L200:sen tai Pajeron,niin hifivehkeiden asennukseen ja sopivuuteen?

Olen ajatellut, että radion pitää ainakin olla sellainen, että siinä on USB ja toimiva...
Jotkut pienet kaiuttimet voisi olla,ja niihin tarpeelliset vehkeet.

Minulla ei ole yhtään kokemusta näistä hifi-vehkeistä, mutta olisiko tälläinen sopiva yhdistelmä?:

http://www.jj-tuonti.com/megakick-daytona-varastossa-p-175.html

http://www.jj-tuonti.com/kenwood-kdcw4547uw-valkoisella-n%C3%84pp%C3%84invalaistuksellav-varastos-p-2157.html
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Mitsubishi Pajeroon TAI L200:seen sopivat hifi-laitteet

Jätä nuo megakickin muovikartio"kaiuttimet" suosiolla kauppaan. Ovat sieltä ja syvältä.

Soittimeksi jokin perus mp3-mankka, mistä se usb-liitäntä vain löytyy. On usein kätevä ja löytyykin varmaan ~80% soittimistakin jo nykyään, eli ei nosta hintaa. Yli satasta ei kannata mankasta maksaa. Kaveriksi sitten eteen vaikka jotkin 5.25"/6.5" peruskajarit ja jos tarttee taakse niin vaikka kuuskertaaysit sitten sinne (vähän toki riippuen että mitkä siellä on vakiopaikat/onko sellaisia).
Jos basso pitää saada jumputtamaan niin autostudion paketeista löytynee suht edullinen ja kelpo ratkaisu. Ite ettisin jotain 10" subi + vahvarisettiä.

Voihan sinne eteen jotain erillissarjaakin viritellä jos haluaa. Kuitenkin olen itse sitä mieltä, että hyvät peruskajarit on paljon parempi ratkaisu kuin huono erillissarja - eikä asennus + säätäminen ainakaan ole ongelma.

Pajen tai laalaan vakiokaiutinpaikoista minulla ei ole tietoa, joku fiksumpi vastatkoon siihen jos on tarvis.
 

White_Eagle

Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2008
Sijainti
Puumala
Vs: Mitsubishi Pajeroon TAI L200:seen sopivat hifi-laitteet

voisin olla erimieltä kuin edellinen.... itse jättäisin 6x9 suosiolla kauppaan ja hommaisin kunnon erillissarjan ennemmin, soittimeksi joko alpine tai pioneer, ei niitä kingkongin halppis usbeja kannata edes koettaa...


BTW. laita yv jos kiinnostas ostaa toimiva 1din alpine usb soitin hp 50€ +pk (eilen irroitettu autosta)
 

TailsTheFox

Pajero -90:sen omistaja.
Liittynyt
31 Toukokuu 2011
Sijainti
Eura
Vs: Mitsubishi Pajeroon TAI L200:seen sopivat hifi-laitteet

White_Eagle sanoi
voisin olla erimieltä kuin edellinen.... itse jättäisin 6x9 suosiolla kauppaan ja hommaisin kunnon erillissarjan ennemmin, soittimeksi joko alpine tai pioneer, ei niitä kingkongin halppis usbeja kannata edes koettaa...


BTW. laita yv jos kiinnostas ostaa toimiva 1din alpine usb soitin hp 50€ +pk (eilen irroitettu autosta)

Joo o, mutta ostan auton vasta syksyllä... Voisi sitä jossain vaiheessa katsoa tuota soitinta :peukku
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Mitsubishi Pajeroon TAI L200:seen sopivat hifi-laitteet

Mie olen myös erillissarjan kannalla, mutta älä ainakaan noita Megakickejä osta. Minulla oli juuri tuo sarja, eikä sillä tehnyt oikeasti mitään, bassot rätisivät ja mitä keski- ja yläpään toistoon tulee, ei niitä juuri ollut.

Autostudiolta löytyy edullisia mutta hinta/laatusuhteeltaan loistavia tuotteita, kannattaa sieltä katsella :)
 

TailsTheFox

Pajero -90:sen omistaja.
Liittynyt
31 Toukokuu 2011
Sijainti
Eura
Vs: Mitsubishi Pajeroon TAI L200:seen sopivat hifi-laitteet

nostokurki sanoi
Mie olen myös erillissarjan kannalla, mutta älä ainakaan noita Megakickejä osta. Minulla oli juuri tuo sarja, eikä sillä tehnyt oikeasti mitään, bassot rätisivät ja mitä keski- ja yläpään toistoon tulee, ei niitä juuri ollut.

Autostudiolta löytyy edullisia mutta hinta/laatusuhteeltaan loistavia tuotteita, kannattaa sieltä katsella :)

Selevä, siellä ruppeen katselemaan lähempänä syksyä ;)
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Mitsubishi Pajeroon TAI L200:seen sopivat hifi-laitteet

Lähinnä puolustin noita peruskajareita myös auton takia. Paje/L200 ei kuitenkaan liene äänieristyksiltään huippuluokkaa, joten erillissarjasta ei välttämättä saa hintaa/asennusvaivaa vastaavaa hyötyä. Varsinkin jos aloittajalla ei ole aikaisempaa hifistitaustaa.

Ja mitä peruskajareihin tulee, niin kyllä ne normaalikuuntelijalle auttavat nykyään varsin hyvin. Kultakorvia kuitenkin on suhteellisen harvassa, ja väittäisin että jopa maamme "hifiharrastajista" jonkinmoinen osa ei kykene erottamaan oikeasti hyväsaundista äänentoistojärjestelmää heikompilaatuisesta (kun ei kokemuksen perusteella kykene kaikki äänentoistoalan ammattilaisetkaan, esim. yökerhoissa ja festareilla :)). Monelle tuntuu olevan tärkeintä vain että volyymia lähtee, basso raikaa ja dB-tasolla mitataan järjestelmän "paremmuus". Ei ole nimittäin koettuna ihan yksi eikä kaksi autoa, joissa on omistajan mukaan "erillissarja siellä ja toinen täällä, subbarit ja watteja plaaplaaplaa ja paineita mitattu 13x.x dB" ja kuulostaa aivan hirveälle. Niitä edistyneempiä vehkeitä kun pitäisi sitten osata säätääkin.

Mutta jokainen tehköön kuten haluaa, eihän 2-tie-erillissarjat nykyään maksa vissiin kuin satasen ja siitä ylöspäin, joten hintaero ei ole enää kauhea. Laiskana ja säästeliäänä miehenä itse vain suosisin hyviä perusämyreitä orkkispaikoille, niin jää aikaa ja rahaa huoltokuluihin ja halutessa tehojen nostoon. (Omissa prioriteeteissa kun ne kilowatit pitää autossa löytyä jostain muualta kuin kontista.) ;D Autostudion tuotteiden hinta/laatusuhteelle +1.
 

TailsTheFox

Pajero -90:sen omistaja.
Liittynyt
31 Toukokuu 2011
Sijainti
Eura
Vs: Mitsubishi Pajeroon TAI L200:seen sopivat hifi-laitteet

Niin, ei varmaan paras kyllä ole äänieristykseltään... Kaverin isän Nissan king käpissä on poppi vehkeet ja kuulostaa hienolta :peukku

Satuin kattelemaan enemmänkin näitä, jos nämä ovat vielä syksyllä samoissa hinnoissa niin ehkäpe ostan:

http://www.autostudio.fi/erikoistarjoukset/autostudio-subwoofer-vahvistin-paketti.html

http://www.autostudio.fi/pakettitarjoukset/soitinpakettitarjoukset/soitinpaketti-01.html
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Mitsubishi Pajeroon TAI L200:seen sopivat hifi-laitteet

Oon kyl täysin eri mieltä tuosta pajeron äänieristyksestä, itsellä oli -90 TDIC pitkä malli ja se oli hiljaisimpia autoja mitä olen omistanut. Ei siinä tarvinnut äänenvoimakkuutta lisätä, jos poikkesi vaikka moottoritielle. Ja äänentoistolaitteina siis JVC mp3-usb -mankka ja Sonyn 6X9" etuovissa :)
 
Ylös Bottom