Mitsujen nahkasisustan puhdistus / hoitaminen.

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Mistä tarvikkeet? Mitkä tarvikkeet? Missä järjestyksessä?

Eli ekana varmaan puhdistus sen jälkeen joku kyllästys ?
 
Vs: Mitsujen nahkasisustan puhdistus / hoitaminen.

Mä ostin tuolta biltemasta sellaiset aineet kun nahka pesu ja nahkan hoito aineen mut en ole vielä kerennyt kokeilemaan niitä et miten toimii.
 
Vs: Mitsujen nahkasisustan puhdistus / hoitaminen.

Kokeiles äkkiä. Ei viittis pilata 12v vanhaa nahkaa bilteman aineilla. Rapisee loputkin pois ;D
 
Vs: Mitsujen nahkasisustan puhdistus / hoitaminen.

Noh mulla on sentään vaan 11 v olevaa nahkaa ;D. Mä kokeilen tässä lähi päivinä ja kerron sitten miten onnistu. Vai ropiseeko loputkin pois ;D. Ei noi nyt ihan niin pahan näköiset ole mut pienellä huololla saa kestämään paljon pidempää 8)
 
Vs: Mitsujen nahkasisustan puhdistus / hoitaminen.

Ikeasta voi saada jotain hyvääkin... ;D Testattu on paria eri valmistajan nahkasohville tarkoitettua pakkausta, jossa on kaksi purkkia ja sieni, eli ensin puhdistusaine ja sitten hoitoaine. Ja luonnollisesti tuossa järjestyksessä. Toissa iltana viimeksi käsittelin Gallun penkit noilla Ikean aineilla. Onhan noita kaiketi erityisesti autoihin tarkoitettuja aineitakin olemassa, mutta tuohon settiin olen kyllä ollut todella tyytyväinen.
 
Vs: Mitsujen nahkasisustan puhdistus / hoitaminen.

Hemmetti ikea tulee vasta 2009/2010 tänne, joten ei voi nyt sieltä hakea aineita.Noh tarviipa etsiä jostain kunnon aineita. Jotenkin pikkuaivoissa ajattelen että tuommoiset kotinahkasohville tarkoitetut aineet vois olla parempia kuin autotuotteet. Tiedä häntä.

Skydiver: Montaako sofvaa galantin penkit vastaavat ?, että tietää paljonko tavaraa tarvii :D
 
Vs: Mitsujen nahkasisustan puhdistus / hoitaminen.

Kodin Ykkösessä myytävä "Liberon" merkkinen nahanhoitoaine toimii aika hyvin. Sitä saa eri sävyissä ja se värjää vähän kulumia mutta on olemassa tehokkaampiakin aineita jos on pahempia naarmuja tai laikkuja. Muutaman kerran käytettynä kovettunut ja halkeillut nahka muuttui pehmeäksi ja pintakaan ei ollut enää liukas. Merkittävä muutos ja jatkoi mitä luultavimmin penkin käyttöikää merkittävästi.

Puhdistuksesta en tarkemmin tiedä.
 
Vs: Mitsujen nahkasisustan puhdistus / hoitaminen.

Saa niitä hyviä kotisohvien nahanhoitotuotteita melkein jokaisesta kalustekaupasta. :) Nuo aineet on kyllä toimivia - ei tahraa eikä kestä kauan kuivua. Ja pinta on niin liukas, että tiukemmissa kurveissa toivoisi penkkeihin enemmän sivuttaistukea... ;D

Noissa omissa paketeissa on ainetta ainakin niin paljon, että vaikka olen käsitellyt nahat useaan otteeseen, niin purkit on vielä puolillaan. Olikohan noiden purkkien koko jotain luokkaa 100 ml... ???
 
Vs: Mitsujen nahkasisustan puhdistus / hoitaminen.

Mites nahkaratin ehostaminen? Onko kukaan tehnyt omalleen jotain? Itselläni on melko kulunut ja väri haalistunut, jotain tarttis tehdä.. ???
 
Vs: Mitsujen nahkasisustan puhdistus / hoitaminen.

ast sanoi
Kodin Ykkösessä myytävä "Liberon" merkkinen nahanhoitoaine toimii aika hyvin. Sitä saa eri sävyissä ja se värjää vähän kulumia mutta on olemassa tehokkaampiakin aineita jos on pahempia naarmuja tai laikkuja. Muutaman kerran käytettynä kovettunut ja halkeillut nahka muuttui pehmeäksi ja pintakaan ei ollut enää liukas. Merkittävä muutos ja jatkoi mitä luultavimmin penkin käyttöikää merkittävästi.

Puhdistuksesta en tarkemmin tiedä.

Tätä olen itsekin käyttänyt. Mustana saatavissa ja beigelle toki myös.
Mustalla korjasi mulla hyvin ja vaatii 2 käsittelyä. Lisäksi antaa kuivaa ja sitte hangata kaikki ylimääränen voimakkaasti pois, jottei valkoseen paitaan tms tartu ;D

http://www.hanart.info/article.php?story=20050217102706615

suosittelen!
 
Vs: Mitsujen nahkasisustan puhdistus / hoitaminen.

Itse käytin tuohon mustaan sisustaan Softcaren sarjaa jota myydään Askussa.

Puhdistavana aineena käytännös katsoen marseillesaippua jollain lisäaineilla. Hoitoaine isoimmaks osaksi mehiläisvahaa ja öljyjä sitten myös.

Täytyy kyllä todeta, että vaikka ei heti huomannutkaan, niin penkit olivat päässeet jo aikamoiseen kuntoon. Nahkahan kiristyy ajan myötä ja tosiaan enemmän nuo olivat harmaat kuin mustat. Eli ei varmaan pahemmin hoidettu ikinä :-[

Taitaa olla että aitoa nahkaa on vain penkkien päällys, penkkien reunat ja niskatuet tuossa omassa eivät niin hirveesti reagoineet tuohon aineeseen. Mutta kyllähän selkeä muutos tuli. Taisin laittaa tosin hoitoainetta hieman liikaa, kiiltoakin siis tuli. Mutta pinta on kyllä nyt todella musta verrattuna entiseen, toisaalta ikäkin näkyy. Erityisen liukas pinnasta ei myöskään tullut, mitä piden itse hyvänä asiana kun tuo on muutenkin semmoinen auto että meinaa penkiltä lentää mutkassa. Pari päivää kestää kuivua ja alkaa vaikuttaa hyvältä. Kiiltoa saa pois vielä pyyhkimällä ylimääräisiä pois mutta kokonaisuutena olen tyytyväinen.

Nahkaa pitäisi kait hoitaa vuosittain, Softcare mainostaa että 2-3 kertaa vuodessa. Uskoisin että tämä on jo mainospuhetta. Kun tuntuu ettei porukka hoida noita varmaan ikinä ??? Mutta joo jännä nähä löystyykö vanha nahka yhtään.....
 
Takaisin
Ylös Bottom