Mitsun maahantuoja vaihtuu

J

jl-gdi

Guest
Huhupörssi yllätettiin, myös Mitsubishin kuorma-autot ja Setra -linja-autot Vehoon
Mitsubishin maahantuojaksi Vemic Oy Ab

Yllä ote Tuulilasin sivuilta
Käykääpä siis kurkkaamassa Tuulilasin sivuja
http://www.tuulilasi.fi/

Josko pitkällä tähtäimellä panostus Timanttiin olisi Suomessakin vähän mahtipontisempaa, toivottavasti. :D
 
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=&article=110586

Mielenkiintoista...

Yhtiön omistavat yhtä suurin osuuksin Veho ja Helkama-Auto. Yhtiöstä tulee kuitenkin viimeistään 31.12.2005 Vehon kokonaisuudessaan omistama.
 
Toi koko homma on ihan syvältä!. Just ku mitsulta tulee ns. kuluttaja ystavällinen mallisto, joka on edullinen, laadukas ja hieno. Jälleenmyyjien kannalta tilanne on erittäin kiusallinen. Miten käy pelkille helkaman tuotteita jälleenmyyville yrityksille...... jaa miettikääs sitä. Lopuu asiakaspalvelu niiku kävi kyläkaupoille ku kaikki keskitettii jonnee citymarketteihin jne.. Mut se on vähä eri asia haluuko asiakaspalvelua autoa ostaessa vai kilon perunasäkkiä... Panostus on ollut asiallista mitsussa, mutta jenin kurssi on ollut suuri este mainonnalle. Ja mitsun aikaisempien vuosien mallistokin on ollut nihkeä(siis Suomen mallisto). Ei ole ollut kilpailijaa toyotalle jne merkeille, vain ja ainoastaan hintojen ja malliston nihkeyden takia. Mitsulla ei ole ollut perheautoa jonka hinta alkaisi n. 20 000e ...
 
paha mennä sanomaan mitä tuostakin nyt sitten seuraa, varmaa on ainoastaan se, että kerhona meidän on nyt seurattava tilannetta tarkkaan, koska tämä muutos voi olla meille "make or break" tapahtuma -tästä voi olla meille joko todella suurta hyötyä tai sitten todella suurta riesaa....

Aloitan loman 24. päivä, sen aikana sorvataan säännöt kuntoon, pistetään paperit vetämään pidetään se meetting jos keritään. Eli varautukaa.
 
Mut eiköhän ne mallistot sieltä edelleen tule vaikka maahantuoja vaihtuukin, ja aluksi vain osittain. Mitsultahan on tulossa kuitenkin monia uusia malleja lähi tulevaisuudessa.
Mitä palvelusta tulee mielee niin helkamalta on saanut tähän asti erityisen hyvää palvelua verrattuna jälleenmyyjiinsä, kuten metro-auto, josta melkeen kaikilla asiointi kerroilla on löytynyt jotain valitettavaa. Mutta toivottavasti tässä suhteessa Veho tuo asiaan muutoksen :)
 
Palvelusta tai paremminkin tietotaidosta oon kyllä aivan samaa mieltä. On noi GDI ongelmat vielä niin tuoreessa muistissa, kun sai hypätä huollossa yhtenään ja kalliita osia vaihdeltiin (takuuseen) tuloksetta. Maahantuoja kyllä konsultoi, mutta lopulta huoltoMIES ilmoitti, että enää ei tidetä mitä pitäisi tehdä, ei kuitenkaan ollut puhettakaan, että auto olis käynyt Helkamalla. Soitin kypsyneenä suoraan Helkamalle. He suorastaan pyysivät auton sinne. Yksi käynti ja homma oli kunnossa.
Minulla on vahva käsitys, että Helkama kyllä osaa ja tietää ja onhan heillä hyvä varaosavarasto vieressä, mutta aivan toisin on huoltojen kanssa. Eikä näytä olevan kyse pelkästään GDI-tietämyksestä, kun tuttavat valittavat samaa ettei koskaan tule kerralla kuntoon.
Tuskin asiat kovin paljon kummemmin on muillakaan merkeillä.
 
Muutama vuosi sitten Tuulilasin tekemän tutkimuksen mukaan Mitsubishin jälleenmyyjäliikkeiden jälkimarkkinointi osastoon oltiin tyytyväisempiä kuin muiden merkkien.

Tarkempia tuloksia voin joskus laitella jos löydän ko. lehden.
 
siis oikastaas vähän huhuja. Tämä on sitten aivan suoraan helkama-auton sisäisesti huoltohenkilökunnalta. Siis Mitsubishin huoltopalvelut ja varaosat(kait myös maahantuonti) tulevat siirtymään vehon ja helkama-auton perustamalla yhteisyritykselle, josta veho omistaa 50% ja helkama-auton 50%. Mitään suurta muutosta ei tule tapahtumaan käytännössä. Mitsu huoltoja tehdään edelleen samassa paikassa espoon muuralassa. mitään en kuullut että koko homma siirtyisi veholle. Vanhat huoltohenkilökunta siirtyy uuteen yritykseen vanhana henkilökuntana.
 
http://www.mitsubishi.fi/palaute/doc/mitsu-tiedote.doc
tuolta löytyis tarina vaihdosta...
 
Eipä näytä tulevan uutta Galanttia Suomeen silti vaikka tuo muutos nyt tapahtuikin..
 
Takaisin
Ylös Bottom