MTV3 MAX: Virittäjät

P

pahvi

Guest
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Puoli reteenä oli se audin omistaja vaan kun voitti mikan , hyppäispä ite F1 rattiin ja koittas pysyä radalla ;D
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Tykkäykset
0
Sijainti
Muhos
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

pahvi sanoi
Puoli reteenä oli se audin omistaja vaan kun voitti mikan , hyppäispä ite F1 rattiin ja koittas pysyä radalla ;D
Itsekkö et olisi jos voittaisit salon radalla omalla autolla? En ymmärrä mitä väärää siinä on olla tyytyväinen että pärjää omalla autollaan huippukuskille.
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
11
Sijainti
Ylöjärvi
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Mulle jäi kyllä ihan ok mielikuva tuosta Audi-kuskista. Ylpeä saa olla että Salon päihittää vaikka olishan se ollut ihan eri tilanne jos vaihteet olisi löytynyeet. Joka tapauksessa rispektiä! :peukku
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Tykkäykset
0
Sijainti
Vantaa
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Olikos se ero alle 3 sekuntia ja salo räpelsi vaihteiden kanssa ihan urakalla eli aika varmasti salo olis voittanut jos olisi saanut enemmän harjoiteltua vaihteiden kanssa. Ja ihan vammasta ottaa toisilla autoilla lähtö paikaltaan ja toisilla lentävällä lähdöllä :p ihan sama jos ei lähde paikaltaan mutta pitäishän se kaikilla kärryillä lähteä samalla tavalla.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
142
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Samaa mieltä evo6:n kanssa että kaikkien pitäis lähteä paikaltaan tai sitten lentävä lähtö kaikille mut mielummin paikaltaan.
 

Urran

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Kerava
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Joo siis mä oon myös samaa mieltä tosta paikaltaan lähdöstä. Aivan perseestä että ottivat sen noin, ei millään tapaa referoitava aika. TimeAttack.fi:n kuljettajaesittelyssä lukee että Antti on ajanut normilenkin 1:19.05 eli ainakin olis samalla sekuntilla kun Lotus, mikä on periaatteessa remmiahdettu tehdas-auto DOT-hyväksytyillä slickseillä (hyvin karrikoiden :D ) eli kovin tasaisia noi oikeestikkin olis.

Referenssiksi; Formula 3:et ajaa 1:11 alkavia ja SuperSaloon luokassakin löytyy nopeempi A4 Quattro (Hannu Ruohorinteen) millä on taitettu 1:16.50, Endurance autot kiertää parhaimmillaan 1:31 alkavia. Eli tolla mittapuulla toi Audi ja Lotus on aikuisten oikeesti NOPEITA :)

Mut jää vaan mietityttämään et mimmonen aski tossa Audissa on jos: "Audi Motorsport voimansiirto osia" (Audi motorsporthan yleensä viittaa nahkapenkkeihin, Bose audioon ja ilmastointiin. Ja eniten motorsporttia on Avant mallit minkä omamassa on noin puolet uros norsun painosta), "Voimansiirto sisältää museo-osia, ja ne museot mistä ne osat on, nekin on jo museoitu" -> tuntuma vaihteistossa kun vispipuurokauhalla? Luulis et jos tohon on pajotettu jotain kisa-vaihteistoa jne. niin olis tuntuma kohdillaan ja kokeneen kilpakuskin ei tarttis arpoo vaihteita.
 

tepi

Active Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Suomi
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Oishan se harmillista että jumal nelivedosta porsis loota lähdössä :)

Taitaa se lootan tuntuma olla aika paska jos ei ammattikuski saa vaihdetta sisään.
 
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Tampere
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Luulis että ois tolla budjetilla (Asenteesta ja käytöksestä aika selkeesti paisto läpi että rahaa on), olis sinne saatu joku muu keppi kun H-kaavio. Itsellä meni vähän fiilis tota jaksoa katsellessa ja en henk.koht tuon perusteella saanut kaverista mitään kovin mukavaa kuvaa. Auto oli hieno ja nopea mikä oli se tärkein.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Tykkäykset
3
Sijainti
Espoo
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

tepi sanoi
Oishan se harmillista että jumal nelivedosta porsis loota lähdössä :)

Taitaa se lootan tuntuma olla aika p*ska jos ei ammattikuski saa vaihdetta sisään.
Ainakin mitä itse katselin incar-pätkiä tosta autosta niin kovin lungita näytti vaihtaminen tottuneella omistajalla.
 
Liittynyt
21 Syyskuu 2010
Tykkäykset
0
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Eikös tuossa ole aika pitkälti IMSA audin voimansiirto. Eli varmasti pirun haluttua kamaa ja nykyään 20v? sarjan loputtua osat alkavat olla museoissa kilpureissa kiinni tai sitten hajonnut kovassa käytössä.

Urran sanoi
Mut jää vaan mietityttämään et mimmonen aski tossa Audissa on jos: "Audi Motorsport voimansiirto osia" (Audi motorsporthan yleensä viittaa nahkapenkkeihin, Bose audioon ja ilmastointiin. Ja eniten motorsporttia on Avant mallit minkä omamassa on noin puolet uros norsun painosta), "Voimansiirto sisältää museo-osia, ja ne museot mistä ne osat on, nekin on jo museoitu" -> tuntuma vaihteistossa kun vispipuurokauhalla? Luulis et jos tohon on pajotettu jotain kisa-vaihteistoa jne. niin olis tuntuma kohdillaan ja kokeneen kilpakuskin ei tarttis arpoo vaihteita.
 

Tunari-82

Active Member
Club Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Tykkäykset
5
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Ensi kaudelle kaikille lentävä lähtö ja normi lenkki käyttöön,niin saisi jotain käsitystä kierrosajoista,verraten vaikka mitä mitsuclubilaiset on ajelleet.
 
Liittynyt
22 Maaliskuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Espoo
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Tunari-82 sanoi
Ensi kaudelle kaikille lentävä lähtö ja normi lenkki käyttöön,niin saisi jotain käsitystä kierrosajoista,verraten vaikka mitä mitsuclubilaiset on ajelleet.
Lentävän lähdön kannalla itekki ja normi lenkillä. Takavedotkaan ei jäis vaa suttaamaan ja ei tekis auton paikoille nii pahaa. Jollai kaudella käy lähdössä vielä poks. Tuntuu et nää kuskit jotka on enempi puotellu kyseistä rataa on vähä "kummissaan" ku rata on muutettu. Voitto tosiaan oikeeseen osoitteeseen! :peukku
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Tykkäykset
34
Sijainti
kotka
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

BamBu^^ sanoi
Lentävän lähdön kannalla itekki ja normi lenkillä. Takavedotkaan ei jäis vaa suttaamaan ja ei tekis auton paikoille nii pahaa. Jollai kaudella käy lähdössä vielä poks. Tuntuu et nää kuskit jotka on enempi puotellu kyseistä rataa on vähä "kummissaan" ku rata on muutettu. Voitto tosiaan oikeeseen osoitteeseen! :peukku
En osaa kyllä kannustaa tuohon lentävään lähtöön, missä ne kuskin taidot punnitaan jos ei osaa sitä autoa viivalta laittaa liikkeelle niin että lähtö on nopea ja rikkomatta vehkeitä?

Toisekseen auto on kyllä väärässä ohjelmassa jos ei rajua paikalta lähtöä kestä, oli nyt vetotapa mikä hyvänsä.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
2
Sijainti
Lappeenranta
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

T. Kiili sanoi
En osaa kyllä kannustaa tuohon lentävään lähtöön, missä ne kuskin taidot punnitaan jos ei osaa sitä autoa viivalta laittaa liikkeelle niin että lähtö on nopea ja rikkomatta vehkeitä?

Toisekseen auto on kyllä väärässä ohjelmassa jos ei rajua paikalta lähtöä kestä, oli nyt vetotapa mikä hyvänsä.
Rata-ajossa kierrosajoilla tarkoitetaan aina lentävällä lähdöllä ajettua kierrosta. Ralli on sitten erikseen. Konsistenssin vuoksi olen siis itsekin sitä mieltä, että lentävä lähtö ftw.

Jälkimmäisestä olisin muuten samaa mieltä, mutta kun otetaan huomioon että ehkä noin neljäsosa kaikkien kausien autoista on ollut tavalla tai toisena p**kana niin... ::)
 
Liittynyt
22 Maaliskuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Espoo
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

DaJackal sanoi
Rata-ajossa kierrosajoilla tarkoitetaan aina lentävällä lähdöllä ajettua kierrosta. Ralli on sitten erikseen. Konsistenssin vuoksi olen siis itsekin sitä mieltä, että lentävä lähtö ftw.

Jälkimmäisestä olisin muuten samaa mieltä, mutta kun otetaan huomioon että ehkä noin neljäsosa kaikkien kausien autoista on ollut tavalla tai toisena p**kana niin... ::)
+1
 

-JP-

Active Member
Club Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
6
Sijainti
Tampere
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

DaJackal sanoi
Rata-ajossa kierrosajoilla tarkoitetaan aina lentävällä lähdöllä ajettua kierrosta. Ralli on sitten erikseen...
+1

Ei millään ratapäivilläkään paikoiltaan lähdetä. On ihan eri laji se 400m suoraan täysiä ja sit jarrua... Ei tartte edes pyörien kääntyä tai jarrujen toimia... helvetisti vaan pauhua koneesta ulos 9-10 sekunnin ajan ja olet voittaja... jos olisin oikeasti mulkku niin voisin todeta ,että "yksinkertaisten ihmisten" idioottimainen huvi kiihdytellä paikaltaan matka X aikaan 600 , laittaa vanhoihin hevoskärryihin suihkumoottorin kiinni niin voittaa lähes kenet tahansa...

Radalla pitää aika monen osa alueen olla kunnossa ennen kuin pytty on kädessä.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Tykkäykset
34
Sijainti
kotka
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

-JP- sanoi
jos olisin oikeasti mulkku niin voisin todeta ,että "yksinkertaisten ihmisten" idioottimainen huvi kiihdytellä paikaltaan matka X aikaan 600 , laittaa vanhoihin hevoskärryihin suihkumoottorin kiinni niin voittaa lähes kenet tahansa...

Radalla pitää aika monen osa alueen olla kunnossa ennen kuin pytty on kädessä.
No tästä voisi kinata loputtomiin mutta tuskin kannattaa, voin siis pitää itseäni yksinkertaisena kun arvostan ja itse haen maksimaalista kiihtyvyyttä unohtamatta myös muitakaan osa-alueita joida kadulla ajettavalta autolta tarvitsee. Tavallinen katuautokin voi olla suorituskykyinen vartilla ja radalla ja kiihtyä myös rivakasti kärsimättä käytännöllisyydestä tai tekniikan luotettavuudesta. :)

Mutta, tarkemmin ajatellen konseptin kannalta tuo lentävä lähtö on kyllä parempi, lisäksi se ei lähtötilanteessa eriarvoista auton vetotapaa tai anna etumatkaa esim neljän vetävän pyörän vuoksi. Toiseksi oikeat jarrut omaava auto tarvitsee kyllä sen aloituskierroksen jo pelkkien jarrujen lämmitykseen optimaalista jarrutehoa varten.
 

-JP-

Active Member
Club Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
6
Sijainti
Tampere
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

T. Kiili sanoi
No tästä voisi kinata loputtomiin mutta tuskin kannattaa, voin siis pitää itseäni yksinkertaisena kun arvostan ja itse haen maksimaalista kiihtyvyyttä unohtamatta myös muitakaan osa-alueita joida kadulla ajettavalta autolta tarvitsee. Tavallinen katuautokin voi olla suorituskykyinen vartilla ja radalla ja kiihtyä myös rivakasti kärsimättä käytännöllisyydestä tai tekniikan luotettavuudesta. :)

Mutta, tarkemmin ajatellen konseptin kannalta tuo lentävä lähtö on kyllä parempi, lisäksi se ei lähtötilanteessa eriarvoista auton vetotapaa tai anna etumatkaa esim neljän vetävän pyörän vuoksi. Toiseksi oikeat jarrut omaava auto tarvitsee kyllä sen aloituskierroksen jo pelkkien jarrujen lämmitykseen optimaalista jarrutehoa varten.
No jota kuten näinhän se homma etenee. Eli jos haetaan Jotain "Timeattack" uber autoa niin silloinhan lentävälähtö on kaikkein tasapuolisin vaihtoehto.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
142
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

T. Kiili sanoi
lentävä lähtö on kyllä parempi, lisäksi se ei lähtötilanteessa eriarvoista auton vetotapaa tai anna etumatkaa esim neljän vetävän pyörän vuoksi.
Mutta neljän vetävän pyörän vuoksi auto painaa enemmän ja sittenhän tuo eriarvoistaa juurikin nuita kierroksia kun yksi sen suurimmista eduista karsitaan pois. Kyllä ne vajaavetoisetkin saa lähtemään nopeasti mutta meneekin sitten monimutkaiseksi kun pitää lähteä nopeasti suoralla ja mutkiakin pitäisi voida ajaa kovasti. Itseäni kuitenkin kiinnostaisi se että kuka on saanut tehtyä parhaan kompromissin eri osa-alueiden suhteen.

Se mitä sanoit aluksi pitää mielestäni paikkansa.
T. Kiili sanoi
arvostan ja itse haen maksimaalista kiihtyvyyttä unohtamatta myös muitakaan osa-alueita joida kadulla ajettavalta autolta tarvitsee. Tavallinen katuautokin voi olla suorituskykyinen vartilla ja radalla ja kiihtyä myös rivakasti kärsimättä käytännöllisyydestä tai tekniikan luotettavuudesta. :)
Tuon lähtötavan pitäisi olla kuitenkin kaikille sama. Ja viihdettähän tuo on mutta miksi sitä ei voisi tehdä samalla vaivalla siten että nuo ajat olisi vertailukelpoisia? Voisivat ottaa siihen vielä muutaman tuomarin lisää, edes yhden joka arvioisi vaikka auton ulkonäköä ja äänentoistoa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
142
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

-JP- sanoi
Herääs ny uniltas arkeen ?!
Miksi ei? Vai pitäisikö ohjelman keskittyä mielestäsi vain rata-autoihin ja siihen kuka saa nopeimman kierroksen? Kyllä sekin on mielenkiintoista mutta menee ehkä hieman yksitoikkoiseksi. Itse olen ainakin tykännyt että ohjelmassa on ollut hyvin erilaisia autoja.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Salo
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

No eikös noita tapahtumia ole ihan tarpeeksi mihin niitä tusninki vehkeitä voi viedä ja pidetään tämä ohjelma virittämisessä.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lohja
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Wlooffy sanoi
No eikös noita tapahtumia ole ihan tarpeeksi mihin niitä tusninki vehkeitä voi viedä ja pidetään tämä ohjelma virittämisessä.
Hmm.... Eikös tuossa ohjelmassa juuri arvostella kaikkea muuta kuin juuri tuota virittämistä?
Eihän tuossa ohjelmassa "arvosteta" mitenkään huimaa tehon nousua tai edes parantunutta ajettavuutta.
Jos sitä virittämistä arvostellaan, niin silloinhan juuri varttimaili on oikea tapa. Lähes kaikista autoista on tuo vartin suorituskyky vakiona tiedossa. Varttimailissahan juuri auton kokonaisvaltainen virittäminen tuo ne kympit ja satkut pois ajasta. Ratakierroksella on sata muutujaa joka kerta ja kova jätkä paikkaa hanskalla paskaa autoa reippaasti ja toisaalta jos se auto ei siihen kovankaan jätkän hanskaan istu, niin kovaa ei pääse koskaan.
Mitataan vartilla ET ja loppunopeus ni siinä saadaan suurimmat erot kuskien väliltä pois ja sen virittämisen onnistumisen sitten näkee. Jos se paikaltaan lähteminen on tärkeä asia, niin 60 jalkanen kertoo siitä varsin paljon.
Tai jos vermeet kestää, niin voi sen koko mailinkin ajaa, mutta silloin monesta oikeasti tehokkaasta voi loppua välkät kesken ja ne huonommin tehdyt sulaa ennen tutkaa.

Tällä nykyisellä arvostelulla koko ohjelma melkeen samaa "shaissea" kuin salkkarit tai bb.
 

Urran

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Kerava
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Tässähän on nyt selkeesti eturistiriita siitä että selkeesti ihmisillä on eri näkemyksiä siitä, mitä "virittäminen" on. Mä olen ehdottomasti -JP-:n kanssa sitä mieltä että virittäminen ei rajoitu moottoriin (johan se olis sit ihan v*tun tylsää?) vaan nimenomaan on koko auto alustoineen, koreineen, penkkeineen, sisätilojen nappien/vipstaakien kaikkien sijoitus, ehdottomasti moottoritekniikka, voimansiirto jne. Siis kaikki _funktionaalinen_. Tähän ei myös mun mielikuvan mukaan mahdu "äänentoisto" mutta se on haluttu tossa ohjelmassa nostaa siihen kategoriaan, ja jonkun mielestä sekin kuuluu sinne.

Varttivehkeissä on toki nämäkin funktionaaliset hommat kunnossa, jos on kova laite, mutta sen oman mieltymykseni mukaan mielestäni aivan vääristä syistä.

Mielipiteistä ei kannata ruveta vänkäämään. Meillä jokaisella on sellainen.

Mutta ainakin omalta kohdalta, jos noi vetäs vaan vartin toisiaan vasten niin mulla olis tasan 0% intressit seurata sarjaa. Hetkellinen kiihtyvyys.. plaah. IMO nimenomaan enemmän Time Attack henkeen.

Ja mitä ohjelmaan tulee niin mun mielestä voitto meni väärään osoitteeseen. Oksan vaihteisto oli niin suuri ongelma -> Salo ei ilmeisesti tajunnut mitä kaikkea Markuksen Lotukselle oli tehty (vaikka sitä kuinka karrikois niin se auto oli HYVIN kaukana tehdastekoisesta, vaikkei putkirunko ollutkaan) ja tiputti loppuarvostelusta sen takia että on liian "vakio". Ja se mitä toi Silvia/200SX mikä lie teki tuolla finaalissa. Sitä en todella tiedä ;D
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
142
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Jos haluaa kattoo varttimailia ni sitä varten on olemassa ihan kilpailuitakin, joita voi mennä kattomaan. Ja jos haluaa kattoa Time Attackiä niin sama juttu sen kans. Mielestäni tämän ohjelman kuuluukin keskittyä enemmän tuunattuihin autoihin, jotka on rakennettu omistajiensa omien mieltymisten ja tarkoitusten pohjalta. Tuntuu että monet näkevät tämän vain kilpailuna mutta mun mielestä on kiva että tässä esitellään eri harrastajien taidonnäytteitä ja se että niillä myös ajetaan radalla on vain osa kokonaisuutta.

Lopettakaa se turha nyrpistely ja nauttikaa viihteestä.

Ohjelman sivulta:
Virittäjät-sarjan kolmannella kaudella tuunattujen autojen omistajat haastavat Mika Salon kisaan Alastaron moottoriradalla.
 

Tunari-82

Active Member
Club Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Tykkäykset
5
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Nyt jos tätä samaa keskustelua käytäisiin esim. jollain jenkkiautofoorumilla, olisi kansa sitä mieltä että mitä järkeä tuossa ringin kiertämisessä on, autot vartille niin nähdään missä on eniten voimaa ja kuinka alusta välittää sen tiehen :)
Eikös tuo Lotus oltu ostettu "valmiina" kilpa-autona englannista?
Vaikka eipä se Oksakaan ilmeisesti itse ollut sitä audiaan rakentanut, alusta loppuun, hieno auto silti ja ansaitsi voittonsa.
 

Urran

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Kerava
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Lotus oli ostettu 100% vakiona autona englannista. Se vaan on "Type-R" malli missä on vakiona K-sarjalainen pellin alla ja Englannissa on oma kilpailluokkansa näille. Muuten ei eroa normi Elisestä mitenkään.
 

Hakala

New Member
Club Member
Liittynyt
16 Maaliskuu 2007
Tykkäykset
0
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Urran sanoi
Lotus oli ostettu 100% vakiona autona englannista. Se vaan on "Type-R" malli missä on vakiona K-sarjalainen pellin alla ja Englannissa on oma kilpailluokkansa näille. Muuten ei eroa normi Elisestä mitenkään.
Aika paljon rahaa mennyt vakiona pitämiseen, jos oikein ymmärsin

Kyseinen auto ei Lotus piireissä esittelyjä kaipaa ja tiesin auton jo entuudestaan alan lehdistä ja foorumeilta.
Auto on toiminut neljän eri yrityksen esittelyautona ja siihen on historian aikana laitettu palikkaa ja rakkautta 120 000 punnan edestä.
 

-JP-

Active Member
Club Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
6
Sijainti
Tampere
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Basbarduu sanoi
Miksi ei? Vai pitäisikö ohjelman keskittyä mielestäsi vain rata-autoihin ja siihen kuka saa nopeimman kierroksen? Kyllä sekin on mielenkiintoista mutta menee ehkä hieman yksitoikkoiseksi. Itse olen ainakin tykännyt että ohjelmassa on ollut hyvin erilaisia autoja.
Kyllä. Mielestäni ohjelman pitäisi niinkuin tämä kolmas kausi on ollutkin keskittyä juurikin siihen ,että miten ja millä autolla ajetaan nopeinkierrosaika.

Se että jos 10k€ laitetan poppikoneisiin niin ei kyllä mielestäni millään muotoa liity Virittämiseen ? Virittäjät oli ohjelman ja brändin nimi ?

Toki ymmärrän kyllä mitä tarkoittaa kun joku ihminen laittaa 30k€ johokonkin kikottimeen rahaa kiinni ja yksi osa on 10k€ poppeihin. Rohkea teko ja varmasti on omistaja saanut mitä on halunnut.

pexi sanoi
Hmm.... Eikös tuossa ohjelmassa juuri arvostella kaikkea muuta kuin juuri tuota virittämistä?
Eihän tuossa ohjelmassa "arvosteta" mitenkään huimaa tehon nousua tai edes parantunutta ajettavuutta.

Tällä nykyisellä arvostelulla koko ohjelma melkeen samaa "shaissea" kuin salkkarit tai bb.
Olet kyllä Ukkoontunut. ::)

Tuo sinun "Boldattu" lause.... No eikös sitä juurikin 12 jaksoa katsottu , että miten on autot viritetty tai tehoa nostettu ?

Hakala sanoi
Kyseinen auto ei Lotus piireissä esittelyjä kaipaa ............siihen on historian aikana laitettu palikkaa ja rakkautta 120 000 punnan edestä.
Joo oli auto nopea mutta edullisemmin pääse vieläkin kovempaa , joten en kyllä lähtis vielä tuota autoa nostamaan Jumalan asemaan.... Ja mahtaakohan olla ihan koko summaa käytetty autoon ? Puolet vissiin edustuskuluja...?
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lohja
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

-JP- sanoi
Olet kyllä Ukkoontunut. ::)

Tuo sinun "Boldattu" lause.... No eikös sitä juurikin 12 jaksoa katsottu , että miten on autot viritetty tai tehoa nostettu ?
Vanhuus ei tule yksin, perhe tekee sen, vai miten se oli.... 8)

Katsottiin juu, jos joku katsoi kaikki, minä en. Pointti oli se, että kun kyseessä nyt kuitenkin on jonkinnäköinen kilpailu, niin pitäisi sitä virittämistä jotenkin huomioida, muutenkin kuin kysymällä mitä on tehty. Ja silloin pitäisi myös huomioida lähtökohta. Se että evo kasista tehdään 450 heppanen ei ole paskaakaan, kun vertaa vaikka tuohon murtoluku fiiun, samasta parista voi myös vertailla alustamuutoksia. Nämä siis vain esimerkkinä. Tuosta disco-datsunista lienee turha edes mainita, kun viitataan ohjelman nimeen.

Ja jottei kukaan saa väärää käsitystä, niin minä arvostan jokaista autonrakennus tyyliä, kunhan sen tehdään kunnolla. Monista tyylisuunnista en pidä, mutta jos ne on hienosti tehty, niin nostan aina hattua.
 

Urran

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Kerava
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Hakala sanoi
Aika paljon rahaa mennyt vakiona pitämiseen, jos oikein ymmärsin

Kyseinen auto ei Lotus piireissä esittelyjä kaipaa ja tiesin auton jo entuudestaan alan lehdistä ja foorumeilta.
Auto on toiminut neljän eri yrityksen esittelyautona ja siihen on historian aikana laitettu palikkaa ja rakkautta 120 000 punnan edestä.
Niin no en mä ota kantaa siihen mitä kukakin vakiona pitämiseen tarkoittaa mutta suunnilleen samanlaisia aihioita on tehdas tehnyt kuitenkin monta. Tuo lausehan irroitettiin aika kovastikkin kontekstistaan. Toki moottori ei liene tehtaaltaan Hondan K-sarjalainen vaan Rowerin K-sarjalainen missä on peräti 8 heppaa vähemmän isoimmalla virityspaketilla. Mutta kori ja alusta eivät olleet omavalmiste vaan voidaan puhua tehdasautosta mitä suomessa virittettiin TimeAttackkiä silmällä pitäen (Haetaan virittäjää). Toisin kun Antin autossa minkä merkki keulassa voisi yhtä hyvin olla "Antti O".

Aloitetaan nyt vaikka auton taustoilla ja hankinta kertomuksella.

S1 elise, exige ja motorsport elisehän on kaikki samalle 68kg painavalle alumiini monokokille kasattuja härpyttimiä. Ainoastaan lasikuitukori, jousitus ja moottorit eroaa toisistaan.
Lotushan on mukava palapeliauto eli kaikki osat edellä mainituista menee ristiin, elisestä saa exigen ja exigestä vaikka motorsportin yksipaikkaisena ja keskiohjauksella ym...

Auton paino pyörii malliversiosta riippuen 680-720 kilossa.

Hyvien S1 korimalliin perustuvien Lotuksien hinta on viime vuosina ollut nousussa ja kolaroimattomia yksilöitä on enään vaikea löytää kun
lähes kaikki autot on jossain määrin olleet ratakäytössä.
Lasikuitukori on helppo meikata mutta monokokki ja esim pyöränripustukset ja hiilikuituinen crashbox on vaikeampia tapauksia joita ei enään uudenveroisiksi saa.

Vanhempi S1 malli onkin halutumpi harrastelijoiden keskuudessa kuin uudempi ja arkikäyttöön paremmin soveltuva S2 malli.
Mun mielestä se että Lotus skipattiin sillä että "se oli vakio auto" on tyhmä peruste. Siihen kun kuitenkin on vaihdettu niin paljon palikkaa vs. esim. S14 mikä oli finaalissa. Toki ei oltu tehty varmasti niin pohjista kun Antin kulkine, mutta kuitenkin aika pitkälti oli "viritetty" -> kokonaisuutena toimi selkeesti paremmin ja jopa juoksevalla lähdöllä on samoissa ajoissa -> Miksi skipattiin finaalikolmikosta?!

-JP-:lle pakko kommentoida että en usko että puhuttiin lähellekkään kuusinumeroisista summista, kun tuo Lotus ostettiin ja tuotiin suomeen. Itseasiassa nytkin kun googlailee niin ovat alle £20 000 joten uskaltanen väittää että moni ajaa paljon hitaampaa samalla rahalla? :D
 

-JP-

Active Member
Club Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
6
Sijainti
Tampere
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Urran sanoi
-JP-:lle pakko kommentoida että en usko että puhuttiin lähellekkään kuusinumeroisista summista, kun tuo Lotus ostettiin ja tuotiin suomeen. Itseasiassa nytkin kun googlailee niin ovat alle £20 000 joten uskaltanen väittää että moni ajaa paljon hitaampaa samalla rahalla? :D
Joo toi mun komentti oli tohon : Autoon investoitu 120000 £ (briteissä) , jokainen varmaankin ymmärtää suurin piirtein mitä kaikkea tuollaisella summalla voisi autoon ostaa , jos haluaa sen kulkemaan nopeammin.
 

Urran

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Kerava
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

No laske ite paljon sul menee auton kaikkiin kuluihin (bensat, renkaat, huolto, viritys jne) 15 vuoden aikana. Jos noin laskee niin kai se onnistuu, etenkin vähän erilaisemmalla autolla :D
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Tykkäykset
0
Sijainti
Muhos
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Urran sanoi
No laske ite paljon sul menee auton kaikkiin kuluihin (bensat, renkaat, huolto, viritys jne) 15 vuoden aikana. Jos noin laskee niin kai se onnistuu, etenkin vähän erilaisemmalla autolla :D
Ai näinkö se auton laitto nykyään lasketaan,saako tähän laskea myös hallissa kuluneen sähkön,kaljan ja kaiken muun turhan,myöskin sen rahan joka menee emännän lepyttelyyn? ::) ::)
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
142
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Ei paljoa jätkä murehtinu eilisessä jaksossa vaikka kuplan kone antautuikin. Sattuuko kukaan muistamaan paljonko Salon aika oli kuplan puikoissa?
 
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Tykkäykset
0
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

-JP- sanoi
Joo toi mun komentti oli tohon : Autoon investoitu 120000 £ (briteissä) , jokainen varmaankin ymmärtää suurin piirtein mitä kaikkea tuollaisella summalla voisi autoon ostaa , jos haluaa sen kulkemaan nopeammin.
Hieman myöhässä, mutta kun nyt pisti silmiin tämä.

Tuosta autostahan on topicci olemassa ja tuo ilmoitettu rahasumma on se mitä nuo eri firmat on kaikkiaan autoon laittanut, eli jos joku on uusinut koneen ja seuraava myös, niin molemmat summat tuossa mukana jne.. Mitä sitten on se summa, jonka arvosta ollut tavaraa kiinni on sitten arvoitus.
 

Tunari-82

Active Member
Club Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Tykkäykset
5
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Ajaisivat nyt kaikki lähdöt sitten lentävinä,eihän tuohon saa mitään vertailupohjaa kun osa lähtee viivalta ja osa lentävänä.
 

Shadow

There's A Shadow On Everybody's Back...
Club Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Tykkäykset
2
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Kenelläkää mitää vinkkiä mistä löytäis kolmosjakson? ::)
 
Ylös Bottom