Muovi/vinyylimaalaus

V

vuokko

Guest
Juu, elikkäs ostin tuossa itselle tuollaisen Lancer 1.5 GLXi HB jokunen aikaa sitten... Autolla on ajettu vain 112 tkm ja huoltokirjakin on täydellinen -> (kävin varmuudeks mittauttamassa katsastusasemalla ja piti lukemat paikkansa...) Elikkäs tekniikka on suht kunnossa... Joten pähkäilin että vois tehdä sellaisen sisäisen remontin eli sisustus uusiks... Tästä päästäänkin kysymykseeni eli jos jollain on kokemusta muovi/vinyylipintojen maalauksesta, niin ois kiva kuulla kommentteja... Oon nyt ens alkuun ajatellut että ensin poistan silikonijämät ja muut paskat, hion vesihiomapaperilla pinnan ja sen jälkeen vedän pari kerrosta muovipohjamaalia, sitte matta-alumiini/hopeanharmaa maalia pari kerrosta ja lopuks pari kerrosta mattalakkaa... Aattelin että jos nyt ens alkuun vetäis ainakin keskikonsolin kehikon, tuuletusaukkojen "ritilät" ja ehkä jotain muuta vielä... Kattoo nyt miten homma lähtee käyntiin... Mutta jos jotain vinkkejä ois, ne kyllä kelpais myös...
 
Pintasilikonien poistossa saa kyllä olla huolellinen. Sen kun saa kunnolla tehtyä, ei tule maalauksessa hikkoja.
Muovitartunta-ainetta sen pari - kolme kerrosta alle. Kun kerta ajattelit maalata hopealla, laita pari kerrosta harmaata pohjamaalia alle ja sen päälle vasta hopea. Itse maalaisin metalli-alumiinilla. Se kun antaa kivan välke-efektin mattalakan alta, kun valo osuu siihen.
 
Aattelin pitäytyä tuossa matta linjalla, kun on pari kertaa nähnyt kaverien autossa sellaisia metalliviimeisteltyjä jotka sitten valon (auringon kesällä) osuessa ovat ikävästi häikäisseet kun ajaa...
 
joo no mä en ollenkaa ihonu niitä osia. ja kyllä olen itse tyytyväinen tulokseen. ihan vaan puhdistin huolella ja muovinpohjamaalii 3kerrosta ja sit vaan ihan vannehopeeta niin paljon kuin tartti ja sit lopuks kiiltävä lakka pintaan niin kyllä tuli siistii..

ainakii kaverit on kehunu.. :p
 
Mä en kans hionu ja nyt jälkeepäin voin sanoo, että v*tuttaa kunnen hionu. Luulempa että ois tullu fiksumman näkönen hiomisella ihan tasaseksi.
Poistin vaan kaikki rasvat/silikoonit rasvanpoisto aineella ja sitten vetelin vannehopeeta pintaan ja lakka päälle *Wóla*
 
niin en tiedä ei minua vielä harmita että en hionu kun toi keskikonsolin kehys on aika silee jo muutenkii
mut hyvin on pysyneet
 
Vs: Muovi/vinyylimaalaus

Rupesin maalaan noita sisäpaneeleja ja iski pieni ongelma eteen. Hioin ensin pinnan ja vedin siihen sit rasvanpoistajaa. Sen jälkeen pari kerrosta muovipohjamaalia ja sit väri pintaan mutta se veti sillai ihmeellisesti rypylle. Voisko joku viisaampi kertoo missä vika? Maalina on akryylimaali (spray), pitäiskö olla jotain muuta? Vai oisinko kenties tehny pohjatyöt huolimattomasti?
 
Vs: Muovi/vinyylimaalaus

kurre^ sanoi
Rupesin maalaan noita sisäpaneeleja ja iski pieni ongelma eteen. Hioin ensin pinnan ja vedin siihen sit rasvanpoistajaa. Sen jälkeen pari kerrosta muovipohjamaalia ja sit väri pintaan mutta se veti sillai ihmeellisesti rypylle. Voisko joku viisaampi kertoo missä vika? Maalina on akryylimaali (spray), pitäiskö olla jotain muuta? Vai oisinko kenties tehny pohjatyöt huolimattomasti?
Jos veti silleensä "seitille" sen maaliin niin sinne alle on jäänyt jotain epäpuhtauksia,ja pinta hylkii maalia. Kannattaa hakea maaliliikkeestä ihan oikeata silikooninpuhdistus ainetta,maksaa hieman enemmän kuin nämä yleis rasvan poistajat,mutta on paljon tehokkaampaa. Itse ko. aineella putsasin aikoinaan galantin kylkimuovit maalauksen takia,eikä kiehunut yhtään,tosin yhteen kohtaan jäi sormenjälki ja siitä kiehahti pikkuisen.
 
Vs: Muovi/vinyylimaalaus

Jos veti silleensä "seitille" sen maaliin niin sinne alle on jäänyt jotain epäpuhtauksia,ja pinta hylkii maalia. Kannattaa hakea maaliliikkeestä ihan oikeata silikooninpuhdistus ainetta,maksaa hieman enemmän kuin nämä yleis rasvan poistajat,mutta on paljon tehokkaampaa. Itse ko. aineella putsasin aikoinaan galantin kylkimuovit maalauksen takia,eikä kiehunut yhtään,tosin yhteen kohtaan jäi sormenjälki ja siitä kiehahti pikkuisen.
[/quote]
Silleenhän se veti, seitille. Huomenna maalikaupasta kunnon vermeet. Kiitoksia vaan! :)
 
Vs: Muovi/vinyylimaalaus

Nuhapumppu sanoi
Kannattaa hakea maaliliikkeestä ihan oikeata silikooninpuhdistus ainetta,maksaa hieman enemmän kuin nämä yleis rasvan poistajat,mutta on paljon tehokkaampaa.
Nimi on cora-pesu,ja itse en kahta euroa litralta enempää maksaisi..
 
Takaisin
Ylös Bottom