Myydään: Mitsubishi Galant GLX '97

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lagant
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lagant

New Member
Liittynyt
8 Heinäkuu 2024
Mia-niminen Mitsu kaupan :). Tästä hyvä aihio vaikka mihin, paljon potentiaalia löytyy.
Ajettu vain 196 500 km, mikä on tälle koneelle todella vähän. Ei syö öljyä eikä tiputa mitään. Aina käynnistyy ja kone käy nätisti. Ruosteeton eikä ole vielä jouduttu koskaan hitsaamaan. Ollut minua ennen samalla perheellä uudesta asti. Leimattu huhtikuussa 2024.
2.0 litran 4G63-moottorilla ja manuaalivaihteistolla. Joka nurkassa levyjarrut. Myös tuplatukivarret löytyy jousituksista, mikä tuli hyvin selväksi kun tähän vaihdoin vetoakselit tänä kesänä.

Tänä kesänä laitoin heinäkuussa uuden nokka-akselin asennontunnistimen, oli vanhasta väsähtänyt magneetti ja aiheutti käyntihäikkää. Motonetin tarvikeosa ei auttanut, joten purkuautosta Mitsun aito anturi tilalle ja nyt pelittää. Myös liitin tuli vaihdettua samalla, samoin sytytystulpat. Ilmansuodattimen vaihdon sijasta päätinkin laittaa tähän K&N vapaavirtaussuodattimen. Sitä varten piti hankkia erillinen MAF-adapteri ja rakentaa itse kiinnike tuolle systeemille. Auto kuulostaa nyt paremmalta kiihdytyksissä ja konehuoneessa on mukavasti tilaa.
Elokuussa vaihdoin molemmat vetoakselit ja samalla vaihteistoöljyt. Vetoakselit on vähän ajetusta autosta, johon oli hiljattain vaihdettu vetonivelet. Ei siis uudet mutta klappia ei ole, todella jämptit, ja auto kiihdyttää nyt tasaisesti. Samalla joutunut tietty irrottamaan palloniveliä, raidetangon päätä ym. ja kaikki vaikutti hyväkuntoiselta ja voi olla että ens kerralla lähtevät helpommin irti kun on kertaalleen irrotettu. Edellinen omistaja oli vaihtanut alatukivarret ja etujarrulevyt muistaakseni muutama vuosi sitten.

Löysin tähän autoon täydellisesti sopivat Mitsubishin 16" aluvanteet hyvillä renkailla. Spoileri on Mazdasta ja istuu jostain syystä tähän autoon täydellisesti. Maalasin spoilerin auton tarkalla värikoodilla saman väriseksi. Siinä on jarruvalo, eli hattuhyllyn jarruvalon voi halutessaan poistaa.
Minä henkilökohtaisesti poistaisin auton ovista nuo mustat listat, mutta ne on toistaiseksi nyt siinä, kun en voi tietää mitä tuleva ostaja ajattelee.

Tarkoitus oli vielä jatkaa huoltoja ja vaihtaa tähän moottoriöljyt, takajarrupalat ja jakopään hihna. Myös kytkimen painelaakeri taitaa olla kuivahtanut, kun kesällä kuului pientä sirinää kytkimestä. Mikään näistä ei varsinaisesti vaikuta ajoon ja tulen käymään nuo läpi talviseisonnan aikana jos ei mene kaupaksi. Loppui kesäkelit ulkona rassailulle niin olen nyt vain ajellut autolla päivittäin ja aion ajaa pakkasiin asti. Nyt kokeilen olisiko kenelläkään kiinnostusta ostaa tätä ennen talvea.

Hinta on 2900 euroa.
Hinnassa näkyy pieni kilometrimäärä ja ruosteettomuus. Ja onhan näin hieno auto varmasti tulevaisuuden klassikko, joten alaspäin näiden hinnat tuskin on tulossa. Sisustakin on lähes virheetön, ja ilman noita mun muokkauksia olisi varmaan mennyt museorekisteriin 3 vuoden päästä. Niin ja mukaan tulee kolmet vanteet, lohkolämmittimen johto ajastimella, vetokoukku ja varmasti jotain muuta pientä mukavaa vielä.

Sijainti: Kouvola
Yhteystiedot: laita tekstiviestiä numeroon: nolla neljä neljä 9846612
 

Liitetiedostot

  • IMG_4929.JPG
    IMG_4929.JPG
    309.9 KB · Lukukerrat 22
  • IMG_4932.JPG
    IMG_4932.JPG
    253.7 KB · Lukukerrat 18
  • IMG_4938.JPG
    IMG_4938.JPG
    258.5 KB · Lukukerrat 22
  • aavapic6716970244e8a.jpeg
    aavapic6716970244e8a.jpeg
    364.2 KB · Lukukerrat 20
  • aavapic67194cfdb8763.jpeg
    aavapic67194cfdb8763.jpeg
    356.1 KB · Lukukerrat 24
Viimeksi muokattu
Takaisin
Ylös Bottom