Morjesta kaikille!
alkaa oleen projekti sillä mallilla että viittii levittää jo useemmallekkin foorumille
topicin alku suora kopio offipalstalta jos sana muodot kuulostaa tyhmältä
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=141423
foorumin keskustelu linkki
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=58172.0
Viesti 1
Kävin loppusyksystä 2015 tampereen ikeassa ostaas keittiön ja ehdottelin vaimokkeelle että eiköhän käydä kattoos mitsua tossa palan matkan päässä ja pienen taivuttelun jälkeen ajettiin pihaan jossa mitsu oli ja ensimmäisenä silmään osui Offipalstan tarra no osto päätös tuli tehtyä jo siinä kohtaa kun laskin että säästän tarran hinnan
pieni koeajo ja toteamus että ehkä sillä kotiin pääsee Kotvasen kuluttua lyötiin jo kättä päälle.
Pitkän mutta sitäkin jännittävämmän kotimatkan jälkeen nopee pesu ja siinä se nyt on. Kuka tunnustaa vanhakseen??
ahtopainemittari roikkui kojetaulun nurkassa niin pitihän se nyt kiinni saada
Syksy meni hyvin metsällä ja kivaa oli.
10 minuuttia myöhemmin
no se puskuri anto periksi ja ajatus kunnon palkkipuskurista alko kytemään
taloremontti ja hirvimettä vei vain kaiken ajan joten auto on näyttänyt tältä siitä asti
sitten tuli katsastuksen aika vika lista oli pitkä ku nälkävuosi joten päädyttiin tähän
perä ilmaan että pääsee lavan pultteihin käsiksi kun eivät auenneet ilman väkivaltaa
4 tuntia myöhemmin tilanne oli tämä
montako reikää löydät kuskin puolelta?
Olis muuten jollekkin onnelliselle kohtuu kuntonen lava ja tai lavakaukalo ja pressu. Lavan tilalle kun tulee flatbedi.
pakoputkikin jouti jo roskalavaan ja tilalle tulee 2 1/2 tuuman putki uusi imu sarja vapari koneestakin on jo hyllyssä josko niillä saisi vähän lisää ponkua ja loppuu se varoventtiilin aukeeminen 1,2 baarin kohalla
Apparin puolen palkki on jo korjattuna mutta kuvat jäi ottamatta kun krapula iski viimmeisillä metreillä niin kovasti takaraivoon
Viesti 2
noniin tuli jotain pientä puuhasteltua taas mitsun kanssa.
Otin tankin irti ja viritin väliaikais tankin paikalleen et pääsee runkoon käsiksi. Väliaikais tankki siksi että täytyy pitää kiulu ajokuntosena kun talli on päivisin ihan työkäytössä.
revin kaikki uusvanhat sähköt irti että pääsee tekeen oikeesti siistiä kytkentää ja hommasin kunnollisen kotelon mihin tulee kaikki releet ja sulakkeet lisävarusteille. Sijoitus vain on vielä auki, olisko konetila vai kabiinin puoli parempi?
ja aloitin uuden puskurin värkkäämisen
On muuten melko v****maisessa paikassa toi öljynjäähdytin ku estää vinssin ja coolerin keula asennuksen mitenkään järkevästi!!
Osaisko joku tunnistaa tämän perää kuvista ja jos joku osaa arvata ton perässä olleen tarran sisällön niin olis todella hieno homma
on muuten jonkun verran hitsattu runko ja jotkut korjaukset on "vähän" huonompia kuin muut
Edellisiltä jäänyttä korjausta.
löin tuon pellin palan just vasaralla irti kuvan ottamisen jälkeen
No onneks "oma" jälki ei oo sen parempaa vaikka yritystä löytyykin
Viesti 3
Menny tuo aika tallilla lähinnä purkaessa ja paikatessa ajan hampaan jälkiä.
Mutta hiljaa hyvä tulee ja ehtii miettiä mitä kaikkea tarvii muuttaa omaa käyttöä ajatellen.
Pikku lista suunnitelmista:
1.Ruosteet pois ettei heti tarvi alkaa korjaamaan uudestaan. Melkein Done.
2.Säädettävä jarrupaineensäädin. Pääsee vähemmillä putkilla ja vikaherkkyys vähenee.
3.Kaikki "uudet" sähköt reitittää yhden rele/sulakeboxin kautta
4.Lattiamatot pois. DONE! Tota hirven verta kulkeutuu aina vähä autoon mukana ja oikeissa olosuhteissa (lämpöset syksyt) niin saattaa välillä tuoksahtaa aika raikkaalta.
4.Korinkorotus. maltillinen 30-40mm et saadaan mahtuun 3" putki suorana taakse plus syylärin putket
5.Uusi lava. flatbed johon irroitettavat laidat.
6.Syyläri ja öljynjäähdytin lavalle sähköflekteillä. keulalle paremmin tilaa coolerille ja vinssille.
7.Sähkövinssit molempiin päihin. ehkä kolmas lavalle että, sais kiskoo mönkijää ja hirviä lavalle mutta, joku pieni vaan.
8.Tankin muokkaus että, saadaan korkeemmalle.
9.Veto koukku muutta ns. jenkkimalliseksi että saa nopeesti irti tarvittaessa.
Alla vielä pari kuvaa etnemisestä
Viesti 4
Ei oo kauheesti homma edistynyt kun pitäny sairastella ja muka muita kiireellisiä asioita mutta tänään sain jotain tehtyä
Cooleri oli ottanut elämänsä aikana melkosesti siipeensä niin ajattelin yrittää oikoa sitä vähän
ennen
jälkeen
1,5 tuntia siinä meni mutta lopputulos näyttää kohtuulliselta. Ainakin siitä näkee jo läpi.
Vaimoke hyppi ilosta kun oioin ja putsailin sitä olohuoneen pöydällä .
Uudesta turbostakin tehtiin kauppaa ja mallina olis T3/T4 kiinan turbo.
Ei pitäis enää pakopuoli ahdistaa
Viesti 5
Taas on tullu jotain pientä puuhasteltua mutta vain pientä ku kroppa hankaa vastaan aina kun jotakin yrittää tehdä.
Keulacoolerin asennus
Toi öljynjäähdytin on vielä pikkuvirittämistä vailla ja ahtoputket uupuu mutta pikkuhiljaa
Viesti 6
Taas jotain pientä puhde hommaa eli alottelin uuden lavan tekoa.
Mitäs ootte mieltä kannattaako/pitääkö tuohon keskelle viritellä jonkin näköstä vinoreemua?
Noiden pitkittäis putkien päälle tulee huonekaluputket 35x35mm ja siihen 15mm maatila vaneri. Lavaa kiertämään tulee vielä 50x50 rhs niin kestää nojailla.
Viesti 7
noniin loppu hitsistä kaasu ja oikeen moinen värkki lavaan, niin piti siirtyä taas keulan puolelle.
ahtoputket viimmestä palaa vaille valmiina, joka odottaa vaparin imusarjan asennusta.
snorkkelillekkin tuli tehtyä reikää ja sovittelin vähä putkee siihen.
Oli muuten melko näppärä ku sai noi mutkat vanhoista ahtoputkista ja alumiini osat on 50mm2 japp putkee 6,5€ metri että melko edullinen asennus. Tosta silikooni supisteesta nyt tuli turhaa kulua mutta kokonaisuutta ajatellen melko halpaa.
Vähä jännitti kokeilla maskia tohon päälle mutta sekin sopii paikalleen paremmin kun uutena.
Viesti 8
Tallilla tuli taas "käytyä" puuhastelemassa nyt on uus(vaparin) imusarja kiinni ja kaikki ahtoputket paikallaan vaikkakin vaatii vielä hienosäätöä että saa siistin mutta, pitää odotella kukkaroon täydennystä ensin
Ei ollu muuten ihan Bolt-on juttu toi vaparin imusarja ku joutu kääntää kompressori pesääkin muutaman asteen vinoon että sai ahtoputket istuun edes jotenkin. Kuvissa näkyvä mutka ennen imusarjaa oikastaan vielä kuhan saan oikeenlaisia mutkia hommattua.
Downpipekin tuli värkättyä ja voi elämä että alko viheltää komiasti ja se vittumainen pörinä mikä tuli katkastusta putkesta muuttu sopivaksi murinaksi noinkin lyhyellä putkella
Ilmanputsarin kotelonkin suolistin ja muokkasin jälkiasennuspaikkaan paremmin sopivaksi. tulee siis jotenkin lavakaareen kiinni. Tohon putsarin koteloon sopii muuten just eikä melekeen 3" tuuman putki alapäähän kuhan laikkaa sen tötterön pois siitä
Viesti 9
Noniin tallilla taas tapahtunut muutakin kun tupakin polttelua...
lavan runkoa pääsi jo kasaileen
Vähän pohjamaalia jo ettei jää ruostepeikolle sellanen kuva että olis jotenkin tervetullut. Taustalla näkyy väliprojektina "kunnostettu" venetraileri siitä kuvia lopuksi lisää.
Sitten lavaan kiinni vähän jytkympi palkki ja valot siihen kiinni. Samassa kuvassa näkyy vetokoukun kiinnitys piste.
Tähänhän tulee jenkkimallin koukku että saa nopeesti irti jos pitää ajaa huonoon paikkaan ja ehkä myös vinssille kiinnitys piste.
Lavan kun sain johonkin malliin niin siirryin keulan puolelle leikkaileen vanhoja virityksiä pois ja niitähän riitti parhaimmillaa neljä peltiä päällekkäin
samalla totesin että tuo orkkis keulapalkki ei ole pelastamisen arvoinen joten sai lähteä. tilalle tuli jo 50x50 putki joka tuntu parilla hepillä pitävän keulan paremmin kasassa
siinä sivussa kun en päässyt hitsaileen niin mietin uutta ovipahvimallia
kestääkö 9mm vesivaneri tälläsessä citymaasturissa?
Sitten se väliprojekti
mitsu pääsi hyötykäyttöön kun piti saada talliin tilaa
ja kuvat valmiista tuotteesta
On muuten myynnissä jos saattuu jotain kiinnostaa
Parin viikon sotkemisen alko porukka kattoon että nyt pitää saada paikat putsiin kun tulee mese sisälle joten armoton siivoaminen ja ennen kolmen auton tallista tuli 6 auton talli tyhjällä nosturipaikalla
mitsu näyttää vähän yksinäiseltä noitten katuautojen seurassa mutta nyt ei sattunu muuta oleen kuvaan
alkaa oleen projekti sillä mallilla että viittii levittää jo useemmallekkin foorumille
topicin alku suora kopio offipalstalta jos sana muodot kuulostaa tyhmältä
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=141423
foorumin keskustelu linkki
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=58172.0
Viesti 1
Kävin loppusyksystä 2015 tampereen ikeassa ostaas keittiön ja ehdottelin vaimokkeelle että eiköhän käydä kattoos mitsua tossa palan matkan päässä ja pienen taivuttelun jälkeen ajettiin pihaan jossa mitsu oli ja ensimmäisenä silmään osui Offipalstan tarra no osto päätös tuli tehtyä jo siinä kohtaa kun laskin että säästän tarran hinnan
pieni koeajo ja toteamus että ehkä sillä kotiin pääsee Kotvasen kuluttua lyötiin jo kättä päälle.
Pitkän mutta sitäkin jännittävämmän kotimatkan jälkeen nopee pesu ja siinä se nyt on. Kuka tunnustaa vanhakseen??
ahtopainemittari roikkui kojetaulun nurkassa niin pitihän se nyt kiinni saada
Syksy meni hyvin metsällä ja kivaa oli.
10 minuuttia myöhemmin
no se puskuri anto periksi ja ajatus kunnon palkkipuskurista alko kytemään
taloremontti ja hirvimettä vei vain kaiken ajan joten auto on näyttänyt tältä siitä asti
sitten tuli katsastuksen aika vika lista oli pitkä ku nälkävuosi joten päädyttiin tähän
perä ilmaan että pääsee lavan pultteihin käsiksi kun eivät auenneet ilman väkivaltaa
4 tuntia myöhemmin tilanne oli tämä
montako reikää löydät kuskin puolelta?
Olis muuten jollekkin onnelliselle kohtuu kuntonen lava ja tai lavakaukalo ja pressu. Lavan tilalle kun tulee flatbedi.
pakoputkikin jouti jo roskalavaan ja tilalle tulee 2 1/2 tuuman putki uusi imu sarja vapari koneestakin on jo hyllyssä josko niillä saisi vähän lisää ponkua ja loppuu se varoventtiilin aukeeminen 1,2 baarin kohalla
Apparin puolen palkki on jo korjattuna mutta kuvat jäi ottamatta kun krapula iski viimmeisillä metreillä niin kovasti takaraivoon
Viesti 2
noniin tuli jotain pientä puuhasteltua taas mitsun kanssa.
Otin tankin irti ja viritin väliaikais tankin paikalleen et pääsee runkoon käsiksi. Väliaikais tankki siksi että täytyy pitää kiulu ajokuntosena kun talli on päivisin ihan työkäytössä.
revin kaikki uusvanhat sähköt irti että pääsee tekeen oikeesti siistiä kytkentää ja hommasin kunnollisen kotelon mihin tulee kaikki releet ja sulakkeet lisävarusteille. Sijoitus vain on vielä auki, olisko konetila vai kabiinin puoli parempi?
ja aloitin uuden puskurin värkkäämisen
On muuten melko v****maisessa paikassa toi öljynjäähdytin ku estää vinssin ja coolerin keula asennuksen mitenkään järkevästi!!
Osaisko joku tunnistaa tämän perää kuvista ja jos joku osaa arvata ton perässä olleen tarran sisällön niin olis todella hieno homma
on muuten jonkun verran hitsattu runko ja jotkut korjaukset on "vähän" huonompia kuin muut
Edellisiltä jäänyttä korjausta.
löin tuon pellin palan just vasaralla irti kuvan ottamisen jälkeen
No onneks "oma" jälki ei oo sen parempaa vaikka yritystä löytyykin
Viesti 3
Menny tuo aika tallilla lähinnä purkaessa ja paikatessa ajan hampaan jälkiä.
Mutta hiljaa hyvä tulee ja ehtii miettiä mitä kaikkea tarvii muuttaa omaa käyttöä ajatellen.
Pikku lista suunnitelmista:
1.Ruosteet pois ettei heti tarvi alkaa korjaamaan uudestaan. Melkein Done.
2.Säädettävä jarrupaineensäädin. Pääsee vähemmillä putkilla ja vikaherkkyys vähenee.
3.Kaikki "uudet" sähköt reitittää yhden rele/sulakeboxin kautta
4.Lattiamatot pois. DONE! Tota hirven verta kulkeutuu aina vähä autoon mukana ja oikeissa olosuhteissa (lämpöset syksyt) niin saattaa välillä tuoksahtaa aika raikkaalta.
4.Korinkorotus. maltillinen 30-40mm et saadaan mahtuun 3" putki suorana taakse plus syylärin putket
5.Uusi lava. flatbed johon irroitettavat laidat.
6.Syyläri ja öljynjäähdytin lavalle sähköflekteillä. keulalle paremmin tilaa coolerille ja vinssille.
7.Sähkövinssit molempiin päihin. ehkä kolmas lavalle että, sais kiskoo mönkijää ja hirviä lavalle mutta, joku pieni vaan.
8.Tankin muokkaus että, saadaan korkeemmalle.
9.Veto koukku muutta ns. jenkkimalliseksi että saa nopeesti irti tarvittaessa.
Alla vielä pari kuvaa etnemisestä
Viesti 4
Ei oo kauheesti homma edistynyt kun pitäny sairastella ja muka muita kiireellisiä asioita mutta tänään sain jotain tehtyä
Cooleri oli ottanut elämänsä aikana melkosesti siipeensä niin ajattelin yrittää oikoa sitä vähän
ennen
jälkeen
1,5 tuntia siinä meni mutta lopputulos näyttää kohtuulliselta. Ainakin siitä näkee jo läpi.
Vaimoke hyppi ilosta kun oioin ja putsailin sitä olohuoneen pöydällä .
Uudesta turbostakin tehtiin kauppaa ja mallina olis T3/T4 kiinan turbo.
Ei pitäis enää pakopuoli ahdistaa
Viesti 5
Taas on tullu jotain pientä puuhasteltua mutta vain pientä ku kroppa hankaa vastaan aina kun jotakin yrittää tehdä.
Keulacoolerin asennus
Toi öljynjäähdytin on vielä pikkuvirittämistä vailla ja ahtoputket uupuu mutta pikkuhiljaa
Viesti 6
Taas jotain pientä puhde hommaa eli alottelin uuden lavan tekoa.
Mitäs ootte mieltä kannattaako/pitääkö tuohon keskelle viritellä jonkin näköstä vinoreemua?
Noiden pitkittäis putkien päälle tulee huonekaluputket 35x35mm ja siihen 15mm maatila vaneri. Lavaa kiertämään tulee vielä 50x50 rhs niin kestää nojailla.
Viesti 7
noniin loppu hitsistä kaasu ja oikeen moinen värkki lavaan, niin piti siirtyä taas keulan puolelle.
ahtoputket viimmestä palaa vaille valmiina, joka odottaa vaparin imusarjan asennusta.
snorkkelillekkin tuli tehtyä reikää ja sovittelin vähä putkee siihen.
Oli muuten melko näppärä ku sai noi mutkat vanhoista ahtoputkista ja alumiini osat on 50mm2 japp putkee 6,5€ metri että melko edullinen asennus. Tosta silikooni supisteesta nyt tuli turhaa kulua mutta kokonaisuutta ajatellen melko halpaa.
Vähä jännitti kokeilla maskia tohon päälle mutta sekin sopii paikalleen paremmin kun uutena.
Viesti 8
Tallilla tuli taas "käytyä" puuhastelemassa nyt on uus(vaparin) imusarja kiinni ja kaikki ahtoputket paikallaan vaikkakin vaatii vielä hienosäätöä että saa siistin mutta, pitää odotella kukkaroon täydennystä ensin
Ei ollu muuten ihan Bolt-on juttu toi vaparin imusarja ku joutu kääntää kompressori pesääkin muutaman asteen vinoon että sai ahtoputket istuun edes jotenkin. Kuvissa näkyvä mutka ennen imusarjaa oikastaan vielä kuhan saan oikeenlaisia mutkia hommattua.
Downpipekin tuli värkättyä ja voi elämä että alko viheltää komiasti ja se vittumainen pörinä mikä tuli katkastusta putkesta muuttu sopivaksi murinaksi noinkin lyhyellä putkella
Ilmanputsarin kotelonkin suolistin ja muokkasin jälkiasennuspaikkaan paremmin sopivaksi. tulee siis jotenkin lavakaareen kiinni. Tohon putsarin koteloon sopii muuten just eikä melekeen 3" tuuman putki alapäähän kuhan laikkaa sen tötterön pois siitä
Viesti 9
Noniin tallilla taas tapahtunut muutakin kun tupakin polttelua...
lavan runkoa pääsi jo kasaileen
Vähän pohjamaalia jo ettei jää ruostepeikolle sellanen kuva että olis jotenkin tervetullut. Taustalla näkyy väliprojektina "kunnostettu" venetraileri siitä kuvia lopuksi lisää.
Sitten lavaan kiinni vähän jytkympi palkki ja valot siihen kiinni. Samassa kuvassa näkyy vetokoukun kiinnitys piste.
Tähänhän tulee jenkkimallin koukku että saa nopeesti irti jos pitää ajaa huonoon paikkaan ja ehkä myös vinssille kiinnitys piste.
Lavan kun sain johonkin malliin niin siirryin keulan puolelle leikkaileen vanhoja virityksiä pois ja niitähän riitti parhaimmillaa neljä peltiä päällekkäin
samalla totesin että tuo orkkis keulapalkki ei ole pelastamisen arvoinen joten sai lähteä. tilalle tuli jo 50x50 putki joka tuntu parilla hepillä pitävän keulan paremmin kasassa
siinä sivussa kun en päässyt hitsaileen niin mietin uutta ovipahvimallia
kestääkö 9mm vesivaneri tälläsessä citymaasturissa?
Sitten se väliprojekti
mitsu pääsi hyötykäyttöön kun piti saada talliin tilaa
ja kuvat valmiista tuotteesta
On muuten myynnissä jos saattuu jotain kiinnostaa
Parin viikon sotkemisen alko porukka kattoon että nyt pitää saada paikat putsiin kun tulee mese sisälle joten armoton siivoaminen ja ennen kolmen auton tallista tuli 6 auton talli tyhjällä nosturipaikalla
mitsu näyttää vähän yksinäiseltä noitten katuautojen seurassa mutta nyt ei sattunu muuta oleen kuvaan