No niin; V6 ja hajukanisteri...

W

Waste

Guest
Kertokaa viisaammat (olen juuri hankkinut Pajeron ja nyt jo kadun...) miksi tässä 90-mallin V6 Pajerossa ei lainkaan tule putkea siihen hiilikanisteriin (Vapour canister) keskelle, jossa oikein lukee Carpurator. Onko niin, ettei siihen kuulukaan tulla kun se on ruisku. Ja jos siihen kuuluu letku, niin mihkä ihmeeseen sen toinen pää???

Sitten nämä alustan hillittömät paukahtelut. Mistä ihmeestä ne on kotoisin ja miksi jarru on niin jumalattoman raskas painaa? Joo, sen jo hokasin, ettei kehitä alipainetta tehostimelle juuri ollenkaan ja siksi aloin ylipäättän tutkimaan. Auto on viimeviikolla katsastettu!!!!
 
Alustan paukahtelut (pyörien ollessa käännettynä ääreensä) aiheuttaa yleensä puuttuvat kääntymisen rajoittimen muoviholkit.

Vapour Canisterin letkun on todennäköisetsi joku TSI mies ottanut irti, syitä voi vain arvailla. Olettaisin siitä lähtevän letku johonkin imusarjaan, väliin tulee yleensä joku ohjainventtiili. Jos autosi on vähäpäästöinen, niin kanisterista on merkintä rekisteriotteessakin.
 
:p Voi itku, tuon kaiken jo tiesinkin. Tahtoisin vain tietää mihin siinä imusarjassa? niin ja ei ne kaikki paukkeet ihan tuosta syystä johdu, kas kun paukkuu ihan suoraan ajaessakin ja eritoten montuissa. Yksi paukkeen tai kolinan kohde on ohj.akselin ristinivel. Siinä on parin millin klappi. Pitääköhän muuten koko helameena irroittaa, jos sen vaihtaa ja saako sitä ristikkoa pelkästään (jos saa niin numerosarja on ...?), vai akseleineen päivineenkö se...?
 
no sitäpä en osaa sanoa mihin menee, bensakoneista kun en ole ikinä omistanut....

jos ei sitä niveltä saa inhimilliseen hintaan, niin noita purku Pajeroita on "Myynti"-palstalla useita....

toinen alustan kolinan lähde on puuttuvat tai väljät vakaajan kumit....
 
Waste ! pystytkös tarkentamaan tuota konetyyppiä ? Mulla on Chiltonin opus himassa ja siinä on tuosta v6 koneesta aika kattava kaavio. Voin skannata sulle sit sivun jossa ne letkut on !
 
On meikän käsittelyssä niin tuore peli, etten tiedä muuta, kuin että L146 on tyyppi ja 3.0 V6 vm. 90. Ei pitäs olla kovin montaa eri mallia. Käsittämätöntä muuten, etteivät Porvoon Mitsun liikkeessäkään osanneet sanoa mitään!!! Muuten oli palvelu kyllä OK. Meinaan hajottaa autoa reippasti tulevana viikonloppuna, joten ehkäpä tiedän enemmään ja olisi loistavan suuri apu, jos saisin kuvia...
 
venttiilien määräkin auttaisi ! eli onko moniventtiilimoottori ?
 
Wau? Lie kaksi per sylineri??? Haynesin mukaan ainakin. Haynesin käsikirjassa asiasta kerrotaan, mutta vain, että sellainen on ja putket pitää olla kunnossa. Eipä juuri muuta, eikä löydy järkevää selitystä, mihin se "carburattor"- merkitty letku tulisi johtaa (kaasarille joo, mutta kun on ruisku - ei kaasaria)? Heynesissä ei myöskään 3.0L 6 syl. konetta ole muita kuin tämä yksi (ja poikkeuksia sitten kerrottu Kalifornian vientimalliin -> että niitä letkuja on vielä enempi). Tämän käsikirjan mukaan venttileitä on pari per sylinteri.
 
kaverin pajerossa on joku -90 luvun 3.0 V6 kone.. voin vilasta viikonlopun aikana josko siitä löytyis ko. pömpeli
 
Imusarjaan näyttäis chiltonin mukaan menevän siihen kaasuläpän "throttle bodyyn" johonkin niistä kolmesta liittimestä !
 
Kyllä se niin on, ettei siihen paikkaan tule letkua, vaan se koko systeemi on vähän puolitekonen ja siksi enempi koriste. Kävin tapaamassa paikallista Pajero-gurua ja hänen mukaansa ei yhdessäkään tämän mallin (paitsi se Californian ihme) Pajerossa V6-koneella ole sitä letkua kiinnitetty mihkään. Siksipä niitä hiiliäkään ei kannata siellä pöntössä ihmetellä :eek:
 
Jos se on hallitusti poistettu, niin ei kai siitä haitaakaan ole siis, ettei ole kytketty sitä kanisteria. Oli mullakin Kanadan tuonti autosta (Plymouth Reliant a.k.a Dodge Aries) raksittu kaikki em. vermeet pois, samoin kuin katti yms. ja hyvin toimi.
 
Noista muuten kun kyselin - alustan paukahteluista, niin siihenkin syy selvisi. Pakari paukuttaa pohjaan. Joka ikinen kumihela tai pusla väljä, ja pohjauskumeja ei ollenkaan. Ratti kääntää renkaat niin, että ottaa rattaat kii pyöräkoteloon ja runkopalkkiin jne. On aika homma rakennella. Vaan ei lie kiirettä. Ihme on, että on mennyt katastuksesta läpi? Kuinka kenkku homma on laakerien kirirtys pyörissa ja voiko niitä ylip. kiriä??? Bensaa kuluu reilusti yli 20L per 100km. Jokin on pielessä. Ei raaski juuri ajella, jos ei parannusta asiaan tule. Tehot on kyllä just niinku pitää!En tiedä, mutta bensiini haisee konehuoneessa. Ei silti kyllä alle tiputa ja käy hyvin ja lähtee käymään kuin "palmun alta". Vaan ei tosiaan raaski paljon ajella. On sitten parkissa ja rassailee kattoluukkua ja niitä herkkuja kun tässä on  ;D Kyllä se niin on, että tän jälkeen turbodiesel pösö sais seistä, sillä ritsa se on Pajeroon verrattuna. Mistä siihen vois ostaa alkup. ohjauspyörän, lokareiden muovilevikkeet ja astinlaudat??? (siis pajeroon - ei pösöön :p)
 
Takaisin
Ylös Bottom