Normaalia isompi termostaatti Lancer 91 GLxi:ssä

Tumppi76

Member
Liittynyt
27 Syyskuu 2006
Lankussa vaihdettiin muutama viikko sitten kansipahvi, lämpötila-anturi ja termostaatti. No lämpöjen nousun takia korjaaja suositteli pahvien uusimista. Lisäksi oli kuulemma vaihtanut "isomman" termostaatin vanhan tilalle ja nyt lämpöviisari tököttää huomattavasti isommilla lämmöillä kuin ennen. Kansi vuotaa edelleen ilmeisesti molempia litkuja virranjakajan puoleisesta etukulmasta keulasta katsottuna. Askarruttaa toi uusi termostaatti ja noi nestevuodot tiivisteen vaihdosta huolimatta. Kantta ei koneistettu, mutta ei se ilmeisesti kovin kiero ollut kun automekaanikko uskoi kannen pitävän. No nythän ton näkee, ettei pidä.

Onko tuolla termostaatin suurentamisella mitään merkitystä mihinkään? Auto puhalsi lämpöjä hyvin sisälle jo ennen kansiremppaa ja rempan jälkeenkin. Miten esim. ECU reagoi kuumempana käyvään koneeseen. Vaikuttaako se esim. kulutukseen?
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Normaalia isompi termostaatti Lancer 91 GLxi:ssä

Vois veikata että kyse oli siitä termarin aukeamislämpötilasta. En näkis mitään haittaa normiautossa / normiajossa suomessa että käyttää kuuminta mahdollista termaria kesät talvet, itse olen ainakin tehnyt näin. 80-90 asteen väliltä taitaa olla nuo yleiset lämpötilat.

Yleisenä knoppitietona, kun sattui olee tuo JDM asa auki tuossa, tarjoaa mun VR4 Galanttiin 82 asteista termaria, Evo4:seen 76,5 asteista ja Pajero Miniin 88 asteista. :)
 
Ylös Bottom