Haudi.
Joo-o tästähän olikin jo puhetta tuolla yhyyn puolellakin.
Mulla on kans sama vaiva nimenomaan kylmänä. Aikan-
aan jopa tuolla TM:n testeissä huomattiin sama oire ja
silloinhan auto oli käytännössä uusi. TM kuittasi tämän
ruiskusuuttimien ääneksi ???.Kyllä. Voihan toki suutinkin
pitää snadin naputuksen ja pitääkin mut EI kyllä niin ko-
vaa mikä näistä kuuluu. Itse tulkitsisin sen lähinnä ks.
kondstruktiosta johtuvaksi ominaisuudeksi mikä luon-
nollisesti lisääntyy iän/kulumisen myötä

. Ja ks. mosis-
sa EI ole hyd.venttiilien nostimia vaan hydrauliset ventt.
VÄLYKSEN tasaajat

puhutaan niinku oikeista osista.
No, joka tapauksessa korjausvaihtoehto on ainoastaan
se, että vaihdetaan välyksentasaajat uusiin ja käytete-
tään oikeata öljyä mikä on yleensä täyssynteettinen ja
viskoluokitukseltaan 5-60 tai pienempi(itellä 5W50 Racin
g Gulf). Eikä tämäkään tuo aina onnea ja autuutta(ed.
tämä ominaisuus). Yksi vaihtoehto on se ,että esim. ja-
kohihnan vaihtoehdon yhteydessä viittii nähdä niin paljo
vaivaa, että ottaa nokkapukit irti ja nostaa nokkia sen
verran , että välyksentasaaja nousee kolostaan pois ja
purkaa sen palasiksi(kyllä on mahdollista) ja liottaa esim.
naftassa ja tämän jälkeen "kliinerin" ja paineilman kans-
sa putsaa kunnolla ja venyttää sisällä olevia 2:ta pientä
jousta mekaanisesti (varovaisesti) ja takas nippuun.
Näin tein mm. ite tossa talvella pakoventt. vaihdon yhte-
ydessä ja toistaiseksi on ollut hiljainen PAITSI kun pak-
kasta on n.-10 tai enemmän kylmänä. Mutta lämpöisenä
ei ole vielä naputtanut kertaakaan mitä se teki aikaisem-
min lähestulkoon kaikilla öljymerkeillä

. No, enpä tiedä
,ehkä uusilla välyksentasaajilla ei olis mitään ääniä mut
tulihan kokeiltua. No mitä tulee näihin motin "sisäpesu"
/huuhteluaineisiin, niin henk.kohtaisesti pidän niitä mai-
nos TV:n "pasahömppänä" millä ei oo mitään tekemistä
tod. ongelman korjauksen kanssa.(tässä kohtaa).
No jos joku jakso lukee tän loppuun saakka niin kanna-
tan joka tapauksessa välyksentasaajien vaihtamista.
Sillä suurimmalla tod.näkösyydellä pääsee ongelmasta
eroon.

Et tämmöstä.
t:Arska
ps.edm lätinä koskee siis Mitsun kaikkia 16v DOHC/Sigma 3.0 Dohc mosia vuoteen-95 saakka(on sa-
ma välyksentasaaja)