Oikeaoppinen ruostesuojaus

Vs: Oikeaoppinen ruostesuojaus

Voiko tuota kehuttua Annitrolia käyttää pienempiinkin ruosteenpoistoihin esim. kiveniskemät ja vähän sitä isommat? Ajattelin tyyliin pumpulipuikolla pyyhkästä kolon pohjalta puhtaaksi. Vai olisiko pitänyt laittaa tuonne tyhmiin kysymyksiin?
 
Vs: RE: Oikeaoppinen ruostesuojaus

Tai siis käy, erinomaisesti. Mutta en kyllä keksi miksei Annitrolkin kävisi. Ei noilla hapoillakaa "pyyhkäisemällä" lähde ruosteet, jos haluaa ruosteesta päästä eroon.

Liukkari pesu tai muulla tavoin rasvojen poisto, Deox geliö pintaan ja 30min välin käy pyörittelemässä esim dremelillä ja pienellä pysty-nylon harjalla (älä naarmuta maalipintaa!) pintaa, minkä jälkeen sulkee pinnan aina elmukelmulla. Jos Deox muuttuu kovin ruskeeks ennenkin pinta täysin ruosteeton, pyyhi pois ja vaihda se.
 
Vs: Oikeaoppinen ruostesuojaus

Tuota annitrolia on tullut jokunen vuosi käytettyä ja se on onnistunut kyllä meikäläisen vakuuttumaan toimivuudesta :peukku

Esimerkiksi olen pitänyt pienessä kannellisessa rasiassa ainetta ja uittanut siellä aina pultit ja mutterit jotka kärsii korroosiosta. maksimissaan 24h ja puhdasta tuli. Tosin jotakin mustaa töhnää välillä jää vaikka suodattelen tasaisin väliajoin sen aineksen (koska sitä paskaa muuten kertyy ihan kohtalaisesti sinne..) Mustat irtoaa kätevästi teräsharjalla rapsuttelemalla.

Hitsaushommissa olen käyttänyt seuraavasti: Sauma kun on viilentynyt, ihan sivelemällä levitellyt reilusti ainetta siihen (ja jos mahdollista, ruiskuttanut takapuolelle) noin 10-15 min ja rätillä pyyhkii kuivaksi. sen jälkeen pohjamaalia ja väri päälle. Ainakin vielä ovat kaikki ehjinä kestäneet. :peukku

Lisäksi nyt on mielenkiintoinen testi, hitsasin helmakotelot kokonaan uusiksi suorasta pellistä, jonka jälkeen suihkuttelin kotelon sisäosat annitrolilla. Pitäisi vakoilukameralla tarkistaa miltä kotelot näyttää sisäpuolelta.
 
Onko alustamassaa muun värisenä kuin mustana saatavana?
Tuskin pystyy edes sävyttämään mitenkään.
 
Finikor 3 AL on pronssinruskeaa, samaa kamaa kuulemma kuin mitä Finikorin suojaamot käyttävät. Ilman AL loppuliitettä mustaa.

Kiveniskumassoja on muutamassa värissä ja ne voi päällemaalata jos helmoja tms ajattelee.
 
Lancerin (-06) helmat pitäisi käsitellä jollain. Kiveniskut on hakanneet helmat vaaleiksi, sieltä täältä paistaa metalli mutta se ei ole ruosteessa (sinkittyä?). Etulokarit käytin jo pois, sieltä tuli 5kg hiekkaa per puoli. Ei ollut onneksi juuri ruostuttanut.

Tarkoitus olisi laittaa kotelon sisään dinitrol ml, ja ulkopinnalle siveltävä musta massa, esim. dinitrol 479. Ja saa jäädä siis tuollaiseksi eli massa rajataan nätisti kynnyksen reunaan.

Mutta millä nuo "paljas metalli" - kohdat käsittelisi? Vai siihenkin vaan ML päälle ja lopuksi päälle massa?
 
Autotehtaat haluaa että autot ei kestä ( edes peltien osalta ).
Myös sähkövirran maadoittaminen auton runkoon siten että metalliosat toimii maajohtona aiheuttaa korroosiota.
1 A DC virta vie noin 9 kg metallia mennessään vuoden aikana.
Eli virta pitäsi kulkea vain eristetyissä johdoissa akun napoihin.
 
Takaisin
Ylös Bottom