Oireita jakopääremontista

Ari1212

New Member
Liittynyt
9 Huhtikuu 2020
Pajero sport 2.5td -05. Käytin remontissa missä vaihdettiin kaikki kuluneet ja vialliset osat ja jakopään osat. Remonttimies sano että ajotus heitti ja on nyt kohillaan. Auto oireilee nyt niin että se ei kiihy niinkuin ennen. Kierrokset nousee 3k ja käytännössä jää siihen. Pikkuhiljaa lähtee nousemaan sitten ylöspäin. Toiseksi. Jos 60km vauhdissa painaa kaasun pohjaan niin mitään ei tapahu muutako ääni muuttuu mut jos polkasee vain "puoleen väliin" niin saattaa keretä jopa jonkun ohitte. Aattelin että jos ajotusta on muutettu ja pumppu ei nyt pellaa sitte niinku pitäs? Turbo ny holvaa vähän öljyä mutta akselista heiluttamalla ei välyksiä tunnu mihinkään suuntaan. Missähän vois olla vika?
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Karstottuneet suuttimet? Toinen et pa-paine tarpeeksi korkea? Mittaa pumpuille liittimelle tulevat virrat, saatta hyvinki olla korkeapaine pumpun anturi ottanu huollossa siipeensä
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Jos auto toimi ennen jakopää remppaa normaalisti ja jälkeen ei niin ensi aloittaisin siitä että menikö kaikki oikein. Ja jako kohdillaan. Ennen kuin rupee enemmän muuta ihmettelemään.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Jos auto toimi ennen jakopää remppaa normaalisti ja jälkeen ei niin ensi aloittaisin siitä että menikö kaikki oikein. Ja jako kohdillaan. Ennen kuin rupee enemmän muuta ihmettelemään.
ite ymmärsin että jakopää remontti tehtiin kun jako oli pielessä, eli varmaan on oireillut (vai?)
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Noissahan pitää ajoittaa pumppu kellolla. Jos jakoheitti ja joskus ennen joku säätänyt sen siihen alkujaan väärään kohtaan. Niin nyt kun ajoitusta korjattu niin varmaan pitää myös korjata se pumpun ajoitus. Kyllä mä silti vielä tarkastaisin sen jaon kertaalleen ensin.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Noissahan pitää ajoittaa pumppu kellolla. Jos jakoheitti ja joskus ennen joku säätänyt sen siihen alkujaan väärään kohtaan. Niin nyt kun ajoitusta korjattu niin varmaan pitää myös korjata se pumpun ajoitus. Kyllä mä silti vielä tarkastaisin sen jaon kertaalleen ensin.
hyvä pointti dynaaminen ajoitus voiinu hyvinki heittää!
 

Ari1212

New Member
Liittynyt
9 Huhtikuu 2020
hyvä pointti dynaaminen ajoitus voiinu hyvinki heittää!
Joo pittää käyttää jollaki tohtorilla syynissä tuota. Torstaina hajosi laturi ruottin erämaahan ja 6h sai ootella hinauspalvelua. Uuden laturinki sain suomesta paikalle ennen hinausauton tuloa ja olipa kyllä helppo vaihtaa se laturi ainaki vaikka oliki siellä alhaalla
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
juu eiku soittoa vaan mestaan, en kyl ymmärrä miksei oo koe ajettu eka ennenku annettu asiakkaalle
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Eihän vai ole turbon letku irti ? Minulle kävi noin kun remppaa tehtiin = vetoja ei ollut.
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
K.o moottorissa käy hyvin helposti että menee hampaalla sivuun pumpun ajotus ja oireet juurikin kuvatunlaiset..
 
Ylös Bottom