Ongelma valkoisen maalipinnan kanssa

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Ilmeisesti autoni on maalattu jossain välissä uudestaan, varmuutta ei ole. Maali on valkoinen, koodi w09.

Ja itse ongelma: Maalipintaan tarttuu ihan normaalisti pihalla seistessä tavaton määrä tummaa "likaa", joka ei meina irrota millään. Kuvan hankin tähän aiheeseen myöhemmin jos tulee tarvetta.

Auto on vahattu syksyllä autoglymin tuotteilla, yhdistelmällä punainen + ruskea. Eli pitäisi olla todella hyvin käsitelty. Samaa ongelmaa oli jo kesällä, auto vahattu vuoden aikana nyt yhteensä neljä kertaa Mutta ensimmäinen pesukerta vahaamisen jälkeen, pinnalle on tullut semmoinen tumma peite, joka ei lähdekkään kokonaan, tuntuu kuin lika olisi syvällä maalipinnassa, eikä millään vahan käytöllä ole merkitystä.

Siis peitettä ei ole ihan jokaisessa kohdassa mutta konepelti ja takaluukku ovat ainakin tällaisen lian peitossa. Ainoa millä irtoo on hiova vaha. Eikä viittis autoa vahata kerran. Auton sivustaan taas on tullut mystisiä "valumia" tuollaista tummaa, joka lähtee myös hiovalla vahalla. Valumat tuntuvat tulevan tiivisteiden välistä.

Epäilyksiä??? Itse olen epäillyt että auton maalipinnassa on jotain vikaa kun on uudestaan maalattu. Vaha ei jää yhtä hyvin kiinni kuin vastaavan ikäisen auton viininpunaiseen metallimaalipintaan. JA tosiaan nuo tummemtumat..... Lähellä on myös taloyhtiön lämmitysjärjestelmän piippu jonka olen epäillyt likaavan maalipinnan jonkinlaisella "laskeumalla" Onko kenelläkään käynyt vastaavaa ??? Onko kenelläkäään ideoita mikä olis paras käsittely valkoiselle pinnalle?

edit. Lisätäänpäs pari kuvaa, eli tuossa konepeltiä näkyy lasinpesurin ympäriltä, kuvat otettu vähä pimeellä mutta jos tarkasti kattoo niin näkee mitä sille maalillle käynyt. Eli siinä pesurin ympärillä on pieni läikikäs alue valkoista, Se on kunnollista maalipintaa ja näkyy kuinka siitä ympäriltä on tummunut.

Toinen kuva on ihan siitä takaikkunan kulmalta. Siinä samantapaista ilmiötä.
 
Tähän olis kiva saada vastaus, nimittäin työautossani (joka sekin on valkoinen) keulassa tai tarkemmin sanottuna tuulilasin molemmin puolin kylkiä alas on sellaiset ihmeelliset valumajäljet jotka ei lähde kuin kvoasti hankaamalla. Aluksi luulin että se johtuu heikkolaatuisesta lasinpesuaineesta, mutta huollossa laittoivat jotain ihan kunnon myrkkyä ja ongelma jatkuu ???

EDIT: ja auton vuosimalli on 2005
 
Mitäpä p*skaa sieltä piipusta mahtaa tulla? Jos vaikka raskasta polttoöljyä polttaa niin rikkiä ja nokea tulee enempi kun tarpeeksi. Nimim. 3 vuotta kivihiilellä lämmitetty. Aina autot mustana. :mad: Vaihtu äkkiä puulämmitykseen. Mutta noissa spreimaaleissa olen huomannu vastaavan ilmiön ihan missä vaan. Kunnon 2K-maalilla vedetty konepelti hohtaa puhtauttaan spreillä vedettyjen lokasuojien välissä. ;D Ja ovat tummuneet ihan ittellään. Vahasta huolimatta. Hiovaa vahaa en ole jaksanu edes ajatella kokeilevani. Menee vielä pelti puhki. ;D
 
Jotain tollasta mää oon ajatellukki, joo nesteen diisselihän siellä palaa, pakko varmaan ois vaihtaa toiselle parkkipaikalle, mutta se on taas paljo turvattomampi paikka. :'(

Vieressä on mersu joka on just maalattu, näyttäs aika kehnolta työn laatu ja siihen se ainakin tarttuu se paska. Kyseinen auto on kerman värinen.

Muissa pihan autoissa en oo havainnu vastaavaa. V-mäinen ilmiö kyllä :seina :seina :seina :seina
Onkohan mulla sitten ihan susi toi maalaus tossa autossa, kyllä se ainakin ihan hyvältä näyttää.....ja tosiaan en enää viitti niitä peltejä hinkata...värivaha käy mielessä.

Sitten semmonen havainto että se autoglymin käsittelykin tais olla ihan yliarvostettu juttu. Kummassakin autossa tehty reilu kk sitten ja ei jälkeäkään enää :seina :seina voihan seinä :p
 
Mulla on kaks galanttia samalla w09 koodilla. Lähes samanlaisia valumia on ja lika näkyy todella helposti ja imeytyy pintaa syvemmälle. Vahannut en oo kunnolla, muuta kuin puhdistavalla vahalla joskus. Sanoisin että valkoisen värin ihanuuksia + aikoinaan harjattu pilattu maalipinta + vahauksen puutetta.
 
tepi sanoi
Mulla on kaks galanttia samalla w09 koodilla. Lähes samanlaisia valumia on ja lika näkyy todella helposti ja imeytyy pintaa syvemmälle. Vahannut en oo kunnolla, muuta kuin puhdistavalla vahalla joskus. Sanoisin että valkoisen värin ihanuuksia + aikoinaan harjattu pilattu maalipinta + vahauksen puutetta.

Mun autoissa ei ainakaan vahaamisen puutetta ole, tänäkin vuonna tais olla vasta neljäs kerta kun vahasin. Autoglymit lentää kyl roskiin. Edellinen omistaja oli ainakin kerran pessyt fairylla auton (juuri ennen kun mulle tuli), sillon ei ollu valumista/tummentumista tietoakaan, alko vast tänä kesänä menee toi pinta vaik oli niin hyvin vahattu. Meikäläisen ensimmäinen ja viimenen valkonen galantti, tai no valkosen vr-4:sen vois kyl ottaa, sille sallitaan jo toikin.... :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom