eclipse2.0
Eclipse 2.0 DOCH 2WD (D22A)
- Liittynyt
- 3 Lokakuu 2003
- Sijainti
- Kotka/Lapinjärvi
Osaako joku neuvoa, kun on edelleen ongelmia yläkuolokohdan / kampikulman tunnistimen kanssa.....Autossa on siis toden näköisesti VR 4 ECU ( Tekstejä boxin kyljestä:MD 128618, 33372-alku epäselvä, 9210 A, VR 4 / Z- joku kirj. tussilla ja lisäksi tarra lappu jossa 8618, E2T33372A) ja yläkuolokohdan / kampikulman tunnistimen kyljessä lukee T1T49571 N, 0821. Ecu antaa virhekoodin kys. anturille, mutta mitattuani ledi-vastus hässäkällä anturia(keskustelu-yleinen-sähkö-virhekoodit ohjeiden mukaisesti eli: - maihin ja käyttäen vuoron perään +:saa anturin 3 ja 4 pinnissä antuin ollessa kiinni, sekä liittimen ollessa paikoillaan ). Näyttäisi siltä, että anturi pelaa niin kun sen kuuluisi (vilkuttaa startatessa toisesta pinnistä puolet nopeammin kuin toisesta...siis ledi). Voiko olla niin, että kyseiset komponentit eivät käy toisiensa kanssa yhteen (koska kyseinen moottori ei ole käynyt kyseisen Ecun ollessa kiinni koskaan). Oma (seuraava) arvaukseni on, että kyseinen Ecu syöttää anturille 12v, jonka kuuluisi toimia esim. 5v:lla ja anturi taas syöttää Eculle väärän korkuista pulssia, kun sen syöttö jännite on väärä ja näin ollen Ecu luulee anturin olevan viallinen.....Eli siis neuvokaa nyt joku viisaampi mitä kannattaisi tehdä.....Yksi mahdollisuus oli tietenkin se, kun pääsisi kokeilemaan kys. moottoriin toista anturi mallia(tietojeni mukaan anturia on kahta eri mallia), jolloin pystyisi pois sulkemaan edellä mainitun vaihtoehdon......ST-motorssin Kari Hätälän mukaan Ecun tulisi toimia kys. moottorissa ja näyttäisi myöskin siltä, että diagnostiikka toimisi niin kuin pitääkin.....Neuvokaa miestä mäessä....Kiiiitoksia jo etukäteen.....!!!!!!!