Olen ajellut nyt n10kk diesel grandiksella(-06) ja mittarissa alkaa olemaan 265t joista itse ajanut vajaa 30t. Auto toistaiseksi toiminut, mutta muutama pikku(?) juttu jotka häiritsevät. Jarrupalat eteen ja sisemmän raidetangon pään olen vaihtanut.
Todella kova sisämelu! Kuuluuko kuskin jalkatilassa olla sen obd-liittimen jälkeen olla vielä jokin äänieristyslevy? ts. polkimien yläpuolella ei ole minulla mitään. Osittain melu johtuu ei niin hyvistä renkaista, mutta myös moottorin melu kabiiniin on melko kova. Auto on saanut meillä lempinimen traktori.
Aika tarkalleen 1700-kierroksella joku jossakin konehuoneessa resonoi todella voimakkaasti, resonointi tuntuu myös kaasupolkimessa. Ei muuten haittaa mutta justiin sellaiset kierrokset jolla kaupungissa olisi mielekästä ajella.
Tuulilasia vasten joku nitisee. (nitisee vaikka vaimo ei ole kyydissä)
ykköselta kakkoselle vaihdettaessa ei vaihde mene silmään ihan sukkana, saa puottaa kierroksia aikalailla että ei korahda tai vaihtaa samantien kun lähtee liikkeelle. Mutta oppinu käyttämään niin ei enää tuota enää ongelmia. synkronointirenkaat?
Viimeaikoina ilmestyny sellainen vika joka esiintyy harvoin (ehkä n kerran viikossa, 500km välein). Auto alkaa pikkuhiljaa tärisemään ja nopeus on pakko laskea alle 80km/h jolloin tärinä vaimenee niin että pystyy ajamaan. Kestää yleensä muutaman kilometrin ja pikkuhiljaa häipyy pois. Viimeksi kokeilin auton sammuttaakkin kun se tuli ja tärinä jatkui. Nivelet?Laakerit?renkaat? kytkin?
Todella kova sisämelu! Kuuluuko kuskin jalkatilassa olla sen obd-liittimen jälkeen olla vielä jokin äänieristyslevy? ts. polkimien yläpuolella ei ole minulla mitään. Osittain melu johtuu ei niin hyvistä renkaista, mutta myös moottorin melu kabiiniin on melko kova. Auto on saanut meillä lempinimen traktori.
Aika tarkalleen 1700-kierroksella joku jossakin konehuoneessa resonoi todella voimakkaasti, resonointi tuntuu myös kaasupolkimessa. Ei muuten haittaa mutta justiin sellaiset kierrokset jolla kaupungissa olisi mielekästä ajella.
Tuulilasia vasten joku nitisee. (nitisee vaikka vaimo ei ole kyydissä)
ykköselta kakkoselle vaihdettaessa ei vaihde mene silmään ihan sukkana, saa puottaa kierroksia aikalailla että ei korahda tai vaihtaa samantien kun lähtee liikkeelle. Mutta oppinu käyttämään niin ei enää tuota enää ongelmia. synkronointirenkaat?
Viimeaikoina ilmestyny sellainen vika joka esiintyy harvoin (ehkä n kerran viikossa, 500km välein). Auto alkaa pikkuhiljaa tärisemään ja nopeus on pakko laskea alle 80km/h jolloin tärinä vaimenee niin että pystyy ajamaan. Kestää yleensä muutaman kilometrin ja pikkuhiljaa häipyy pois. Viimeksi kokeilin auton sammuttaakkin kun se tuli ja tärinä jatkui. Nivelet?Laakerit?renkaat? kytkin?