SamhaaVR4
New Member
- Liittynyt
- 13 Helmikuu 2019
Helou.
Tuossa jo aikaisemminkin on varaosaketjussa kaiken sivussa, hyvin vähän, järkeilty mitä eurogalanttien/muiden Mitsujen osia sopisi suoraan Legnumeihin. Itse olen toistaiseksi siinä käsityksessä, että VR4 Galantien ja eurogallujen osat sopivat ristiin, pl. jotain moottorista ja taka-akselin tuennat kaikkineenpäivineen. Joku korjatkoon tätä, jos väärässä ollaan. Ajatuksena tälle langalle olisi se, että uusien em. mallin omistajien keskuudessa vältyttäisiin siltä päänvaivalta, mitä joutuu paljon lukemaan, sekä itse kyselemään, ja hakemaan, tuloksetta.
Mutta asiaan!
Kaikki osat mitä kilpien välistä löytyy, mitä foorumilaiset vain ikinä tietävätkään olevan käypäisiä ristiin Eurogalantien ja Legnumeiden väliin, olisi hyvä tuoda esille. Kaikki vaikka sumarin tuikusta kiertokangen laakeriin jne. Mielellään ihan sellaisiakin, joista ajattelee, että tämä on itsestäänselvyys. Suotavaa on myös mainita, mitkä eivät käy keskenään, jos sellaisista kokemusta on.
Täältä, tuoreena jäsenenä, ei hirveästi apuja tule, mutta jotain on opittu, ja jotain on kysyttävääkin.
-6A13 ja 6A13TT laturit ovat samat, OzVR4'n mukaan ei ole merkitystä, onko 120A vai 140A. Hihnoja saa motonetistäkin, eli oletettavasti sama remmi molemmissa moottoreissa. Kiristimen kiilapyörä molemmissa moottoreissa sama, kampuran ja A/C kompurasta tai sen siimapyörästä ei tietoa. Laturi uutena Deltan mukaan 1008€ japanista.
-Pyörän napa/laakeripaketit eivät sovi keskenään, Galantin jako neljällä pultilla, Legnumin viidellä. Pätee siis luonnollisesti jarrulevyihinkin, oletettavasti myös satuloihin ja paloihin(?).
-Etuvalot käyvät ristiin, kuinkas takavalot kun kyseessä pre-fl Legnum ja Eurogalant, kun eurogalantissa oletettavasti on takasumari, toisinkuin Legnumissa?
-Raidetangon ulommat päät, varmuutta ei ole mutta ilmeisesti sopivat Galanteista suoraan Legnumiin(?), Legnumissa ilmeisesti erilaiset sisäpäät että hammastanko itsessään.
-Vetoakselit/nivelet edessä eivät käy mitenkäänpäin toisiinsa. (OT, laittelen tästä varmaan myöhemmin tuonne ravistusketjuun: OzVR4 foorumilla keskusteltu ravistuksesta kiihdyttäessä; johtuu 97% varmuudella sisimmistä nivelistä joita täälläkin on arvottu, ratkaistavissa sillä, että kääntää vetarit puolelta toiselle jolloin ongelma siirtyy pakille, jos ei huvita maksaa 300-400€ yhdestä uudesta nivelestä/arpoa boorituksista ebayssä.)
-Automaattiaskit eivät taida sopia toisiinsa, Galanteissa 4-lovinen automaatti, kun Legnumissa taas 5-lovinen. Manuaalit ilmeisesti käyvät kun Ausseissa/NZ nuo tekevät manual swäppejä ihan ilokseen, eli oletettavasti ottavat Galanteista kaiken tarvittavan, tai sitten niillä on muutama sata manuaalilegnumia part-outissa.
-Etualatukivarret menee Galantissa ja Legnumissa ristiin. Tämän joku maininnut tällä foorumilla, varmaan varaosaketjussa. Mitenkäs koiranluut?
Viisaammat vastailkoon, ja kertokoon lisää, enempää ei täältä irtoa. Kaikkea enemmän ja vähemmän tärkeää saa kertoa, haittaa siitä ei kenellekkään ole.
Kiittistä!
Tuossa jo aikaisemminkin on varaosaketjussa kaiken sivussa, hyvin vähän, järkeilty mitä eurogalanttien/muiden Mitsujen osia sopisi suoraan Legnumeihin. Itse olen toistaiseksi siinä käsityksessä, että VR4 Galantien ja eurogallujen osat sopivat ristiin, pl. jotain moottorista ja taka-akselin tuennat kaikkineenpäivineen. Joku korjatkoon tätä, jos väärässä ollaan. Ajatuksena tälle langalle olisi se, että uusien em. mallin omistajien keskuudessa vältyttäisiin siltä päänvaivalta, mitä joutuu paljon lukemaan, sekä itse kyselemään, ja hakemaan, tuloksetta.
Mutta asiaan!
Kaikki osat mitä kilpien välistä löytyy, mitä foorumilaiset vain ikinä tietävätkään olevan käypäisiä ristiin Eurogalantien ja Legnumeiden väliin, olisi hyvä tuoda esille. Kaikki vaikka sumarin tuikusta kiertokangen laakeriin jne. Mielellään ihan sellaisiakin, joista ajattelee, että tämä on itsestäänselvyys. Suotavaa on myös mainita, mitkä eivät käy keskenään, jos sellaisista kokemusta on.
Täältä, tuoreena jäsenenä, ei hirveästi apuja tule, mutta jotain on opittu, ja jotain on kysyttävääkin.
-6A13 ja 6A13TT laturit ovat samat, OzVR4'n mukaan ei ole merkitystä, onko 120A vai 140A. Hihnoja saa motonetistäkin, eli oletettavasti sama remmi molemmissa moottoreissa. Kiristimen kiilapyörä molemmissa moottoreissa sama, kampuran ja A/C kompurasta tai sen siimapyörästä ei tietoa. Laturi uutena Deltan mukaan 1008€ japanista.
-Pyörän napa/laakeripaketit eivät sovi keskenään, Galantin jako neljällä pultilla, Legnumin viidellä. Pätee siis luonnollisesti jarrulevyihinkin, oletettavasti myös satuloihin ja paloihin(?).
-Etuvalot käyvät ristiin, kuinkas takavalot kun kyseessä pre-fl Legnum ja Eurogalant, kun eurogalantissa oletettavasti on takasumari, toisinkuin Legnumissa?
-Raidetangon ulommat päät, varmuutta ei ole mutta ilmeisesti sopivat Galanteista suoraan Legnumiin(?), Legnumissa ilmeisesti erilaiset sisäpäät että hammastanko itsessään.
-Vetoakselit/nivelet edessä eivät käy mitenkäänpäin toisiinsa. (OT, laittelen tästä varmaan myöhemmin tuonne ravistusketjuun: OzVR4 foorumilla keskusteltu ravistuksesta kiihdyttäessä; johtuu 97% varmuudella sisimmistä nivelistä joita täälläkin on arvottu, ratkaistavissa sillä, että kääntää vetarit puolelta toiselle jolloin ongelma siirtyy pakille, jos ei huvita maksaa 300-400€ yhdestä uudesta nivelestä/arpoa boorituksista ebayssä.)
-Automaattiaskit eivät taida sopia toisiinsa, Galanteissa 4-lovinen automaatti, kun Legnumissa taas 5-lovinen. Manuaalit ilmeisesti käyvät kun Ausseissa/NZ nuo tekevät manual swäppejä ihan ilokseen, eli oletettavasti ottavat Galanteista kaiken tarvittavan, tai sitten niillä on muutama sata manuaalilegnumia part-outissa.
-Etualatukivarret menee Galantissa ja Legnumissa ristiin. Tämän joku maininnut tällä foorumilla, varmaan varaosaketjussa. Mitenkäs koiranluut?
Viisaammat vastailkoon, ja kertokoon lisää, enempää ei täältä irtoa. Kaikkea enemmän ja vähemmän tärkeää saa kertoa, haittaa siitä ei kenellekkään ole.
Kiittistä!