Osien sopivuus ristiin.

SamhaaVR4

New Member
Liittynyt
13 Helmikuu 2019
Helou.

Tuossa jo aikaisemminkin on varaosaketjussa kaiken sivussa, hyvin vähän, järkeilty mitä eurogalanttien/muiden Mitsujen osia sopisi suoraan Legnumeihin. Itse olen toistaiseksi siinä käsityksessä, että VR4 Galantien ja eurogallujen osat sopivat ristiin, pl. jotain moottorista ja taka-akselin tuennat kaikkineenpäivineen. Joku korjatkoon tätä, jos väärässä ollaan. Ajatuksena tälle langalle olisi se, että uusien em. mallin omistajien keskuudessa vältyttäisiin siltä päänvaivalta, mitä joutuu paljon lukemaan, sekä itse kyselemään, ja hakemaan, tuloksetta.

Mutta asiaan!

Kaikki osat mitä kilpien välistä löytyy, mitä foorumilaiset vain ikinä tietävätkään olevan käypäisiä ristiin Eurogalantien ja Legnumeiden väliin, olisi hyvä tuoda esille. Kaikki vaikka sumarin tuikusta kiertokangen laakeriin jne. Mielellään ihan sellaisiakin, joista ajattelee, että tämä on itsestäänselvyys. Suotavaa on myös mainita, mitkä eivät käy keskenään, jos sellaisista kokemusta on.

Täältä, tuoreena jäsenenä, ei hirveästi apuja tule, mutta jotain on opittu, ja jotain on kysyttävääkin.

-6A13 ja 6A13TT laturit ovat samat, OzVR4'n mukaan ei ole merkitystä, onko 120A vai 140A. Hihnoja saa motonetistäkin, eli oletettavasti sama remmi molemmissa moottoreissa. Kiristimen kiilapyörä molemmissa moottoreissa sama, kampuran ja A/C kompurasta tai sen siimapyörästä ei tietoa. Laturi uutena Deltan mukaan 1008€ japanista.

-Pyörän napa/laakeripaketit eivät sovi keskenään, Galantin jako neljällä pultilla, Legnumin viidellä. Pätee siis luonnollisesti jarrulevyihinkin, oletettavasti myös satuloihin ja paloihin(?).

-Etuvalot käyvät ristiin, kuinkas takavalot kun kyseessä pre-fl Legnum ja Eurogalant, kun eurogalantissa oletettavasti on takasumari, toisinkuin Legnumissa?

-Raidetangon ulommat päät, varmuutta ei ole mutta ilmeisesti sopivat Galanteista suoraan Legnumiin(?), Legnumissa ilmeisesti erilaiset sisäpäät että hammastanko itsessään.

-Vetoakselit/nivelet edessä eivät käy mitenkäänpäin toisiinsa. (OT, laittelen tästä varmaan myöhemmin tuonne ravistusketjuun: OzVR4 foorumilla keskusteltu ravistuksesta kiihdyttäessä; johtuu 97% varmuudella sisimmistä nivelistä joita täälläkin on arvottu, ratkaistavissa sillä, että kääntää vetarit puolelta toiselle jolloin ongelma siirtyy pakille, jos ei huvita maksaa 300-400€ yhdestä uudesta nivelestä/arpoa boorituksista ebayssä.)

-Automaattiaskit eivät taida sopia toisiinsa, Galanteissa 4-lovinen automaatti, kun Legnumissa taas 5-lovinen. Manuaalit ilmeisesti käyvät kun Ausseissa/NZ nuo tekevät manual swäppejä ihan ilokseen, eli oletettavasti ottavat Galanteista kaiken tarvittavan, tai sitten niillä on muutama sata manuaalilegnumia part-outissa.

-Etualatukivarret menee Galantissa ja Legnumissa ristiin. Tämän joku maininnut tällä foorumilla, varmaan varaosaketjussa. Mitenkäs koiranluut?



Viisaammat vastailkoon, ja kertokoon lisää, enempää ei täältä irtoa. Kaikkea enemmän ja vähemmän tärkeää saa kertoa, haittaa siitä ei kenellekkään ole.

Kiittistä!
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Laakerit edessä käyvät ristiin euro vs jdm kunhan ostaa ilman napaa, eli prässäys hommilla sopii.

Osa noista selviii muistakin topekeista.
Taakse sopinee muistaakseni evo 5 pyöränlaakeri napoineen.

Jarrut euro Galantin ja Vr4sen kanssa eroavat, VR4sen etujarrut koko oli muistaakseni 296mm ja samaa levyä löytynee outlanderissa ja "pikku jarrulisissa evoissa"
taka jarrut on sitten omansa, mm. Käsijarrukengät eivät ole samoja euro vs vr4. Vr4ssa isommat/leveämmät ja runkopaksumpi. Kiinnikkeet toki käy jouset,pidikkeet jne.

Apulaitteet käy kaikki euromalleista ristiin. Erona aina pfl ja fl.
Jakopää hilut samat paitsi hihna soch vs doch.

Perän voi vaihtaa evo4-9 pienellä modilla vr4seen. Voi juotua vaihtaa kardaanin kauppaa ja kannakkeita muokkailla/ apurunkoa( öljyn täyttö roppu eri kohdassa)

4wdn Eclipse taka apurungon puslat käynevät vr4seen.

Sisustan osat käyvät kaikki ristiin erona vain rhd lhd erot esim. Kojelaudan muovit ja penkit. Takavalot euro vs jdm käyvät mutta erona johdotus joutuu vain jdmn laittamaan lisää johtoja takasumari.

Etsumareiden kääntövalot saa kytkettyä kunhan käyttää Galantin kytkäriä ja yleensä valmius löytyy piuhat/liittimet.

Putkistot eivät käy ristiin vr4 vs euro.
Mutta pakosarjan laipat samat ja ovat Bolt on ristiin oli soch tai doch.

Lohkosta puuttuu poraukset mutta paikat valmiina jos mielii vaparista turbo käyttöön. (6a13)

Kampura sama ja kanget vapari vs turbo, männät eri.

Evon vauhtipyörä käy sovitte laipalla vr4seen näin saa 240mm kytkimen 215mm/225 tilalle. (Sovittelua löytyy kysy jos tarviit)

Manuaali swapit ajallisesti jos kaikki osat on olemassa n.16h töitä rauhakseen.

Evon brembot edessä tarvitsee FL olkavarret isompi pultti väli satulan raudalla. Takana ei tarvitse muuta ku ottaa jarrusuojakilvestä reunapois niin mahtuu levy perille asti. Kengät samat jne.
 
Viimeksi muokattu

TheRenesis

Member
Liittynyt
27 Heinäkuu 2009
Sijainti
Vähikkälä
Onkos se takatukivarsi, missä on se pallonivel sama kuin vapari galantissa? Vai oliko niissä puslissa jotain eroa, kun muistelisin jotain sellaista kuulleeni?
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Taisit tänään käydä multa hakemassa jo, mutta sopii. Konepellin lukko on eri riippuen onko LHD vai RHD
 
Ylös Bottom