Outlander 2.0 2004-2006 kokemuksia

Veepeevee

New Member
Liittynyt
7 Elokuu 2020
Terve! Emännälle ollaan suunniteltu kyseistä vehjettä mutta mistään en ole löytänyt positiivisia/negatiivisia mielipiteitä tästä autosta. Onko jollain kokemusta? Lähinnä kiinnostaa mitä pit ää tietää / odottaa kun ostaa n.150 000km ajetun huoltokirjalla? Miten moottori kestää kilometrejä ja onko jotain tyyppi vikoja? Tiedetään ettei ole mikään tykki mutta sillä ei ole niin väliä.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Jos on VW 2 L diesel niin jakohihna pitää vaihtaa 60 tkm välein ( suositus 90 tkm ). Jos hajoaa niin noin 4k€ remontti.
Muutoinkin se ko diesel on auton heikoin lenkki. Ajoa kone kestää hyvin mutta voi porsia monesta kohtaa --on nimittäin kokemusta.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Kaverilla oli bensakoneella Grandis. Ainoa mitä moitti oli liian pieni bensatankki --ajoi pitkää matkaa ja joutui joka päivä tankkaamaan.
Jos on Jpn moottori niin toiminee. Euroopan "autotehtaat" ei ole pitkään aikaan osanneet tehdä autoja.
 

Jape79

Member
Liittynyt
22 Tammikuu 2017
Moottori kyllä kestää ja helposti toisen mokomankin. Itse tarkistuttaisin molempien apurunkojen kunnon ja esim: pakoputken kunnon. Itsehän ostin -04 180tkm ajetun ja voi kauhia minkä määrän sai laittaa uutta osaa autoon. Moni ei tee autolle mitään muuta kuin ajaa vaan ja hävittää kun pitäs ruveta osia uusimaan ja näissä sitä kanssa piisaa. Moottorista en olisi lainkaan huolissani noilla kilometreillä, muuta kuin mainitsemasi tehon puutteen. Autohan on kunnossa olevana melko mukava ajettava, jopa suorastaan yllättävän hyvä ja näiden hinnat onkin tulleet roimasti alaspäin. Takana pitkittäis tukivarsien etummaiset puslat alkaa antautumaan noilla kilometreillä ja kannattaa tingata hintaa, jos ei ei ole uusittu ja ovat vaihdon tarpeessa. Kolme näitä Outtista ollut ja pikkuhiljaa alkaa tuntemaan autoa. Jos vetokoukkua tarvit ja ko. autossa sitä ei ole, niin mulla olis ylimääräinen.
 

Veepeevee

New Member
Liittynyt
7 Elokuu 2020
Moottori kyllä kestää ja helposti toisen mokomankin. Itse tarkistuttaisin molempien apurunkojen kunnon ja esim: pakoputken kunnon. Itsehän ostin -04 180tkm ajetun ja voi kauhia minkä määrän sai laittaa uutta osaa autoon. Moni ei tee autolle mitään muuta kuin ajaa vaan ja hävittää kun pitäs ruveta osia uusimaan ja näissä sitä kanssa piisaa. Moottorista en olisi lainkaan huolissani noilla kilometreillä, muuta kuin mainitsemasi tehon puutteen. Autohan on kunnossa olevana melko mukava ajettava, jopa suorastaan yllättävän hyvä ja näiden hinnat onkin tulleet roimasti alaspäin. Takana pitkittäis tukivarsien etummaiset puslat alkaa antautumaan noilla kilometreillä ja kannattaa tingata hintaa, jos ei ei ole uusittu ja ovat vaihdon tarpeessa. Kolme näitä Outtista ollut ja pikkuhiljaa alkaa tuntemaan autoa. Jos vetokoukkua tarvit ja ko. autossa sitä ei ole, niin mulla olis ylimääräinen.

Hyvää lisäinfoa, pitänee käyttää ennen ostoa vaikka katsastus konttorilla.
 
Ylös Bottom