Outlander 2,0 2008 jako hypännyt

Eeh

New Member
Liittynyt
22 Elokuu 2016
Jakohihna pompannut outlanderin 2,0 did koneessa. Onko porukalla kokemuksia kyseisestä moottorista, voisiko selvitä kannen vaihdolla vai onko mahdollisesti männissä reikiä. Ei ole tutkittu tarkemmin kuin että jakohihna hypännyt, sammunut liikkellelähdössä ja puristuksia ei tunnu olevan...
 

Haza

Member
Liittynyt
27 Syyskuu 2015
Sijainti
Merimasku
Vs: Outlander 2,0 2008 jako hypännyt

Mun kesken jääneen projektin päiväkirjasta löytynee aika hyvin tietoa: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=56340.0

Lopputulos noissa on yleensä sama oli sitten pinnapultin tai hampaattoman hihnan syytä porsiminen.

Lyhyesti: kansiremppa, uudet venttiilit, keinuvivut ja tiivisteet. Lisäksi eritystä huomiota kiristimen pinnapulttiin ja sen kierteisiin kannessa.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Vs: Outlander 2,0 2008 jako hypännyt

Se kiristimen pinnapultin jengat pettivät 200 km ajon jälkeen--> koneremppa -korjaanon takuusen meni kaikki.
Samalla korjaamolla muutama vko myöhemmin oli käynyt sama jengojen pettäminen toisessa vastaavassa koneessa.
Onneksi auto oli vielä "pukilla" ja tuurilla huomasivat ennenkuin pahempaa sattui.
On se mennyt laatu huonoksi kun ei edes kierteet kestä.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Noin 3v sitten vaihdettu jakohihna hajosi pari viikkoa sitten= lähti hampaita . Ajettu 87 tkm ( vaihtoväli 90 tkm )--> kansiremontti edessä.
On tässä usko kovilla näiden VW koneiden suhteen.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Jakohihna remontti tehty. Paljon meni metallia vaihtoon.
Noin 2700 € meni rahhoo .
Heil VW !!
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Lisää murhetta em hihnarempan lisäksi. Nyt näyttääs siltä että turbo hajosi. Edellinen turbo kesti noin 280 tkm tämä nykyinen noin 100 tkm.
Seuraava autot eivät ole Mitsubishi merkkisiä --takaan sen !!
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Mistä uusi turbo oli hankittu ja minkä merkkinen osa? Oliko vanhan turbon hajoamisen syy selvitetty? Onko autolla ajettu nyt siis ~400tkm?
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Lisää murhetta em hihnarempan lisäksi. Nyt näyttääs siltä että turbo hajosi. Edellinen turbo kesti noin 280 tkm tämä nykyinen noin 100 tkm.
Seuraava autot eivät ole Mitsubishi merkkisiä --takaan sen

Turbo on nyt vaihdettu -- hinta oli 980 € ---noin 100 € halvempi kuin viimeksi jos on pakko repiä jotain positiivistä.
 
Ylös Bottom