Outlander 2.2 did p0420 vikakoodi

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Eli tollanen 2011 vuoden mitsun omalla dieselillä varustettu outlander antaa vilakoodia p0420. Koodi ilmestyy kun dpf poltto olisi ajankohtainen, eikä poltto käynnisty. Ajo on pidempää matkaa, eli siitä ei ole kyse. Perus koodinlukijalla ei koodia saa nollattua. Dpf pakkopoltto poistaa ongelman siihen asti kunnes tulee uudelleen poltto ajankohtaiseksi. Deltalla olivat tutkineet (arvannneet?) viaksi pakoputken lämpöanturit, kuitenkaan eivät osanneet kertoa mikä antureista... Anturien arvot kuitenkin tuntuvat näyttävän järkeviä arvoja. Kellään muulla ollut tällasta ongelmaa tai muuten jotain tietoa?
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Paine-ero anturi jossain vaiheessa kuulemma vaihdettu ja suodatin myös, ja jos polttopyyntö päällä niin luulis että se anturi toiminut. Katalysaattorivika? Tosin luulisi että silloin koodi koko ajan päällä hiukkassuodattimen tilasta riippumatta. Seurataanko noita lämpöantureita vain silloin kun dpf vaatii polttoa?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Myös sen anturin letkut/putket/liitokset pitää tarkastaa. Jos se ero ei ole riittävän suuri poltto ei käynnisty.
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Onko tietoa mitä tuo koodi tarkalleen ottaen tarkoittaa/kohdistuuko johonkin tiettyyn osaan?
 

ZAP^

Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2010
Sijainti
Kuopio
Katalysaattoriin liittyvä lämpötila-anturin vikakoodi ilmestyy vain regeneraation aikana.
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Ok. Eli yrittää polttaa, katoin niitä arvoja mitä oli ollu kun regeneraatiota olivat tehny, niin jos en ihan väärin muista niin oisko lämmöt ollu 160-250 astetta ja paine-ero 5?
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Myös jokin muu aktiivinen vikakoodin saattaa estää regeneroinnin aktivoitumisen. Ja dpf koodi on vain seurannainen. Onko autossa uusimmat ohjelmistot? Onko suuttimet kunnossa?
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Muita vikakoodeja ei ole, ainut on tuo ja ilmestyy aina kun regenerointia tarvitaan. Ohjelmistoista ei tietoa. Ostin siis auton liikkeestä ennen joulua ja koodi ilmestyi lähes heti, selvisi että autossa on ollut kyseistä vikaa aiemmin joka korjattu, ilmeisesti korjauksena tehty regenerointi "pakottamalla" softapäivityksestä oli puhetta että tehty mutta varmaa tietoa ei ole. Milläs tuo suuttimien toiminta todetaan?
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
voihan se olla et joku aikaisempi vika on vaan tuhonnut suodattimen, et ei välttis sen erikoisempaa/ haasteellisempaa.

Toki voi kokeilla huuhdella dpf mutta niitten onnistuminen on niin ja näin. Ja tulee toki työtä siitä.
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Siis regeneroinnin jälkeen kyllä toimii ihan normaalisti siihen asti kun pitäisi uudelleen regeneroida
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Päivitystä asiaan... Olivat huollossa tutkineet vikaa ja olleet yhteydessä maahantuojaankin, siihen lopputulokseen oli tultu, että olisi katalysaattorissa vika. Eikö tuon katalysaattorin toimintaa valvota kokoaikaisesti, kun koodia antaa ainoastaan silloin kun dpf poltto ei käynnisty?
 
Ylös Bottom