Outlander 2.2 DiD vm.2013-2014 kokemuksia kaivataan

Vipa80

New Member
Liittynyt
8 Tammikuu 2018
Kaipailen kokemuksia niin hyvässä kuin pahassa otsikon mukaisesta Outlanderista. Eli 2.2 Did koneellisesta ja vuosimalliltaan 2013-2014 (III -korisesta).

Jostain syystä on erittäin vaikea löytää minkäänlaisia kommentteja vuosi-/korimallista... Onko kyseessä niin hyvä auto, ettei foorumeille ole vain ollut asiaa kirjoitella?

Joka tapauksessa, jos omistat ko. auton, olisi mukava saada kuulla käyttökokemuksia siitä mm. tekniikan luotettavuudesta jne.

Ole hyvä ja kerro totuus :peukku

Itse pidän Outlanderia tuossa vuosihaarukassa uudempikorisena mielenkiintoisena. Harkitsen vaihtoa tuohon, koska olen vakuuttunut nykyisen Grandiksen omistajana mitsun laadusta muuten, mutta Grandiksen kohdalla laatuun tulee iso särö ainoastaan volkkarin 2.0 dieselkoneen kohdalla. Eritoten kuuluisan jakohihna ongelman kanssa on saanut painia pariinkin otteeseen Grandiksen kanssa. Onko Outtiksessa samaa ongelmaa 2013-2014 vuosimalleissa? Mikä on jakohihnan vaihtoväli niissä?

Ilmeisesti 2013-2014 mallin 2.2 did on koneena jotain muuta kuin volkkari, mutta haluaisin kuulla käyttökokemuksia siitä ja myös alustan/nelivedon luotettavuudesta. Nyt kaikki tieto on tarpeen! Kiitos tiedoista jo etukäteen ;)
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Outlander 2.2 DiD vm.2013-2014 kokemuksia kaivataan

Vipa80 sanoi
Ilmeisesti 2013-2014 mallin 2.2 did on koneena jotain muuta kuin volkkari

Mitsun oma 4N14 löytyy pellin alta. :peukku
 

Vipa80

New Member
Liittynyt
8 Tammikuu 2018
Vs: Outlander 2.2 DiD vm.2013-2014 kokemuksia kaivataan

Kuulostaa hyvältä! Nyt tarvisi vielä kuulla käytännön kokemuksia :peukku
 

mjniemi

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2016
Vs: Outlander 2.2 DiD vm.2013-2014 kokemuksia kaivataan

Minulla ollut marraskuusta 2014 alkaen Outlander 2,2 diesel, automaatti, MY13. Nyt on mittarissa 75000km. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut, edes yhtään lamppua ei ole palanut. Ainoa merkille pantava on melkoinen rengasmelu, mutta kun joutuu vertaamaan ent. Volvooni niin sen kyllä jollain lailla ymmärtää.

Outlanderin ''ongelma'' lienee, että se on aikalailla väritön, vähän työkalumainen ajokki, joka tekee tehtävänsä ilman huolia.
 

Guy69

New Member
Liittynyt
25 Maaliskuu 2018
Vs: Outlander 2.2 DiD vm.2013-2014 kokemuksia kaivataan

Itsellä on harkinnassa vm2013 tai tuoreempi outlandet. 7-paikkainen, automaatti, diesel, neliveto. Autolla luvataan huomattavan kohtuullista kulutusta; yhdistetty 5,8 ltr/100km. Pitääkö tuo paikkansa? Jonkun on keskustelupalstoilla haukuttu outlanderin kulutusta, mutta en ole löytänyt arvoja >vm2013 outlanderille.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Vs: Outlander 2.2 DiD vm.2013-2014 kokemuksia kaivataan

Minulla 2,0 DID jonka todellinen kulutus on 7-8 luokkaa.
Outtisessa on painoa ja pinta-alaa joten löpöä menee.
Tuskin tuo 2,2 moottori voi olla niin paljon parempi.
Toisaalta autonpidossa noilla 2 l/ 100 km kulutuseroilla ei ole juuri merkitystä.
Rahaa palaa kaikkeen muuhun niin ettei vuositasolla muutama satku tunnu.
 

mjniemi

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2016
Vs: Outlander 2.2 DiD vm.2013-2014 kokemuksia kaivataan

2014-mallisen Outlanderin kulutus pitkällä matkalla voi maltillisella kuskilla jäädä 6.6 litraan. Yleensä keskikulutus pyörii 7-8 litran välillä. Kun vetelee moottorikelkkaa peräkärryllä, kulutus nousee maantieajossa 10 litraan/100km.

Minulla posahtivat takapyörien laakerit 75000kmn kohdalla, joka on todella ihme juttu. Onneksi menee takuuseen, ja pitääkin.
 

PeteKoo

New Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
2013 vuosimallin 2,2 DiD keskikulutus mulla 6,3 ltr/100km. Pihistelemällä pääsee 5,9:äänkin mut sitten ei kyl ajella edes 80 km/h ja motarilla ei alle 7 litran pääse. Peräkärry nostaa kulutuksen yli 8 litran, asuntovaunusta ei kokemusta. Kilometrejä mulla tulee about 60 000 vuodessa.
Takapään pyöränlaakerit ei kestä. Toinen meni 118 tkm kohdalla EIKÄ mennyt takuuseen, vaan Deltan mukaan "ihan normaalia kulumista". No ei tietenkään ole normaalia kulumista, mulla tää on 14:s auto ja kaikilla oon ajanut yli 300 tkm, mutta Outlander on ainut, jossa pyöränlaakeria joutunut vaihtamaan. Toinen meni nyt kohdassa 188tkm. Kallistuksenvakaajan (taka) kumipuslat kulutustavaraa (kolisee), mutta uudet puslat on n. 10e/kpl ja vaihto yksinkertainen, nyrkkipajalla työ maksoi 30e. Kestävät alle 100tkm ajoa. Lisäksi maalipinta on koetuksella takapyörien edessä kyljissä, mikä kannattaa huomioida jos ajoa hiekkatiellä. Sisätiloissa kaikenmaailman muovirapinoita, joita oon joutunut vaimentamaan. Lisäksi ilmastointilaitteen nk. sisäkenno on heikko kohta ja vaihto maksaa omaisuuden, mulla onneksi meni takuuseen. Mut muutoin teknisesti ihan siedettävän hyvä auto. Mulla kuitenkin viimeinen Mitsubishi, mut se on Deltan vika, ei Mitsun. Sen verran jäi **tuttamaan tuo eka pyöränlaakeri suhteessa takuuseen (150 000 km / 5 v), että Deltan ovenkahvaan en enää koske.
 

tomppa74

New Member
Liittynyt
30 Marraskuu 2012
Minulla 2.2 Manuaali lootainen 2013 mallinen outtis.
Kulutus pienimmillään 5,8l n.80 km/h, 6,5-7l Motarilla ja asuntovaunu perässä 8.0l ja siitä ylöspäin omasta nilkan asennosta riippuen. Jonkin verran hiukkaspöntön poltto prosessi vaikuttaa hetkellisesti kulutukseen, jolloin kulutus käy 8-10l tasolla. Vasemmasta takapyörästä on mennyt laakeri 2 kertaa, ja nyt on autossa mittarissa 205 000km, eli sitä voitaneen pitää merkkiominaisuutena, ensimmäinen vaihto meni takuuseen.
Neliveto hiukan askarruttaa, toissa talvena jäin mahasta kiinni lumihankeen ja olovinaan vai yksi pyörä pyöri vaikka oli ns. lukko valittu päälle. Oli myös se "EcoMode" päällä, ehkä se vaikutti asiaan.
Ahtimen putki halkesi viime vuonna, aiheuttaen huoltoliikkeessä hämminkiä, ja vaihtoivat seurauksena hiukkaspöntön ja ties mitä, kunnes joku harjoittelija huomasi mustan noki läiskän moottorin kyljessä ja keksivät putken haljenneen. vika ilmaantui vain kovilla nopeuksilla kun paineet oli korkeat moottorissa.

Muutoin toimiva peli. ei valittamista, aion ajaa vielä pitkästi!
 
Ylös Bottom