Outlander 2008 ja ilmastoinnin kompura katastrofi

ippes

New Member
Liittynyt
7 Toukokuu 2017
Moro!

Outlanderin kompura kärsi totaalivaurion :(

Alumiini glitterit joka puolella ilmastointia ja nyt olen purkanut rakkinetta osiin, höyrystimen vaihto se työläin, kojelauta pois yms muuta kivaa.

Ajattelin nyt vaihtaa lauduttimen, kuivaimen ja höyrystimen venttileineen uusiin.

Putkia olen putsaillut jarru kliinerilla ja paineilmalla, tiedä onko hyvä konsti, mutta ei nyt ole muutakaan.

Kävin kysymässä 3:lta pajalta noista huuhteluista ja sanoivat, että melko turhaa touhua, kun ei noita kennoja saa puhtaaksi kuitenkaan.

Ilmeisesti aika harvinaista tälläinen, mutta ajattelin nyt jakaa tämä tänne ;)
mikä lie tämän hajottanut ? kompura1.jpegkompura2.jpegkompura3.jpeg
tässä se suurin savotta, höyrystin : sisältä.jpeg
 
Onko tarpeeksi monta ilmastointihuoltoa missä on jätetty öljyt lisäämättä järjestelmään? Vaihtoehtoja on muitakin varmaan.
 
Voitelun puute, öljy. Niinkuin tuossa todettukin jo.
 
Mun mielestä pelkkää täyttöä (etenkään ilman öljyä) ei saisi edes kutsua huolloksi. Tollanenhan on vaarana jos teettää ulkona tapahtuvia "täyttöhuoltoja".
 
Kyllä täyttää voi ilman öljyä, eihän se öljy sieltä mihinkään katoa ellei nyt ihan joku putki poikki ole, kaasu tulee varmasti ensin. Toinen asia tietysti millä sen jäljellä olevan aineen määrän tietää ellei sitä vedetä ensin vaakalle.
 
Kyllä se öljy (osa siitä) sieltä mukana pois tulee, eikä todellakaan kannata täyttää ilman öljyä.
 
Siis jos normaalia letkun läpi suotumista, ei kyllä öljy mihinkään vähene. Mutta jos vuoto, silloin se kohta voi olla öljyinen ja muutama pisara voi olla kateissa. Näinhän ilmalämpöpumpuissa voi vuodon joskus löytää liitoskohdasta, öljyä niihin ei kyllä kai ole lisäilty.
No ihan sama sinänsä, noilla korjaamojen automaattilaitteilla ne huollot kuitenkin tehdään, vaikka kylmäasentaja ne laitteet aika alas haukkuikin.
 
Takaisin
Ylös Bottom