Outlander 2008 kokemuksia?

Missisbishi

New Member
Liittynyt
25 Helmikuu 2021
Heippa, vielä ei ole mitsua mutta piti rekisteröityä kun ostohame päällä, nelivetoa vailla, ja ikinä ei ole mitsua ollut, ihan on vieras peli. Ihan normaalikäyttöön muuten, asuinpaikka vaan sellaisessa huntassa että olemme todenneet että neliveto voisi helpottaa elämää ihan ympärivuotisesti.
Rahaa ei ole kuin just omiks ja isännän tarpeiks, niin mitään liian hienoja pelejä ei olla vailla eikä ole tarvettakaan.
Outlander 2008 on tarkoitus mennä hakemaan. Mitä tästä olisi hyvä tietää? Myyjä itse kertoi että on kuulemma hirveä ajaa äkkiseltään. Se ei pelota, kai siinä tehostin kuitenkin on Ja myös että meluisa auto.
Hyviä ja huonoja puolia kokemuksia?
Kiitos jos jotain vinkkjeä löytyy.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Käytä katsastuksessa ennen ostoa sillä alustassa on monta kuluvaa osaa jonka vaihto voi tulla hintoihin.
Myös turbo on kypsä 200 tkm ( minulla myös 100 tkm ) kohdalla.
Jakopää on VW laatua jos 2 DID eli porsii helposti --> 4 k€.
Kytkin maksaa 2 k€ luokkaa - noin 300 tkm.
Summana : älä osta jos kaikki em ei ole käyty läpi todistetusti.
 

Missisbishi

New Member
Liittynyt
25 Helmikuu 2021
Myyjä käyttää leimalla ennen ostoa ja korjaa kuulema jos laitettavaa on. Mutta eihän sielläkään kaikkea näe tai käydä läpi... Jakopää oli laitettu jotain 25000 sitten.
Näitä kun autoja selaillu niin mietin sitäkin että jos on joku + - 200000 km ajettu joku auto, niin siinä on sitten just kaikkea remppaa tulossa Että melkein pienellä rahalla ottaa enempi ajetun dieselin johon jouduttu jo vaihtaa osia. Kun olisi vaan semmonen sopiva ja siisti, tai sitten semmonen kristallipallo niin tietäisi mitä ongelmia on tulossa
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Jos nuo mainitut on tehty niin kannattaa maksaa hieman extraa sillä mikään ei niin Harmita kun tien päälle hajonnut auto.
Ja hinnasta voi aina keskustella varsinkin jos myyjä on myymässä eikä vaan myyvinään.
 

Missisbishi

New Member
Liittynyt
25 Helmikuu 2021
Nonnii. Ei tuosta -08 Mitsusta päästy kauppoihin ja meni muualle. Ollaan nyt katsottu 2007 vuoden 2.0 Outlanderia. Autoon vaihettu kaikenmaaliman osat ja viime kuussa katsastettu. Mutta. Se video mikä netissä on koeajosta tän -07 vuoden outlanderista, niin sanoo että auto hyytyy tosi helposti mäessä. Siis onko aivan tyyppivika että hyytyy? Jossain keskustelussa sanoi samaa että oli vaunua vetänyt ja tämmöinen auto sitten ollut ongelmallinen kun hyytyi mäkiin ja jopa peruttaessa. Ei siinä mittään muuten nöpönuukaa, mutta meille kotiin on aika mäkistä, siis isoja mäkiä kun tuolta kyliltä lähtee tulemaan, että pääsiskö sillä kottiin
Osaatteko vertailla Outlanderia ja Foresteria, esim -07 tai -08 ,onko niissä mainittavia eroja?
Itellä vaan Mitsun ulkonäkö miellyttää enempi kuin Subaru, muuten en niistä ymmärrä.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Jos kyseessä 2,0 DID niin siinä on vain 136 hevosta uutena. Jos vaunua joutuu vetämään niin 5 vaihde on suurin mitä kannattaa käyttää.
Mäkisessä maastossa pitää laittaa luonnollisesti pienempää silmään.
Peruuttaminen onnistuu kyllä ihan hyvin kunhan ei luistata pitkään kytkintä --> jos tarjolla aut vaihteinen niin ei ongelmaa.
Laadun puolesta kannattaa ostaa Subaru siilä jos autossa on VW diesel niin se tarkoittaa että on hanlaluuksia horisontissa.
Mitsun bensakoneista minulla ei ole kokemusta.
 

Missisbishi

New Member
Liittynyt
25 Helmikuu 2021
No nyt on myöhäistä kyykistyä kun Mitsubishin ostin, ja 2.0 dieseli eli sekö nyt just se heikoin lenkki? kun ei enempää ollut rahaa sijoittaa. Tähän päädyin siksi kuitenkin että tähän oli tehty tänä talvena kytkin ja vauhtimassa remontit, vaihdettu jarrulevyt ja palat, käsijarrun hihnat, polttoainepumppu ja suodatin ja jotain muutakin pientä vielä. Sisältä on tosi siististi pidetty auto. Olen lukenut jostain foorumilta tuosta että tehot häviää isommilla vaihteilla. Meillä ei vaunua ole, peräkärry vaan. Ilmeisesti niitä tehoja sitten jotkut ohjelmoineet lisää? Minä en ymmärrä niistä ohjelmoinneista mitään
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Kyllä sillä kärryä vetää ( 500 kg ).
Jakopää kannatta vaihtaa ennen kun 90 tkm tulee täyteen esim 70 tkm kohdalla sillä remontti maksaa 4 k€.
Turbokin voi porsia --> etsi minun 3x nimimerkin kirjoitukset tältä foorumilta niin näet mitä minulle on mm sattunut.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Kuten kirjoitin joku aika sitten niin Outtis stoppasi Vaasaan. Korjaamo soitti noin vko päästä että pelaa kuin enkeli ja vikakoodia ei ole.
Hain pois. Ajoin noin 1000 km ja kone alkoi vuotamaan öljyä oikein kunnolla ( 4 l / 100 km ) jostain. Nyt on siis taas pajalla.
Laskin että viimeisen vuoden aikana Mitsu VW 2.0 DID koneella on ollut pajalla noin 3 kk.
Rahaa palanut noi 7 k€.
Onneksi laitoin sen Hyandai vara-autoksi. Ollut nyt 8 kk ja ei mitään vikaa.
Ei liene vaikea arvata mikä EI ole seuraavan auton merkki.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Öljypäästöjen vika löytyi öljysuodattimen alapuolelle tulevasta metalliputkesta. Murtunut tärinästä ? hajalle.
 
Ylös Bottom