outlander 2010 2.2 D automaatti laatikko reistailee

tatu77

New Member
Liittynyt
23 Heinäkuu 2015
Vaihteen valitsimen siirtäminen P-asennosta pois on todella jäykkää jos auto on vähänkin rinteessä. Lähteekö muilla kuinka herkästi vaihdekeppi liikkeelle? Jyrkemmässä mäessä se on jo todella tiukka. Huollossa tarkistivat lukitustapin vaijerin joka oli oikeassa säädössä. Takuu meni juuri umpeen mutta laatikon kolahtelusta risteyksissä ja jäykkyydestä mainitsin jo takuu aikana.
 
Vs: outlander 2010 2.2 D automaatti laatikko reistailee

Vissiin TC-SST loota?
Pysäköitäessä mäkeen pitää ensin laittaa seisontajarru päälle, vaihteen ollessa D tai N asennossa, sitten vasta P:lle. Ei pitäisi jumittaa kun toimii edellä mainitulla tavalla.
 
Vs: outlander 2010 2.2 D automaatti laatikko reistailee

En tiedä laatikon tarkempaa mallia. Käsittääkseni on ranskalainen. Täytyy kokeilla tuota käsijarru kikkaa. Tekeekö sulla saman jos ei käsijarrua käytä?
 
Vs: outlander 2010 2.2 D automaatti laatikko reistailee

TC-SST on Getragin valmistama kaksoiskytkinvaihteisto. Se ei voi toimia yhtä sulavasti ja huomaamattomasti kuin perinteinen momentinmuuntimella varustettu vaihteisto.

Jos jyrkkään mäkeen pysäköi ilman seisontajarrunkäyttöä (siis pelkästään vaihteiston pysäköintisalvan varaan), niin tuskinpa minkään sortin automaattilaatikossa p-vaihde lähtee herkästi päältä. Mekanismiin kohdistuu kuitenkin melkoiset voimat tuollaisessa tilanteessa.
 
Takaisin
Ylös Bottom