Outlander 4N14 diesel pakosarjan vaihtavia korjaamoita?

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Aiemmin vain kylmänä käynnistettäessä pakokaasua tupsauttanut pakosarja vuotaa nyt isommin, näyttäisi olevan egr venttiilille menevä putki juuresta lähes, tai kokonaan poikki. Tampereelta tiedän tuon st-servisen vaihtaneen pakosarjan, mutta missä muissa korjaamoissa on noita vaihdettu? Onko vuoto korjattu hitsaamalla vai laitettu uusi pakosarja? Paljonko remontti on maksanut? Maanantaina alan etsimään paikkaa missä laittaisivat ja kyselen tuolta st-servisestä, mutta kertokaa ihmeessä jos tiedätte muitakin paikkoja. Mieluummin vien korjaamoon jossa kokemusta tuosta hommasta.
 

AnselmiPanda

Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Aiemmin vain kylmänä käynnistettäessä pakokaasua tupsauttanut pakosarja vuotaa nyt isommin, näyttäisi olevan egr venttiilille menevä putki juuresta lähes, tai kokonaan poikki. Tampereelta tiedän tuon st-servisen vaihtaneen pakosarjan, mutta missä muissa korjaamoissa on noita vaihdettu? Onko vuoto korjattu hitsaamalla vai laitettu uusi pakosarja? Paljonko remontti on maksanut? Maanantaina alan etsimään paikkaa missä laittaisivat ja kyselen tuolta st-servisestä, mutta kertokaa ihmeessä jos tiedätte muitakin paikkoja. Mieluummin vien korjaamoon jossa kokemusta tuosta hommasta.
Minulle ST service sanoi n. vuosi sitten, että he ei hitsaa vaan vaihtaa uuden. 550€ sarja ja yleensä 1 työpäivässä vaihtaa. Ei ollut puhetta paljon heillä tuntiveloitus.

Hitsasin sitten itse sen. Ja on ainakin vielä kestänyt.

Mutta varmasti onnistuu vaihto miltä pajalta vaan. Ei ole vaikea vaihtaa. Tosin aikaa vie.
Ei taida saada kuin OEM sarjoja tai ainakin ST service sanoi niin.
 

3xx

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2021
Mulla menossa Oulun rinta-joupille pakosarjan vaihtoon. Hinnasta ja vaihto ajasta en tiedä
Olisit kysynyt hinnan etukäteen.
RJ osaa varmasti asiansa mutta muualla voi oll 3x halvempaa sama homma.
Näin ainakin minulle kävi kun kysyin muualta eli säästin 400 €.
 

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Olisit kysynyt hinnan etukäteen.
RJ osaa varmasti asiansa mutta muualla voi oll 3x halvempaa sama homma.
Näin ainakin minulle kävi kun kysyin muualta eli säästin 400 €.
Nooo olisitpa sinä maininnut nuo hinnat, etkä pelkkää "säästöä".
 

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Vaihto tilattu, pakosarjan + tiivisteet joutuu ottamaan timattitiskiltä, n. 700€. Vaihtotunnit näkee sitten kun homma tehty. Japanista saisi alkuperäiset osat tulleineen,veroineen, rahteineen 402€, mutta toimitus n. 3 viikkoa + lisäviivettä 2-5 viikkoa, niin jääköön. Oisko syynä lentoreittien muutokset, tai mikä lie.
 

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Nyt on vaihto tehty ja irrotetussa pakosarjassa on egr venttiilin putki siististi puoliksi poikki hitsaussauman päältä. Uuden pakosarjan hinta 663€ ja tiivisteet n. 40€. Työn hinnasta ei voi sanoa kun samalla tehtiin muutakin eikä tunteja ole eritelty. Veikkaisin että 5 tunnin huitteilla. Irrotettu pakosarja on muuten siisti ja laitan sen myyntiin.
 

Mitsupitsi

Member
Liittynyt
16 Kesäkuu 2021
Sijainti
Oulu
Japanista saisi alkuperäiset osat tulleineen,veroineen, rahteineen 402€, mutta toimitus n. 3 viikkoa
Tässä kun ei ole yhtään mitään kiirettä, niin mistähän päin noita voisi tilata suoraan Japanista? Silleen, että varmasti tulisi jopa oikeanlainen osakin vielä postissa... Ei olisi heittää kenelläkään nettiosoitetta?
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Amayama ainakin toimittaa suoraan japanista. Huomioi sitten myös mahdolliset tullit yms. Sivusto vaatii myös rekisteröitymisen.
 

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Tullimaksut ja verot voi katsoa tullin sivuilta kun osan ja toimituksen hinta tiedossa. Tuossa kertomassani kustannuksessa oli myös nuo maksut mukana, liekö hinnat vielä samat. Ja tuolta amayama:n sivuilta silloin katselin minäkin. Myyn tuon omastani irrotetun jos joku on kiinnostunut hitsailemaan itselleen vara-osan.
 

Mitsupitsi

Member
Liittynyt
16 Kesäkuu 2021
Sijainti
Oulu
Eipä tuolla näyttäis olevan osia ku 2nd generaation Outlanderiin 12.2009 saakka. Alustanumerollakaan ei löydä mitään.
Noissakin vissiin erilaisia pakosarjoja ollut vuosien varrella niin miten tuota varmistaa sopivuuden muuten kuin kokeilemalla.
 

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Aika jännä, kun mulle näyttää että enemmän kuin yksi olisi saatavilla. Millä oem-numerolla kokeilit?
 

Mitsupitsi

Member
Liittynyt
16 Kesäkuu 2021
Sijainti
Oulu
Ei mulla oo tiedossa OEM numeroa, yritin hakea auton alustanumerolla ja sitten ihan vaan klikkailemalla Outlander jne niin tökkää ketju siihen 2nd Gen Outlanderiin ja tuohon 12.2009:iin . Pitää alkaa jostain selvitteleen mikä OEM numeroinen pakosarja tuossa on paikoillaan
 
Viimeksi muokattu

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
https://partsouq.com/

tuohon vin ja sitten engine osiosta etit pakosarjan (voi olla kuvassa 15-310) ja sitä pakosarjan numeroa napautat niin antaa varaosanumeron (oem). Jos sulla on 4N14 niin vois olla 1555A958. Ihan uusimmissa saattaa olla eri pakosarja, jostain luin semmosta väitettä, en tiijä. Ei kai oo sulla vuotavia liekkirenkaita (suuttimen pohjatiiviste), se käryää kans.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Mikä tuo liekkorengas juttu on?
Käry haiskahtaa meilläkin ajoittain, pakosarjasta en saanut sellaista kuvaa että olis nähnyt vuotoepäilyä.
Onko maahantuoja,/valmistaja reagoinut tuohon?
 

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
LIEKKIrengas. Se on poltto-aineen ruiskutussuuttimen kuparinen pohjatiiviste, kutsutaan myös liekkirenkaaksi. Niitä menee autosta kuin autosta joskus, käryää kovasti ja myös lämpimänä, mulla ainakin tuo pakosarja kärysi vain kylmällä koneella, meni vissiin rako umpeen lämmetessään. Kuskinpuoleinen pääty pakosarjasta oli mulla mustana, näkyy peilillä katsomalla.
 

AnselmiPanda

Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Mikä tuo liekkorengas juttu on?
Käry haiskahtaa meilläkin ajoittain, pakosarjasta en saanut sellaista kuvaa että olis nähnyt vuotoepäilyä.
Onko maahantuoja,/valmistaja reagoinut tuohon?
On vastannut. Että voi voi. Ei kuulema ole tyyppivika

Kylmällä koneella näkyy paremmin kun savu tulee moottorin takapuolelta kuskin puolelta.

Peilillä näkee selvästi jos pultit ja ympäristö mustana.
Tosin lämpöpelti vähän edessä.
Tämä peili ihan toimiva kun saa valoakin sinne.
 

Mitsupitsi

Member
Liittynyt
16 Kesäkuu 2021
Sijainti
Oulu
https://partsouq.com/

tuohon vin ja sitten engine osiosta etit pakosarjan (voi olla kuvassa 15-310) ja sitä pakosarjan numeroa napautat niin antaa varaosanumeron (oem). Jos sulla on 4N14 niin vois olla 1555A958. Ihan uusimmissa saattaa olla eri pakosarja, jostain luin semmosta väitettä, en tiijä. Ei kai oo sulla vuotavia liekkirenkaita (suuttimen pohjatiiviste), se käryää kans.
Kiitos linkistä, sehän löytyi näppärästi ja näyttäisi olevan juuri tuo mainitsemasi 1555A958

On kyllä ollut moottorin suojamuovi irti ja ei ole pistänyt silmään, että suuttimien juuret olis märkinä. Tarkistan kuitenki nuokin kaikenvaralta. Sen mitä itse oon pakosarjaa peilillä tutkinut niin ei se kyllä mustalta näytä kuskinpuolen päädystäkään.
 

Mitsupitsi

Member
Liittynyt
16 Kesäkuu 2021
Sijainti
Oulu
Amayamalta nyt tilattu pakosarja 228€ + tiiviste 20€ + shippaus 89€ UPS:lla
tuohon 340 €uroon kun lisää tullit (2.7%)ja alvin (24%) yhteensä vähän alle satkun niin pärjäsihän tuossa taas mukavasti..

Ilo oli ennenaikainen, tuli ilmoitus että pakosarjan tuotanto lopetettu ja ei voida toimittaa. Plan B on sitten ostaa pelkkä tiiviste ja hitsata vanha.
 
Viimeksi muokattu

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Vai loppu on. Hitsaaminen on hyvä ja halpa vaihto-ehto. Asiansa osaavassa pajassa tietävät myös, pitäisikö pakosarjaa esim. hehkuttaa hitsauksen jälkeen. Jotain hapista tai rosteria tuo näyttäis olevan.
 

Mitsupitsi

Member
Liittynyt
16 Kesäkuu 2021
Sijainti
Oulu
no en oo mikään metallurgi mutta eikai niitä hehkutella jos on juurikin rosteria..mustan pakosarjan korjaus ois ollut kyllä helpoin rasti mutta tutkitaan sitten mitä se on jahka itse osa on hyppysissä. Eiköhän tuo rassaus jääne keväälle, ei tuo nyt niin paljon käyttöä haittaa että asian kanssa olisi mikään kiire.
 

AnselmiPanda

Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Hitsatessa kannattaa pakosarja laittaa kiinni paksuun levyyn laipasta. Aika herkästi tuntui vääntyvän laippa tuota hitsatessa.
 
Ylös Bottom