Noin yleensä autoista voisi sanoa, että kun lämmityslaitteen puhallus on tuulilasille/jaloille, puhallusteho jakautuu karkeasti 50%/50% ko. kohteisiin.
Tässä muutama viikko sitten hommaamassani Outlanderissa tuntuu, että em. asetuksella puhalluksesta 80% menee jaloille, ehkä jopa 90%.
Jos puhalluksen laittaa vain lasille, silloin kaikki myös menee lasille eli läpät toimii, niissä ei liene vikaa.
Onko tuo puhalluksen jako normaali vai jotain pielessä?
Onko tuollaisella jaolla mitään mahdollisuuksia pitää sivulaseja jäättömänä talvella?
Automaatilla puhallusnopeudet vaikuttaisi olevan aikalailla minimissä, näinkö myös talvella kun ulkolämpötila kylmempi?
Tuolle ei taida olla muuta tehtävissä kuin säädellä käsin?
Miten lämmitys riittää muuten, viimasuojan jo tilasinkin.
Onko kokemusta, voiko sekä ylemmän- että alemman suojan pitää paikoillaan yhtä aikaa (alle 5C), nostaako lämpöjä liikaa?
Onko jotain olemassa jotain OBD-palikkaa, jolla näkisi myös DPF:n paineita/paine-eroja?
Nykyinen palikka ELM327 näyttää kyllä catin lämpötilan, siitä voinee nähdä DPF polton?
Autolla on ajettu reipas 100tkm ja se tuntuu ehjältä.
Takapyörän laakerit ja koiranluut on kulutustavaraa kuten muissakin autoissa, olisiko tiedossa jotain muita mahdollisia vaihto/vika kohteita?
Tässä muutama viikko sitten hommaamassani Outlanderissa tuntuu, että em. asetuksella puhalluksesta 80% menee jaloille, ehkä jopa 90%.
Jos puhalluksen laittaa vain lasille, silloin kaikki myös menee lasille eli läpät toimii, niissä ei liene vikaa.
Onko tuo puhalluksen jako normaali vai jotain pielessä?
Onko tuollaisella jaolla mitään mahdollisuuksia pitää sivulaseja jäättömänä talvella?
Automaatilla puhallusnopeudet vaikuttaisi olevan aikalailla minimissä, näinkö myös talvella kun ulkolämpötila kylmempi?
Tuolle ei taida olla muuta tehtävissä kuin säädellä käsin?
Miten lämmitys riittää muuten, viimasuojan jo tilasinkin.
Onko kokemusta, voiko sekä ylemmän- että alemman suojan pitää paikoillaan yhtä aikaa (alle 5C), nostaako lämpöjä liikaa?
Onko jotain olemassa jotain OBD-palikkaa, jolla näkisi myös DPF:n paineita/paine-eroja?
Nykyinen palikka ELM327 näyttää kyllä catin lämpötilan, siitä voinee nähdä DPF polton?
Autolla on ajettu reipas 100tkm ja se tuntuu ehjältä.
Takapyörän laakerit ja koiranluut on kulutustavaraa kuten muissakin autoissa, olisiko tiedossa jotain muita mahdollisia vaihto/vika kohteita?
Viimeksi muokattu